03 April 2015

ROMANIA 

JUDEŢUL MUREŞ    Vizat,

PRIMĂRIA COMUNEI    Secretar

ACĂŢARI     Jozsa Ferenc

 

 

PROIECT DE HOTĂRÂRE

 

privind aprobarea închirierii prin licitaţie publică a pajiştilor din proprietatea privata a comunei Acățari, a Studiului de oportunitate privind inchirierea, aprobarea Regulamentului procedurii de licitaţie, Documentaţiei de atribuire, Caietului de sarcini, cerinţele minime de calificare ale ofertanţilor, Contractului de închiriere – model cadru,

în vederea atribuirii contractelor de închiriere a pajistilor, aflate în

proprietatea privată a comunei Acățari

 

Primarul comunei Acățari: 

 

Având în vedere :

Expunerea de-  motive a d-lui primar Osvath Csaba cu privire la aprobarea închirierii prin licitaţie publică a pajistilor din patrimoniul privat al comunei Acățari, a Studiului de oportunitate, a Regulamentului procedurii de licitatie, Documentaţiei de atribuire, Caietului de sarcini, cerinţele minime de calificare ale ofertanţilor, Contractului de inchiriere – model cadru, în  vederea atribuirii contractelor de inchiriere a pajistilor, aflate in proprietatea privatã a comunei Acățari.

Prevederile- O.U.G. nr. 34/2013 privind organizarea, admninistrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr.18/1991;

Prevederile- Ordinului Nr. 226/235 / 2003 pentru aprobarea Strategiei privind organizarea activităţii de îmbunătăţire si exploatare a pajistilor la nivel naţional, pe termen mediu si lung;

- prevederile Ordinului 407/2013 pentru aprobarea contractelor – cadru de concesiune şi închiriere a suprafeţelor de pajişti aflate în domeniul public/privat al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor;

-prevederile Ordinului nr. 544/2013 privind metodologia de calcul al incarcaturii optime de animale pe hectar de pajiste;

- Hotararea nr. 1064/2013 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 34/2013 privind organizarea, admninistrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr.18/1991;

- Hotararea  Consiliului Judetean Mures nr. 5 din 30.01.2014 privind completarea anexei la Hotararea Consiliului Judtean Mures nr. 190 din 19.12.2013  privind stabilirea preturilor medii la produsele  agricole pentru evaluarea in lei a arendei stabilita potrivit legii in cursul anului 2014;

În temeiul art. 36, alin.(1), alin(2), lit.c si alin (5),lit. a art. 45, alin (3) si art 123 din Legea nr. 215/2001, privind administratia publica locala, republicata,

 

P r o p u n e :

 

Art.1. Se aproba închirierea pajistilor proprietate privată a comunei Acățari, conform anexei nr.2 - parte integrantă din prezentul proiect de hotărâre.

 

Art.2 . Se aprobă Studiul de oportunitate privind închirierea pajistilor proprietate privată a comunei Acățari, conform anexei nr.1 - parte integrantă din prezentul proiect de hotărâre.

 

Art.3. Se aprobă Regulamentul procedurii de licitaţie publicã conform anexei nr. 3, parte integrantă din prezentul proiect de hotărâre .

 

Art.4. Se aproba Caietul de sarcini al închirierii, cerinţele minime de calificare ale ofertanţilor - conform anexei nr. 4, parte integrantă din prezentul proiect de hotărâre.

 

Art.5. Se aproba Documetatia de atribuire privind închirierea pajistilor, conform anexei nr. 5 parte integrantă din prezentul proiect de hotărâre.

 

Art.6 . Se stabileste suma minimă de pornire la licitaţie de 100 lei/ha/an.

 

Art.7. Termenul de închiriere este de maxim 5 ani.

 

Art.8. Primarul comunei Acățari, împreună cu comisiile de evaluare oferte, vor duce la îndeplinire prevederile acesteia.

 

Art.9. -  Prezenta hotărâre se comunică la :Instituţia Prefectului – Judeţul Mureş;Primarului comunei Acățari; Afişare si postare;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa nr.1la Hotarârea

Consiliului Local Acățari

Nr. din _____/___________

 

STUDIU DE OPORTUNITATE

privind inchirierea suprafeţelor de pajisti aflate in

proprietatea privata a comunei Acățari

 

În conformitate cu prevederile art. 9 alin. (3) din OUG nr. 34 din 23 aprilie 2013

privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, consiliile locale ale comunelor, vor dispune cu privire la iniţierea procedurii de concesionare/închiriere pânã la data de 1 martie a ficãrui an.

 

1.Descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat

Păsuni comunale aflate în proprietatea privata a comunei Acățari, după cum urmează :

 

Nr. lot

Denumire pajişte, tarla, parcela

Suprafaţa/ha

1

Cserna- T. 1308, Pș. 2708,  Pș. 1350 (bloc fizic-824)

20.00

 

2. Obiectivele locatorului sunt:

a) menţinerea suprafeţei de pajişte;

b) realizarea păşunatului raţional pe grupe de animale şi pe tarlale, cu scopul menţinerii

calităţii covorului vegetal;

c) creşterea producţiei de masă verde pe ha. pajişte.

d) realizarea de stani noi.

e) drum de acces la constructiile zoopastorale.

 

2.1.Motive de ordin social

Pana la aceasta data s-au inregistrat o serie de solicitari din partea locuitorilor comunei Acățari, crescatori de animale, privind inchirierea pasunilor de pe raza localitatii.

În conformitate cu art. 9 alin. (2) din OUG nr. 34 din 23 aprilie 2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 “ Pentru punerea în valoare a pajistilor aflate în domeniul privat al comunelor, oraselor, respectiv al municipiilor si pentru folosirea eficientă a acestora, unităţile administrativ-teritoriale, prin primari, în conformitate cu hotărârile consiliilor locale, în baza cererilor crescătorilor de animale, persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în RNE, încheie contracte de închiriere, în condiţiile legii, pentru suprafeţele de pajisti disponibile, proporţional cu efectivele de animale deţinute în exploataţie, pe o perioadă de maximum 5 ani.”

