14 January 2013
ROMÂNIA
JUDEŢUL MUREŞ Vizat ,
COMUNA ACĂŢARI Secretar,
PRIMAR Jozsa Ferenc
P R O I E C T D E H O T Ă R Â R E
privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în anul fiscal 2013
Primarul comunei Acăţari;
Văzând Expunerea de motive a Biroului financiar contabil şi resurse umane nr. 12/2013, privind impozitele si taxele locale pe anul 2013;
Ținând cont de prevederile Hotărâri Guvernului României nr. 1309 din 27 decembrie 2012, privind nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile începând cu anul 2013;
În temeiul prevederilor art. 45 alin. (6) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
P r o p u n :
Art. 1. Se modifică Hotărârea Consiliului local Acățari nr.40 din 20 decembrie 2012,privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în anul fiscal 2013,după cum urmează:
CAPITOLUL I
IMPOZITUL SI TAXA PE CLADIRI
Art. 2 In cazul persoanelor fizice, impozitul pe clădiri, se calculează prin aplicarea cotei de impozitare de 0,1% la valorea impozabila a clădirii prevăzute in Anexa nr. 1.
In cazul unei cladiri care are pereti exteriori din materiale diferite, pentru stabilirea valorii impozabile a cladirii se identifica in tabelul cuprins in Anexa nr. 1 valoarea impozabila cea mai mare corespunzatoare tipului cladirii respective.
Valoarea impozabila a cladirii, exprimata in lei, se determina prin inmultirea suprafetei construite desfasurate a acesteia, exprimate in mp, cu valoarea corespunzatoare, exprimata in lei/mp, din Anexa nr. 1.
*) Pentru determinarea suprafeţei construite desfăşurate, în cazul clădirilor care nu pot fi efectiv măsurate pe conturul exterior, asupra suprafeţei utile se aplică coeficientul de transformare de 1,20.
**) Valoarea impozabilă a cladirii, se reduce în functie de anul terminarii acesteia, după cum urmează:
a) cu 20%, pentru cladirea care are o vechime de peste 50 de ani la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinta;
b) cu 10%, pentru cladirea care are o vechime cuprinsa intre 30 de ani si 50 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinta;
In cazul cladirii utilizate ca locuinta, a carei suprafata construita depaseste 150 de mp, valoarea impozabila a acesteia determinata , se majoreaza cu cate 5% pentru fiecare 50 mp sau fractiune din acestia.
In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, din punct de vedere fiscal, anul terminarii se actualizeaza, astfel ca acesta se considera ca fiind cel in care au fost terminate aceste ultime lucrari.
NOTĂ:Valorea impozabila a cladirii se ajusteaza in functie de rangul localităţii şi zona în care este amplasata cladirea, prin inmultirea valorii determinate cu coeficientul de corectie corespunzator delimitarea zonelor conform anexei nr.1/A ,care face parte integrantă din prezenta.
Art.3 (1) Persoanele fizice care au in proprietate doua sau mai multe cladiri datoreaza impozit pe clădiri majorat după cum urmează:
a) cu 65% pentru prima clădire, în afara celei de la adresa de domiciliu;
b) cu 150% pentru cea de a doua clădire, în afara celei de la adresa de domiciliu;
c) cu 300% pentru cea de a treia clădire si urmatoarele, în afara celei de la adresa de domiciliu.
Nu intra sub incidenta alin. 1 persoanele fizice care detin in proprietate cladiri dobandite prin succesiune legala.
(2) In cazul detinerii a doua sau mai multe cladiri in afara celei de la adresa de domiciliu, impozitul majorat se determina in functie de ordinea in care proprietatile au fost dobandite asa cum rezulta din documentele care atesta calitatea de proprietar.
(3) Contribuabilii care intra sub incidenţa alin. 1 au obligaţia să depună o declaraţie specială la compartimentele de specialitate ale autorităţilor administraţiei publice locale în a căror rază teritorială îşi au domiciliul, precum şi la cele în a căror rază teritorială sunt situate clădirile respective.
Art. 4 Impozitul/taxa pe clădiri, în cazul persoanelor juridice se calculează prin aplicarea cotei de 1,2% aplicată la valoarea de inventar a clădirilor in cazul în care cladirile au fost reevaluate sau dobandite in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta – conform Anexei nr. 2 .
Art. 5 Impozitul pe clădiri, în cazul persoanelor juridice se calculează prin aplicarea cotei de 10% aplicată la valoarea de inventar a clădirilor, in cazul în care cladirile nu au fost dobandite sau nu au fost reevaluate in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta – conform Anexei nr. 2.
