12 May 2020

ROMANIA
JUDEŢUL MUREŞ                                                                        Vizat,

PRIMĂRIA COMUNEI                                                           Secretar general

ACĂŢARI                                                                                    Jozsa  Ferenc

 

 

PROIECT DE HOTĂRÂRE

privind aprobarea Regulamentului pentru înregistrarea,evidența și radierea vehiculelor a căror proprietari au domiciliul,reședința ori sediul pe raza comunei Acățari,care nu se supun înmatriculării

 

                       

            Primarul comunei Acăţari,

Văzând  referatul de aprobare  a Primarului comunei Acățari nr.575/2020 , și raportul  compartimentului de resort  nr. 574 /2020,

            Având în vedere:

-                adresa Instituției Prefectului jud-Mureș nr.13675/07.10.2019,

-                    Avizul nr.3794956/2020 al Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor,

-                    prevederile art.14,alin.(1) din  Ordonanța de Urgență nr.195/2002,privind circulația pe drumurile publice,republicată,cu modificările și completările ulterioare,

-                    prevederile art.22,lit”a” și art.25,alin.(1)  din Hotărârea Guvernului României nr.1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a  Ordonanța de Urgență nr.195/2002,privind circulația pe drumurile publice,republicată,cu modificările și completările ulterioare,

-                    prevederile art.23 din Ordinul nr.1501/2006,privind procedura înmatriculării,înregistrării,radierii și eliberarea autorizației de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor, cu modificările și completările ulterioare,

-                    prevederile art.1,alin.(1) și (2) din OUG nr.78,privind omologarea,eliberarea cărții de identitate și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea comercializării,înmatruculării sau înregistrării acestora în  România,

-                    prevederile alin.(1) și art.2 din OG nr.81/2000,privind inspecția tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România,

În temeiul art.129, alin.(1),completat cu prevederile alin.(7),lit.”s” de prevederile alin.(14),precum și prevederile art.139,alin.(1) și prevederile art.196,lit.”a” din Ordonanța de Urgență nr.57/2019,privind Codul Administrativ,

 

 

                                   P r o p u n e:

 

 

            Art.1.Se aprobă  Regulamentului pentru înregistrarea,evidența și radierea vehiculelor a căror proprietari au domiciliul,reședința ori sediul pe raza comunei Acățari,care nu se supun înmatriculării,conform Anexei,care face parte integrantă din prezenta.

            Art.2.Cu ducerea la îndeplinire a prezentei se împuternicește Primarul comunei,prin Poliția locală.

Art.3. Prezenta se aduce la cunoștință ,conform prevederilor legaleși se comunică,cu:

-          Instituția Prefectului- jud.Mureș

-          Primarul comunei Acățari

 

 

                        Vizat

  Comisia  juridică

                  Nam Vilmos                                                               Primar,

                                                                                            Osvath Csaba

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro,  www.acatari.ro

 

Nr. 575  din 22 ianuarie 2020

 

 

R E F EA T  DE  A P R O B R E

privind aprobarea Regulamentului pentru înregistrarea,evidența și radierea vehiculelor a căror proprietari au domiciliul,reședința ori sediul pe raza comunei Acățari

 

 

Instituția Prefectului - Județul Mureș a înaintat Primăriei comunei Acățari informarea Ministerului Afacerilor Interne – Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a vehiculelor nr. MDRAP-119.596/DPFBL-51662/03.10.2019, cu privire la adoptarea de către autoritățile administrației publice locale de hotărâri pentru reglementarea procedurii de înregistrare și radiere a vehiculelor.

 În această adresă sunt prezentate detalii cu privire la legislația care reglementează această activitate, instituțiile implicate, ducumentele obligatorii, precum și categoriile de vehicule care se înregistrează la nivelul primăriilor. De asemenea, pentru a veni în sprijinul consiliilor locale în adoptarea proiectelor de hotărâri cu privire la reglementarea procedurii de înregistrare și radiere a vehiculelor, dar și pentru o abordare unitară la nivel de țară, pe site-ul Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor a fost postat un model de regulament, avut în vedere la întocmirea Regulamentului din anexa ce face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 În prezent, activitatea de înregistrare și radiere a vehiculelor la Primăria comunei Acățari este reglementată de HCL 15  din 28 aprilie 2014 privind aprobarea Regulamentului pentru înregistrarea, evidența și radierea vehiculelor, la nivelul comunei Acățari, care nu se supun înmatriculării.

În  art.23 alin.(3) din  Ordinul  nr. 1501 din 13 noiembrie 2006, privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii şi eliberarea autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor este stipulate:

”Procedura de înregistrare şi radiere a vehiculelor de către consiliile locale se stabileşte prin hotărâre a consiliului local, cu avizul consultativ al Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.”

