17 February 2022

ROMANIA

JUDEŢUL MUREŞ                                                                         Vizat,

COMUNA ACĂŢARI                                                                   Secretar

PRIMAR                                                                                    Jozsa  Ferenc

 

                                                                                  

P R O I E C T    D E     H O T Ă R Â R E

privind desemnarea unui reprezentant și a unui membru supleant în comisiile de evaluare a probei de interviu a concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat din județul Mureș,sesiunea ianuarie-aprilie 2022

 

 

                   Primarul comunei Acăţari,

                        Având în vedere referatul de aprobare  al Primarului comunei Acățari nr._____/2022 , raportul  de compartimentului de resort   nr. _____ 2022 și avizul Comisiei de specialitate ,

                        Văzând adresa nr.1241/10.02.2022 a ISJ Mureș,prin care solicită desemnarea unui reprezentant și a unui membru supleant în comisiile de evaluare a probei de interviu a concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învășământ preuniversitar de stat din județul Mureș,sesiunea ianuarie-aprilie 2022

                        Conform prevederilor  Legii educației naționale nr.1/2011,cu modificările și completările ulterioare,

                        În conformitate cu prevederile art.5, pct.II,lit.”c” din OME nr.4597/2021,modificată și completată,pentru   aprobarea Metodologiei privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat,

                        Ținând cont de prevederile Legii nr.52/2003 ,privind transparența decizionalã în administrația publicã, republicatã, cu modificările și  completările ulterioare,                  

           În temeiul  prevederilor  art. 129 alin.(2),lit.”d” și alin.(7),lit.”a”  coroborat cu art.136  alin. (1)  din Ordonanța de Urgență  nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrative,

 

P r o p u n e:

 

 

                   Art.1. Se desemnează d-na Toth Emese Zsuzsanna, având funcția de  administrator public,ca reprezentant al Consiliului local Acățari, în  comisiile de evaluare a probei de interviu a concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învășământ preuniversitar de stat din județul Mureș,sesiunea ianuarie-aprilie 2022

                        Art.2. Se desemnează d-na Hosszu Agota Magdolna , având funcția de  inspector,reprezentant al Consiliului local Acățari, ca membru supleant  în  comisiile de evaluare a probei de interviu a concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învășământ preuniversitar de stat din județul Mureș,sesiunea ianuarie-aprilie 2022

                        Art.3.D-na Toth Emese Zsuzsanna și Hosszu Agota Magdolna  vor îndeplinii atribuțiile prevăzute în OME nr.4597/2021.

                        Art.4.Prezenta se aduce la cunoștință public și se comunică cu:

-          Primarul comunei Acățari

-          Instituția Prefectului jud.Mureș

-          Inspectoratul Școlar județean Mureș

-          D-na Toth Emese Zsuzsanna și Hosszu Agota Magdolna

 

 

Primar,

Osvath Csaba

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro,  www.acatari.ro
 

          Nr. ______/ ________________
                            

                                      REFEREAT DE APROBARE
privind desemnarea unui reprezentant și a unui membru supleant în comisiile de evaluare a probei de interviu a concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat din județul Mureș,sesiunea ianuarie-aprilie 2022

 

 

                   În conformiate cu prevederile OME nr.4597/2021,modificată și completată, prin OME nr.5195/2021 privind modificarea și completarea anexei la Ordinul nr.4597/2021 pentru   aprobarea Metodologiei privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat în anul 2021 se desfășoară concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct  pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat din județul Mureș,sesiunea ianuarie-aprilie 2022.

                        La concursul din anul 2021 la Școala Gimnazială Acățari a fost ocupată numai postul de director fiind vacant postul de director adjunct.

 

Concursul constă în:

-          analiza dosarelor

-          probă scisă

-          interviu

 

Comisia de evaluare a probei de interviu, pentru fiecare unitate de învăţământ, se constituituie prin decizie a inspectorului şcolar general, având următoarea componenţă:

1)preşedinte - un inspector şcolar;

2)membri:

a)doi reprezentanţi ai unităţii de învăţământ, dintre cadrele didactice titulare ale unităţii de învăţământ, aleşi prin vot secret de către consiliul profesoral. Consiliile profesorale din unităţile de învăţământ vor desemna cei doi membri titulari în comisie şi un membru supleant.

