25 December 2015

 

ROMANIA

JUDEŢUL MUREŞ  VIZAT

COMUNA  Secretar,

ACĂŢARI    Jozsa  Ferenc

 

P R O I E C T  D E  H O T Ă R Â R E

din _____________________

privind aprobarea modificării Statutului şi Actului Constitutiv al Asociaţiei Zona Metropolitană Tîrgu Mureș

 

 

 

 

Primarul comunei Acățari

Având pe ordinea de zi a ședinței proiectul de hotărâre privind aprobarea modificării Statutului şi Actului Constitutiv al Asociaţiei Zona Metropolitană Tîrgu Mureș,

Văzând expunerea de motive la proiectul de hotărâre privind modificarea Statutului și Actului Constitutiv al Asociației Zona Metropolitană Tîrgu Mureș,

În conformitate cu prevederile art. 29. din Statutul Asociaţiei Zona Metropolitană Tîrgu Mureș şi art. 9. din Actul Constitutiv al Asociaţiei Zona Metropolitană Tîrgu Mureș,

Având în vedere prevederile art.11. din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată cu modificările şi completările ulterioare, precum și art. 33 alin. 1 și 2 și art. 34 din O.G. 26/ 2000 cu privire la asociații și fundații modificată și completată

 

 

P r o p u n e:

 

 

Art.1. Se aprobă modificarea Actului Constitutiv al Asociaţiei Zona Metropolitană Tîrgu Mureş, conform anexei nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

Art. 2. Se aprobă modificarea Statutului Asociaţiei Zona Metropolitană Tîrgu Mureş conform anexei nr. 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

Art.3. Prezenta hotărâre se comunică Asociaţiei „Zona Metropolitană Tîrgu Mureş”, care răspunde de aducerea ei la îndeplinire.

 

 

Vizat favorabil   Primar,

Comisia juridica  Osvath Csaba

  Nam Vilmos

 

 

 

Anexa 1.

Propuneri pentru modificarea Actului Constitutiv al Asociaţiei Zona Metropolitană Tîrgu Mureş

 

1. După denumirea consiliului judeţean/consiliului local propunem introducerea sintagmei „în numele şi pe seama judeţului/municipiului/oraşului/comunei

Consiliul Judeţean Mureş, în numele şi pe seama Judeţului Mureş, cu sediul în Tîrgu Mureş, Piaţa Victoriei, nr. 1, cod 540026, , reprezentat prin ………………………………, domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Municipal Tîrgu Mureş, în numele şi pe seama Municipiului Tîrgu Mureş, cu sediul în Tîrgu Mureş, Piaţa Victoriei, nr.3, cod 540026, , reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Ungheni, în numele şi pe seama Oraşului Ungheni, cu sediul în Ungheni, str. Principală, nr.357, cod 547605, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., poseror al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Acăţari, în numele şi pe seama Comunei Acăţari, cu sediul în Acăţari, str. Principală, nr.100, cod 547005, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Ceuaşu de Cîmpie, în numele şi pe seama Comunei Ceuaşu de Cîmpie, cu sediul în Ceuaşu de Cîmpie, str. Principală, nr.364 cod 547140, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Corunca, în numele şi pe seama Comunei Corunca, cu sediul în Corunca, str. Principală, nr.100, cod 547367, reprezentat prin…………..,domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Crăciuneşti, în numele şi pe seama Comunei Crăciuneşti, cu sediul în Crăciuneşti, str. Principală, nr.298/B, cod 547175, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Cristeşti, în numele şi pe seama Comunei Cristeşti, cu sediul în Cristeşti, str. Principală, nr.678, cod 547185, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Ernei, în numele şi pe seama Comunei Ernei, cu sediul în Ernei, str. Principală, nr.428, cod 547215, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Gheorghe Doja, în numele şi pe seama Comunei Gheorghe Doja, cu sediul în Gheorghe Doja, str. Principală, nr.6, cod 547260, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Livezeni, în numele şi pe seama Comunei Livezeni, cu sediul în Livezeni, str. Principală, nr.76, cod 547365, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Pănet, în numele şi pe seama Comunei Pănet, cu sediul în Pănet, str. Principală, nr.191, cod 547450, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Sâncraiu de Mureş, în numele şi pe seama Comunei Sîncraiu de Mureş, cu sediul în Sâncraiu de Mureş, str. Principală, nr.197/A, cod 547525, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Sîngeorgiu de Mureş, în numele şi pe seama Comunei Sîngeorgiu de Mureş, cu sediul în Sîngeorgiu de Mureş, str. Principală, nr.166, cod 547530, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Sînpaul, în numele şi pe seama Comunei Sînpaul, cu sediul în Sînpaul, str. Principală, nr.261, cod 547550, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