         Având în vedere că  la solicitarea Instituției noastre  Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor a transmis Avizul  nr. 3794956/2020, se propune Consiliului local adoptarea proiectului de hotărâre.

 

 

                                                                           Primar,

                                                                           Osvath Csaba

 

 

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro,  www.acatari.ro

 

Nr. 574  din 22 ianuarie 2020

 

 

R AP R O R T  DE  S P E C I A L I T A T E

privind aprobarea Regulamentului pentru înregistrarea,evidența și radierea vehiculelor a căror proprietari au domiciliul,reședința ori sediul pe raza comunei Acățari

 

 

În prezent, activitatea de înregistrare și radiere a vehiculelor la Primăria comunei Acățari este reglementată de HCL 15  din 28 aprilie 2014 privind aprobarea Regulamentului pentru înregistrarea, evidența și radierea vehiculelor, la nivelul comunei Acățari, care nu se supun înmatriculării.

În actul susmenționat  este prevăzut că înregistrarea vehiculului, cu excepția celui cu tracțiune animală, se face pe baza următoarelor documente:

a)  cererea-declarație a solicitantului;

b)  actul de identitate a solicitantului;

c)   în cazul persoanelor juridice, certificatul de înmatriculare eliberat de registrul comerțului sau certificatul de înregistrare fiscală eliberat de organul fiscal din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, după caz;

d)  actul de proprietate al vehiculului sau, în lipsa acestuia, declarația pe propria răspundere a proprietarului vehiculului pentru care solicită înregistrarea;

e)   avizul privind accesul și circulația pe drumurile publice din comuna Acățari, în cazul în care pentru vehiculul respectiv este instituită această obligație;

f)    dovada plății impozitului pe mijloacele de transport sau a taxei locale, după caz, pentru vehiculul pentru care se solicită înregistrarea;

g)  dovada plății contravalorii certificatului de înregistrare;

h)  dovada plății contravalorii plăcuței sau plăcuțelor cu numărul de înregistrare;

i)    declarația solicitantului pe propria răspundere, în sensul că pentru vehiculul respectiv are asigurat spațiul adecvat pentru parcare, fără să afecteze terenurile aparținând domeniului public sau privat al statului ori al comunei;

j)    cartea de identitate a vehiculului, în cazul în care acesta are un astfel de document;

k)  în lipsa documentului prevăzut la lit. j), fișa tehnică a vehiculului completată de solicitant, pe propria răspundere a acestuia;

l)    dovada efectuării inspecției tehnice periodice, în cazul în care pentru vehiculul respectiv este instituită această obligație;

m)                  asigurarea obligatorie pentru răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, în cazul în care pentru vehiculul respectiv este instituită această obligație.

 

 

 

În noul proiect de hotărâre pentru înregistrarea vehiculelor pentru care există obligativitatea înregistrării  este prevăzut că se se face pe baza depunerii următoarelor documente:

 

a)cererea solicitantului, conform modelului prezentat în Anexa nr.2 din prezentul Regulament;

b)actul de identitate al solicitantului persoană fizică, sau documentul care atestă dobândirea personalității juridice persoanelor juridice, în original şi copie;

c)documentul care atestă dreptul de proprietate asupra vehiculului sau, după caz, un drept de folosință asupra acestuia, în limba română(factură, contract de vânzare, contract de leasing sau închiriere etc.);

d)cartea de identitate a vehiculului-la înregistrarea mopedelor, troleibuzelor, tractoarelor agricole sau forestiere, remorcilor agricole sau forestiere;

e)atestatul tehnic-la înregistrarea mașinilor autopropulsate, eliberat de Regia Autonomă”Registrul Auto Român”;

f)dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice în termenul de valabilitate al acesteia-excepție în cazul mașinilor autopropulsate cu o viteză maximă constructivă care nu depășește 25 km/h, tramvaielor,

vehiculelor cu tracțiune animală;

g)dovada asigurării obligatorie RCA-excepție vehiculele cu tracțiune animală;

h)dovada asigurării parcării vehiculului într-un spaţiu adecvat, deţinut în condiţiile legii(după caz);

i)dovada plăţii contravalorii certificatului de înregistrare(chitanţă, ordin de plată);

j)dovada plăţii contravalorii plăcuţei sau plăcuţelor cu numărul de înregistrare;

k)dovada faptului că vehiculul este radiat din circulaţie, în cazul unei înregistrări anterioare;

l) procură specială în formă autentică, după caz.

