12 May 2020

ROMANIA

JUDEŢUL MUREŞ                                                                 Vizat,

PRIMĂRIA COMUNEI                                                               Secretar general

ACĂŢARI                                                                             Jozsa Ferenc

 

 

PROIECT DE HOTĂRÂRE

pentru aprobarea Regulamentului de eliberare a Acordului de execuție a lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare realizate pe proprietățile aparținând domeniului public al Comunei Acățari și care afectează structura căilor de comunicații rutiere, străzilor, podurilor trotuarelor/aleilor, etc., terenurilor de sport precum și spațiilor verzi

 

Primarul comunei Acățari,

Văzând  referatul de aprobare  a Primarului comunei Acățari nr.3196/2020 , și raportul  compartimentului de resort  nr.3208 /2020,

Luând în considerare prevederile Legii nr. 193/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1991 privind .autorizarea executarii lucrarilor de constructii, prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobată cu modificările și completările prin Legea nr. 180/2002 cu modificările și completările ulterioare;

In temeiul art. 129, alin (1)  și alin. (2), lit. c),coroborat cu alin. (7) lit. m), art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. e) coroborat cu art. 5 lit. cc) și art. 196 alin. 1 lit. a)  din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, 

 

P r o p u n e  :

 

 

Art.1.- Se aprobă Regulamentul de eliberare a Acordului pentru realizarea lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare realizate pe proprietățile parținând domeniului public al Comunei Acățari și care afectează structura căilor de comunicații rutiere, străzilor, podurilor, trotuarelor/aleilor, etc., terenurilor de sport precum și spațiilor verzi, prevăzut în Anexa ce face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2.- Primarul Comunei Acățari, prin persoana desemnată cu  atribuții în domeniul urbanismului și amenajării teritoriului,autorizarea lucrărilor de construcții va aduce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.

 

 

   Vizat favorabil

Comisia pentru activități economico financiare,

Agricultură, amenajarea teritoriului și urbanism

                       More Tibor                                                                   Primar,

                                                                                                        Osvath Csaba

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

Nr. 3196 din 12 mai 2020

 

 

 

R E F E R A T   DE   A P R O B A R E
Cu privire la  Regulamentul de eliberare a Acordului și a Avizului de execuție a lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare realizate pe proprietățile aparținând domeniului public al Comunei Acățari și care afectează structura căilor de comunicații rutiere, străzilor, podurilor, trotuarelor/aleilor, etc., terenurilor de sport precum și spațiilor verzi

 

Conform prevederilor Legii nr. 193/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții s-au modificat condițiile privind executarea lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare , respectiv ”lucrările de branșamente și racorduri la construcțiile deja existente se pot executa fără autorizație de construire , doar pe baza unui un acord/autorizație emis/ă de administratorul drumului public”.

             Având în vedere implicațiile acestei măsuri legislative precum și necesitatea executării acestor lucrări în conformitate cu prevederile legale, este   necesar întocmirea unui regulament de eliberare a Acordului și a Avizului de execuție a lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare realizate pe proprietățile aparținând domeniului public al Comunei Acățari și care afectează structura căilor de comunicații rutiere, străzilor, podurilor, trotuarelor/aleilor, etc., terenurilor de sport precum și spațiilor verzi.

Regulament are drept scop stabilirea cadrului tehnico-organizatoric necesar derulării în condiţii optime a lucrărilor executate, aferent reţelelor tehnico-edilitare si a conditiilor privind aducerea la starea iniţială  a zonelor afectate(carosabil, strazi, poduri, trotuare, alei pietonale, spatii verzi) respectiv:

-               procedura de solicitare, condiţiile şi documentele necesare obţinerii acordului si al avizului de execuţie a lucrărilor aferente reţelelor tehnico-edilitare realizate pe proprietăți apartinand domeniului public al Comunei Acățari si care afecteaza structura cailor de comunicatii rutiere, strazilor, podurilor, trotuarelor/ aleilor, etc., terenurilor de sport precum si spatiilor verzi;

-               prevederi privind controlul efectuat de reprezentanţii Primăriei comunei Acățari pe perioada execuţiei lucrărilor;

-               sancţiunile aplicabile în cazul nerespectării prevederilor si condiţiilor/termenelor stabilite prin acordul /avizul de executie pentru lucrarile aferente reţelelor tehnico-edilitare amplasate pe proprietăți apartinand domeniului public al Comunei Acățari si care afecteaza structura cailor de comunicatii rutiere, strazilor, podurilor, trotuarelor/aleilor, etc., terenurilor de sport precum si spatiilor verzi ;

-               prevederi privind recepţia lucrărilor privind aducerea terenului afectat la starea iniţială.

