12 May 2020

 

ROMANIA

JUDEŢUL MUREŞ                                                                              Vizat,

PRIMĂRIA COMUNEI                                                                 Secretar general

ACĂŢARI                                                                                          Jozsa  Ferenc

 

 

PROIECT DE HOTĂRÂRE

privind însuşirea „Notificării de încălcare” referitoare la Contractul de delegare a gestiunii activităţilor de colectare şi transport a deşeurilor municipale şi a altor fluxuri de deşeuri, componente ale serviciului de salubrizare al judeţului Mureş, nr. 832 din 27.03.2019, zona 1 Sânpaul, judeţul Mureş

 

         Primarul comunei Acățari,

Văzând Referatul de aprobare nr.3195/2020 al primarului comunei Acățari,

Raportul de specialitate nr.3207/2020 ,precum şi avizul comisiilor de specialitate,

Ţinând cont de prevederile:

-  art. 38.1.1 , art. 38.1.2 lit. „a” şi „e” din Contractul de delegare a gestiunii activităților de colectare şi transport a deşeurilor municipale şi a altor fluxuri de deşeuri, componente ale serviciului de salubrizare al judeţului Mureş, nr.832 din 27.03.2020

- art. 17, alin. (3) punctul 27 , alin. (4) lit. „h” şi „j” din Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ADI Ecolect Mureş.

În temeiul  prevederilor art.129 alin.(2)  „d” coroborate cu cele ale alin.(4), lit. „c”  şi ale alin.( 7) lit. „n”  precum şi ale art.139  alin. (1),  coroborate cu cele ale alin.(3) lit. „d” din Ordonanța de Urgență nr.57/2019,  privind Codul  administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,

 

         P r o p u n e:

 

Art. 1. Se însuşeşte „Notificarea de încălcare” cuprinsă în anexa care face parte din prezenta hotărâre, referitoare la Contractul de delegare a gestiunii activităților de colectare şi transport a deşeurilor municipale şi a altor fluxuri de deşeuri, componente ale serviciului de salubrizare al judeţului Mureş, nr. 832 din 27.03.2019, încheiat cu Asocierea SC Sylevy Salubriserv SRL-SC BRAI CATA SRL, reprezentată prin liderul asocierii SC Sylevy Salubriserv SRL, cu sediul în comuna Ceuaşul de Câmpie nr.265  

Art. 2. Se mandatează Primarul Unităţii Administrativ Teritoriale Acățari să voteze în cadrul Adunării Generale a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Ecolect Mureş orice demersuri vor fi necesare în realizarea prevederilor stipulate în cuprinsul notificării menţionate la art.1.

Art.3. (1) În situaţia sistării prestării serviciului de către operator, în interiorul termenului de remediere acordat conform notificării aprobate în condiţiile art.1, se mandatează ADI Ecolect Mureş să realizeze demersurile necesare atribuirii unui contract de delegare a serviciului de salubrizare la nivelul UAT Acățari, prin aplicarea unei proceduri de negociere fără publicarea unui anunţ de participare.

(2) Durata contractului încheiat în condiţiile menţionate la alin.(1) nu va depăşi durata necesară organizării unei procedurii de atribuire prin licitaţie deschisă, respectiv emiterea ordinului de începere a prestării serviciilor ce fac obiectul acelui contract.

(3) Condiţiile delegării în regim de urgenţă sunt cele aprobate pin HCL 42 din 8 octombrie 2018

(4) Se consideră sistare a serviciului, în înţelesul prezentei hotărârii, orice întrerupere propriu-zisă a serviciului de către operator  sau o notificare din partea acestuia în acest sens.

Art.4. Prezenta hotărâre se aduce la cunoștința publică prin publicare pe site-ul comunei Acățari , şi se comunică Consiliului Judeţean Mureş, ADI Ecolect Mureş, respectiv Primarului comunei Acățari , care răspund de aducerea sa la îndeplinire.