 

2. La art.5, „Obiectivele Asociaţiei”, după lit. „l” se introduc 5 noi litere, literele „m – r”, având următorul cuprins:

 

„m) promovarea strategiei de dezvoltare economică a zonei;

n) dezvoltarea de proiecte şi programe proprii şi în regim de parteneriat cu alte persoane juridice din ţară şi străinătate;

o) susţinerea şi sprijinirea implementării proiectelor în zona metropolitană Tîrgu Mureş;

p) atragerea de noi investiţii şi creşterea accesului la resurse;

r) obţinerea de fonduri de finanţare nerambursabilă în domeniile de interes ale asociaţiei.”

 

3. După alin. (1) al art.5 se introduce un nou alineat, alineatul (2) având următorul cuprins:

 

„(2) Domeniile de colaborare avute în vedere pentru atingerea obiectivelor asociaţiei fără a se limita însă la acestea, sunt următoarele:

(a) amenajarea teritoriului zonal pe baza documentațiilor de urbanism şi a strategiilor aprobate (PATJ, PUG-uri, Strategia de dezvoltare a zonei metropolitane, etc.;

(b) politici şi programe sectoriale privind dezvoltarea economică, locuinţele, utilităţile şi serviciile publice;

(c) finanțarea şi/sau co-finanţarea programelor şi proiectelor prioritare de interes comun;

(d) fiscalitatea proprietăţilor şi managementul patrimoniului imobiliar;

(e) mediul înconjurător;

(f) organizarea instituţională şi dezvoltarea resurselor umane;

(g) alte aspecte care definesc particularităţile locale ale zonei.

 

4. Întrucât prevederile ultimului alineat al art.6 sunt contrare prevederilor art.60 din O.G. nr.26/2000, propunem modificarea acestui alineat, după cum urmează:

 

„În cazul dizolvării Asociaţiei, bunurile rămase în urma lichidării vor fi transmise către persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemănător.”

 

5. Art.7. „Conducerea, administrarea şi controlul asociaţiei” se modifică şi va avea următorul conţinut:

 

„Art.7. (1) Organul suprem de conducere al Asociaţiei este Adunarea Generală a Asociaţiei, numită în cele ce urmează, Consiliul Metropolitan, constituit din asociaţii întruniţi corespunzător cvorumului statutar, în şedinţe ordinare şi extraordinare.

(2) Modul de funcționare şi atribuţiile Consiliului Metropolitan sunt stabilite prin Statutul Asociaţiei.

(3) Consiliul director este organul executiv de conducere şi administrare al Asociaţiei. Consiliul Director este format din 5 (cinci) membri: doi co-președinți, 2 membri şi un secretar, după cum urmează:

 

Co-preşedinte --------------------

Co-preşedinte --------------------

Membru --------------------

Membru --------------------

Secretar ----------------------

(4) Consiliul director este ales pe durata mandatului prevăzut de Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, pentru aleşii locali.

(5) Pe toată durata asociaţiei, calitatea de co-preşedinţi ai Consiliului Director o deţin Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş şi respectiv, Primarul Municipiului Tîrgu Mureş în funcţie.

(6) Modul de funcționare şi atribuţiile Consiliului Director sunt stabilite prin Statutul Asociaţiei.

(7) Pentru îndeplinirea procedurii de dobândire a personalităţii juridice, asociaţii fondatori împuternicesc pe doamna Savu Mirela, consilier juridic în cadrul Consiliului Judeţean Mureş.

(8) Controlul financiar al asociaţiei va fi exercitat de către o comisie de cenzori, formată din 3 (trei) membri, după cum urmează:

 

Dl/dna…………..

Dl/dna…………..

Dl/dna…………..

(9) Modul de funcționare şi atribuţiile Comisiei de cenzori sunt stabilite prin Statutul Asociaţiei.”

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa 2.