 

2.2.Motive de ordin financiar

In conformitate cu art. 9 alin. (7) din OUG nr. 34 din 23 aprilie 2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 Resursele financiare rezultate din administrarea pajistilor proprietate publică sau privată a comunelor, oraselor, respectiv a municipiilor se fac venit la bugetele locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si sectoarelor municipiului Bucuresti, după caz.”

 

2.3.Motive de mediu

a) determinarea părţilor din pajiste care sunt oprite de la păsunat;

b) capacitatea de păsunat a pajistii;

c) parcelarea păsunatului pe secţiuni pentru diferite specii de animale;

d) orice alte elemente necesare punerii în valoare si exploatării raţionale a pajistii.

 

3. Nivelul minim al chiriei

Nivelul minim al chiriei este de 100 lei/ha/an, conform prevederilor art. IV alin 1 din contractul cadru de închiriere pentru suprafeţele de pajişti, aprobat prin Ordinul 407/2013.

 

4. Procedura utilizată pentru atribuirea contractului de închiriere si justificarea alegerii procedurii;

În conformitate cu prevederile art. 9 alin. (2) din OUG nr. 34 din 23 aprilie 2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991. Pentru punerea în valoare a pajistilor aflate în domeniul privat al comunelor, oraselor, respectiv al municipiilor si pentru folosirea eficientă a acestora, unităţile administrativ-teritoriale, prin primari, în conformitate cu hotărârile consiliilor locale, în baza cererilor crescătorilor de animale, persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în RNE, încheie contracte de închiriere, în condiţiile legii, pentru suprafeţele de pajisti disponibile, proporţional cu efectivele de animale deţinute în exploataţie, pe o perioadă de maximum 5 ani.”

Se propune ca procedurã de atribuire a contractului de inchiriere, licitatia publicã, conform Regulamentului procedurii de licitatie.

 

5. Durata estimată a inchirierii

Durata contractului de inchiriere este de maxim 5 ani, conform art.9, alin.(2) din OUG nr.34/2013.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa nr.2 la Hotarârea

Consiliului Local Acățari

Nr.______ din __________

 

Descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat prin licitatie publica

 

Pajisti comunale aflate în proprietatea privata a comunei Acățari, după cum urmează :

 

Nr. lot

Denumire pajişte, tarla, parcela

Suprafaţa/ha

1

Cerna T. 1308, Pș. 2708,  Pș. 1350 (bloc fizic-824)

20.00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa nr.3 la Hotarârea

Consiliului Local Acățari

Nr._______ din _________

 

 

REGULAMENTUL PROCEDURII DE LICITATIE

privind inchirierea pajistilor  aflate in proprietatea privata a comunei Acățari

 

CAP. I DISPOZIŢII GENERALE

 

ART. 1

Prezentul regulament stabileste conţinutul-cadru al caietului de sarcini, documentaţiei de atribuire a contractului de inchiriere, instrucţiunile privind organizarea si desfăsurarea procedurii de inchiriere a pasunilor, aflate in proprietatea privata a comunei, precum si cadrul general privind contractele de inchiriere de bunuri proprietate privata, în aplicarea prevederilor OUG nr. 34/2013.

ART. 2

(1) Contractul de inchiriere are ca obiect pasunile aflate in proprietatea privata a Comunei Acățari.

(2) Contractul de inchiriere se încheie în conformitate cu legea română, indiferent de naţionalitatea sau de cetăţenia locatarului, pentru durata de maxim 5 ani, conform OUG nr. 34/2013.

ART. 3

Pentru tinerea evidenţei documentelor si informaţiilor cu privire la desfăşurarea procedurilor de inchiriere si la derularea contractelor de inchiriere, se întocmesc si păstrează două registre:

a) registrul "Oferte", care cuprinde date si informaţii referitoare la derularea procedurilor prealabile încheierii contractului de inchiriere;

b) registrul "Contracte", care cuprinde date si informaţii referitoare la executarea contractului de inchiriere.

ART. 4

(1) Se intocmeste dosarul inchirierii pentru fiecare contract atribuit si se pastreaza atata timp cat contractul de inchiriere produce efecte juridice, dar nu mai putin de 5 ani de la data finalizarii contractului de inchiriere.

(2) Dosarul inchirierii trebuie sa cuprinda:

a) Referatul de oportunitate al inchirierii;

b) hotărârea de aprobare a inchirierii;

c) anunţurile referitoare la procedura de atribuire a contractului de inchiriere si

dovada transmiterii acestora spre publicare;

  d) caietul de sarcini;

e) documentaţia de atribuire;

f) ofertele declarate castigatoare insotite de documentele care au stat la baza acestei decizii;

g) justificarea hotărârii de anulare a procedurii de atribuire, dacă este cazul;

h) contractul de inchiriere semnat, însoţit de schita de amplasare a pajiştii si suprafata alocatã.

h) proces – verbal de predare - primire amplasament;

 

CAP. II PROCEDURA ADMINISTRATIVĂ DE INŢIERE A INCHIRIERII

 

SECTIUNEA 1

Iniţiativa inchirierii

 

ART. 5

(1) Inchirierea are loc ca urmare a solicitarii crescatorilor de animale membrii ai colectivitãţii locale, persoane fizice sau juridice, in baza unei cereri depuse de aceştia sau la initiativa locatorului.

(2) Suprafeţele de pajişti rãmase disponibile dupã satisfacerea nevoilor colectivitãţii locale, pot fi contractate crescãtorilor de animale, persoane fizice sau juridice din unitãtile administrativ-teritoriale limitrofe.

