20 January 2023
ROMANIA
JUDEŢUL MUREŞ Vizat,
PRIMĂRIA COMUNEI Secretar general
ACĂŢARI Jozsa Ferenc
PROIECT DE HOTĂRÂRE
privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2023 al SC Tutti Wellness SRL
Primarul comunei Acăţari,
Văzând Referatul de aprobare a Primarului comunei Acățari nr.435/2023 și raportul Compartimentului de resort nr. 443/2023,
Având în vedere:
- Hotărârea Consiliului local Acățari nr. 13 din 30 martie 2020 de înființarea societății SC Tutti Wellness SRL,
- art. 111 alin (2) pct.”a” din Legea societăților nr. 31/1990, republicata (2), cu modificările și completările ulterioare;
- art. 4 alin. (1) lit. c) si art. 9 din OG nr. 26/2013 privind intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau detin indirect o participate majoritara, cu modificările și completările ulterioare, cu modificările și completările ulterioare;
- art.14 din cap.IV din Actul Constitutiv al societății SC Tutti Wellness SRL,
- prevederile OMFP nr. 3818/2019, privind aprobarea formatului şi structurii bugetului de venituri şi cheltuieli al operatorilor economici, precum şi a anexelor de fundamentare a acestuia,
Ținând cont de prevederile art.7 din Legea nr. 52/2003, privind tansparența decizională în administrația publică,republicată,cu modificările și completările ulterioare,
În temeiul art.129 alin.(1),alin.(2(,lit.”a” și alin 3,lit.”d”,art.136,alin.(1)-(3),art.139 alin.(1) li alin.(5) coroborat cu art.196 alin.(1) ,lit.”a” din OUG nr.57/2019,privind Codul Administrativ,cu modificările și completările ulterioare,
p r o p u n e :
Art.1. Se aprobă bugetulului de venituri și cheltuieli pentru anul financiar 2023 al societatii SC Tutti Wellness SRL , conform Anexelor nr. 1-5 ,care fac parte integrantă din prezenta hotărâre, cu respectarea prevederilor legale incidente aflate in vigoare.
Art.2. Societatea SC Tutti Wellness SRL va duce la Indeplinire prevederile prezentei hotarari.
Art.3. Prezenta se aduce la cunosștință publică,conform prevederilor legale și se comunică cu:
- Primarul comunei
- Instituția Prefectului jud Mureș
- SC Tutti Wellness SRL
Primar,
Osvath Csaba
ROMÂNIA,
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr. 435/ 20 ianuarie 2023
REFERAT DE APROBARE
A bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2023 a
SC Tutti Wellness SRL
Art. 111 din Legea societăților nr. 31/1990, republicata (2), cu modificările și completările ulterioare, prevede:
Adunarea generală ordinară se întruneşte cel puţin o dată pe an….
(2) În afară de dezbaterea altor probleme înscrise la ordinea de zi, adunarea generală este obligată:
a) să discute, să aprobe sau să modifice situaţiile financiare anuale, pe baza rapoartelor prezentate de consiliul de administraţie, respectiv de directorat şi de consiliul de supraveghere, de cenzori sau, după caz, de auditorul financiar, şi să fixeze dividendul;
e)să stabilească bugetul de venituri şi cheltuieli şi, după caz, programul de activitate, pe exerciţiul financiar următor;
Toto dată art.4 alin. (1) lit. c) si art. 9 din OG nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelulu operatori economici la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin indirect o participate majoritară, cu modificările și completările ulterioare;
(1) Bugetele de venituri şi cheltuieli ale operatorilor economici se aprobă după cum urmează:
c) prin hotărâre a consiliului local, judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti pentru operatorii economici prevăzuţi la art. 1 lit. c) la care persoanele juridice prevăzute la art. 1 lit. b) sau instituţiile publice locale sunt acţionari unici ori deţin direct sau indirect o participaţie majoritară.
(1) La fundamentarea bugetelor de venituri şi cheltuieli operatorii economici au în vedere, dar fără a se limita la acestea, următoarele:
a) respectarea politicii Guvernului şi respectiv a unităţilor administrativ-teritoriale privind îmbunătăţirea performanţelor economico-financiare ale operatorilor economici;
b) respectarea obiectivelor de politică salarială stabilită prin legea anuală a bugetului de stat;
c) criteriile de performanţă specific şi obiectivele cuantificate privind reducerea plăţilor şi creanţelor restante, reducerea pierderilor, creşterea profitului, a cifrei de afaceri, precum şi creşterea productivităţii muncii, prevăzute în contractele de mandat, stabilite în corelaţie cu strategia de administrare a Consiliului de administraţie/Consiliului de supraveghere şi a planului de management al directorilor/membrilor directoratului operatorilor economici;
d) programele de achiziţii de bunuri şi servicii pentru desfăşurarea activităţii, fundamentate pe baza posibilităţilor reale de plată a acestora;
e) programele de investiţii şi dotări, fundamentate în limita surselor legale de finanţare a acestora;
f) programele de reducere a plăţilor/creanţelor restante.
Avănd în vedere că asociatul unic al Tutti Wellness SRL răspunde de:
a) elaborarea si fundamentarea proiectului de buget al operatorului economic
Analizănd bugetul de venituri si cheltuieli al bugetului operatorului economic, pentru anul fiscal 2023 se constată că veniturile sunt estimate în felul următor:
1 Încasări din vănzări de bilete la ștrand total 410 mii le din care TVA 65 mii lei
VENITUL TOTAL DIN EXPLOATARE ÎNREGISTRAT 345 MII LEI
La partea de cheltuieli se prevede:
Cheltuieli totale în sumă de 242 mii lei, cuprinde:
1 Cheltuieli din exploatare în sumă de 242 mii lei cuprind la răndul lor cheltuielile cu bunuri și servicii, cheltuieli cu impozite, taxe și vărsăminte assimilate, cheltuieli cu personalul și altecheltuieli de exploatare necesar în procesul de producție.
a) Cheltuieli cu bunuri care reprezintă consumul de materii prime și material necesare activității în sumă de 76 mii lei
b) Cheltieli privind servicii executate de terți care reprezintă serviciile necesare activității, comisioane onorarii, cheltuieli poștale, cheltuieli cu deplasare, cheltuieli bancare, servicii de protective a personalului în sumă de 22 mii lei
c) Cheltuielile cu personalul cuprind cheltuielile cu salariile, în sumă de 151 mii lei iar pretru cheltuieli cu bugetul de asigurări și contribuții asiguratorii de muncă în sumă de 3 mii lei,
la partea de cheltuieli propunandu- se un buget echilibrat. Veniturile si cheltuielile proiectului de buget sunt detaliate in anexa nr. 1 care este parte integrantă la prezentul proiect de buget.
PRIMAR,
OSVATH CSABA