Propuneri pentru modificarea Statutului Asociaţiei Zona Metropolitană Tîrgu Mureş

 

1. La Cap. I. „Datele de identificare ale asociaţilor fondatori”, după denumirea consiliului judeţean/consiliului local propunem introducerea sintagmei „în numele şi pe seama judeţului/municipiului/oraşului/comunei

 

Consiliul Judeţean Mureş, în numele şi pe seama Judeţului Mureş, cu sediul în Tîrgu Mureş, Piaţa Victoriei, nr. 1, cod 540026, , reprezentat prin ………………………………, domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Municipal Tîrgu Mureş, în numele şi pe seama Municipiului Tîrgu Mureş, cu sediul în Tîrgu Mureş, Piaţa Victoriei, nr.3, cod 540026, , reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Ungheni, în numele şi pe seama Oraşului Ungheni, cu sediul în Ungheni, str. Principală, nr.357, cod 547605, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., poseror al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Acăţari, în numele şi pe seama Comunei Acăţari, cu sediul în Acăţari, str. Principală, nr.100, cod 547005, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Ceuaşu de Cîmpie, în numele şi pe seama Comunei Ceuaşu de Cîmpie, cu sediul în Ceuaşu de Cîmpie, str. Principală, nr.364 cod 547140, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Corunca, în numele şi pe seama Comunei Corunca, cu sediul în Corunca, str. Principală, nr.100, cod 547367, reprezentat prin…………..,domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Crăciuneşti, în numele şi pe seama Comunei Crăciuneşti, cu sediul în Crăciuneşti, str. Principală, nr.298/B, cod 547175, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Cristeşti, în numele şi pe seama Comunei Cristeşti, cu sediul în Cristeşti, str. Principală, nr.678, cod 547185, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Ernei, în numele şi pe seama Comunei Ernei, cu sediul în Ernei, str. Principală, nr.428, cod 547215, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Gheorghe Doja, în numele şi pe seama Comunei Gheorghe Doja, cu sediul în Gheorghe Doja, str. Principală, nr.6, cod 547260, reprezentat prin………….., domiciliat

în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Livezeni, în numele şi pe seama Comunei Livezeni, cu sediul în Livezeni, str. Principală, nr.76, cod 547365, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Pănet, în numele şi pe seama Comunei Pănet, cu sediul în Pănet, str. Principală, nr.191, cod 547450, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Sâncraiu de Mureş, în numele şi pe seama Comunei Sîncraiu de Mureş, cu sediul în Sâncraiu de Mureş, str. Principală, nr.197/A, cod 547525, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Sîngeorgiu de Mureş, în numele şi pe seama Comunei Sîngeorgiu de Mureş, cu sediul în Sîngeorgiu de Mureş, str. Principală, nr.166, cod 547530, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

Consiliul Local Sînpaul, în numele şi pe seama Comunei Sînpaul, cu sediul în Sînpaul, str. Principală, nr.261, cod 547550, reprezentat prin………….., domiciliat în …………….., str…………., nr………….., posesor al CI seria MS nr…………, având CNP………………..,

 

2. La alin. (1) al art.8, „Obiectivele Asociaţiei”, după lit. „l” se introduc 5 noi litere, literele „m – r”, având următorul cuprins:

 

„m) promovarea strategiei de dezvoltare economică a zonei;

n) dezvoltarea de proiecte şi programe proprii şi în regim de parteneriat cu alte persoane juridice din ţară şi străinătate;

o) susţinerea şi sprijinirea implementării proiectelor în zona metropolitană Tîrgu Mureş;

p) atragerea de noi investiţii şi creşterea accesului la resurse;

r) obţinerea de fonduri de finanţare nerambursabilă în domeniile de interes ale asociaţiei;

 

3. După alin. (1) al art.8 se introduce un nou alineat, alineatul (2) având următorul cuprins:

 

„(2) Domeniile de colaborare avute în vedere pentru atingerea obiectivelor asociaţiei, fără a se limita însă la acestea, sunt următoarele:

(a) amenajarea teritoriului zonal pe baza documentațiilor de urbanism şi a strategiilor aprobate (PATJ, PUG-uri, Strategia de dezvoltare a zonei metropolitane, etc.;

(b) politici şi programe sectoriale privind dezvoltarea economică, locuinţele, utilităţile şi serviciile publice;

(c) finanțarea şi/sau co-finanţarea programelor şi proiectelor prioritare de interes comun;

(d) fiscalitatea proprietăţilor şi managementul patrimoniului imobiliar;

(e) mediul înconjurător;

(f) organizarea instituţională şi dezvoltarea resurselor umane;

(g) alte aspecte care definesc particularităţile locale ale zonei.