 

   

                        Vizat

      Comisia  juridică

                  Nam Vilmos                                                            Primar,

                                                                                       Osvath Csaba

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

Nr. 3195 din 12 mai 2020

 

 

REFERAT  DE APROBARE

la proiectul de hotărâre privind privind însuşirea „Notificării de încălcare” referitoare la Contractul de delegare a gestiunii activităţilor de colectare şi transport a deşeurilor municipale şi a altor fluxuri de deşeuri componente ale serviciului de salubrizare al judeţului Mureş, nr. 832 din 27.03.2019, zona 1  Sânpaul, judeţul Mureş

 

În data de 27.03.2019 a fost semnat “Contractului de delegare a gestiunii activităţiilor de colectare şi transport a deșeurilor municipale şi altor fluxuri de deșeuri, şi operarea staţiei de transfer Reghin, componente ale serviciului de salubrizare al Județului Mureș – zona 1 Sânpaul”, înregistrat sub numărul 832 din 27.03.2019.

Cu data de 01.07.2019 a fost  emis Ordinul de începere al activității aferent Contractului de servicii nr. 832/27.03.2019 încheiat între  ADI ECOLECT MURES și Asocierea SC Sylevy Salubriserv SRL-SC BRAI CATA SRL, reprezentată prin liderul asocierii SC Sylevy Salubriserv SRL, cu sediul în comuna Ceuaşu de Câmpie nr.265. Pe parcursul derulării contractului s-a constatat, în repetate rânduri, neîndeplinirea obligațiilor contractuale asumate, de către liderul asocierii operatorul SC SYLEVY SALUBRISERV SRL,  fapt pentru care acesta a fost notificat și informat cu privire la aceste aspecte, solicitându-i-se remedierea acestora și intrarea în legalitate prin asigurarea unui serviciu public de calitate raportat la obligațiile asumate prin contractul de delegare.

Aceste atenţionări ale operatorului nu au dus la îmbunătăţiri ale serviciului prestat şi nu au dus la îndeplinirea obligaţiilor contractuale asumate, sens în care se impun demersuri în vederea îndeplinirii prevederilor art. 38.1.2 din cadrul contractului de delegare în sensul transmiterii către operator a Notificării de încălcare. Dacă o astfel de notificare este transmisă, Delegatul va fi îndreptăţit să remedieze această încălcare în termen de 90 (nouăzeci) de Zile de la data primirii de către Delegat a acestei notificări denumită ("Perioada de Remediere").

În ceea ce priveşte zona 1 Sânpaul, conform dispozițiilor art. 8 lit. a) din Contract, operatorul în calitate de Delegat s-a obligat să asigure prestarea serviciului conform prevederilor contractuale și cu respectarea Regulamentului Serviciului (Anexa nr. 1 la Contract), Caietului de sarcini ale Serviciului, a prescripțiilor, normelor și normativelor tehnice în vigoare.S-a constatat însă, în repetate rânduri că operatorul:

-           nu asigură pe deplin respectarea acestor obligații.

-           nu s-a realizat colectarea trimestrială a deșeurilor voluminoase.

-          Nu se respectă fluxul și frecvența de colectare ( graficul)

-          Nu a organizat periodic campanii de informare și conștientizare a publicului privind colectarea separată a Deșeurilor, nefiiind îndeplinite angajamentele asumate prin Oferta Tehnică şi financiară

-          Nu s-au realizat toate investițiile în perioada de mobilizare la care operatorul s-a angajat, si nici după încheierea acestei perioade,respectiv  :

·                32.362 buc. Pubele de 120 l

·                57 buc. Containere de 1100 l

·                12 buc. Container  de 4 mc

·                15 buc. Container de 1,2 mc

·         Investiții la punctul verde de la Acățari

-          Nu a respectat dispozițiile art. 8 lit. m) din Contract privind Indicatorii de performanță.

-          A încălcat dispozițiile art. 8 lit. o) din Contract  neînregistrând  toate reclamațiile și sesizările, 

-          A constituit dar nu a și menţinut în vigoare Garanția de Bună Execuție în favoarea ADI, aceasta nefiind prelungită.

-          Nesemnare act adiţional în vederea implementării prevederilor referitoare la acoperirea costurilor cu gestionare a deșeurilor de ambalaje de către OIREP-uri,

 

De asemenea considerăm că este necesar a mandata ADI Ecolect Mureş în situaţia în care intervine situaţia sistării prestării serviciului de către operator, în interiorul termenului de remediere acordat conform notificării în sensul a  realiza demersurile necesare atribuirii unui contract de delegare a serviciului de salubrizare la nivelul UAT-ULUI nostru, prin aplicarea unei proceduri de negociere fără publicarea unui anunţ de participare. În această situaţie specială durata contractului încheiat în condiţiile de mai sus nu va depăşi durata necesară organizării unei procedurii de atribuire prin licitaţie deschisă, respectiv emiterea ordinului de începere a prestării serviciilor ce fac obiectul acelui contract. De asemenea condiţiile delegării în regim de urgenţă sunt cele aprobate pin HCL nr.42/2018, prin care a fost aprobată documentaţia de licitaţie a zonei 1. Prin acest demers dorim să asigurăm continuitatea serviciului în cazul ivirii unei situaţii de acest gen.