(3) Initiativa inchirierii are la baza studiului de oportunitate care cuprinde urmatoarele elemente:

a) descrierea si identificarea bunului care urmează să fie inchiriat;

b) motivele de ordin economic, financiar, social si de mediu, care justifică realizarea inchirierii;

c) nivelul minim al chiriei;

d) procedura utilizată pentru atribuirea contractului de inchiriere;

e) durata estimată a inchirierii;

(4) Studiul  de oportunitate se aprobă de către locator.

 

SECTIUNEA a 2-a

Procedura de atribuire

 

ART. 6

Se stabilesc urmatoarele proceduri de atribuire a contractelor de inchiriere pãşuni:

a) licitaţia publicã - procedura la care persoana fizică sau juridică interesată are dreptul de a depune ofertă;

b) negocierea directă - procedura prin care locatorul negociază clauzele contractuale, inclusiv chiria, cu unul sau mai mulţi participanţi la procedura de atribuire a contractului de inchiriere, procedura aplicata in cazul in care a fost depusa o singura oferta valabila sau exista mai multe oferte valabile cu aceeasi oferta de pret.

 

SECTIUNEA a 3-a

Documentaţia de atribuire

 

ART. 7

(1)  Caietul de sarcini se elaborează in conformitate cu prevederile

- OUG nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991;

- Ordinului nr. 226/235 din 28 martie 2003 pentru aprobarea Strategiei privind organizarea activităţii de îmbunătăţire si exploatare a pajistilor la nivel naţional, pe termen mediu si lung;

- Ordinului 407/2013 pentru aprobarea contractelor – cadru de concesiune şi închiriere a suprafeţelor de pajişti aflate în domeniul public/privat al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor;

-prevederile Ordinului nr. 544/2013 privind metodologia de calcul al incarcaturii optime de animale pe hectar de pajiste;

- Hotararea nr. 1064/2013 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 34/2013 privind organizarea, admninistrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr.18/1991;

 

  (2) Caietul de sarcini trebuie să cuprindă urmatoarele elementele:

- informatii generale privind obiectul inchirierii

- scopul inchirierii

-obiectul inchirierii si conditii privind incheierea contractului

-conditii obligatorii privind exploatarea inchirierii

-durata contractului de inchiriere

-nivelul minim al chiriei

-garantii

- regimul bunurilor utilizate de locatar in derularea inchirierii

- obligatiile privind protectia mediului si a persoanelor

- condiţiile de valabilitate pe care trebuie să le îndeplinească ofertele

- clauzele referitoare la incetarea contractului de inchiriere

ART. 8

(1) După elaborarea caietului de sarcini, se întocmeste documentaţia de atribuire.

(2) Documentaţia de atribuire se aprobă prin hotărâre a consiliului local.

(3) Documentaţia de atribuire va cuprinde urmatoarele elementele:

- Informatii generale privind locatorul

- Instrucţiuni privind organizarea si desfăsurarea procedurii de inchiriere;

- Caietul de sarcini;

- Instrucţiuni privind modul de elaborare si prezentare a ofertelor;

- Informaţii detaliate si complete privind criteriul de atribuire aplicat pentru stabilirea ofertei câstigătoare;

- Instrucţiuni privind modul de utilizare a căilor de atac;

- Informaţii referitoare la clauzele contractuale obligatorii.

- Calendarul procedurii.

(4) Locatorul are obligaţia să asigure obţinerea documentaţiei de atribuire de către persoana interesată, care înaintează o solicitare în acest sens, prin punerea la dispoziţia persoanei interesate a unui exemplar din documentaţia de atribuire, pe suport hârtie.

(5) Pretul Documentatiei de atribuire este de 10 lei.

(6) Garantia de participare este de 1% din valoarea minima a chiriei pentru perioada pentru care se solicita incheierea contractului.

 

 

 

 

SECTIUNEA a 4-a

Reguli privind anunţul de licitaţie

 

ART. 9

(1) Se intocmeste anunţul de licitaţie, după aprobarea documentaţiei de atribuire de către locator.

(2) Anunţul de licitaţie va cuprinde urmatoarele elementele:

1. Informaţii generale privind locatorul

2. Informaţii generale privind obiectul inchirierii

2.1 Procedura aplicata

3. Informaţii privind documentaţia de atribuire;

3.1. Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de atribuire

3.2. Denumirea si adresa compartimentului din cadrul locatorului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire

3.3. Costul si condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar

3.4. Data limită pentru solicitarea clarificărilor

4. Informaţii privind ofertele:

4.1. Data limită de depunere a ofertelor

4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele

4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă

5. Data si locul la care se va desfăsura sedinţa publică de deschidere a ofertelor

6. Denumirea instanţei competente în soluţionarea litigiilor

7. Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării

 

 

 

SECTIUNEA a 5-a

Instrucţiunile privind organizarea şi desfăsurarea procedurii de inchiriere

 

ART. 11

Instrucţiunile privind organizarea si desfăsurarea procedurii de inchiriere se elaborează de către locator si sunt prezentate in cadrul documentaţiei de atribuire.

ART. 12

Instrucţiunile privind organizarea si desfăsurarea procedurii de inchiriere se elaborează atât pentru procedura licitaţiei, cât si pentru procedura negocierii directe.

 

SECTIUNEA a 6-a

Instrucţiunile privind modul de elaborare si prezentare a ofertelor

 

ART. 13

(1) Ofertantul are obligaţia de a elabora oferta în conformitate cu prevederile Regulamentului procedurii de licitatie, documentaţiei de atribuire, caietului de sarcini.

(2) Oferta are caracter obligatoriu, din punct de vedere al conţinutului, pe toată perioada de valabilitate, respectiv 90 de zile, redactata in limba romana.

(3) Persoana interesată are obligaţia de a depune oferta la adresa si până la data limită pentru depunere, mentionate în anuţurile publicitare si in calendarul procedurii.

(4) Riscurile legate de transmiterea ofertei, inclusiv forţa majoră, cad în sarcina persoanei interesate.