Menționăm că pentru a veni în sprijinul consiliilor locale în adoptarea proiectelor de hotărâri cu privire la reglementarea procedurii de înregistrare și radiere a vehiculelor, dar și pentru o abordare unitară la nivel de țară, pe site-ul Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor a fost postat un model de regulament, avut în vedere la întocmirea Regulamentului din anexa ce face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

 

 

 

                                               Secretar general

                                                  Jozsa Ferenc

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REGULAMENT

privind procedura pentru înregistrarea, evidenţa şi radierea vehiculelor pentru care există obligativitatea înregistrării, de pe raza administrativ-teritorială a comunei Acățari

 

CAPITOLUL I.

PRINCIPII GENERALE

 

Art.1.Prevederile prezentului regulament stabilesc procedura de înregistrare, evidenţa şi proce-

dura radierii vehiculelor pentru care există obligativitatea înregistrării, şi anume cele prevăzute în Anexa nr.1, ai căror proprietari au domiciliul, reşedinţa ori sediul în comuna Acățari.

            Art.2.În sensul prezentului Regulament, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:

            1.deținător mandatat- persoana fizică sau juridică care folosește un vehicul în baza unui contract de leasing sau contract de închiriere;

            2.înregistrare-operaţiunea administrativă prin care se atestă că un vehicul poate circula pe drumurile publice. Dovada atestării înregistrării este certificatul de înregistrare şi numărul de înregistrare atribuit.

            3.moped-autovehicul, cu două sau trei roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie este mai mare de 25 km/h, dar nu depăşeşte 45 km/h şi care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depăşeşte 50 cmc sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depăşeşte 350 kg, neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculului electric.Este asimilat mopedului cvadriciclul uşor,astfel cum este definit la pct.6 partea A din anexa nr.1 la secţiunea 4 din Reglementările privind omologarea de tip şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea-RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr.211/2003, cu modificările şi completările ulterioare;

            4.remorcă-vehiculul fără motor destinat a fi tractat de un tractor agricol sau forestier;

            5.semiremorcă-remorca a cărei masă totală maximă autorizată este preluată în parte de către un tractor agricol sau forestier;

            6.tractor agricol sau forestier-orice vehicul cu motor, care circulă pe roţi sau pe şenile, având cel puţin două axe, a cărui principală funcţie constă în puterea sa de tracţiune, conceput în special pentru a trage, a împinge, a transporta ori a acţiona anumite echipamente, utilaje sau remorci utilizate în exploatarea agricolă ori forestierăşi a cărui utilizare pentru transportul pe drum al persoanelor sau al mărfurilor ori pentru tractarea, pe drum, a vehiculelor utilizate pentru transportul persoanelor sau al mărfurilor nu este decât o funcţie secundară.Sunt asimilate tractorului agricol sau forestier vehiculele destinate efectuării de servicii ori lucrări, denumite maşini autopropulsate;

            7.vehicul-sistemul mecanic care se deplasează pe drum, cu sau fără mijloace de autopropulsare,

utilizat în mod curent pentru transportul de persoane şi/sau bunuri ori pentru efectuarea de servicii sau lucrări;

            Art.3.(1)Pentru a fi înregistrate sau admise în circulaţie mopedele, troleibuzele, tractoarele agricole sau forestiere, remorcile destinate a fi tractate de acestea şi tramvaiele trebuie să fie omologate în condiţiile legii.

            (2)Pentru a fi înregistrate şi a circula pe drumurile publice, vehiculele supuse înregistrării, cu excepţia maşinilor autopropulsate cu o viteză maximă contructivă care nu depăşeşte 25 km/h, a autovehiculelor cu şenile, a tramvaielor şi a vehiculelor cu tracţiune animală, se supun inspecţiei tehnice periodice, conform legislaţiei în vigoare.

            (3)Inspecția tehnică periodică se efectuează în stații autorizate, conform legislației în vigoare.

            Art.4.Proprietarii de vehicule supuse înregistrării sau deținătorii mandatați ai acestora cu domiciliul, reşedinţa în cazul persoanelor fizice cu domiciliul în străinătate, sediul sau punctul de lucru în comuna Acățari, sunt obligaţi să solicite înregistrarea acestora înainte de a le pune în circulaţie şi radierea lor din evidenţă, potrivit prezentului Regulament.

            Art.5. Proprietarii de vehicule înregistrate sau deținătorii mandatați ai acestora au obligaţia să monteze pe acestea, după caz, una sau două plăcuţe cu numărul de înregistrare.

 

 

 

 

 

 

 

CAPITOLUL II.