Faţă de cele mai sus indicate considerăm că se impun demersuri legale în sensul emiterii Notificării de îndreptare şi de asemenea mandatarea ADI Ecolect Mureş în acest sens,

Astfel, având în vedere prevederile contractuale ale art. 38.1.2 lit e în sensul că Notificările prevăzute de prezentul articol vor fi comunicate de către şi către ADI, ţinând cont de mandatul acordat ADI Ecolect Mureş de către toate UAT-urile în realizarea tuturor operaţiunilor ce tin de prezentul contract, având în vedere prevederile  - art. 17, alin. (3) punctul 27 , alin. (4) lit. „h” şi „j” din Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ADI Ecolect Mureş,

   Ţinând cont de prevederile art. 136 alin 8 lit a din OUG nr. 57 din 2019,

   Având în vedere dispoziiiile art.129 alin.(2) lit.  „d” coroborate cu cele  şi ale alin.( 7) lit. „n”  precum şi ale art.139  alin. (1),  coroborate cu cele ale alin.(3) lit. „d” din Ordonanța de Urgență nr.57/2019,  privind Codul  administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, înaintăm prezentul referat de aprobare a proiectului de hotărâre în acest sens.

Cu consideraţie,

 

 

 

 

INIŢIATOR

PRIMAR

Osvath Csaba

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

 

Nr. 3207 din 12 mai 2020

 

 

 

RAPORT DE SPECIALITATE

La proiectul de hotărâre privind însuşirea „Notificării de încălcare” referitoare la Contractul de delegare a gestiunii activităţilor de colectare şi transport a deşeurilor municipale şi a altor fluxuri de deşeuri componente ale serviciului de salubrizare al judeţului Mureş, nr. 832 din 27.03.2019, zona 1 Sânpaul, judeţul Mureş

 

 

 

Contractul de delegare a gestiunii activităţiilor de colectare şi transport a deşeurilor municipale şi a altor fluxuri de deşeuri şi operarea staţiei de transfer Reghin, componente ale serviciului de salubrizare al judeţului Mureş, nr. 832 din 27.03.2019, zona 1 Sânpaul, prevede la art.38.1.1. faptul că Delegatarul va avea dreptul (dar nu şi obligaţia) să rezilieze prezentul Contract, în momentul survenirii oricăruia dintre următoarele evenimente („Obligaţii Încălcate”):

-o încălcare semnificativă, de către Delegat, a oricăreia dintre obligaţiile sale, asumate în baza prezentului Contract, care are un efect negativ semnificativ asupra drepturilor sau obligaţiilor Delegatarului sau asupra capacităţii Delegatarului de a respecta orice prevedere legală în vigoare şi a cărei încălcare nu a fost remediată de către Delegat, în conformitate cu Art. 38.1.2;

- nerealizarea corespunzătoare sau la termenul prevăzut a Investiţiilor;

- Delegatul nu a încheiat sau nu a menţinut în vigoare asigurările prevăzute de prezentul Contract şi Anexa nr. 9 (“Asigurări”) la Contract;

- Precum şi alte încălcări semnificative ale obligaţiilor contractuale care sunt prevăzute expres de prezentul Contract ca reprezentând cauze de reziliere a Contractului.

          În situaţiile mai sus indicate conform art. 38.1.2. în cazul în care Delegatarul devine îndreptăţit să rezilieze prezentul Contract în baza Art. 38.1.1: acesta poate trimite Delegatului, în scris, o notificare, menţionând felul şi întinderea respectivei neîndepliniri a obligaţiilor ("Notificare de Încălcare"). Dacă o astfel de notificare este transmisă, Delegatul va fi îndreptăţit să remedieze această încălcare în termen de 90 (nouăzeci) de Zile de la data primirii de către Delegat a acestei notificări ("Perioada de Remediere").