 

4. Art.11. „Membrii activi” se modifică şi va avea următorul cuprins:

 

„Art.11. (1) Poate deveni membru al Asociaţiei orice consiliul local din judeţul Mureş, în numele şi pe seama unității administrativ-teritoriale respective, aflate la o distanţă de până la 30 km de municipiul Tîrgu Mureş, care:

a) recunoaşte şi îşi asumă statutul, înţelegând să acţioneze dezinteresat pentru realizarea scopului şi obiectului de activitate al Asociaţiei;

b) aderă la ideile şi mijloacele de acţiune promovate de Asociaţie;

c) are scopuri comune cu cele ale membrilor Asociaţiei.

(2) Primirea de noi membri se face prin:

a) invitații de adeziune către potențiali membrii, prin identificarea consiliilor locale care pot contribui la atingerea scopului și a obiectivelor pentru care Asociația s-a înființat;

b) propuneri de adeziune din partea potențialilor membrii, care consideră că pot contribui la atingerea scopului și a obiectivelor pentru care Asociația s-a înființat;-

c) depunerea unei cereri prin care se anunță intenția, precum și un memoriu prin care se expun motivele prin care urmărește să contribuie la atingerea scopului și a obiectivelor pentru care Asociația s-a înființat.

 

(3) Consiliul Director al Asociaţiei este obligat ca, în momentul în care la secretariatul Asociaţiei sunt depuse cereri de admitere de noi membri, să convoace Consiliul Metropolitan, în şedinţă extraordinară, care se va pronunţa prin vot asupra admiterii”.

 

5. La alineatul (1) al art. 14, după lit. „c” se introduc 10 noi litere, literele „ d – m”, având următorul cuprins:

 

„d) să participe la activităţile, proiectele şi programele asociaţiei;

e) să folosească dotările materiale ale asociaţiei conform misiunii acesteia;

f) să poarte însemnele şi emblema asociaţiei;

g) să beneficieze de toate formele de apărare şi sprijin de care dispune asociaţia;

h) să –şi exprime liberul punct de vedere cu privire la orice problemă;

i) să solicite motivat includerea pe ordinea de zi și a altor probleme decât cele anunțate;

j) să conteste deciziile Consiliului director şi să ceară convocarea Consiliului Metropolitan dacă sunt susţinuţi prin semnături de 1/3 din membri;

k) să fie consultaţi în toate problemele de interes ale zonei;

l) să solicite şi să primească sprijin pentru problemele ce ţin de activitatea zonei;

m) să fie informaţi asupra programelor şi proiectelor de dezvoltarea a zonei.”

 

6. După alineatul (1) al art. 14 se introduce un nou alineat, alineatul (11), având următorul cuprins:

 

(11). Fiecare dintre asociaţi are drepturi egale în exercitarea competenţelor în următoarele domenii:

(a) Politica localităţilor

- Dezvoltarea locală şi zonală, precum si proiecte sociale şi culturale de interes comun;

- Ordinea publică din zona metropolitană;

- Dezvoltarea resurselor umane şi educaţia.

(b) Amenajarea teritoriului

- Realizarea şi actualizarea coordonata a planului urbanistic general şi a planurilor de amenajare sectorială;

- Iniţierea şi realizarea de planuri şi proiecte urbanistice de interes comun;

- Crearea identităţii urbanistice a zonei.

(c) Dezvoltarea economică

- Promovarea zonei ca si destinație pentru investitori, in special in vederea atragerii de investiții străine directe.

- Acţiuni specifice de dezvoltare economică care urmăresc interesul comun.

(d) Serviciile şi utilităţile publice

- Organizarea transportului metropolitan al zonei;

- Organizarea şi gestionarea utilităţilor şi serviciilor publice;

- Realizarea şi gestionarea elementelor de patrimoniu imobiliar.

(e) Locuinţele

- Elaborarea de programe comune de locuinţe;

- Elaborarea de politici şi programe pentru realizarea de locuinţe sociale;

- Activităţi de ameliorare a fondului existent de locuinţe.

