26 March 2013

ROMANIA  VIZAT

JUDEŢUL MUREŞ  Secretar,

COMUNA  ACĂŢARI      Jozsa  Ferenc

PRIMAR 

PROIECT DE HOTĂRÂRE

privind  aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2013

 

 

       Primarul comunei Acăţari,

  Avînd în vedere prevederile art.38 (2) litera "d"din Legea nr.215/2001,privind administraţia publică locală, republicată;

  În conformitate cu prevederile art.16 din Legea nr.500/2002,privind finanţele publice locale;

  Având în vedere, Decizia 91/26.02.2013 a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Mureş privind repartizarea sumelor defalcate din TVA precum și a cotelor defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale.

  Ţinând cont Decizia nr. 118/14.01.2011 a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Mureş privind repartizarea sumelor defalcate din TVA pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor

  Văzând Decizia nr. 167/25.03.2013 a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Mureş privind repartizarea sumelor defalcate din tva pentru finanțarea învățământului,

  Având în vedere decizia nr. 169/25.03.2013 a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Mureş privind repartizarea nivelului maxim de cheltuieli de personal,

  Ținând cont de adresa nr. 201/27.02.2013 a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Mureş privind comunicarea estimării veniturilor din core defalcate din code defalcate din impozitul pe venit,

  Conform Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr. 38/04.03.2013 privind repartizarea unor sume defalcate din tva și venituri.

  Conform adresei nr. 779/01.03.2013 a Direcţiei Silvice Mureş privind bugetul de venituri şi cheltuieli aferente anului 2013.

  În temeiul art.45 alin. (6)  din Legea nr.215/2001,privind administraţia publică locală,republicată

 

 P r o p u n e :

 

  Art.1.Se aprobă Bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2013, conform anexei, care face parte integrantă din prezenta  propunere  cu următorii indicatori principali:

       Lei  

Nr.

Crt.

Denumirea Indicator

Cod Ind

Propunere pe anul 2010

1

Venituri proprii de la pers fizice şi pers juridice

 

1.364.000

2

Cote def. Din Impozitul pe venit

040201

637.000

 

Sume alocate din cote def. Imp. Venit ptr. Echilibrare

040204

729.000

3

Sume alocate din cote def. Imp. Venit ptr. Echilibrare – Directia Fin. Pub.

 

040204

532.000

4

Sume alocate din cote def. Imp. Venit ptr. Echilibrare – Consiliul Judeţean Mureş

 

040204

197.000

 

Sume defalcate din TVA

110202

1.736.000

5

Sume def. Din TVA din Învăţământ – salarii si hotarari judecatoresti

110202

1.397.000

6

Sume def. Din TVA din Învăţământ – cheltuieli cu bunuri si servicii

110202

153.000

7

Sume def. Din TVA ptr. Asistenţi handicapaţi

110202

143.000

8

Sume def. Din TVA ptr. Evidenţa Populaţiei si ajutor de incalzire

110202

43.000

 

Sume def. Din TVA ptr. Echilibrare Buget

110206

418.000

9

Sume def. Din TVA ptr. Echilibrare Buget – CJM

110206

113.000

10

Sume def. Din TVA ptr. Echilibrare Buget – Direcţia Finanţelor Publice

110206

305.000

 

Subvenţii de la alte bugete

4202

80.000

12

Subvenţii pentru încălzirea loc.

420234

55.000

14

Subvenţii de la buget de stat ptr. Finanţarea sănătăţii

420241

25.000

 

TOTAL VENITURI conf. anexei

 

4.961.000

 

Varsaminte din sectiunea de functionare pentru finantarea sectiumiide dezvoltare a bugetului local

370204

-169.000

 

TOTAL VENITURI sectiunea de functionare

 

4.792.000

 

TOTAL CHELTUIELI sectiunea de functionare

 

4.792.000

 

TOTAL VENITURI sectiunea de dezvoltare

 

169.000

 

TOTAL CHELTUIELI sectiunea de dezvoltare

 

275.000

 

Deficitul secţiunii de dezvoltare acoperit din excedentul anului 2012

 

106.000

 

Se aprobă - Cheltuieli Secţiunii de Funcţionare 4.792.000 lei

     - Cheltuieli Secţiunii de Dezvoltare 106.000 lei

 

Art.2. Se aprobă cheltuieli aferent drepturi contract colectiv de muncă în valoare totală de 279.000 lei din următoarele conturi 5102, 5402, 6102, 6602, 6702, 7002, 7402, 7010, după cum urmează:

-  hrană pentru angajaţi: 152.000 lei

-  cheltuieli de reprezentare (ţinută): 127.000 lei 

 

Art.3. Pentru cheltuielile aferente cheltuielilor de transport pentru învăţământ se propune suma de 15.000 lei 

 

Art.4.Se aprobă bugetul activităţii autofinanţate, conform anexei,care face parte  integrantă din prezenta, cu următorii indicatori:

    Venituri  Cheltuieli

- serviciul public de reparaţii                                                       76.000  76.000

- cămin cultural                                                                         185.000   185.000 

  Venituri proprii cămin                                                    56.000   56.000

  Subvenţii cămin                                                               129.000  129.000

- păşuni comunale                                                                    7.000   7.000   - silvicultură                                                43.000  43.000

 

 

    Propusa

Total  venit      496.000 

Total  cheltuieli   496.000

 

  Art.5. Repartizarea excedentului anului 2013:

Total excedent:    550.000

Din care virări către buget pentru gol de casă  300.000   

Finanţare secţiune de dezvoltare    106.000 

 

Art.6 Se propune finanţarea următoarelor lucrări/dotări de investiţii din bugetul local 

 

Nr. Crt.

Denumirea investiţiei

Suma propusă cu TVA

- Lei -

Cod. Ind.

1

PUG etapa II

20.000

70.02

2

Sediu şi  garaje SVSU

150.000

54.02

3

Utilităţi la grădiniţa Roteni

20.000

65.02

4

Achizitionare teren agricol

22.000

70.02

5

Panou scor

23.000

67.02

6

Canalizare menajeră in comuna Acatari –SF,PT-

40.000

70.02

 

TOTAL

275.000

 

 

 

  Art.7.Ordonatorul principal  şi compartimentul financiar  vor duce la îndeplinire prevederile prezentului  proiect.

 

 

                        Vizat favorabil

Comisia pentru activități economico financiare,

Agricultură, amenajarea teritoriului și urbanism

  Paizs Sarolta    Primar,

    Osvath Csaba