În acest sens  s-a elaborat alăturatul proiect de hotărâre , cu rugămintea de a fi promovat pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local al Comunei Acățari în vederea adoptării lui.  

             

             

 P R I M A R ,
Osvath Csaba

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

Nr. 3208 din 12 mai 2020

 

 

R A P O R T    D E   S P E C I A L I T A T E
 

la proiectul de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului de eliberare a

Acordului și a Avizului de execuție a lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare realizate pe proprietățile aparținând domeniului public al Comunei Acățari și care afectează structura căilor de comunicații rutiere, străzilor, podurilor,

trotuarelor/aleilor, etc., terenurilor de sport precum și spațiilor verzi

 

Pentru executarea lucrărilor de racordare a construcțiilor la rețelele de utilități publice era necesară eliberarea unei autorizații de construire în condițiile stipulate prin Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții., iar executarea lucrărilor tehnico-edilitare și de refacere a căilor publice sau spațiilor verzi , la nivelul comunei Acățari, trebuia să respecte prevederile metodologiei aprobate prin H.C.L. nr. 60/2015 privind aprobarea Regulamentului referitor la emiterea Autorizaţiei de spargere şi refacere a infrastructurii domeniului public şi privat al Comunei Acățari

Având în vedere modificările aduse Legii nr. 50/1991 prin Legea nr. 193 din 28 octombrie 2019, conform cărora lucrările de branșamente și racorduri la construcțiile deja existente se pot executa fără autorizație de construire , doar pe baza unui un acord/autorizație emis/ă de administratorul drumului public, este necesară adoptarea unui set de condiții care să stabilească cadrul tehnico-organizatoric necesar derulării în condiţii optime a lucrărilor executate aferente reţelelor tehnico-edilitare si a conditiilor privind aducerea la starea iniţială  a zonelor afectate(carosabil, strazi, poduri, trotuare, alei pietonale, spatii verzi).

Aceste condiții sunt prevăzute în Regulamentul de eliberare a Acordului și a Avizului de execuție a lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare realizate pe proprietățile aparținând domeniului public al Comunei Acățari și care afectează structura căilor de comunicații rutiere, străzilor, podurilor, trotuarelor/aleilor, etc., terenurilor de sport precum și spațiilor verzi, care va cuprinde :

-              procedura de solicitare, condiţiile şi documentele necesare obţinerii acordului si al avizului de execuţie a lucrărilor aferente reţelelor tehnico-edilitare realizate pe proprietăți apartinand domeniului public al Comunei Acățari si care afecteaza structura cailor de comunicatii rutiere, strazilor, podurilor, trotuarelor/ aleilor, etc., terenurilor de sport precum si spatiilor verzi; 

-               prevederi privind controlul efectuat de reprezentanţii Primăriei comunei Acățari pe perioada execuţiei lucrărilor;

-               sancţiunile aplicabile în cazul nerespectării prevederilor si condiţiilor/termenelor stabilite prin acordul /avizul de executie pentru lucrarile aferente reţelelor tehnico-edilitare amplasate pe proprietăți apartinand domeniului public al Comunei Acățari si care afecteaza structura cailor de comunicatii rutiere, strazilor, podurilor, trotuarelor/aleilor, etc., terenurilor de sport precum si spatiilor verzi ;

-               prevederi privind recepţia lucrărilor privind aducerea terenului afectat la starea iniţială.

   În sensul celor de mai sus s-a elaborat alăturatul proiect de hotărâre, cu rugămintea de a fi promovat pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local al Comunei Acățari în vederea adoptării lui. 