(f) Mediul

- Elaborarea de programe comune de protejare şi conservare a mediului natural;

- Elaborarea şi realizarea de programe de combatere a poluării apei, aerului şi a solului;

- Acţiuni de depozitare/valorificare a deşeurilor.

(g) Altele

- Crearea şi extinderea de cimitire;

- Realizarea de unităţi agroindustriale, turistice, etc., de interes comun pentru localităţile zonei.”

 

7. La alineatul (2) al art. 14, după lit. „d” se introduc 4 noi litere, literele „e – h”, având următorul cuprins: cu următorul conţinut:

 

„e) să cunoască, să recunoască şi să respecte prezentul Statut, regulamentele și deciziile Adunării generale și ale Consiliului director al Asociaţiei;

f) să participe activ la acţiunile promovate de Asociaţie în interesul atingerii scopului propus;

g) să apere fără rezerve interesele Asociaţiei, să susțină activitatea Asociaţiei în diversele sale aspecte şi să acţioneze constant pentru creşterea prestigiului Asociaţiei;

h) să nu întreprindă măsuri sau acțiuni care ar putea să prejudicieze interesele Asociaţiei și ale membrilor săi.

 

8. Art.19 se modifică şi va avea următorul cuprins:

 

„Art.19. (1) Convocarea membrilor la şedinţele ordinare ale Consiliului Metropolitan se face de către Consiliul Director prin poştă şi/sau poşta electronică cu cel puţin 5 zile înaintea datei fixate pentru şedinţă. În cazul adunărilor extraordinare, termenul fixat anterior va fi de numai 3 zile.

(2) Convocarea va trebui să cuprindă data, ora, locul ţinerii adunării, precum şi ordinea de zi, cu menţionarea explicită a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunării.

(3) În convocarea pentru primul Consiliul Metropolitan se va putea fixa şi data, ora şi locul pentru ce-a de-a doua, în cazul în care ce-a dintâi nu s-ar putea ţine.

(3) Şedinţele Consiliului Metropolitan se vor ţine la sediul Asociaţiei.

(4) În cazul în care, din diferite motive, şedinţele nu se pot ţine la sediul Asociaţiei, locul unde se va întruni Consiliul Metropolitan va fi menţionat în convocatorul adunării.

(5) Şedinţele Consiliului Metropolitan vor fi conduse de co-preşedinţii Asociaţiei.

 

9. Art.20 se modifică şi va avea următorul cuprins:

 

„Art.20. (1) În ziua şi la ora arătate în convocare, şedinţa adunării se va deschide de către oricare din co-preşedinţii Consiliului Director, care va îndeplini rolul de preşedinte de şedinţă.

(2) Membrii asociaţi sunt reprezentaţi în Consiliul Metropolitan de primarii aleşi ai unităţilor administrativ-teritoriale membre şi respectiv, preşedintele consiliului judeţean. Aceştia pot delega atribuţiile de reprezentare, în condiţiile legii.

(3) Mersul dezbaterilor va fi consemnat într-un proces-verbal, semnat de co-preşedinţii şi secretarul Consiliului Director, care va constata îndeplinirea formalităţilor de convocare, data, ora şi locul adunării, membrii asociaţi prezenţi, dezbaterile în rezumat, hotărârile luate, iar la cererea membrilor, declaraţiile făcute de ei în şedinţă.

(4) La procesul-verbal se vor anexa actele referitoare la convocare, precum şi listele de prezenţă a membrilor.

(5) Procesul-verbal va fi trecut în registrul adunărilor generale.”

 

10. Art.21 se modifică şi va avea următorul cuprins:

 

„Art.21. (1) Hotărârile Consiliului Metropolitan se iau prin vot deschis, cu excepţia situaţiilor în care Consiliul Metropolitan decide ca hotărârea să fie luată prin vot secret.

(2) Hotărârile privind bugetul, primirea şi excluderea de membri, stabilirea cotizaţiei, cel privind patrimoniul Asociaţiei, precum şi strategia de dezvoltare la nivelul Zonei Metropolitane nu pot fi adoptate decât prin vot deschis.

(3) Toţi membrii Asociaţiei au drept de vot egal”.

 

11. Art.22 se modifică şi va avea următorul cuprins:

 

„ Art.22. (1) Pentru validitatea deliberărilor şedinţelor ordinare ale Consiliului Metropolitan este necesară prezenţa majorităţii membrilor asociaţi, iar hotărârile să fie adoptate cu votul majorităţii membrilor prezenţi.