(5) Oferta depusă la o altă adresă a locatorului decât cea stabilită sau după expirarea datei limită pentru depunere se returnează nedeschisă.

(6) Conţinutul ofertelor trebuie să rămână confidenţial până la data stabilită pentru deschiderea acestora, locatorul urmând a lua cunostinţă de conţinutul respectivelor oferte numai după această dată.

(7) Ofertele se depun la sediul Primariei Comunei Acățari, nr. 214, loc. Acățari, jud Mureş, intr-un plic sigilat care vor contine documentele prevazute la art. 10 din Caietul de sarcini si până cel târziu la data stabilita in anunţul publicitar si calendarul procedurii.

 

SECTIUNEA a 7-a

Comisia de evaluare

 

ART. 14

(1) Comisia de evaluare este alcătuită dintr-un număr impar de membri.

(2) Fiecăruia dintre membrii comisiei de evaluare i se poate desemna un supleant.

(3) Comisia de evaluare este alcătuită, din reprezentanţi ai consiliului local, ai aparatului de specialitate al Primarului, numiţi în acest scop.

ART. 15

(1) Componenţa comisiei de evaluare, membrii acesteia, precum si supleanţii lor se stabilesc si sunt numiţi prin dispoziţia primarului.

(2) Presedintele comisiei de evaluare este numit de locator dintre reprezentanţii acestuia în comisie.

(3) Secretarul comisiei de evaluare este numit de locator dintre membrii acesteia.

ART. 16

(1) Fiecare dintre membrii comisiei de evaluare beneficiază de câte un vot.

(2) Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul majorităţii membrilor.

ART. 17

(1) Membrii comisiei de evaluare, supleanţii trebuie să respecte regulile privind conflictul de interese, astfel:

- Pe parcursul aplicării procedurii de atribuire locatorul are obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru a evita situaţiile de natură să determine apariţia unui conflict de interese si/sau manifestarea concurenţei neloiale.

- Persoanele care sunt implicate direct în procesul de verificare/evaluare a ofertelor nu au dreptul de a fi ofertant sub sancţiunea excluderii din procedura de atribuire.

- Nu au dreptul să fie implicate în procesul de verificare/evaluare a ofertelor următoarele persoane:

a) soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu ofertantul, persoană fizică;

b) soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu personae care fac parte din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre ofertanţi, persoane juridice;

c) persoane care deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanţi sau persoane care fac parte din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre ofertanţi;

d) persoane care pot avea un interes de natură să le afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare a ofertelor.

(2) Membrii comisiei de evaluare şi supleanţii sunt obligaţi să dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate si confidenţialitate pe propria răspundere, după termenul limită de depunere a ofertelor, şi înainte de deschiderea ofertelor, care se va păstra alături de dosarul inchirierii.

(3) În caz de incompatibilitate, presedintele comisiei de evaluare îl va sesiza de îndată pe locator despre existenta stării de incompatibilitate si va propune înlocuirea persoanei incompatibile, cu unul dintre membrii supleanţi.

ART. 18

Supleanţii participă la sedinţele comisiei de evaluare numai în situaţia în care membrii acesteia se află în imposibilitate de participare datorită unui caz de incompatibilitate, caz fortuit sau forţei majore.

 

ART. 19

Atribuţiile comisiei de evaluare sunt:

a) analiza si selectarea ofertelor pe baza datelor, informaţiilor si documentelor cuprinse în plic;

b) întocmirea listei cuprinzând ofertele admise si comunicarea acesteia;

c) analizarea si evaluarea ofertelor;

d) întocmirea proceselor-verbale;

e) întocmirea raportului de evaluare;

f) desemnarea ofertei câstigătoare.

ART. 20

(1) Comisia de evaluare este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor.

(2) Comisia de evaluare adoptă decizii în mod autonom, numai pe baza documentaţiei de atribuire si cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

ART. 21

Membrii comisiei de evaluare au obligaţia de a păstra confidenţialitatea datelor, informaţiilor si documentelor cuprinse în ofertele analizate.

 

SECTIUNEA a 8-a

Comisia de solutionare a contestatiilor

 

ART. 22

(1) Comisia de solutionare a contestatiilor este alcătuită dintr-un număr impar de

membri.

(2) Fiecăruia dintre membrii comisiei de solutionare a contestatiilor i se poate desemna un supleant.

(3) Comisia de solutionare a contestatiilor este alcătuită, din reprezentanţi ai consiliului local si ai aparatului de specialitate al Primarului.

ART. 23

(1) Componenţa comisiei de solutionare a contestatiilor, membrii acesteia, precum si supleanţii lor sunt numiţi prin dispoziţia primarului.

(2) Presedintele comisiei de solutionare a contestatiilor este numit de locator dintre reprezentanţii comisiei.

(3) Secretarul comisiei de solutionare a contestatiilor este numit de locator dintre membrii comisiei.

(4) Deciziile comisiei de solutionare a contestatiilor se adoptă cu votul majorităţii membrilor.

(5) Membrii comisiei de solutionare a contestatiei nu au dreptul de a participa la soluţionarea unei contestaţii dacă se află în una dintre situaţiile prevăzute mai jos, sub sancţiunea nulităţii deciziei pronunţate:

a) dacă acestia,  au vreun interes în soluţionarea contestaţiei sau când sunt soţi, rude sau afini până la al patrulea grad inclusiv cu vreuna dintre părţi;

b) dacă s-au pronunţat public în legătură cu contestaţia pe care o soluţionează;

c) dacă se constată că au primit de la una dintre părţi bunuri materiale sau promisiuni de bunuri materiale ori altfel de avantaje.

(6) În exercitarea atribuţiilor sale, comisia de solutionare a contestatiilor adoptă decizii in conformitate cu legislatia in vigoare.

 

 

 

CAP. III ATRIBUIREA CONTRACTULUI DE INCHIRIERE

SECTIUNEA 1

Depunerea ofertelor

 

 

ART. 24

(1) Ofertele se depun la sediul locatorului într-un singur plic închis si sigilat care va conţine documentele prevăzute la art. 10 din Caietul de sarcini.