VEHICULE

Secţiunea 1

Înregistrarea mopedelor, tramvaielor, troleibuzelor, tractoarelor agricole sau forestiere, a remorcilor destinate a fi tractate de acestea și a mașinilor autopropulsate

 

            Art.6.Autoritatea competentă pentru înregistrarea, evidenţa şi radierea vehiculelorde pe raza comunei Acățari, pentru care există obligativitatea înregistrării, este Primăria comunei Acățari prin  Poliția Locală Acățari din cadrul aparatul de specialitate al primarului.

            Art.7.Persoana fizică sau juridică care deţine vehicule supuse înregistrării, sau înregistrate în alte localităţi şi îşi stabileşte domiciliul, reşedinţa în cazul persoanelor fizice cu domiciliul în străinătate, sediul ori punctul de lucru  în comuna Acățari, este obligată să solicite înregistrarea în termen de 30 de zile de la data stabilirii domiciliului, reşedinţei în cazul persoanelor fizice cu domiciliul în străinătate, sediului ori punctului de lucru în comuna Acățari.

            Art.8.(1)Înregistrarea vehiculelor pentru care există obligativitatea înregistrării se face pe baza depunerii următoarelor documente:

a)cererea solicitantului, conform modelului prezentat în Anexa nr.2 din prezentul Regulament;

b)actul de identitate al solicitantului persoană fizică, sau documentul care atestă dobândirea personalității juridice persoanelor juridice, în original şi copie;

c)documentul care atestă dreptul de proprietate asupra vehiculului sau, după caz, un drept de folosință asupra acestuia, în limba română(factură, contract de vânzare, contract de leasing sau închiriere etc.);

d)cartea de identitate a vehiculului-la înregistrarea mopedelor, troleibuzelor, tractoarelor agricole sau forestiere, remorcilor agricole sau forestiere;

e)atestatul tehnic-la înregistrarea mașinilor autopropulsate, eliberat de Regia Autonomă”Registrul Auto Român”;

f)dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice în termenul de valabilitate al acesteia-excepție în cazul mașinilor autopropulsate cu o viteză maximă constructivă care nu depășește 25 km/h, tramvaielor,

vehiculelor cu tracțiune animală;

g)dovada asigurării obligatorie RCA-excepție vehiculele cu tracțiune animală;

h)dovada asigurării parcării vehiculului într-un spaţiu adecvat, deţinut în condiţiile legii(după caz);

i)dovada plăţii contravalorii certificatului de înregistrare(chitanţă, ordin de plată);

j)dovada plăţii contravalorii plăcuţei sau plăcuţelor cu numărul de înregistrare;

k)dovada faptului că vehiculul este radiat din circulaţie, în cazul unei înregistrări anterioare;

l) procură specială în formă autentică, după caz.

            (2) Primăria comunei Acățari este scutită de la plata taxei de înregistrare pentru vehicule.

            Art.9.(1)Pentru fiecare vehicul înregistrat se eliberează un certificat de înregistrare, conform prevederilor Ordinului MAI nr.1454/2006 privind forma, dimensiunile şi conţinutul certificatului de înmatriculare şi ale celui de înregistrare.Certificatul de înregistrare și plăcuțele cu număr de înregistrare se înmânează personal, pe bază de semnătură, proprietarului vehiculului sau mandatarului acestuia.

            (2)Modelul și conținutul certificatului de înregistrare este prevăzut în Anexa nr.4 la prezentul Regulament.

            Art.10.La înregistrare, vehiculului i se atribuie plăcuţe cu un singur număr de înregistrare care sunt conforme prevederilor art.22 lit.(a) din HG nr.1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

            Art.11.(1)Plăcuţele cu numărul de înregistrare, trebuie să aibă fondul reflectorizant de culoare galbenă, iar literele şi cifrele, în relief, de culoare neagră.

            (2)Numărul de înregistrare a vehiculelor se compune din denumirea localităţii şi denumirea abreviată a judeţului, scrise cu litere cu caractere latine majuscule, precum şi dintr-un număr de ordine, format din cifre arabe.

            (3)Modelul și caracteristicile plăcuței cu număr de înregistrare sunt prezentate în Anexa nr.6 la prezentul Regulament.

            Art.12.În cazul schimbării oricăror date referitoare la deținător ori la vehicul, înscrise în certificatul de înregistrare, titularul acestuia este obligat să solicite autorităţii emitente eliberarea unui nou certificat de înregistrare, în termen de cel mult 30 de zile de la data la care a survenit această modificare.

            Art.13.(1)Se interzice circulaţia pe drumurile publice a vehiculelor neînregistrate ori care nu poartă plăcuţă sau plăcuţe cu numărul de înregistrare, precum şi circulaţia acestora pe alte trasee decât cele stabilite de administraţia locală, inclusiv a vehiculelor cu tracţiune animală.