2) Hotărârile Consiliului Metropolitan întrunit în şedinţe extraordinare, sunt valabile dacă sunt adoptate cu majoritatea membrilor prezenţi, indiferent de numărul lor.”

 

12. Art.23. „Consiliul director – Componenţă şi organizare” se modifică şi va avea următorul cuprins:

 

„ Art.23. (1) Consiliul director este organul executiv de conducere şi administrare al Asociaţiei. Consiliul Director este format din 5 (cinci) membri: doi co-președinți, 2 membri şi un secretar, după cum urmează:

Co-preşedinte --------------------

Co-preşedinte --------------------

Membru --------------------

Membru --------------------

Secretar ----------------------

(2) Consiliul director este ales pe durata mandatului prevăzut de Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, pentru aleşii locali, perioadă care se prelungeşte până la alegerea noii conduceri executive a Asociaţiei.

(3) Pe toată durata asociaţiei, calitatea de co-preşedinţi ai Consiliului Director o deţin Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş şi respectiv, Primarul Municipiului Tîrgu Mureş în funcţie.

(4) În caz de vacantare, din diferite motive, a unui loc de membru în Consiliul Director, la prima şedinţă a Consiliului Metropolitan se va proceda la alegerea acestuia, în condiţiile prevăzute de lege şi statut.

(5) În raporturile cu persoanele fizice, juridice, autorităţile publice, instituţiile publice, etc., Asociaţia este reprezentată de ambii co-preşedinţi ai Consiliului Director.

(6) Pentru perioade limitate, oricare din co-preşedinţi poate împuternici unul din membrii Consiliului Director spre a-l înlocui în exercitarea atribuţiilor sale”.

 

13. Art.24. „Consiliul director – Funcţionare” se modifică şi va avea următorul cuprins:

 

„Art.24. (1) Consiliul Director se întruneşte în şedinţe de lucru periodice sau ori de câte ori este necesar pentru rezolvarea problemelor curente ale Asociaţiei şi în ideea atingerii scopului propus de membrii.

(2) În fiecare şedinţă a Consiliului se va stabili data, ora şi locul unde se va ţine următoarea şedinţă.

(3) Pentru valabilitatea deciziilor Consiliului Director este necesară prezenţa majorităţii membrilor săi.

(4) Deciziile se iau cu votul majorităţi membrilor Consiliului Director prezenţi.

(5) Dreptul de vot nu poate fi cedat. Orice convenţie privind exercitarea într-un anumit fel a dreptului de vot este nulă.

(6) Contractele încheiate de către asociaţie, în numele acesteia şi pentru aceasta, sunt valabil încheiate dacă sunt semnate ambii co-preşedinţii ai asociaţiei.

(7) La fiecare şedinţă se va întocmi un proces verbal, care va cuprinde ordinea deliberărilor, deciziile luate, numărul de voturi întrunite şi opiniile separate.

(8) În caz de vacanţă a unuia sau mai multor membri ai Consiliului Director, ceilalţi membri procedează la convocarea Consiliului Metropolitan, care va numi cu titlu provizoriu alţi membri, stabilind totodată şi puterile care se acordă acestora.

(9) Membrul Consiliului Director care are într-o anumită operaţie, direct sau indirect, interese contrare intereselor Asociaţiei, trebuie să înştiinţeze despre aceasta pe ceilalţi membri şi pe cenzori şi să nu ia parte la nici o deliberare privitoare la această operaţie.

(10) Aceeaşi obligaţie o are oricare membru al Consiliului Director în cazul în care, într-o anumită operaţie, ştie că sunt interesate soţia, rudele sau afinii săi până la gradul al patrulea inclusiv.

(11) Membrul Consiliului Director care nu a respectat prevederile alin. 9 şi 10 va răspunde de daunele ce au rezultat pentru asociaţie.

(12) Consiliul Director, cu majoritate absolută şi cu acordul Consiliului Metropolitan a asociaţilor, poate delega atribuţiile sale unuia dintre membrii sau directorului executiv.

(13) Consiliul Director îşi poate elabora un regulament intern de funcţionare.

(14) Consiliul Director îşi exercită atribuţiile cu sprijinul aparatului de lucru al Asociaţiei, stabilit în condiţiile prevăzute de statut şi numeşte directorul executiv al Asociaţiei.

