17 February 2022

ROMANIA

JUDEŢUL MUREŞ                                                                        Vizat,

COMUNA ACĂŢARI                                                                   Secretar

PRIMAR                                                                                    Jozsa  Ferenc

 

                                                                                  

P R O I E C T    D E     H O T Ă R Â R E

privind modificarea  Anexei nr.1 din HCL nr. 4 din 25 ianuarie 2022

privind  aprobarea  Organigramei și  Statului de  funcţii al aparatului de specialitate al primarului din cadrul Primăriei comunei Acățari

 

 

Primarul comunei Acăţari,

                        Văzând  referatul de aprobare  al Primarului comunei Acățari nr._____/2022 , raportul  de compartimentului de resort   nr. ______/ 2022 și avizul Comisiei de specialitate ,

                        Având în vedere:

-                      prevederile HCL nr. 4/2022 prin care s-au aprobat statul de funcții și organigrama aparatulului de specialitate al Primarului comunei Acățari  ;

-                       prevederile Legii nr. 53 / 2003, privind Codul Muncii republicată și completată;

-                       prevederile art.3 alin.(1) și alin.(4) și ale art.11 alin.5 din Legea 153/2017 , privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;

-                       prevederile  art. 129 alin.(2) lit. ”a” și alin. (3) lit. ”c , ale art. 409 alin.(1) coroborat cu alin.(3),lit.b”  din Ordonanța de Urgență nr. 57/ 2019 privind Codul Administrativ cu modificările și completările ulterioare;

         În temeiul art. 196 alin.(1) lit.”a”, art.197 alin. (1), ale art. 243 alin. (1) lit.”a” și ”b din Ordonanța de Urgență nr. 57/ 2019 privind Codul Administrativ cu modificările și completările ulterioare;

 

P r o p u n e :

 

 

Art. 1. Se modifică Anexa nr. 1 – „Statul de funcții” la HCL nr.4/25.01.2022, în sensul transformării următoarei funcții publice de execuție:

 Funcția publică de execuție vacantă Polițist local, clasa III, grad profesional superior din cadrul Compartimentului Poliția locală Acățari se transformă  în funcția publică de execuție Polițist local,clasa III,grad profesional principal.

 Art. 2 Celelalte prevederi ale HCL nr. 4/2022 sunt și rămân în vigoare.

Art. 3. Primarul comunei Acățari va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri prin Biroul financiar contabil și resurse umane.

Art. 4. Prezenta se aduce la cunoștință publică și se comunică cu:

-         Primarul comunei Acățari

-         Biroul financiar contabil și resurse umane

-         Instituției Prefectului Mureș

 

 

Primar,

Osvath Csaba

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
 

 

Nr. ______din ___________________
 

 

 REFERAT  DE APROBARE

privind modificarea  Anexei nr.1 din HCL nr. 4 din 25 ianuarie 2022

privind  aprobarea  Organigramei și  Statului de  funcţii al aparatului de specialitate al primarului din cadrul Primăriei comunei Acățari

 

 

            Prin Dispoziția Primarului comunei Acățari nr.42/2022 a fost  încetat a raportului de serviciu a d-lui Biro Lorand  ,Polițist local  ,clasa III,grad prodesional superior în cadrul Compartimentului Poliție locală .

          Având în vedere că Compartimentul Poliția locală nu poate funcționa eficient,fără numărul de angajați prevăzuți în Statul de funcții,urmează demararea procedurii de ocupare a postului rămas vacant.

          Conform Codului Administrativ ocuparea funcțiilor publice se face:

                   a)concurs organizat ;

b)modificarea raporturilor de serviciu;

c)redistribuire într-o funcţie publică vacantă;

d)alte modalităţi prevăzute expres de prezentul cod.

          Condiţiile minime de vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiilor publice de execuţie se stabilesc astfel:

a)un an în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional asistent;

b)5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional principal;

c)7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional superior.

          Se poate observa că pentru ocuparea unei funcții publice de grad profesional superior este necesar 7 ani  vechime în specialitatea studiilor,condiție care va îngreuna ocuparea acestui post.

          Pentru acest motiv se propune transformarea postului de funcție publică de execuție vacantă  de Polițist local,clasa III,grad profesional superior, în cadrul Compartimentului Poliție locală  , în funcţie publică de execuţie,  de Polițist local,clasa III,grad profesional principal, în cadrul Compartimentului Poliție locală,post care necesită  numai 5 ani de vechime.

          În momentul de față nu este agreat funcția publică de grad profesional asistent, având în vedere că se dorește cooptarea unui angajat cu o anumită vechime.

 

 

                                                                                      Primar,

                                                                                      Osvath Csaba