18 December 2013
ROMANIA
JUDEŢUL MUREŞ Vizat,
PRIMĂRIA COMUNEI Secretar
ACĂŢARI Jozsa Ferenc
P R O I E C T D E H O T Ă R Â R E
privind anularea creanţelor fiscale datorate bugetului local al comunei Acățari, de până la 40 lei inclusiv, aflate în sold la data de 31.12.2013
Primarul comunei Acățari,
Având în vedere raportul nr. _____/2013 întocmit de Biroul Financiar Contabil și Resurse Umane prin care se propune anularea creanţelor fiscale datorate bugetului local al comunei Acățari, de pân ă la 40 lei inclusiv, aflate în sold la data de 31.12.2013;
În conformitate cu prevederile art.178 din Ordonanţa Guvernului nr.92/2003, republicată, privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare şi Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
În temeiul art. 45 alin. (6) din Legea nr. 215 / 2001, privind administraţia publică locală, republicată cu modificările şi completările ulterioare,
P r o p u n e:
Art.1. Se aprobă anularea creanţelor fiscale datorate bugetului local al comunei Acățari, de până la 40 lei inclusiv, aflate în sold la data de 31.12.2013, provenite din impozite, taxe, contribuţii şi alte sume prevăzute de Legea nr.571/2003, privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.2. Primarul Comunei Acățari, prin aparatul de specialitate: Biroul Financiar Contabil și Resurse Umane vor aduce la îndeplinire prevederile prezentei .
Vizat,
Comisia buget finanțe
Paizs Sarolta
Primar,
Osvath Csaba
COMUNA ACĂȚARI
PRIMARIA COMUNEI ACĂȚARI
Biroul Financiar Contabil și Resurse Umane
NR. ________/_________
APROBAT,
Primar
Osvath Csaba
RAPORT
privind propunerea de anulare a unor creanţe ale bugetului local
Incepand cu anul 2004 cadrul legal pentru administrarea impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat si bugetelor locale prevazute de Codul fiscal, constituie sfera de aplicare a O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală.
Codul de procedura fiscala constituie procedura de drept comun pentru administrarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat.
Potrivit alin. (2) al art. 178 din O.G. nr. 92/2003 republicata in M.O. nr. 513/31.07.2007, cu modificarile si completarile ulterioare, privind Codul de procedura fiscala “Creanţele fiscale restante aflate în sold la data de 31 decembrie a anului, mai mici de 40 lei, se anulează. Plafonul se aplică totalului creanţelor fiscale datorate şi neachitate de debitori.”
Art. 178, alin.(3) din acelasi act normativ statueaza “ In cazul creantelor fiscale datorate bugetelor locale, suma prevazuta la alin. (2) reprezinta limita maxima pana la care, prin hotarare, autoritatile deliberative pot stabili plafonul creantelor fiscale care pot fi anulate.”
In aplicarea masurilor de executare silita prevazute de legislatia in vigoare, apar si situatii in care cheltuielile de executare silita sunt mari raportate la valoarea creantei de recuperat, ceea ce conduce la ineficienta in ceea ce priveste colectarea creantelor bugetului local.
Avand in vedere situatia existenta la nivelul Biroului Financiar Contabil in ceea ce priveste recuperarea creantelor bugetului local al comunei Acățari și ținand cont de prevederile art. 178 “Anularea creantelor fiscale” din O.G. nr. 92/2003 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, privind Codul de procedura fiscala propunem: anularea creantelor fiscale datorate bugetului local al comunei Acățari, de pana la 40 lei inclusiv, aflate in sold la data de 31.12.2013, acestea provenind din impozite, taxe, contributii si alte sume prevazute de Legea nr. 571/2003 cu modificarile si completarile ulterioare, privind Codul fiscal.
Inspector, |
|
Fulop Robert |
|