                 

 

Responsabil urbanism

Gaspar Ferenc

 

 

                                               Anexa la HCL nr.   /_________

 

 

Regulament
 

de eliberare a Acordului realizarea lucrărilor aferente reţelelor tehnico-edilitare pe proprietăți apartinand domeniului public al Comunei Acățari si care afecteaza structura cailor de comunicatii rutiere, strazilor, podurilor, trotuarelor / aleilor,etc., terenurilor de sport precum si spatiilor verzi

 

Capitolul 1. - Scopul regulamentului

 

Art.1 Prezentul regulament are drept scop stabilirea cadrului tehnico- organizatoric necesar derulării în condiţii optime a lucrărilor executate, aferent reţelelor tehnico-edilitare si a conditiilor privind aducerea la starea iniţială  a zonelor afectate(carosabil, strazi, poduri, trotuare, alei pietonale, spatii verzi) respectiv:

-              procedura de solicitare, condiţiile şi documentele necesare obţinerii acordului pentru realizarea lucrărilor aferente reţelelor tehnico-edilitare pe proprietăți apartinand domeniului public al Comunei Acățari si care afecteaza structura cailor de comunicatii rutiere, strazilor, podurilor, trotuarelor/ aleilor, etc., terenurilor de sport precum si spatiilor verzi ;

-              sancţiunile aplicabile în cazul nerespectării prevederilor si condiţiilor/termenelor stabilite prin acordul pentru lucrarile aferente reţelelor tehnico-edilitare amplasate pe proprietăți apartinand domeniului public al Comunei Acățari si care afecteaza structura cailor de comunicatii rutiere, strazilor, podurilor, trotuarelor/aleilor, etc., terenurilor de sport precum si spatiilor verzi ;

-               

Capitolul 2 - Definirea unor termeni utilizaţi în cadrul prezentului regulament

 

Art.2. În sensul prezentului regulament, noţiunile de mai jos se definesc după cum urmează:

 

Acord – document scris, emis de către Primăria comunei Acățari ,prin persoana cu  atribuții în domeniul urbanismului și amenajării teritoriului,autorizarea lucrărilor de construcții , solicitat prin Certificatul de Urbanism, în vederea autorizării lucrărilor pe reţelele tehnico-edilitare amplasate pe proprietăți apartinand domeniului public al Comunei Acățari si care afecteaza structura cailor de comunicatii rutiere, strazilor, podurilor, trotuarelor/ aleilor, etc., terenurilor de sport precum si spatiilor verzi ;

Acord administratorul drumului- document scris, emis de către Primăria comunei Acățari prin prin persoana cu  atribuții în domeniul urbanismului și amenajării teritoriului,autorizarea lucrărilor de solicitat prin Certificatul de Urbanism – în cazul contrucțiilor noi sau solicitat de către beneficiar in conformitate cu art. 11, lit m) din cuprinsul Legii 193/2019, în vederea autorizării lucrărilor de bransamente si racorduri care se vor executa la constructii deja existente, pe reţelele tehnico-edilitare amplasate pe proprietăți apartinand domeniului public al Comunei Acățari si care afecteaza structura cailor de comunicatii rutiere, strazilor, podurilor, trotuarelor/ aleilor, etc., terenurilor de sport precum si spatiilor verzi ;

Reţele tehnico-edilitare - ansamblul sistemelor de utilităţi publice destinate furnizarii/prestarii serviciilor de utilităţi publice (de apă, canalizare menajeră, termoficare, telefonie, gaz, iluminat public, electrice, comunicatii date-voce, etc)

Domeniu public - totalitatea bunurilor mobile şi imobile dobândite potrivit legii, aflate în proprietatea publică a unităţii administrativ-teritoriale, care potrivit legii sau prin natura lor, sunt de folosinţă sau interes public local, declarate ca atare prin hotărâre a Consiliului Local şi  care nu au fost declarate prin lege bunuri de  uz sau interes public naţional;

Capitolul 3 - Aplicabilitatea regulamentului
 

Art.3. Prevederile prezentului  Regulament  sunt  obligatorii  pentru  persoane fizice si persoane juridice ,care  executa  lucrari  aferente  reţelelor  tehnico- edilitare amplasate pe proprietăți apartinand domeniului  public  al  Comunei  Acățari si care afecteaza structura cailor de comunicatii rutiere,  strazilor, podurilor, trotuarelor/ aleilor, etc., terenurilor de sport precum si spatiilor verzi , dupa cum urmeaza:

 

a)            Persoanele juridice si/sau persoanele fizice care urmează să execute lucrari de bransamente si racorduri la constructii noi, aferente retelelor tehnico-edilitare, definite in Legea 50/1991, Art. 3, cu modificarile ulterioare, amplasate pe proprietăți apartinand domeniului public al Comunei Acățari, care afecteaza structura cailor de comunicatii rutiere, strazilor, podurilor, trotuarelor/aleilor, etc., terenurilor de sport precum si spatiilor verzi , sunt obligate sa solicite si sa detina, in conditiile prezentului Regulament, Acordul Primariei Comunei Acățari în vederea autorizării lucrărilor .

 

b)           Persoanele juridice si/sau persoanele fizice care urmează să execute lucrari de bransamente si racorduri la constructii deja existente, aferente retelelor tehnicoedilitare definite in Legea 50/1991, Art. 3, cu modificarile ulterioare, amplasate pe proprietăți apartinand domeniului public al Comunei Acățari, care afecteaza structura cailor de comunicatii rutiere, strazilor, podurilor, trotuarelor/aleilor, etc., terenurilor de sport precum si spatiilor verzi , sunt obligate sa solicite si sa detina, in conditiile prezentului Regulament, Acordul Administratorul drumului Primariei Comunei Acățari în vederea autorizării lucrărilor .

 

c)            Executarea de lucrari de catre persoanele juridice si/ sau persoanele fizice mentionate la art.3 lit.a),b) pe  teritoriul  Comunei  Acățari,  se realizeaza in conformitate cu conditiile si cu termenele stabilite, dupa caz, in Acordul emis de Primaria Comunei Acățari, in conditiile prezentului Regulament, aferent reţelelor  tehnico-edilitare  amplasate  pe proprietăți apartinand domeniului public al  comunei  Acățari, care afecteaza structura cailor de  comunicatii  rutiere,  strazilor, podurilor, trotuarelor/aleilor,etc., terenurilor de sport precum si spatiilor verzi , in principal cu:

 

•              respectarea conditiilor tehnice de realizare a lucrarilor si de readucere a terenului la starea initiala (inclusiv a cotelor din documentatie in zona strazilor, podurilor, trotuarelor/aleilor, spatiilor verzi si amenajarilor specific acestora afectate (instalatii de iluminat  public, instalatii de irigat, mobilier urban, etc.), de asigurare a semnalizarilor rutiere, dupa caz;

•              respectarea termenelor stabilite (date calendaristice pentru  incepere, derulare lucrari, finalizare provizorie/definitiva, receptie lucrari privind aducerea terenului la starea initiala) si a cerintelor stabilite privind pastrarea documentelor la locul de executie a lucrarilor.

 

Capitolul 4 Condiții de obținere a acordului administratorului drumului

 

Art.4. (1) Obţinerea Acordului/Acordul administratorului drumului, emis de către Primăria comunei Acățari prin prin persoana cu  atribuții în domeniul urbanismului și amenajării teritoriului,autorizarea lucrărilor de construcții  solicitat prin Certificatul de Urbanism sau solicitat direct in cazul bransamentelor si racordurilor la constructiile deja existente, in conformitate cu art. 11, lit m) din cuprinsul Legii 193/2019, se face în baza unei cereri, depusă de către deţinătorul Certificatului de Urbanism sau in cazul bransamentelor/racordurilor la constructiile deja existente, in baza cererii depuse de catre operatorul economic autorizat pentru categoria de lucrari respective, care va executa lucrarea sau reprezentantul acestuia sau titularul persoană fizica sau juridica proprietarul imobilului la care se face branșarea sau racordul.