Pentru anul 2013, impozitul/taxa pe cladiri datorata de persoanele juridice care detin cladiri care nu au fost reevaluate sau nu au fost dobandite in ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinta, se majoreaza cu 10% .
Art. 6 In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale, in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective.
Art. 7 Pentru cladirile proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrative teritoriale, concesionate, inchiriate, date in administrare sau in folosinta, dupa caz, persoanelor juridice, se stabileste taxa pe cladiri, care reprezinta sarcina fiscala a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinta, dupa caz, in conditii similare impozitului pe cladiri.
Art. 8 Sunt scutite de la plata impozitului pe cladiri, a impozitului pe teren si a taxei asupra mijloacelor de transport, organizatiile care au ca unică activitate acordarea gratuita de servicii sociale in unitati specializate care asigura gazduire, ingrijire sociala si medicala, asistenta, ocrotire, activitati de recuperare, reabilitare si reinsertie sociala pentru copil, familie, persoane cu handicap, persoane varstnice, precum si pentru alte persoane aflate in dificultate, in conditiile legii.
Art. 9 In cazul cladirilor a caror valoare a fost recuperata integral pe calea amortizarii, valoarea impozabila se reduce cu 15%. – conform Anexei nr. 2 .
Art. 10 Impozitul/taxa pe clădiri se plăteşte anual, în doua rate egale, astfel: până la 31 martie, şi până la 30 septembrie inclusiv.
Art. 11 Pentru plata cu anticipatie a impozitului/taxei pe cladiri, datorat pentru intregul an de catre persoanele fizice, pana la data de 31 martie a anului respectiv, se acorda bonificatie de 10%.
CAPITOLUL II
IMPOZITUL SI TAXA PE TEREN
Art. 12 Impozitul pe terenurile situate în intravilan – terenuri cu constructii se stabileşte conform Anexei nr. 3.
Art.13 Impozitul pe terenurile amplasate in intravilan cu alta categorie de folosinta decat cu terenuri cu constructii, se stabileste conform Anexei nr. 4.
In cazul contribuabililor persoane juridice, pentru terenul amplasat in intravilan, inregistrat la registrul agricol la alta categorie de folosinta decat cea de terenuri cu constructii, impozitul pe teren se calculeaza conform Anexei nr. 4, numai daca indeplinesc cumulativ, urmatoarele conditii:
- a) au prevazut in statut, ca obiect de activitate, agricultura
- b) au inregistrate in evidenta contabila venituri si cheltuieli in desfasurarea obiectului de activitate de la pct.a.
In caz contrar, impozitul pe terenul situat in intravilanul localitatii, datorat de contribuabilii persoane juridice, se calculeaza conform Anexei nr. 3.
Art. 14 Impozitul pe terenurile amplasate in extravilan, se stabileste conform Anexei nr.5.
Incadrarea terenurilor amplasate in extravilan, pe zone, se va face conform anexei 1/A ,care face parte integrantă din prezenta.
Art. 15 Persoanele fizice care ocupa si/sau folosesc terenuri aferente tuturor imobilelor, inclusiv a celor nationalizate, pentru care nu platesc chirie si nici impozit vor achita o taxa anuala echivalenta cu impozitul pe teren.
Art. 16 Pentru terenurile proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrative teritoriale, concesionate, inchiriate, date in administrare sau in folosinta, se stabileste taxa pe teren care reprezinta sarcina fiscala a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinta, dupa caz, in conditii similare impozitului pe teren.
Art. 17 Impozitul/taxa pe teren se plăteşte anual, în doua rate egale, astfel: până la 31 martie, şi până la 30 septembrie inclusiv.
Art. 18 Pentru plata cu anticipatie a impozitului pe teren, datorat pentru intregul an de catre persoanele fizice, pana la data de 31 martie a anului respectiv, se acorda bonificatie de 10%.
CAPITOLUL III
IMPOZITUL PE MIJLOACELE DE TRANSPORT
Art.19 (1) Contribuabilii care deţin mijloace de transport cu tracţiune mecanică datorează impozit anual stabilit în funcţie tipul mijlacului de transport si capacitatea cilindrică a acestora, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 cmc sau fractiune din aceastia cu tarifele corespunzatoare, conform Anexei nr. 6.