            (2)Persoanele juridice deţinătoare de vehicule înregistrate au următoarele obligaţii:

a)să elibereze foaie de parcurs sau ordin de serviciu pentru vehiculele care pleacă în cursă;

b)să instaleze la intrările și ieșirile din garaje și depouri indicatoare de prevenire privind condițiile de

circulaţie a acestora pe drumurile publice.

 

Secţiunea 2

Înregistrarea vehiculelor cu tracţiune animală

 

         Art.14.Înregistrarea vehiculului cu tracţiune animală şi eliberarea certificatului de înregistrare se face pe baza următoarelor documente:

a)cererea solicitantului, conform modelului prezentat în Anexa nr.2 din prezentul Regulament;

b)actul de identitate al solicitantului, original și copie;

c)dovada de plată, în copie, a contravalorii certificatului de înregistrare şi a plăcuţei cu numerele de înregistrare eliberată de către Servicil Taxe și Impozite din cadrul Primăriei comunei Acățari;

d)dovada plății contravalorii taxei de înregistrare;

e)declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă că solicitantul este proprietarul vehiculului pentru care se solicită înregistrarea-se depune în cazul în care solicitantul nu deţine un act de dobândire a acestuia;

f) procură specială, după caz.

 

CAPITOLUL III.

ELIBERAREA UNUI NOU CERTIFICAT DE ÎNREGISTRARE, RESPECTIV A UNUI NOU SET DE PLĂCUŢE CU NUMĂR DE ÎNREGISTRARE

 

         Art.15.(1)În cazul modificării datelor înscrise în certificatul de înregistrare, referitoare la vehicul sau deținător, acesta este obligat să solicite eliberarea unui nou certificat de înregistrare în termen de 30 de zile de la data la care a survenit modificarea. Eliberarea unui nou certificat de înregistrare ca urmare a modificării unor date înscrise în acesta se efectuează în baza depunerii următoarelor documente, în original şi copie:

-cererea solicitantului;

-cartea de identitate a vehiculului, cu modificările tehnice operate de Regia Autonomă „Registrul Auto Român”, în cazul mopedelor, troleibuzelor, tractoarelor agricole sau forestiere, remorcilor agricole sau forestiere;

- atestatul tehnic-în cazul mașinilor autopropulsate pentru lucrări;

-vechiul certificat de înregistrare;

-dovada plăţii contravalorii certificatului de înregistrare;

-actul de identitate al solicitantului;

- documentul care atestă schimbarea numelui sau a denumirii deținătorului, după caz;

- certificat de atestare fiscală emis de organul fiscal local competent, în cazul schimbării domiciliului, reședinței sau sediului în cadrul aceleiași localități, sau schimbării motorului cu altul cu o capacitate cilindrică diferită, ori a masei totale maximă autorizată  în cazul remorcilor agricole sau forestiere;

- procură specială, după caz.

            (2)Documentele originale prevăzute la alin.(1) se restituie solicitantului înregistrării, pe loc, după confruntarea copiei cu acesta.Cartea de identitate a vehiculului sau atestatul tehnic se restituie odată cu predarea noului certificat de înregistrare a vehiculului.

            Art.16. (1) În cazul pierderii, furtuluiori deteriorării certificatului de înregistrare sau a plăcuțelor cu număr de înregistrare, deținătorul vehiculului respectiv este obligat să solicite eliberarea unui duplicat alacestui document, respectiv a unornoi plăcuțecu număr de înregistrare în termen de 30 de zile de la data declarării pierderii sau furtului, ori de la data constatării deteriorării, după caz.

            (2)În cazurile prevăzute la alin.(1) eliberarea unui duplicat al certificatului de înregistrare sau a unor noi plăcuțe cu număr de înregistrare se efectuează în baza depunerii următoarelor documente, în original şi copie:

-cererea solicitantului;

-cartea de identitate a vehiculului, în cazul mopedelor, troleibuzelor, tractoarelor agricole sau forestiere, remorcilor agricole sau forestiere;

- atestatul tehnic-în cazul mașinilor autopropulsate;

-certificatul de înregistrare deteriorat, placuțele deteriorate, ori documentul care atestă pierderea sau furtul acestora, după caz;

-dovada plăţii contravalorii certificatului de înregistrare, sau a plăcuțelor cu număr de înregistrare, după caz;

-actul de identitate al solicitantului;

- procură specială, după caz.

            (3)Documentele originale prevăzute la alin.(2) se restituie deținătorului, pe loc, după confruntarea copiei cu acesta.Cartea de identitate a vehiculului sau atestatul tehnic se restituie odată cu predarea duplicatului certificatului de înregistrare sau a plăcuțelor cu număr de înregistrare.