 

Cererea respectivă va fi însoţită de următoarele documente, în copie:

A. In cazul constructiilor noi

-              Certificatul de Urbanism, pentru lucrarile care conform Legii 50/1991 si a modificarilor aduse prin Legea nr. 193/2019 necesita autorizatie de constructie

-              Plan de situaţie cu identificarea traseului reţelei tehnico-edilitare pe domeniul public pentru care se solicită acordul/identificarea constructiei existente  asupra careia se intervine (din care sa reiasa exact zona afectata de lucrari: carosabil, trotuar/alee, terenuri de sport, etc.,spatiu verde); );- 2 exemplare

-              Plan de încadrare în zonă;

-              BI/CI al beneficiarului Certificatului de Urbanism sau al reprezentantului acestuia;

-              Dovada titlului de proprietate pentru terenul pentru care se solicită acordul (dacă este cazul);

-              Certificatul unic de înregistrare (persoană juridică);

-              Memoriu tehnic cu prezentarea detaliata a modului de executie a  lucrarilor (sant deschis sau subtraversare) in cazul retelelor  si  a  zonelor afectate (carosabil cale rutiera, pod, trotuar/alee, etc., teren de sport, spatiu verde);

-              In cazul in care executarea lucrarilor aferente retelelor tehnico-edilitare impune realizarea unor interventii la constructii (poduri,  alte lucrari de arta ) existente (implicit desfacerea unor parti din acestea), solicitantul va depune, aferent cererii, expertiza tehnica aferenta constructiei asupra careia se propune interventia;

-              Dovada achitării taxei aferente verificarii documentatiei depuse in vederea obtinerii Acordului solicitat, prin Certificatul de Urbanism conform  prevederilor Hotărârii Consiliului Local al comunei Acățari privind taxele locale, in vigoare la data solicitarii Acordului;

 

B. In cazul constructiilor de bransamente si racorduri pentru constructiile deja existente, in conformitate cu Legea 50/1991 si a modificarilor aduse prin Legea nr. 193/2019, lucrari care se executa fara autorizatie de constructie (Acordul Administratorului drumului)

-              Cerere pentru lucrarile de bransamente si racorduri al constructii deja existente, 

-              Act de proprietate pentru constructiile deja existente pentru care se solicita constructia de bransamente/racorduri

-              Plan de situaţie cu identificarea traseului reţelei tehnico-edilitare pe domeniul public pentru care se solicită acordul/identificarea constructiei existente  asupra careia se intervine (din care sa reiasa exact zona afectata de lucrari: carosabil, trotuar/alee, terenuri de sport, etc.,spatiu verde);- 2 exemplare

-              Plan de încadrare în zonă;

-              BI/CI al beneficiarului lucrarii de bransamente si racorduri sau al reprezentantului acestuia;

-              Certificatul unic de înregistrare (persoană juridică);

-              Memoriu tehnic cu prezentarea detaliata a modului de executie a  lucrarilor (sant deschis sau subtraversare) in cazul retelelor  si  a  zonelor afectate (carosabil cale rutiera, pod, trotuar/alee, etc., teren de sport, spatiu verde);

-              In cazul in care executarea lucrarilor aferente retelelor tehnico-edilitare impune realizarea unor interventii la constructii (poduri,  pasaje, pasarele, alte lucrari de arta ) existente (implicit desfacerea unor parti din acestea), solicitantul va depune, aferent cererii, expertiza tehnica aferenta constructiei asupra careia se propune interventia;

-              Dovada achitării taxei aferente verificarii documentatiei depuse in vederea obtinerii Acordului administratorului drumului solicitat, conform cererii (in cazul solicitarii de lucrari de bransamente si racorduri la constructiile deja existente), în vederea autorizării lucrărilor pe reţelele tehnico-edilitare,  conform  prevederilor Hotărârii Consiliului Local al comunei Acățari privind taxele locale, in vigoare la data solicitarii Acordului;

-              Documentatie tehnica care sa trateze refacerea domeniului public afectat de executarea lucrarilor de baza, conform metodologiei executarii lucrarilor tehnico-edilitare si de refacere a cailor publice sau spatiilor verzi din Comuna Acățari (copie);

-              Avizul tehnic de racordare la sistemul de distributie/furnizare, emis de distribuitorul/furnizorul utilitatii publice (copie);

-              Schita de semnalizare rutiera intocmita in conformitate cu prevederile OUG 195/2005, Ordinul MAI nr. 1112/2000 si MTCT nr. 411/2000, privind conditiile de inchidere a circulatiei si de instituire a restrictiilor de circulatie, in vederea executarii de lucrari in zona drumului public, vizata de Biroul Politiei Rutiere Tg Mureș;