 

14. Art. 26 se modifică şi va avea următorul conţinut:

 

„ Art.26. Consiliul Director are următoarele atribuţii:

a) asigură punerea în executare a hotărârilor Consiliului Metropolitan, în vederea îndeplinirii scopului şi obiectivelor prevăzute în statutul Asociaţiei;

b) conduce activitatea curentă a Asociaţiei şi organizează acţiunile prevăzute în statut, în vederea atingerii obiectivelor;

c) elaborează bugetul de venituri şi cheltuieli şi răspunde de realizarea acestuia în faţa Consiliului Metropolitan;

d) prezintă Consiliului Metropolitan raportul anual de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi proiectele programelor Asociaţiei;

e) prezintă Consiliului Metropolitan rapoarte periodice privind activitatea desfăşurată şi orice alte rapoarte considerate necesare;

f) încheie acte juridice în numele şi pe seama Asociaţiei;

g) cu acordul Consiliului Metropolitan, poate proceda la schimbarea sediului Asociaţiei;

h) propune Consiliului Metropolitan cuantumul prestaţiilor şi cotizaţiilor la care vor fi supuşi membrii asociaţi

i) primeşte solicitările de aderare din partea unor potenţiali membri şi le supune aprobării Consiliului Metropolitan;

j) aprobă organigrama, statul de funcţii şi cuantumul remuneraţiilor ce se cuvin personalului angajat al asociaţiei, precum şi politica de personal al Asociaţiei;

k) stabileşte sarcini şi domenii concrete de activitate pentru personalul Asociaţiei;

l) creează comisii speciale permanente sau cu caracter temporar;

m) răspunde de buna gestionare a patrimoniului şi a investiţiilor Asociaţiei;

n) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Consiliul Metropolitan.

 

15. Art. 27 se modifică şi va avea următorul cuprins:

 

Art.27. (1) Controlul financiar al asociaţiei este exercitat de către o comisie de cenzori, alcătuită dintr-un număr de 3 membri, după cum urmează:

Dl/dna…………..

Dl/dna…………..

Dl/dna…………..

(2) Durata mandatului membrilor comisiei de cenzori este de 3 ani şi pot fi realeşi şi este esenţialmente gratuit.

(3) Cenzorii trebuie să-şi exercite personal mandatul lor.

(4) În caz de moarte, împiedicare fizică sau legală, încetarea sau renunţarea la mandat a unui cenzor, Consiliul Director va convoca Consiliul Metropolitan, care va numi alt cenzor.

(5) Despre modul de îndeplinire a atribuţiilor, precum şi asupra propunerilor pe care le va crede necesare, comisia de cenzori va prezenta Consiliului Metropolitan un raport amănunţit.

(6) Consiliul Metropolitan nu va putea aproba bilanţul contabil şi bugetul de venituri şi cheltuieli dacă acestea nu sunt însoţite de raportul comisiei de cenzori.

(7) Comisia de cenzori este obligată, de asemenea:

 

a) să facă, în fiecare lună şi pe neaşteptate, inspecţii casei şi să verifice existenţa titlurilor sau valorilor ce sunt proprietatea Asociaţiei sau au fost primite în gaj, cauţiune ori depozit;

b) să convoace adunarea ordinară sau extraordinară, când n-a fost convocată de Consiliul Director;

c) să ia parte la adunările ordinare şi extraordinare, putând face să se insereze în ordinea de zi propunerile pe care le vor crede necesare;

d) să vegheze ca dispoziţiile legii, Actului Constitutiv sau Statutului Asociaţiei să fie îndeplinite de membrii Consiliului Director şi lichidator.

 

(8) Comisia de cenzori va aduce la cunoştinţa membrilor Consiliului Director şi ai Consiliului Metropolitan orice neregularităţi în administrare şi încălcări ale dispoziţiilor legale şi statutare pe care le constată.

(9) Comisia de cenzori are dreptul să obţină în fiecare lună de la Consiliul Director o situaţie despre mersul operaţiilor.

(10) Este interzis comisiei de cenzori să comunice membrilor asociaţi în particular sau terţilor datele referitoare la operaţiile Asociaţiei constatate cu ocazia exercitării mandatului lor.

(11) Comisia de cenzori va trece într-un registru special constatările făcute în exerciţiul mandatului său.