            Art.17. Termenul în care se soluţionează cererile pentru eliberarea unui certificat de întregistrare nu poate fi mai mare de20 de zile lucrătoare.

 

CAPITOLUL IV.

RADIEREA DIN CIRCULAŢIE A VEHICULELOR ÎNREGISTRATE

 

         Art.18.Radierea vehiculelor se face de către Primăria comunei Acățari prin Poliția Locală Acățari  din cadrul aparatul de specialitate a primarului, la cererea proprietarului vehiculului înregistrat sau a deținătorului mandatat al acestuia, în următoarele cazuri:

a)acesta doreşte retragerea din circulaţie a vehiculului şi face dovada depozitării acestuia într-un spaţiu adecvat, deţinut în condiţiile legii;

b)face dovada dezmembrării vehiculului;

c)la trecerea vehiculului în proprietatea altei persoane, în condiţiile legii;

d)la schimbarea domiciliului, a reşedinţei sau a sediului deținătorului, pe raza de competenţă a altei autorităţi decât cea care a efectuat înregistrarea;

e)la scoaterea definitivă din România a vehiculului respectiv;

f)în cazul furtului, deținătorul vehiculului este obligat să solicite radierea acestuia în 30 zile de la data declarării furtului.

Art.19.Este interzisă circulaţia pe drumurile publice a vehiculelor radiate din evidenţă.

            Art.20.Se radiază din oficiu în termen de 30 de zile de la primirea Dispoziţiei Primarului,

vehiculul abandonat sau fără stăpân, declarat ca atare prin dispoziție.

            Art.21.Radierea se comunică în termen de 30 de zile de către autoritatea care a efectuat-o,

organului fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale.

            Art.22.(1)Radierea vehiculelor se face pe baza următoarelor documente:

a)cererea solicitantului, conform modelului prezentat în Anexa nr.3 din prezentul Regulament;

b)actul de identitate al solicitantului, în cazul persoanelor fizice sau documentul care atestă dobândirea personalității juridice, în original și copie;

c) cartea de identitate a vehiculului sau atestatul tehnic, după caz, în original și copie;

d)certificatul de înregistrare al vehiculului, în original;

e)plăcuţele cu numărul de înregistrare;

f)certificat de atestare fiscală;

g)documentul care atestă dezmembrarea(după caz), în original și copie;

h)documentul care atestă scoaterea din România a vehiculului(după caz), în original și copie;

i)documentul care atestă furtul vehiculului(după caz);

j)contractul de vânzare cumpărare a vehiculului; în original și copie;

k)dispoziţia de radiere din oficiu(după caz).

             (2) Documentele originale prevăzute la alin.(1) lit. b), c), g) și j) se restituie deținătorului, pe loc, după confruntarea copiilor cu acestea.

            Art.23.Radierea se face prin retragerea certificatului de înregistrare şi a plăcuţei sau plăcuţelor cu numărul de înregistrare, și emiterea unui certificat de radiere, al cărui model este prezentat în Anexa nr.5 la prezentul Regulament.

 

CAPITOLUL V.

EVIDENŢELE PRIVIND VEHICULELE ÎNREGISTRATE, NUMERELE DE ÎNREGISTRARE ATRIBUITE/REZERVATE PRECUM ŞI A CERTIFICATELOR DE ÎNREGISTRARE ELIBERATE DE PRIMĂRIA COMUNEI ACĂȚARI

 

         Art.24.(1)Evidenţa vehiculelor înregistrate/radiate în comuna Acățari se ţine

într-un registru special destinat în acest scop, denumit „Registru de evidenţă a vehiculelor înregistrate/

radiate”, care se înregistrează în registrul de intrare-ieşire on-line.

            (2)Registrul de evidenţă a vehiculelor înregistrate/radiate constituie un document oficial în care se înscriu:

-date privind proprietarul/utilizatorul vehiculului;

-date privind vehiculul;

-numărul de înregistrare atribuit vehiculului;

-date privind radierea din circulaţie a vehiculului;

-semnătura proprietarului/utilizatorului vehiculului.

 

CAPITOLUL VI.

OBLIGAŢIILE DEŢINĂTORILOR DE VEHICULE

 

            Art.25.Deținătorul de vehicul înregistrat, persoana fizică şi persoana juridică cu domiciliul, sediul sau reşedinţa în comuna Acățari, este obligat:

            a)să declare autorităţii emitente pierderea, furtul sau distrugerea certificatului de înregistrare,

în cel mult 48 de ore de la constatare;

            b)să solicite eliberarea unui nou document în locul celui furat, pierdut sau distrus;

            c)să depună imediat, la autoritatea emitentă, originalul certificatului de înregistrare dacă, după obţinerea duplicatului a reintrat în posesia acestuia.