-              Declaratia pe propria raspundere a solicitantului ca a verificat cu toti distribuitorii/furnizorii/beneficiarii retelelor de utilitati publice (apa, canalizare, gaze naturale, energie electrica, telefonie, retele de comunicatii, etc) existenta retelelor in zona unde se propune executia lucrarii si a facut toate demersurile in vederea obtinerii avizelor de la acestia, in caz contrar isi asuma intrega raspundere pentru eventualele avarii, prejudicii, daune de orice natura solicitata de distribuitorii/furnizorii/beneficiarii retelelor de utilitati publice (apa, canalizare, gaze naturale, energie electrica, telefonie, retele de comunicatii, etc) care au retele in zona unde se vor executa lucrarile.

-              Agrement de executie lucrari tehnico-edilitare in domeniul public, pentru lucrari de bransamente/racorduri, emis de furnizorii/distribuitorii rețelelor de utilități asupra cărora se invervine- în termen de valabilitate- copie;

-              Agrement de executie lucrari de refacere drumuri, emis de UAT Acățari- in termen de valabilitate (copie) sau contract de executie lucrari cu o societate detinatoare de Agrement de executie lucrari de refacere drumuri (copie);

(2)          Durata de valabilitate a Acordului este de maxim 12 luni de la data emiterii.

(3)          Corelat cu programul de investiţii al comunei Acățari, valabil la momentul emiterii Acordului, durata de valabilitate poate fi restransă în funcţie de proiectele Primăriei comunei Acățari în zonă.

(4)          Acordul, ce urmeaza a fi emis, va contine, corelat cu strategia de dezvoltare   a comunei, cu politica Consiliului Local al comunei Acățari respectiv cu politica proprietarilor/administratorilor de retea,  termene  si  conditii  de executie specifice (in functie de natura obiectivelor existente a caror structura poate fi afectata pe traseul proiectat pentru executia lucrarilor aferente retelei).

(5)          Acordul va fi eliberat doar daca documentatia depusa este completa. In caz contrar, documentatia va fi returnata solicitantului.

Art. 5 (1)Taxele pentru verificarea documentatiei depuse pentru obtinerea Acordului emis de către Primăria comunei Acățari prin prin persoana cu  atribuții în domeniul urbanismului și amenajării teritoriului,autorizarea lucrărilor de construcții , potrivit Certificatului de Urbanism, în vederea autorizării lucrărilor pe reţelele tehnico-edilitare sau pentru verificarea documentatiei depuse pentru obtinerea Acordului administratorului drumului emis  de către Primăria comunei Acățari prin persoana cu  atribuții în domeniul urbanismului și amenajării teritoriului,autorizarea lucrărilor de construcții prin , potrivit cererii beneficiarilor, în vederea autorizării lucrărilor pe reţelele tehnico-edilitare sunt cele stabilite conform prevederilor Hotărârii Consiliului Local al comunei Acățari privind taxele locale, in vigoare la data solicitarii acordului şi se achită la caseria Primăriei sau prin virament bancar.

(2)Taxele achitate nu se returneaza in cazul neemiterii Acordului solicitat, acestea fiind achitate pentru verificarea documentatiei depuse potrivit art.4. din prezentul Regulament.

 

 

 Capitolul 5.  NORME CU PRIVIRE LA ELIBERAREA AGREMENTULUI
 

Art. 6. - Orice agent economic care doreşte să angajeze lucrări de construcţii tehnico-edilitare subterane şi aeriene în domeniul public al comunei Acățari este obligat să dețină agrementul furnizorului/distribuitorului rețelei de utilității publice asupra căreia intervine.