 (2) Nu se admit oferte alternative.

 (3) Un ofertant nu poate depune o oferta individuala si alta oferta comuna pentru acelasi lot.

ART. 25

(1) Oferta va fi depusă într-un singur exemplar original semnat si daca este cazul stampilat de catre ofertant pe fiecare pagina.

 

SECTIUNEA a 2-a

Licitaţia

 

ART. 26

(1) În cazul procedurii de licitaţie deschisa locatorul va publica anuntul de licitatie la ziar si avizierul primariei.

`  (2) Anunţul de licitaţie se trimite spre publicare cu cel puţin 10 de zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea ofertelor.

(3) Persoana interesată are dreptul de a solicita si de a obţine documentaţia de atribuire, locatorul avand obligaţia de a pune documentaţia de atribuire la dispoziţia persoanei interesate cât mai repede posibil, într-o perioadă care nu trebuie să depăsească o zi lucrătoare de la primirea unei solicitări din partea acesteia.

(4) Persoana interesată are obligaţia de a depune diligenţele necesare, astfel încât să nu conducă la situaţia în care documentaţia de atribuire să fie pusă la dispoziţia sa cu mai puţin de 2 zile lucrătoare înainte de data limită pentru depunerea ofertelor.

(5) Persoana interesată are dreptul de a solicita clarificări in forma scrisa privind documentaţia de atribuire.

(6) Locatorul are obligaţia de a răspunde, în mod clar, complet si fără ambiguităţi, la orice clarificare solicitată, într-o perioadă care nu trebuie să depăsească 2 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări.

(8) Procedura de licitaţie se poate desfăsura numai dacă în urma publicării anunţului de licitaţie au fost depuse cel puţin 2 oferte valabile.

(9) În cazul în care în urma publicării anunţului de licitaţie nu au fost depuse cel puţin 2 oferte valabile, locatorul este obligat să consemneze aceastã situaţie în procesul verbal de şedinţă, după care se procedează de îndată la negocierea directă cu ofertantul prezent, dacă acesta respectă condiţiile stabilite prin documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei, inclusiv acceptarea preţului de pornire la licitaţie.

 (10) După deschiderea plicurilor în sedintă publică, comisia de evaluare elimină ofertele care nu conţin totalitatea documentelor de calificare.

ART. 27

După analizarea documentelor de calificare, secretarul comisiei de evaluare întocmeşte procesul-verbal în care se va menţiona rezultatul analizei, respectiv daca sunt toate documentele solicitate si se semneaza de catre toti membrii comisiei de evaluare si de către ofertanţii prezenti la deschidere.

ART. 28

(1) Orice decizie referitor la calificarea ofertantilor, cu privire la evaluarea ofertelor se adoptă de către comisia de evaluare în cadrul unor sedinţe ulterioare sedinţei de deschidere a ofertelor.

ART. 29

(1) În urma analizării ofertelor de către comisia de evaluare, pe baza criteriilor de valabilitate, secretarul acesteia întocmeste un raport privind evaluarea ofertelor, pe care îl transmite locatorului.

(2) Procesul-verbal se semnează de către toţi membrii comisiei de evaluare.

ART. 30

(1) În termen de o zi lucrătoare de la primirea raportului comisiei de evaluare, locatorul informează, în scris, cu confirmare de primire, toti ofertanţii cu privire la rezultatul procedurii.

(2) Contractul de inchiriere se incheie dupa împlinirea unui termen de 5 de zile calendaristice de la data realizării comunicării privind rezultatul procedurii.

ART. 31

(1) Pe parcursul aplicării procedurii de atribuire, comisia de evaluare are dreptul de a solicita clarificări si, după caz, completări ale documentelor prezentate de ofertanţi pentru demonstrarea conformităţii ofertei cu cerinţele solicitate.

(2) Ofertanţii trebuie să răspundă la solicitarea comisiei de evaluare în maxim 2 zile lucratoare de la primirea acesteia.

 

SECTIUNEA a 3-a

Negocierea directă

 

ART. 32

În cazul în care nu au fost depuse cel puţin 2 oferte valabile sau in  cazul in care exista mai multe oferte valabile cu aceeasi oferta de pret, locatorul va decide trecerea de îndata la procedura de negociere directă.

 În urma desfăşurării negocierii directe cu ofertantul/ofertantii prezenti ale caror oferte sunt valabile, se încheie un proces verbal în care sunt consemnate concluziile acestei proceduri.

ART. 33

Locatorul derulează negocieri cu fiecare ofertant care a depus o ofertă valabilă.

ART. 34

Pentru negocierea directă va fi păstrată documentaţia de atribuire aprobată pentru licitaţie.

ART. 35

 (1) Negocierile se desfăsoară potrivit condiţiilor prevăzute în documentaţia de atribuire.

ART. 36

(1) Pe parcursul procedurii de negociere directă, comisia de evaluare poate propune locatorului solicitarea oricăror clarificări si completări necesare, potrivit art. 31

(2) În termen de 2 zile lucrătoare de la primirea propunerii comisiei de evaluare, locatorul o transmite ofertanţilor vizaţi.

(3) Ofertanţii trebuie să răspundă la solicitarea locatorului în termen de maxim 2 zile lucratoare de la primirea acesteia.

 

 

 

SECTIUNEA a 4-a

Determinarea ofertei câstigătoare

 

ART. 37

(1) Pentru determinarea ofertei câstigătoare, comisia de evaluare aplică criteriul de atribuire prevăzut în documentaţia de atribuire.

(2) Criteriul de atribuire a contractului de inchiriere este cel mai mare nivel al chiriei.

(3) Locatorul are obligaţia de a încheia contractul de inchiriere cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câstigătoare.

 

ART. 38

Anunţul de atribuire se afisaza la avizierul institutiei in termen de 20 zile lucratoare de la data incheierii contractului de inchiriere.