În cazul centrelor judeţene de excelenţă, inspectorul şcolar general desemnează două cadre didactice titulare cu performanţe profesionale deosebite la concursuri şi olimpiade şcolare.

b)un reprezentant al consiliului local, desemnat prin hotărâre a consiliului local, respectiv un reprezentant al consiliului judeţean/consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti, desemnat prin hotărâre a consiliului judeţean/local al sectorului, în cazul unităţilor de învăţământ special, centrelor şcolare pentru educaţie incluzivă şi CJRAE/CMBRAE.

În cazul în care, în termen de 10 zile de la data solicitării, autorităţile locale nu-şi desemnează reprezentantul, atunci membru de drept al comisiei de evaluare a interviului devine cadrul didactic desemnat ca membru supleant de către consiliul profesoral al unităţii de învăţământ.

3)Fiecare comisie este asistată tehnic de un secretar, fără drept de evaluare. Acesta poate fi informatician sau cadru didactic cu abilităţi de operare pe computer.

 

                                                                                      Primar,

                                                                  

                                                                                      Osvath Csaba

 

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro,  www.acatari.ro
 

          Nr. _____/ _________________
                            

                                      RAPORT   DE  SPECIALITATE
            privind desemnarea unui reprezentant și a unui membru supleant în comisiile de evaluare a probei de interviu a concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat din județul Mureș,sesiunea ianuarie-aprilie 2022

 

 

Atribuţiile comisiei de evaluare a probei de interviu:

- stabileşte planul de desfăşurare a interviului;

- evaluează candidaţii la proba de interviu şi completează borderourile de notare prevăzute în anexa nr. 2 la  metodologie;

- completează situaţiile centralizatoare şi toate documentele prevăzute în procedura de desfăşurare a interviului;

- transmite comisiei de organizare a concursului rezultatele interviului, în vederea afişării rezultatelor, validării şi numirii candidaţilor declaraţi reuşiţi.

- încheie procesul-verbal după desfăşurarea probei, menţionând aspecte relevante din organizarea şi desfăşurarea acesteia

 

Interviu cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează:

- competenţele de management strategic, operaţional şi de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unităţii de învăţământ pentru care candidează.

- abilităţile de rezolvare a unor situaţii-problemă, prin raportare la contextul şi specificul unităţii de învăţământ pentru care candidează;

- competenţele digitale, pe baza utilizării calculatorului.

Strategia de dezvoltare a unităţii de învăţământ va conţine maximum 5 pagini şi va fi pusă la dispoziţia membrilor comisiei de evaluare a probei de interviu la prezentarea candidatului pentru susţinerea probei.

Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere întregi de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei, punctajul final fiind media aritmetică a punctajelor acordate de către cei cinci membri ai comisiei de evaluare. Punctajele se înregistrează în borderoul de notare conform anexei nr. 2 la metodologie. Nu se admit diferenţe mai mari de trei puncte între oricare doi evaluatori. În cazul diferenţelor mai mari de trei puncte, preşedintele comisiei are obligaţia să medieze divergenţele de punctaj între evaluatori. În urma medierii, evaluatorii pot acorda alte punctaje decât cele iniţiale şi se întocmeşte un nou borderou de punctaj, în care evaluatorii îşi motivează, în scris, punctajul acordat.

În cazul în care, în urma medierii, diferenţele de punctaj rămân mai mari de trei puncte, se calculează media aritmetică a punctajelor acordate după mediere, iar dacă diferenţa între media obţinută şi unul sau mai multe dintre punctajele acordate este mai mare sau egală cu două puncte, punctajul sau punctajele respective se elimină din calculul mediei şi se calculează media din punctajele rămase.

Dacă, în urma aplicării metodei de calcul, nu se poate constitui media, preşedintele comisiei de organizare a concursului informează în scris comisia naţională pentru analiză şi măsuri. Informarea este însoţită de înregistrarea audio-video a probei şi de borderourile de notare.

 

                                                                             Secretar general,

                                                                               Jozsa Ferenc