Art. 7. - Orice agent economic care doreşte să angajeze lucrări de lucrări de construcţii şi reparaţii drumuri în domeniul public al comunei Acățari este obligat să solicite primarului comunei Acățari obţinerea agrementului depunând la registratura instituției o  documentaţia care va mai cuprinde,

a.- cerere - tip;

b.- copie după certificatul de înregistrare  a societăţii comerciale;

c.- copie după statutul societăţii, cu obiectul de activitate;

d.- lista responsabililor cu execuţia, atestaţi ;

e.- curiculum vitae (lista lucrărilor reprezentative executate) in ultimii 3 ani;

f.- lista lucrărilor de refacere în carosabil executate până la data   agreerii.

g. declarație pe propria răspundere privind îndeplinirea condițiilor legale  referitoare la calitatea în construcții, la respectarea normlelor legale referitoare la mediu și sănătate și Securitate în muncă

 

 Art. 8. - În condiţiile în care agentul economic solicitant nu are în obiectul său de activitate executarea lucrărilor de drumuri pentru agreere va prezenta contractul de colaborare cu un agent economic specializat şi agreat pentru executarea lucrărilor de drumuri.

Art. 9. - Agrementul se eliberează pe durata unui singur an calendaristic şi va fi reînnoit sau modificat în fiecare an în funcţie de solicitările societăţii comerciale, determinate de extinderea sau restrângerea obiectului de activitate, în baza unei taxe anuale stabilită de către Consiliul Local.

Art. 10. - Documentaţia pentru agreere va putea fi completată cu date impuse de Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii sau reglementări ce impun noi exigenţe în domeniul executării construcţiilor.

Art. 11. - Agrementul poate fi suspendat parţial sau total pentru:

        a.-  suspendarea atestărilor , pe durata acestuia;

        b.- nerespectarea termenelor din autorizaţiile eliberate de primarul  comunei Acățari sau  suspendare ce durează 1 - 3 luni, dar nu mai puţin decât termenul nerespectat;

         c. - nerespectarea nivelului calitativ impus de exigenţele prevăzute de Legea nr. 10/1995 pe perioada suspendare ce durează 1 - 6 luni.

Art. 12. - Agrementul poate fi anulat pentru:

        a.- sancţionarea contravenţională a constructorului în conformitate cu Legea nr. 50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, mai mult de 2 ori;

        b.- pentru abateri grave şi repetate de la autorizaţiile de construire,acordurile şi avizele

 

 

Capitolul 6. Sancţiuni
 

Art. 13. (1)Executarea de lucrari aferente reţelelor tehnico-edilitare amplasate pe proprietati apartinand domeniului public al comunei Acățari si pe care exista amenajari ale cailor de comunicatii rutiere, strazilor,  podurilor,  trotuare/alei, etc., terenuri de sport precum si spatii verzi , fara respectarea obligatiilor, ce revin persoanelor juridice si/sau persoanelor fizice, in conformitate cu art. 3 lit.a), privind solicitarea si detinerea Acordului emis de catre Primaria Comunei Acățari, reprezinta contraventie si se sanctioneaza cu amenda contraventionala de la 1500 lei la 2500 lei pentru persoane juridice si de la 800 lei la 1600 lei pentru persoane fizice, titulare a Autorizatiei  de  Construire.

(2)In conditiile prezentului Regulament, nu sunt aplicabile prevederile art.28 al Ordonantei Guvernului nr.2/2001, cu modificari si  completari  ulterioare, privind regimul juridic al contraventiilor – cu privire la posibilitatea achitarii pe loc sau in termen de cel mult 15 zile, de la data inmanarii procesului verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ori dupa caz de la data comunicarii acestuia, a jumatate din minimul amenzii contraventionale;

(3)Amenzile contraventionale pot fi achitate si prin intermediul instrumentelor de plata electronica, asa cum sunt acestea prezentate pe site-ul Primariei Acățari –ghiseu electronic -plati online;

(4) Persoanele împuternicite în acest scop prin dispoziția primarului comunei Acățari vor întocmi procese verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiei în condiţiile legii. Procesul verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei constituie titlu executoriu în baza căreia se  va  proceda la încasarea contravalorii amenzii prin serviciile  specializate  ale Primăriei comunei Acățari.

 

 

Capitolul 7.  Modele de cereri
 

Prin prezentul Regulament se stabilesc si modele de cereri utilizate, respectiv:

-              Modelul de cerere de eliberare a Acordului de la primaria Comunei Acățari, in cadrul certificatului de urbanism

-              Modelul de cerere de eliberare a Acordului administratorului drumului