 

 

SECTIUNEA a 5-a

Anularea procedurii de atribuire a contractului de inchiriere

 

ART. 39

Locatorul are dreptul de a anula procedura pentru atribuirea contractului de inchiriere, dacă ia această decizie, de regulă, înainte de data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii de atribuire si, oricum, înainte de data încheierii contractului, numai în cazul în care se constată abateri grave de la prevederile legale care afectează procedura de atribuire sau fac imposibilă încheierea contractului.

ART. 40

Locatorul are obligaţia de a comunica, în scris, tuturor participanţilor la procedura de atribuire, în cel mult 3 zile lucrătoare de la data anulării, atât încetarea obligaţiilor pe care acestia si le-au creat prin depunerea ofertelor, cât si motivul concret care a determinat decizia de anulare.

 

 

 

CAP. IV CONTRACTUL DE INCHIRIERE

SECTIUNEA 1

Încheierea contractului de inchiriere

 

ART. 41

(1) Contractul de inchiriere se încheie în formă scrisă, sub sancţiunea nulităţii.

(2) Forma si conţinutul-cadru al contractului de inchiriere sunt prezentate în cadrul Documentatiei de atribuire.

ART. 42

În cazul în care ofertantul declarat câstigător refuză încheierea contractului, acesta pierde garantia de participare, iar locatorul incheie contractul de inchiriere cu ofertantul clasat pe locul 2, in conditiile in care oferta indeplineste conditiile de valabilitate.

SECTIUNEA a 2-a

Drepturile si obligaţiile locatarului

 

ART. 43

(1) În temeiul contractului de inchiriere, locatarul dobândeste dreptul de a exploata, pe riscul si pe răspunderea sa, bunurile proprietate privata a Comunei Acățari care fac obiectul contractului, potrivit obiectivelor stabilite de către locator.

(2) Locatarul are dreptul de a folosi si de a culege fructele bunurilor ce fac obiectul inchirierii, potrivit naturii bunului si scopului stabilit de părţi prin contractul de inchiriere.

 

 

ART. 44

(1) În temeiul contractului de inchiriere, locatarul are obligaţia să asigure exploatarea eficientă, în regim de continuitate si permanenţă, a bunurilor proprietate privata a Comunei Acățari care fac obiectul inchirierii.

(2) Locatarul nu poate subinchiria bunul ce face obiectul inchirierii.

(3) Locatarul este obligat să plătească chiria la valoarea si în modul stabilit în contractul de inchiriere.

(4) Locatarul este obligat să respecte condiţiile impuse de natura bunurilor proprietate privata a Comunei Acățari.

ART.45

La încetarea contractului de inchiriere prin ajungere la termen locatarul este obligat să restituie locatorului bunurile de retur în mod gratuit si libere de orice sarcini.

ART.46

În condiţiile încetării contractului de inchiriere din alte cauze decât prin ajungere la termen, forţa majoră sau cazul fortuit, locatarul este obligat să asigure continuitatea exploatării bunului proprietate privata a Comunei Acățari, în condiţiile stipulate în contract, până la preluarea acestora de către locator.

ART. 47

În cazul în care locatarul sesizează existenţa unor cauze sau iminenţa producerii unor evenimente de natură să conducă la imposibilitatea exploatării bunului, va notifica de îndată acest fapt locatorului, în vederea luării măsurilor ce se impun pentru asigurarea continuităţii exploatării bunului.

 

SECTIUNEA a 3-a

Drepturile si obligaţiile locatorului

 

ART. 48

(1) Pe durata contractului de inchiriere, locatorul are dreptul să inspecteze bunurile inchiriate, verificând respectarea obligaţiilor asumate de locatar.

(2) Verificarea prevăzută la alin. (1) se efectuează cu notificarea prealabilă a locatarului si în condiţiile stabilite în contractul de inchiriere.

ART. 49

(1) Locatorul are dreptul să modifice în mod unilateral partea reglementară a contractului de inchiriere, in conditii legale, din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local.

(2) Locatarul este obligat să continue exploatarea bunului în noile condiţii stabilite de locator, fără a putea solicita încetarea contractului de inchiriere.

ART. 50

(1) Locatorul este obligat să nu îl tulbure pe locatar în exerciţiul drepturilor rezultate din contractul de inchiriere.

(2) Locatorul nu are dreptul să modifice în mod unilateral contractul de inchiriere, în afară de cazurile prevăzute de lege.

(3) Locatorul este obligat să notifice locatarului apariţia oricăror împrejurări de natură să aducă atingere drepturilor acestuia.

 

 

 

 

 

 

SECTIUNEA a 4-a

Încetarea contractului de inchiriere

 

ART. 51

Contractul de inchiriere încetează de drept la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat.

ART. 52

(1) Locatorul poate denunţa unilateral contractul de inchiriere în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către locator, cu plata unei despăgubiri juste si prealabile în sarcina acestuia, în caz de dezacord fiind competentă instanţa de judecată;

  (2) În situaţia prevăzută la alin. (1), locatorul va notifica de îndată intenţia de a denunţa unilateral contractul de inchiriere si va face menţiune cu privire la motivele ce au determinat această măsură.

(3) Părţile vor stabili cuantumul despăgubirilor datorate locatarului si modul de plată a acestora. În caz de dezacord, acestea se stabilesc de către tribunalul în a cărui rază teritorială se află sediul locatorului, dacă părţile nu stabilesc altfel.

ART. 53

În cazul nerespectării din culpă a obligaţiilor asumate de către una dintre părţi prin contractul de inchiriere sau al incapacităţii îndeplinirii acestora, cealaltă parte este îndreptăţită sa rezilieze contractul, cu plata unei despăgubiri, dacă părţile nu stabilesc altfel.

