24 June 2013

ROMANIA  VIZAT

JUDEŢUL MUREŞ  Secretar,

COMUNA  ACĂŢARI      Jozsa  Ferenc

PRIMAR 

 

PROIECT DE HOTĂRÂRE

privind  aprobarea rectificării bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2013

 

 

       Primarul comunei Acăţari,

  Avînd în vedere prevederile art.38 (2) litera "d"din Legea nr.215/2001,privind administraţia publică locală, republicată;

  În conformitate cu prevederile art.16 din Legea nr.500/2002,privind finanţele publice locale;

 În conformitate cu prevederile articolului 49 din Legea 273/29.06.2006 privind finanţele publice locale, Comuna Acăţari poate aproba  bugetul propriu ca urmare a unor propuneri fundamentale al ordonatorului  principal de credit pe baza art.23 din Legea 273/29.06.2006.

  Având în vedere adresa Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice nr. 1957/DGI/06.06.2013 prin care sa comunicat alocarea sumei de 369 mii lei privind finanțarea lucrării „DC 43 Gaiesti – Suveica.

Se propune rectificarea bugetului pe trimestrul III 2013 conform art. 49 alin 4.) 5.) din legea 273/2006

  Având în vedere adresa Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice nr. 1956/DGI/06.06.2013 prin care sa comunicat alocarea sumei de 680 mii lei privind finanțarea lucrării „DC 64 Stejeris – Gruisor.

  În temeiul art.45 alin. (6)  din Legea nr.215/2001,privind administraţia publică locală,republicată

 

 P r o p u n e :

 

  Art.1.Se aprobă Bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2013, conform anexei, care face parte integrantă din prezenta  propunere  cu următorii indicatori principali:

       Lei  

Nr.

Crt.

Denumirea Indicator

Cod Ind

Inițial

 

Influențe

 

Rectificat

1

Venituri proprii de la pers fizice şi pers juridice

 

1.374.000

 

1.374.000

2

Cote def. Din Impozitul pe venit

040201

637.000

 

637.000

 

Sume alocate din cote def. Imp. Venit ptr. Echilibrare

040204

729.000

 

729.000

3

Sume alocate din cote def. Imp. Venit ptr. Echilibrare – Directia Fin. Pub.

040204

532.000

 

532.000

4

Sume alocate din cote def. Imp. Venit ptr. Echilibrare – Consiliul Judeţean Mureş

040204

197.000

 

197.000

 

Sume defalcate din TVA

110202

1.736.000

 

1.736.000

5

Sume def. Din TVA din Învăţământ – salarii si hotarari judecatoresti

110202

1.397.000

 

1.397.000

6

Sume def. Din TVA din Învăţământ – cheltuieli cu bunuri si servicii

110202

153.000

 

153.000

7

Sume def. Din TVA ptr. Asistenţi handicapaţi

110202

143.000

 

143.000

8

Sume def. Din TVA ptr. Evidenţa Populaţiei si ajutor de incalzire

110202

43.000

 

43.000

 

Sume def. Din TVA ptr. Echilibrare Buget

110206

418.000

 

418.000

9

Sume def. Din TVA ptr. Echilibrare Buget – CJM

110206

113.000

 

113.000

10

Sume def. Din TVA ptr. Echilibrare Buget – Direcţia Finanţelor Publice

110206

305.000

 

305.000

 

Subvenţii de la alte bugete

4202

80.000

 

80.000

12

Subvenţii pentru încălzirea loc.

420234

55.000

 

55.000

14

Subvenţii de la buget de stat ptr. Finanţarea sănătăţii

420241

25.000

 

25.000

 

Finanţarea subprogramului privind pietruirea, reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local

42020901

0

+1.071.000

1.071.000

 

TOTAL VENITURI conf. anexei

 

4.971.000

+1.071.000

6.042.000

 

TOTAL VENITURI sectiunea de functionare

 

4.971.000

 

4.971.000

 

TOTAL CHELTUIELI sectiunea de functionare

 

4.971.000

 

4.971.000

 

TOTAL VENITURI sectiunea de dezvoltare

 

250.000

+1.071.000

1.071.000

 

TOTAL CHELTUIELI sectiunea de dezvoltare

 

250.000

 

1.321.000

 

Deficitul secţiunii de dezvoltare acoperit din excedentul anului 2012

 

250.000

 

250.000

 

Se aprobă - Cheltuieli Secţiunii de Funcţionare 4.971.000 lei

     - Cheltuieli Secţiunii de Dezvoltare  1.321.000 lei

 

Art.2. Se aprobă cheltuieli aferent drepturi contract colectiv de muncă în valoare totală de 279.000 lei din următoarele conturi 5102, 5402, 6102, 6602, 6702, 7002, 7402, 7010, după cum urmează:

-  hrană pentru angajaţi: 152.000 lei

-  cheltuieli de reprezentare (ţinută): 127.000 lei 

 

Art.3. Pentru cheltuielile aferente cheltuielilor de transport pentru învăţământ se propune suma de 20.000 lei 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Art.4.Se aprobă bugetul activităţii autofinanţate, conform anexei,care face parte  integrantă din prezenta, cu următorii indicatori:

    Venituri  Cheltuieli

- serviciul public de reparaţii                                                              76.000  76.000

- cămin cultural                                                                               185.000   185.000 

  Venituri proprii cămin                                                            56.000   56.000

  Subvenţii cămin                                                                 129.000  129.000

- păşuni comunale                                                                      7.000                           7.000    

- silvicultură                                                                                     43.000                    3.000

 

    Propusa

Total  venit      496.000 

Total  cheltuieli   496.000

 

  Art.5. Repartizarea excedentului anului 2013:

Total excedent:    550.000

Din care virări către buget pentru gol de casă  300.000 

Finanţare secţiune de dezvoltare    106.000 

 

Art.6 Se propune finanţarea următoarelor lucrări/dotări de investiţii din bugetul local 

 

Nr. Crt.

Denumirea investiţiei

Suma propusă cu TVA

- Lei -

Influențe

Suma rectificată

Cod. Ind.

1

PUG etapa II

20.000

 

20.000

70.02

2

Sediu şi  garaje SVSU

144.000

 

144.000

54.02

3

Achizitionare teren agricol

22.000

 

22.000

51.02

4

Panou scor

24.000

 

24.000

67.02

5

Canalizare menajeră in comuna Acatari –SF,PT-

40.000

 

40.000

70.02

6

Asfaltare DC 64 Stejeris Gruisor

 

+680.000

680.000

84.02

7

Asfaltare DC 43 Gaiesti Suveica

 

+369.000

369.000

84.02

 

TOTAL

250.000

 

1.299.000

 

 

  Art.7.Ordonatorul principal  şi compartimentul financiar  vor duce la îndeplinire prevederile prezentului  proiect.

 

                      Vizat favorabil

Comisia pentru activități economico financiare,

Agricultură, amenajarea teritoriului și urbanism

  Paizs Sarolta    Primar,

    Osvath Csaba