           

 

CAPITOLUL VII.

DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII

 

            Art.26.Aplicarea prevederilor prezentului Regulament va fi asigurată conform legii prin persoana desemnată de Primăria comnei Acățari din cadrul Poliției Locale Acățari, care:

            -va primi şi soluţiona solicitările referitoare la înregistrarea şi radierea din circulaţie a tuturor categoriilor de vehicule supuse înregistrării;

            -va achiziţiona plăcuţele cu numerele de înregistrare, respectând prevederile OUG nr.195 din 2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

            -va elibera un nou certificat de înregistrare în condiţiile impuse de regulament.

            Art.27.Înregistrarea unui vehicul se anulează de către autoritatea care a efectuat-oîn cazul în care această operaţiune s-a făcut cu încălcarea normelor legale referitoare la această oprațiune.

            Art.28.Primăria comunei Acățari va asigura rezolvarea cu celeritate şi cu titlu gratuit a solicitărilor din partea organelor abilitate prin lege cu privire la identitatea deţinătorilor de vehicule înregistrate şi cu privire la evidenţa lor, respectând prevederile Regulamentului (UE)nr.2016/697privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) și a Legii nr.190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogarea a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor).

            Art.29.Pentru aspectele neprecizate de prezentul regulament sunt aplicabile prevederile O.U.G nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, H.G.nr.1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, iar aplicarea sancţiunilor se face de către polițistul rutier, iar în punctele de trecere a frontierei de stat a României, de către polițiștii de frontieră.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa nr.1 la Regulament

 

 

Vehiculele care se supun procedurii înregistrării sunt următoarele:

a) troleibuzele omologate, potrivit legii, de către Regia Autonomă ”Registrul Auto Român”;

b) mopedele (categoria L1e și L2e) și cvadriciclurile ușoare (categoria L6);

c) tractoarele agricole sau forestiere (categoria T și C);

d) remorcile şi semiremorcile destinate a fi tractate de tractoarele agricole sau forestiere (categoria R);

e) utilajele tractate interschimbabile agricole sau forestiere (categoria S);

f) vehiculele destinate efectuării de servicii ori lucrări, denumite mașini autopropulsate;

g) vehiculele care se deplasează pe șine, denumite tramvaie;

h) vehiculele cu tracțiune animală.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                         Anexa nr.2 la Regulament

 

CERERE PENTRU ÎNREGISTRAREA VEHICULELOR PENTRU CARE EXISTĂ OBLIGATIVITATEA ÎNREGISTRĂRII

 

CĂTRE,

__________________________

 

 

Subsemnatul__________________________________________cu domiciliul/reședința/sediul în_________________________loc._____________________str______________________nr.________ bl.______et.______ap._____posesor al C.I/B.I.seria________nr.__________________eliberat de către_______________________________________la data de__________________________________ CNP/CUI______________________solicit  înregistrarea unui vehicul cu următoarele date de identificare:

1.Numărul de identificare al vehiculului (serie șasiu)____________________________________

2.Categoria____________________________________________________________________________

3.Marca_______________________________________________________________________________

4.Tipul/Varianta_______________________________________________________________________

5.Cilindreea motorului(cmc)____________________________________________________________

6.Numărul de locuri___________________________________________________________________

7.Culoarea____________________________________________________________________________

8.Seria cărții de identitate/atestatului tehnic___________________________________________

9.Anul fabricației______________________________________________________________________

Anexez prezentei, în copie, următoarele documente:

·         actul de identitate al solicitantului, în cazul persoanelor fizice sau documentul care atestă dobândirea personalității juridice, în copie;

·         documentul care atestă dreptul de proprietate asupra vehiculului sau, după caz, un drept de folosință asupra acestuia, în limba română (factură, contract de vânzare, contract de leasing sau închiriere etc.);

·         cartea de identitate a vehiculului-la înregistrarea mopedelor, troleibuzelor, tractoarelor agricole sau forestiere, remorcilor agricole sau forestiere;

·         atestatul tehnic-la înregistrarea mașinilor autopropulsate, eliberate de Regia Autonomă ”Registrul Auto Român”;

·         dovada efectuării inspecției tehnice periodice în termenul de valabilitate al acesteia-excepție în cazul mașinilor autopropulsate cu o viteză maximă constructivă care un depășește 25 km/h, tramvaielor, vehiculelor cu tracțiune animală;

·         dovada asigurării obligatorie RCA-excepție vehicúlele cu tracțiune animală;

·         dovada asigurării parcării vehiculului într-un spațiu adecvat, deținut in condițiile legii (după caz);

·         dovada plății contravalorii certificatului de înregistrare (chitantă, ordin de plată);

·         dovada plății contravalorii plăcuței sau plăcuțelor cu numărul de înregistrare;

·         dovada faptului că vehiculul este radiat din circulație, în cazul unei înregistrări anterioare.