În ceea ce priveşte zona 1 Sânpaul începând cu data de 01.07.2019 a fost emis Ordinul de începere al activității aferente Contractului de servicii nr. 832/27.03.2019 încheiat între Asocierea SC Sylevy Salubriserv SRL-SC BRAI CATA SRL, reprezentată prin liderul asocierii SC Sylevy Salubriserv SRL, cu sediul în comuna Ceuaşu de Câmpie nr.265 şi ADI ECOLECT MURES. Pe parcursul derulării contractului s-a constatat, în repetate rânduri, neîndeplinirea obligațiilor contractuale asumate fapt pentru care operatorul a  fost notificat şi informat cu privire la aceste aspecte, solicitându-i-se remedierea acestora şi intrarea în legalitate prin asigurarea unui serviciu public de calitate raportat la obligaţiile asumate prin contractul de delegare.

-      Asftel potrivit dispozițiilor art. 8 lit. a) din Contract, operatorul în calitate de Delegat s-a obligat să asigure prestarea serviciului conform prevederilor contractuale și cu respectarea Regulamentului Serviciului (Anexa nr. 1 la Contract), Caietului de sarcini ale Serviciului, a prescripțiilor, normelor și normativelor tehnice în vigoare. S-a constatat că operatorul nu asigură pe deplin respectarea acestor obligații. Sens în care a fost notificat în acest sens prin adresele cu nr. 2212/25.09.2019, 2175/06.09.2019, 2263/01.10.2019, 2915/15.11.2019, 3006/22.11.2019, 3538/23.12.2019, 425/23.01.2020, 868/11.02.2020, 892/13.02.2020, 1014/20.02.2020, 1203/03.03.2020, 1465/20.03.2020, 1606/31.03.2020, iar până în prezent nu a realizat colectarea trimestrială a deșeurilor voluminoase.

-      Potrivit dispozițiilor art. 8 lit. d) și art. 16  din Contract operatorul este obligat să respecte fluxul și frecvența de colectare a Deșeurilor. S-a constatat că  nu s-a asigurat pe deplin respectarea acestor obligații, acesta fiind notificat în acest sens prin adresele 2175/06.09.2019, 3250/06.12.2019, 3538/23.12.2019, 868/11.02.2020, 892/13.02.2020, 1014/20.02.2020, 1203/03.03.2020, 1212/03.03.2020, 1465/20.03.2020, 1518/26.03.2020, 1606/31.03.2020, 1670/08.07.2019, 1714/15.07.2019, 1901/02.08.2019, 2133/13.09.2019, 2915/15.11.2019, 3006/22.11.2019, 3198/04.12.2019,  3479/18.12.2019, 455/21.01.2010, 730/06.02.2020, 1618/01.04.2020, 1631/02.04.2020, 1761/07.04.2020, 1762/07.04.2020;

-      În conformitate cu dispozițiile art. 8 lit. aa) și bb) lipsa certificării ISO 9001, ISO 14001, respectiv lipsa certificării OHSAS 18001, conform caietului de sarcini și a ofertei implementat pe aria delegării.

-      În conformitate cu dispozițiile art. 8 lit. m) din Contract nu a respectat Indicatorii de performanță. S-a constatat că nu se asigură pe deplin respectarea acestei obligații, notificându – l în acest sens sens prin adresele 1917/06.08.2019, 2175/06.09.2019, 3198/04.12.2019, 3250/06.12.2019, 425/20.01.2020, 475/23.01.2020, 1518/26.03.2020.

-      În conformitate cu dispozițiile art. 8 lit. w) din Contract  operatorul avea obligația să organizeze periodic campanii de informare și conștientizare a publicului privind colectarea separată a Deșeurilor. S-a constatat că nu s-a îndeplinit această obligație, sens în care a fost notificat prin adresele cu nr.1605/27.06.2019, 1714/15.07.2019, 2175/06.09.2019, 2215/25.09.2019, 2706/01.11.2019, 2915/15.11.2019, 3198/04.12.2019, 1203/03.03.2020, 1518/26.03.2020.