(12) Pentru îndeplinirea obligaţiilor prevăzute de la alin. (5) şi (8), cenzorii vor delibera împreună; ei însă vor putea face, în caz de neînţelegere, rapoarte separate, care vor trebui să fie prezentate Consiliului Metropolitan,

(13) Pentru celelalte obligaţii impuse de lege şi statut, cenzorii vor putea lucra separat.

(14) Cenzorii vor trece într-un registru special deliberările lor, precum şi constatările făcute în exerciţiul mandatului lor

(15 Întinderea şi efectele răspunderii comisiei de cenzori sunt determinate de regulile mandatului.

(16) Revocarea lor se va putea face numai de Consiliul Metropolitan, cu votul cerut la adunările extraordinare.

 

16. Art. 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:

 

„Art.28. În realizarea competenţei sale, comisia de cenzori:

a) verifică modul în care este administrat patrimoniul Asociaţiei;

b) verifică gestiunea Asociaţiei, modul în care se execută bugetul de venituri și cheltuieli, respectarea dispozițiilor legale privind organizarea evidenței contabile, plata impozitelor, taxelor, drepturilor salariale, etc.;

c) întocmește periodic procese verbale de control în care se inserează constatările, concluziile și recomandările necesare, iar anual prezintă Adunării generale un raport privind activitatea Consiliului Director și a aparatului de lucru în domeniul financiar contabil;

d) poate participa la şedinţele Consiliul Director fără drept de vot;

 

 

e) îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de statut sau stabilite de Consiliul Metropolitan.”

 

17. Art.32 se modifică şi va avea următorul cuprins:

 

„Art.32. Asociaţia se dizolvă:

a) de drept;

b) prin hotărârea judecătoriei sau a tribunalului, după caz;

c) prin hotărârea Consiliului Metropolitan.”

 

18. Art. 33 se modifică şi va avea următorul cuprins:

 

Art.33.(1) Asociaţia se dizolvă de drept prin:

a) realizarea sau, după caz, imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost constituită, dacă în termen de 3 luni de la constatarea unui astfel de fapt nu se produce schimbarea acestui scop;

b) imposibilitatea constituirii Consiliului Metropolitan sau a constituirii Consiliului Director în conformitate cu statutul Asociaţiei, dacă această situaţie durează mai mult de un an de la data la care, potrivit Statutului, Consiliul Metropolitan sau, după caz, Consiliul Director trebuia să se constituie;

c) reducerea numărului de asociaţi sub limita fixată de lege, dacă acesta nu a fost complinit timp de 3 luni.

 

(2) Constatarea dizolvării se realizează prin hotărâre a Judecătoriei, la cererea oricărei persoane interesate”.

 

19. Art.34 se modifică şi va avea următorul cuprins:

 

Art.34. Asociaţia se dizolvă, prin hotărâre judecătorească, la cererea oricărei persoane interesate:

a) când scopul sau activitatea Asociaţiei a devenit ilicită sau contrară ordinii publice;

b) când realizarea scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;

c) când Asociaţia urmăreşte un alt scop decât cel pentru care s-a constituit”.

 

20. După art.34, se introduc două noi articole, articolul 341 şi 342 , având următorul cuprins:

 

„ Art.341. Asociaţia se poate dizolva şi prin hotărârea Consiliului Metropolitan. În termen de 15 zile de la data şedinţei de dizolvare, procesul-verbal, în formă autentică, se depune va la judecătorie, pentru a fi înscris în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor.

Art. 342 (1) În cazul dizolvării Asociaţiei, bunurile rămase în urma lichidării vor fi transmise către persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemănător.

(2) Data transmiterii bunurilor este cea a întocmirii procesului-verbal de predare-preluare, dacă prin acesta nu s-a stabilit o dată ulterioară.”

 

21. Art.35 se modifică şi va avea următorul cuprins:

 

„Art.35. (1) În cazurile de dizolvare prevăzute de art.32 lit. „a” şi „b”, lichidatorii vor fi numiţi prin însăşi hotărârea judecătorească.

(2) În cazul dizolvării prevăzute de art.32 lit. „c”, lichidatorii vor fi numiţi de către Consiliul Metropolitan, sub sancţiunea lipsirii de efecte juridice a hotărârii de dizolvare.

(3) Mandatul Consiliului Director încetează o dată cu numirea lichidatorilor”.