(2) Contribuabilii care deţin vehicule inregistrate datorează un impozit anual stabilit în funcţie de tipul mijlocului de transport si de capacitatea cilindrică a acestora, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 cmc sau fractiune din aceastia cu tarifele corespunzatoare, sau un tarif fix pe an, conform Anexei nr. 6/A
(3) Pentru autovehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată egala sau mai mare de 12 tone, impozitul se stabileşte conform Anexei nr. 7.
(4) Pentru combinaţii de autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere) de transport marfa cu masa totala maxima autorizata egala sau mai mare de 12 tone impozitul se stabileşte conform Anexei nr. 8.
(5) Pentru remorci, semiremorci si rulote*), impozitul se stabileste conform Anexei nr. 9.
*) Cu excepţia celor care fac parte din combinaţiile de autovehicule (autovehicule articulate sau trenuri rutiere, conform alin.(3).
(6) Pentru anul 2013 impozitul asupra vehicolelor lente este conform Anexei nr. 10.
Art .20 Impozitul pe mijloacele de transport se plăteşte anual, în doua rate egale, astfel: până la 31 martie, şi până la 30 septembrie inclusiv.
Art. 21 Pentru plata cu anticipatie a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorata pentru intregul an de catre persoanele fizice, pana la data de 31 martie a anului respectiv, se acorda bonificatie de 10%.
CAPITOLUL IV
TAXELE LOCALE PENTRU EMITEREA CERTIFICATELOR, AVIZELOR ŞI AUTORIZAŢIILOR AFERENTE URBANISMULUI, PENTRU ANUL 2013
Art. 22. Orice persoană care trebuie să obţină un certificat, aviz sau altă autorizaţie prevăzută în prezenta anexă, trebuie să plătească taxa necesară înainte de a i se elibera actul de autoritate solicitat, la .
Art. 23. Taxa pentru eliberarea certificatelor,avizelor şi autorizaţiilor aferente urbanismului se stabileşte conform Anexei nr.11
Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii de construire pentru o clădire care urmează a fi folosită ca locuinţă sau anexă la locuinţă este egală cu 0,5% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţii.
Art. 24. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări necesară studiilor geotehnice, ridicărilor topografice, exploatărilor de carieră, balastierelor, sondelor de gaze şi petrol, precum şi altor exploatări se calculează înmulţind numărul de metri pătraţi de teren afectat de foraj sau de excavaţie cu o valoarea de 8,00 lei.
Art. 25. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei necesare pentru lucrările de organizare de şantier în vederea realizării unei construcţii, care nu sunt incluse în altă autorizaţie de construire, este egală cu 3% din valoarea autorizată a lucrărilor de organizare de şantier.
Art. 26. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de amenajare de tabere de corturi, căsuţe sau rulote ori campinguri este egală cu 2% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţie.
Art. 27. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere, situate pe căile şi în spaţiile publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a panourilor de afişaj, a firmelor şi reclamelor este de 8,00 lei pentru fiecare metru pătrat de suprafaţă.
Art. 28. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru orice altă construcţie decât cele prevăzute în alt alineat al prezentului articol este egală cu 1% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţie, inclusiv instalaţiile aferente.
Art. 29. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de desfiinţare, totală sau parţială, a unei construcţii este egală cu 0,1% din valoarea impozabilă a construcţiei, stabilită pentru determinarea impozitului pe clădiri. În cazul desfiinţării parţiale a unei construcţii, taxa pentru eliberarea autorizaţiei se modifică astfel încât să reflecte porţiunea din construcţie care urmează a fi demolată.
Art. 30. Taxa pentru prelungirea unui certificat de urbanism sau a unei autorizaţii de construire este egală cu 30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a autorizaţiei iniţiale.
Art. 31. Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu se stabileşte de consiliul local şi este de până la 13,00 lei pentru fiecare racord.
Art. 32. Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de către comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului, de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliului judeţean se stabileşte de consiliul local în sumă de până la 15,00 lei.
Art. 33. Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă se stabileşte de către consiliile locale în sumă de până la 9,00 lei.