ART. 54

(1) În cazul dispariţiei, dintr-o cauză de forţă majoră, a bunului inchiriat sau în cazul imposibilităţii obiective a locatarului de a-l exploata, acesta va notifica de îndată locatorului dispariţia bunului ori imposibilitatea obiectivă de exploatare a acestuia, declarând renunţarea la inchiriere.

(2) Locatorul nu va putea fi obligat la plata vreunei despăgubiri pentru prejudiciile suferite de locatar ca urmare a situaţiilor prevăzute la alin. (1).

ART. 55

Prin contractul de inchiriere părţile pot stabili si alte cauze de încetare a contractului de inchiriere, fără a aduce atingere cauzelor si condiţiilor reglementate de lege.

 

CAP. VI  SOLUŢIONAREA CONTESTAŢIILOR

ART. 56

(1) Orice persoană care se consideră vătămată într-un drept ori într-un interes legitim printr-un act al locatorului, prin încălcarea dispoziţiilor legale în materia inchirierilor de bunuri proprietate privata, poate depune contestatie în termen de 2 zile calendaristice, începând cu ziua următoare luării la cunostinţă, cu privire la un act al locatorului considerat nelegal.

(2) În vederea soluţionării contestaţiilor, partea care se consideră vătămată are dreptul să se adreseze comisiei de solutionare a contestatiilor.

(3) Înainte de a se adresa comisiei de solutionare a contestatiilor, persoana vătămată notifică locatorului cu privire la pretinsa încălcare a dispoziţiilor legale în materia inchirierilor de bunuri proprietate privata si la intenţia de a sesiza comisia de solutionare a contestatiilor.

(4) După primirea notificării, locatorul poate adopta orice măsuri pe care le consideră necesare pentru remedierea pretinsei încălcări, inclusiv suspendarea procedurii de atribuire sau revocarea unui act emis în cadrul respectivei proceduri.

(5) Măsurile adoptate de locator se comunică în termen de o zi lucrătoare atât persoanei care a notificat locatorul, cât si celorlalţi ofertanţi implicaţi.

(6) Persoana vătămată care, primind comunicarea de la locator, consideră că măsurile adoptate sunt suficiente pentru remedierea pretinsei încălcări va transmite locatorului o notificare de renunţare la dreptul de a formula contestaţie în faţa comisiei de solutionare a contestatiilor sau, după caz, o cerere de renunţare la judecarea contestaţiei.

(7) Locatorul poate incheia contractul de inchiriere numai dupa comunicarea deciziei comisiei de solutionare a contestatiilor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa nr.4 la Hotarârea

Consiliului Local Acățari

  Nr._________ din _______

 

 CAIET DE SARCINI

privind inchirierea pajistilor, aflate in proprietatea privata a

comunei Acățari

 

 

 

Avand in vedere prevederile:

- OUG nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei si pădurilor si al ministrului administraţiei publice nr. 226/235/2003 pentru aprobarea Strategiei privind organizarea activităţii de îmbunătăţire si exploatare a pajistilor la nivel naţional, pe termen mediu si lung, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată;

- O.G. nr. 42/2004 privind organizarea activităţii veterinare;

- Ordinul comun al Ministrului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale si Ministrul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice nr. 407 din 31.05.2013 pentru aprobarea contractului-cadru de concesiune/inchiriere a suprafetelor de pajisti aflate in domeniul public/privat al comunelor, oraselor, respectiv municipiilor

-prevederile Ordinului nr. 544/2013 privind metodologia de calcul al incarcaturii optime de animale pe hectar de pajiste;

- Hotararea nr. 1064/2013 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 34/2013 privind organizarea, admninistrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr.18/1991;

- Hotararea  Consiliului Judetean Mures nr. 5 din 30.01.2014 privind completarea anexei la Hotararea Consiliului Judtean Mures nr. 190 din 19.12.2013  privind stabilirea preturilor medii la produsele  agricole pentru evaluarea in lei a arendei stabilita potrivit legii in cursul anului 2014;

 

 

1. INFORMATII GENERALE PRIVIND OBIECTUL INCHIRIERII

1.1 Descrierea si identificarea bunului care urmează să fie inchiriat

Pasunile aflate în domeniul privat al comunei Acățari, conform anexei 2 la HCL nr._______ din ________________

 

Tabel nr.1

 

Nr. lot

Denumire pajişte, tarla, parcela

Suprafaţa/ha

1

Cserna T. 1308, Pș. 2708,  Pș. 1350 (bloc fizic-824)

20.00

 

 

1.2. Destinaţia bunurilor ce fac obiectul inchirierii;

Pana la aceasta data s-au inregistrat o serie de solicitari din partea locuitorilor comunei Acățari, crescatori de animale, privind inchirierea pasunilor de pe raza localitatii.

Imbunatatirea nivelului de productie si utilizarea pasunilor reprezinta o axa prioritara a autoritatii locale, fiind in corelatie directa cu cantitatea si calitatea productiilor animaliere obtinute, in special din exploatarea speciilor de bovine si ovine.

 

1.3 Condiţiile de exploatare a inchirierii

Pentru suprafata de pasune care se inchiriaza, locatarul are obligatia realizarii lucrarilor de exploatare rationala si intretinere a acestor pasuni, prin lucrari de distrugere a musuroaielor, curatirea de maracini si de vegetatie arbustifera nevaloroasa, combaterea buruienilor si executarea lucrarilor de desecare pentru eliminarea vegetatiei hidrofile, precum si alte lucrari, astfel incat sa se asigure ridicarea potentialului de productie, accesul si exploatarea respectivelor pasuni in conditii optime.

 

2. SCOPUL

a) menţinerea suprafeţei de pajiste;

b) realizarea păsunatului raţional pe grupe de animale si pe tarlale, cu scopul menţinerii calităţii covorului vegetal;

c) cresterea producţiei de masă verde pe ha pajiste.

d) realizarea de stani noi.