-      Potrivit dispozițiilor art. 8 lit. y) și art. 9 din Contract operatorul trebuia să realizeze toate investițiile în perioada de mobilizare la care s-a angajat, obligație care la data prezentei nu este respectată, după cum urmează:

·              32.362 buc. Pubele de 120 l

·                57 buc. Containere de 1100 l

·                12 buc. Container  de 4 mc

·                15 buc. Container de 1,2 mc

·         Investiții la punctul verde de la Acățari

 

În acest sens a fost notificat prin adresele cu nr1864/29.07.2019, 2212/25.09.2019, 2263/01.10.2019, 3006/22.11.2019, 426/20.01.2020, 475/23.01.2020, 1203/03.03.2020 și 1518/26.03.2020 ați fost notificat cu privire la realizarea investițiilor.

-      Potrivit art. 21 al.1 din Contract Delegatul este obligat să constituie și să mențină în vigoare Garanția de Bună Execuție în favoarea ADI. Prin adresele 1265/06.03.2020, 1600/31.03.2020 a fost notificat să prelungească/să constituie  garanția de bună execuție cu termen de valabilitate 01.04.2020.  În prezent aceasta nu este prelungită.

-      În conformitate cu prevederile OUG nr.74/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, a Legii nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje şi a OUG nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, în vederea implementării prevederilor referitoare la acoperirea costurilor cu gestionare a deșeurilor de ambalaje de către OIREP-uri, a fost  solicitat acordul operatorului pentru modificarea contractului de servicii nr. 832/27.03.2020. Deşi acest acord a fost exprimat de către operator cu privire la prevederile actului adițional, iar membrii asociați din zona 1 Sânpaul, au avizat în Consiliile locale Protocolul OIREP și Actul adițional nr. 2/2020 la Contractul nr. 832/27.03.2020, după care actele menționate au fost aprobate în ședințele AGA ADI ECOLECT MUREȘ operatorul a declarat că nu mai este de acord cu anumite prevederi ale actului adițional, nedorind să semneze actul adiţional, astfel că UAT urile din zona 1 nu vor mai putea beneficia de contravaloarea cheltuielilor nete de colectare – transport – sortare  ale deșeurilor de ambalaje valorificate de către operatorul SSTC Cristești.Deşi a fost notificat în acest sens prin adresele 1193/02.03.2020 și 1272/06.03.2020, operatorul nu s-a conformat.

Aceste neconformităţi au făcut obiectul permanent al discuţiilor cu operatorul comunicate atât prin notificări cât şi în cadrul şedinţelor de lucru precum şi a şedinţelor zonale fără nici un rezultat.

De asemenea considerăm că în situaţia în care intervine sistarea prestării serviciului de către operator, în interiorul termenului de remediere acordat conform notificării, este necesar a mandata ADI Ecolect Mureş în sensul de  a  realiza demersurile necesare atribuirii unui contract de delegare a serviciului de salubrizare la nivelul UAT-ULUI nostru, prin aplicarea unei proceduri de negociere fără publicarea unui anunţ de participare. În această situaţie specială durata contractului încheiat în condiţiile de mai sus nu va depăşi durata necesară organizării unei procedurii de atribuire prin licitaţie deschisă, respectiv emiterea ordinului de începere a prestării serviciilor ce fac obiectul acelui contract.

 De asemenea, condiţiile delegării în regim de urgenţă sunt cele aprobate pin HCL prin care a fost aprobată documentaţia de licitaţie a zonei.  Prin acest demers dorim să asigurăm continuitatea serviciului în cazul ivirii unei situaţii de acest gen.

Având în vedere prevederile contractuale ale art. 38.1.2 lit e în sensul că Notificările prevăzute de prezentul articol vor fi comunicate de către şi către ADI, ţinând cont de mandatul acordat ADI Ecolect Mureş de către toate UAT-urile în realizarea tuturor operaţiunilor ce tin de prezentul contract, având în vedere prevederile  - art. 17, alin. (3) punctul 27 , alin. (4) lit. „h” şi „j” din Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară ADI Ecolect Mureş,

Ţinând cont de prevederile art. 136 alin 8, lit b din OUG nr. 57 din 2019,

Având în vedere dispoziiiile art.129 alin.(2) lit. „d” coroborate cu cele  ale alin.( 7) lit. „n”  precum şi ale art.139  alin. (1),  coroborate cu cele ale alin.(3) lit. „d” din Ordonanța de Urgență nr.57/2019,  privind Codul  administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, supunem spre aprobare proiectul de hotărâre în acest sens.

 

 

 

                                                                           Secretar general,

                                                                               Jozsa Ferenc