Art. 34. Taxa pentru emiterea autorizaţiei de construire se va stabili pe baza valorii autorizate a lucrărilor de construcţie, aplicându-se următoarele reguli:
a) taxa datorată se stabileşte pe baza valorii lucrărilor de construcţie declarate de persoana care solicită autorizaţia şi se plăteşte înainte de emiterea acesteia , la depunerea documentaţiei , după cum urmează :
a.1) În cazul unei autorizaţii de construire emise pentru o persoană fizică, pentru realizarea construcţiilor noi de locuinţe şi anexele aferente acestora , valoarea reală a lucrărilor de construcţie nu poate fi mai mică decât valoarea impozabilă a clădirii stabilită conform art. 251 a Legii nr.571/2003, reactualizată , conform legii
a.2) În cazul unei autorizaţii de construire emise pentru o persoană fizică pentru realizarea de construcţii altele decât cele menţionate la punctul a.1) şi pentru persoanele juridice , pentru realizarea oricăror tipuri de lucrări de construire, solicitantul va prezenta în mod obligatoriu „Devizul General” cuprinzând valoarea reală a lucrărilor de construcţii şi instalaţii.
- Baza de calcul pentru determinarea valorii lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora este cea evidenţiată la cap. 4 - Cheltuieli pentru investiţia de bază, subcap. 4.1. - Construcţii şi instalaţii, în conformitate cu Structura devizului general, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 pentru aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii, coroborată cu prevederile pct. 138 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
- Valoarea autorizată a lucrărilor de organizare de şantier va avea ca bază de calcul cap. 5 - Alte cheltuieli, subcap. 5.1 - Organizare de şantier, pct. 5.1.1. Lucrări de construcţii, în conformitate cu Structura devizului general aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 28/2008.
b) în termen de 15 zile de la data finalizării lucrărilor de construcţie, dar nu mai târziu de 15 zile de la data la care expiră autorizaţia respectivă, persoana care a obţinut autorizaţia trebuie să depună o declaraţie privind valoarea lucrărilor de construcţie la responsabilul pe probleme de Urbanism din cadrul aparatului de specialitate al Primarului;
c) până în cea de-a 15-a zi inclusiv, de la data la care se depune situaţia finală privind valoarea lucrărilor de construcţii, responsabilul pe probleme de Urbanism din cadrul aparatului de specialitate al Primarului are obligaţia de a stabili taxa datorată pe baza valorii reale a lucrărilor de construcţie;
d) până în cea de-a 15-a zi inclusiv, de la data la care responsabilul pe probleme de Urbanism din cadrul aparatului de specialitate al Primarului compartimentul a emis valoarea stabilită pentru taxă, trebuie plătită orice sumă suplimentară datorată de către persoana care a primit autorizaţia sau orice sumă care trebuie rambursată de autoritatea administraţiei publice locale.
Art. 35. Taxa pentru eliberarea de copii de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de consiliile locale este de : 32,00 lei pentru fiecare mp sau fracţiune de mp
CAPITOLUL V
TAXA PENTRU FOLOSIREA MIJLOACELOR DE RECLAMĂ ŞI PUBLICITATE
Art.36 Contribuabilii care beneficiază sub diverse forme de serviciul de reclamă şi publicitate sunt obligaţi să încheie contracte în acest sens şi datorează bugetului local o taxa de reclamă şi publicitate de 3% din valoarea contractului , exclusiv taxa pe valoarea adăugată aferentă, conform Anexei nr. 12.
Art. 37 Taxa pentru servicii de reclama si publicitate se datoreaza de la data intrarii in vigoare a contractului de publicitate si se varsa la bugetul local, semestrial, pana la data de 10 a lunii urmatoare pentru semestrul curent.
Art. 38 Taxa pentru panou, afisaj sau structura de afisaj folosit in scop de reclama si publicitate, situate in locul in care persoana deruleaza o activitate economica, este de 32 lei/mp sau fractiune de mp, si se aplica conform Anexei nr. 12.
Art. 39 In cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura de afisaj folosit in scop de reclama si publicitate, taxa este de 23 lei/mp sau fractiune de mp, si se aplica conform Anexei nr. 12.
Art. 40 Persoanele care datoreaza aceasta taxa sunt obligate sa depuna declaratie fiscala la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale, in termen de 30 de zile de la data amplasarii, modificarii sau a demontarii.
Art. 41 Taxa pentru afisajul in scop de reclama si publicitate se plateste anual, în doua rate egale, astfel: până la 31 martie, şi până la 30 septembrie inclusiv.
CAPITOLUL VI
IMPOZITUL PE SPECTACOLE
Art. 42 Orice persoana care organizeaza o manifestare artistica, o competitie sportiva sau o alta activitate distractiva in Romania are obligatia de a plati impozit pe spectacol prin aplicarea cotei corespunzatoare asupra sumei incasate din vanzarea biletelor de intrare si a abonamentelor.