 

3. OBIECTUL INCHIRIERII SI CONDITII PRIVIND INCHEIEREA CONTRACTULUI

3.1. Obiectul inchirierii il constituie inchirierea pasunilor aflate in domeniul privat al Comunei Acățari, situate in zonele prezentate in tabelul nr.1, coloana 1,2.

3.2. Terenurile sunt libere de sarcini si intra in posesia efectiva a locatarului odata cu semnarea procesului verbal de predare - primire.

3.3. Atribuirea contractului de inchiriere se face numai dacă se îndeplinesc condiţiile de calificare în conformitate cu caietul de sarcini si cu documentaţia de atribuire asigurându-se încărcătura de animale/ha deţinute în exploataţie de minim 0,3 UVM/ha.

3.4 Se vor încheia contracte distincte pentru fiecare lot în parte.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TABELUL DE CONVERSIE A ANIMALELOR ÎN UNITATI VITE MARI

conform Ordinului 544/2013

 

 

 

 

 

 

 

Categoria de animale

Coeficientul de conversie

Capete/UVM

 

Tauri, vaci şi alte bovine de mai mult de 2 ani, ecvidee de mai mult de 6 luni

1,0

1,0

 

Bovine între 6 luni şi 2 ani

0,6

1,6

 

Bovine de mai puţin de 6 luni

0,4

2,5

 

Ovine

0,15

6,6

 

Caprine

0,15

6,6

 

4. CONDITII OBLIGATORII PRIVIND EXPLOATAREA INCHIRIERII

4.1. Destinatia: organizare pasunat pe specii de animale: bovine, ovine, caprine;

4.2. Nerespectarea acestei prevederi da dreptul locatorului sa rezilieze unilateral contractul de inchiriere, dupa o preavizare de 30 zile.

4.3. Locatarului ii este interzisa cresterea la stana sau pe langa stana a porcilor sau pasarilor pentru a evita degradarea terenului.

4.4. Locatarul are obligatia sa asigure exploatarea prin pasunat, eficace in regim de continuitate si de permanenta a terenului ce face obiectul inchirierii. In acest scop el trebuie sa respecte incarcatura de animale/ha minima 0,3 UVM/ha, prezentand in acest sens in fiecare an, o declaratie pe propria raspundere privind efectivul anual de animale scoase la pasunat, declaratie ce va fi depusa la registratura Primariei comunei Acățari pana cel tarziu in data de 01 februarie a anului respectiv. Daca din datele prezentate in declaratie reiese ca nu este respectata incaracatura minima 0,3 UVM/ha, pentru lotul respectiv si daca nu se respecta data maxima de depunere a declaratiei, atunci contractul se reziliaza de drept.

4.5. Locatarul este obligat sa suporte toate cheltuielile cu privire la indeplinirea contractului de inchiriere.

4.6. Deasemeni locatarul va respecta toate legile in vigoare cu privire la obiectul inchirierii si va tine cont de Strategia privind organizarea activitatii de imbunatatire si exploatare a pajistilor la nivel national, pe termen mediu si lung, aprobata prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor si al ministrului administratiei publice nr. 226/235/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

4.7. Locatarul v-a efectua anual lucrari de fertilizare cu ingrasaminte organice, acestea exercitand un efect ameliorativ asupra insusirilor fizice, chimice si trofice ale solului. O metoda simpla, deosebit de eficienta si foarte economica este fertilizarea prin tarlire.

4.8. Odata cu semnarea contractului, locatarul are obligatia sa respecte toate prevederile si procedurile ce decurg din legislatia privind protectia mediului.

4.9. Inainte de iesirea la pasunat se va face controlul sanitar - veterinar al animalelor prin certificatele eliberate de circumscriptia sanitar - veterinara.

4.10. Locatarul are obligatia sa anunte circumscriptia sanitar – veterinara si Primaria comunei Acățari, in termen de 24 ore, in cazul imbolnavirii animalelor, aparitia unor boli infectocontagioase sau a mortalitatii animalelor.

4.11.Locatarul este obligat sa plateasca anual taxa pe terenul care face obiectul contractului de inchiriere conform Codului fiscal si a Hotararii Consiliului Local Acățari  nr. 46/12.12.2013, privind stabilirea taxelor si impozitelor locale.

4.12. Locatarul nu poate subinchiria sau cesiona, in tot sau in parte, terenul si lucrarile ce fac obiectul contractului de inchiriere.

4.13. Locatarul este obligat sa intrebuinteze bunul imobil – terenul – potrivit destinatiei sale – pasune.

4.14. Locatorul are dreptul ca prin imputernicitii sai sa controleze modul cum este folosit si intretinut de catre locatar terenul inchiriat si sa ia masurile ce se impun in vederea unei bune intretineri si folosirii judicioase, potrivit destinatiei stabilite in cadrul licitatiei.

4.15. Terenul inchiriat va fi folosit in regim de continuitate si permanenta pentru scopul in care a fost inchiriat, iar eventualele schimbari de destinatie sunt interzise

4.16. Locatarul este obligat sa respecte prevederile Hotararii Consiliului Local Acățari nr. 16 din 03.03.2008 privind organizarea pasunatului pe pasunile proprietate private a comunei Acățari pana la intrarea in efectivitate a amenajamentul pastoral.

4.17. La incetarea contractului de inchiriere prin ajungere la termen, locatarul este obligat sa restituie locatorului, in deplina proprietate, bunurile de retur  in mod gratuit si libere de orice sarcini, fara nici o pretentie de despagubire.

 

5. DURATA CONTRACTULUI DE INCHIRIERE

Durata contractului de inchiriere este de maxim 5 ani.

 

6.NIVELUL MINIM AL CHIRIEI

6.1. Nivelul minim al chiriei este 100 lei/ha/an

6.2. Pentru anii fiscali urmatori, chiria se va indexa in functie de indicele de inflatie aferent anului fiscal respectiv.

6.3. Pentru loturile de mai sus, ofertantul trebuie sa-si elaboreze oferta in functie de

proportionalitatea