 

               Data,                                                    Semnătura,

 

   ____________________                               ______________________

 

 

 

 

Anexa nr.3 la Regulament

 

 

 

CERERE PENTRU RADIEREA VEHICULELOR PENTRU CARE EXISTĂ OBLIGATIVITATEA ÎNREGISTRĂRII

 

 

CĂTRE,

__________________________

 

 

 

         Subsemnatul__________________________________________cu domiciliul/reședința/sediul în_________________________loc._____________________str______________________nr.________ bl.______et.______ap._____posesor al C.I/B.I.seria________nr.__________________eliberat de către_______________________________________la data de__________________________________ CNP/CUI______________________ solicit radierea vehiculului _______________________________________ serie șasiu_________________________ cu numărul de înregistrare__________________din următorul  motiv:

 

_______________________________________________________________________________________

 

_______________________________________________________________________________________

 

_______________________________________________________________________________________

 

______________________________________________________________________________________.

        

Anexez prezentei cereri următoarele documente:

a)actul de identitate al solicitantului, în cazul persoanelor fizice sau documentul care atestă dobândirea personalității juridice, în copie;

b)certificatul de înregistrare al vehiculului, în original;

c)plăcuțele cu numărul de înregistrare;

d)certificat de atestare fiscală;

e) copia cărții de identitate a vehiculului sau a atestatului tehnic (după caz);

e)copia documentului care atestă dezmembrarea (după caz);

f)copia documentului care atestă scoaterea din România a vehiculului (după caz);

g)documentul care atestă furtul vehiculului (după caz);

h)copia documentului care atestă transferul dreptului de proprietate (după caz);

i)dispozitia de radiere din oficiu (după caz).

 

 

 

Data,                                                  Semnătura,

 

 ____________________                                  __________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.
Titularul certificatului de înregistrare, împreună cu  adresa de             

domiciliu/reședință/sediu

______________________________________________________________________________________________________________
 
5.
Numărul de înregistrare

__________________________

 
6.
Data înregistrării

______________________

 
7.
Numărul de identificare al vehiculului (seria sașiului)

_______________________________________________________

 
8.
Categoria

vehiculului

 
________________________________________________________________________________________

 
Marca

vehiculului

 
________________________________________________________________________________________
Tipul

vehiculului

 
________________________________________________________________________________________

 
9.
Seria și numărul certificatului:

_______________________________________________________

 
10.
Masa totală maxim autorizată

__________________________

Masa proprie_______________

Masa pe axe________________
11.
Numărul de locuri

______________________
12.
Cilindreea motorului

__________________________

 
13.
Culoarea

______________________
14.
Seria cărții de identitate

_________________________________

 
15.
Anul fabricației

_______________
16.
Observații

 
17.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Restricții privind traseele și intervalele orare permise/interzise circulației vehiculului:_____________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Eliberat de __________________________

la data de__________________

 

PRIMAR,

 

  ___________________

L.S.

 
9. Seria și numărul certificatului:________________________________
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                        

 

 

 

 

                                          Anexa nr.4 la Regulament

Modelul și conținutul certificatului de înregistrare

 

 

  ROMÂNIA

 

 

CERTIFICAT DE ÎNREGISTRARE

 

 

(autoritatea emitentă)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa nr.5 la Regulament

                                                                                Nr.______/________20______

 

 

 

 

CERTIFICAT DE RADIERE

 

Categoria vehiculului___________________________________________________

marca_______________________________________tipul/varianta___________________ număr de identificare______________________seria motor_______________________ cilindreea__________cmc,înregistrat cu numărul ______________________deținător _______________________________________________________cu domiciliul/sediul în ___________________________str._____________________________nr._______bl.______sc._____et._____ap.____județ________________a fost radiat din evidențele noastre.

 

MOTIVUL RADIERII

 

 

·         Înstrăinat

către_____________________________________________domiciliat/sediul în________________ str.___________________nr.______,bl.______,sc._____, et.____,ap.____,judeţ____________.

·         Schimbatdomiciliu/sediulîn _______________, str._________________, nr.____,bl.____,sc.____,et.____,ap._____,judeţ________________.

·         Retrageredefinitivă din circulaţie

·         Dezmembrat

·         Export

·         Furat

·         Vehiculdeclaratabandonatsaufărăstăpânprindispozițiaprimarului.