Pentru anul 2013 se stabilesc urmatoarele cote de impozit:
a) în cazul unui spectacol de teatru, ca de exemplu o piesă de teatru, balet, operă, operetă, concert filarmonic sau altă manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competiţie sportivă internă sau internaţională, cota de impozit este egală cu 2%;- conform Anexei nr. 13.
b) în cazul oricărei alte manifestări artistice decât cele enumerate la lit. a), cota de impozit este egală cu 5% . conform Anexei nr. 13.
CAPITOLUL VII
TAXA HOTELIERA
Art. Pentru şederea într-o unitate de cazare, se instituie taxa hoteliera în cotă de 1% din valoarea totală a cazării/tariful de cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, care se încasează de persoanele juridice prin intermediul cărora se realizează cazarea, odată cu luarea în evidenţă a persoanelor cazate.
CAPITOLUL VIII
TAXA DE ÎNCHRIERE A CĂMINELOR CULTURALE
Art.43.Tarifele de bază pentru închirierea căminelor culturale de pe raza comunei va fi conform Anexei nr.14.
Art.44.În tarifele de bază nu sunt incluse cheltuielile cu privire la energia electrică şi de gaz metan,care se încasează separat la nivelul preţurilor existente la momentul închirieri.
Art.45.Curăţirea sălilor se va face prin grija persoanei,grupului pentru care s-a eliberat autorizaţia.
Responsabilul de cămin poate percepe o garanţie pentru curăţirea şi repararea distrugerilor-spargerilor de la persoana .grup-pentru care s-a eliberat autorizaţia.
Nivelul garanţiei va fi de o mărime care să asigure plata unei persoane care să execute curăţenia,respectiv repararea sau înlocuirea distrugerilor-spargerilor ocazionate.
Art.46.La parastazuri nu se va percepe taxă de închiriere.
Art.47.Întîlnirile care se ţin în interesul majorităţii cetăţenilor din localitatea respectivă nu se va percepe taxă.
CAPITOLUL IX
TAXELE EXTRAJUDICIARE DE TIMBRU
Art. 48. Pentru anul 2013 taxele extrajudiciare de timbre se stabilesc conform Anexei nr. 15.
CAPITOLUL X
TAXE LOCALE
Art.49.Pentru anul 2013 taxele locale vor fi cele prevăzute în Anexa nr.16
Art.50.Angajați de la SVSU și persoanele cu contract de voluntariat de la SVSU sunt scutite de la plata taxei destinate finanțări Serviciului.
Art.51.Angajați de la SC Salubritatea Valea Nirajului sunt scutite de la plata taxei de salubritate.
CAPITOLUL XI
SANCŢIUNI
Art.52. Limitele minime şi maxime ale amenzilor în cazul persoanelor fizice |
|______________________________________________________________________________|
| Art. 294 | Contravenţia prevăzută la alin. (2) lit. a) se sancţionează cu |
| alin. (3)| amendă de 70 lei, iar cele de la lit. b) - d) cu |
| | amendă de 279 lei |
|__________|___________________________________________________________________|
| Art. 294 | Încălcarea normelor tehnice privind tipărirea, înregistrarea, |
| alin. (4)| vânzarea, evidenţa şi gestionarea, după caz, a abonamentelor şi a |
| | biletelor de intrare la spectacole constituie contravenţie şi se |
| | sancţionează cu amendă de 325 lei . |
|__________|___________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
Art.53. Limitele minime şi maxime ale amenzilor în cazul persoanelor juridice |
|______________________________________________________________________________|
| Art. 294 | (6) În cazul persoanelor juridice, |
| alin. (6)| amenzile prevăzute la alin. (3) şi (4) se majorează cu 300%, |
| | respectiv: |
| | - contravenţia prevăzută la alin. (2) lit. a) se sancţionează cu |
| | amendă de 280 lei , iar cele de la lit. b) - d) cu |
| | amendă de 1116 lei . |
| | Încălcarea normelor tehnice privind tipărirea, înregistrarea, |
| | vânzarea, evidenţa şi gestionarea, după caz, a abonamentelor şi a |
| | biletelor de intrare la spectacole constituie contravenţie şi se |
| | sancţionează cu amendă de 1300 lei . |
|__________|__________________________________________________________
Art.54.Taxele şi impozitele neprevăzute în prezenta vor fi cele stabilite pentru anul 2012.
Art.55. Primarul comunei şi Biroul financiar contabil și resurse umane vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.
Comisia de buget finanţe
Paizs Sarolta
Primar,
Osvath Csaba