14 January 2013

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 –333.112, 0265- 333.298; e-mail:  acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

Nr.11  din 8 ianurie  2013

 

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei   Consiliului local Acăţari din  8 ianuarie 2013

 

 

 

 

  Încheiat azi 8 ianuarie 2013 cu ocazia şedinţei ordinare  a  Consiliului local Acăţari .

  Sunt prezenţi:Osvath Csaba,primarul  comunei şi următori consilieri locali: Ciatlos György, Kereszturi István ,Magyari Zoltán,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta,Simon György,Szabó Lóránd László , Vajda György- Zsoli,Varga Gheorghe,Voniga Ladislau .

  Lipsește: Pécsi Domokos

  Președinte de ședință: rog secretarul  comunei să prezinte observaţiile consilierilor locali legate de conţinutul procesului verbal al şedinţei consiliului local din data de 20 decembrie 2012.

    Secretarul arată că nu a fost formulat nici o observaţie din partea consilierilor pentru modificarea conţinutului procesului verbal amintite,în consecinţă  acestea se aprobă cu unanimitate .

  Preşedintele de şedinţă prezintă ordinea de zi pentru şedinţa de azi care cuprinde următoarele puncte:

 

  1.Proiect de hotărâre privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzilor aplicabile în  anul fiscal 2013.

  2. Proiect de hotărâre privind aprobarea deficitului secțiunii de dezvoltare.

    3.Întrebări,interpelări.  

 

  Nefiind alte propuneri din partea consilierilor ,cu unanimitate se aprobă ordinea de zi propusă.

 

 

 

-  2 –

  Se trece la discutarea punctului unu din cadrul ordinei de zi referitoare la

proiectul de hotărâre privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzilor aplicabile în  anul fiscal 2013.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Secretar: Prin Hotărârea Consiliului local Acățari nr.40 din 20 decembrie 2012 au fost stabilite nivelurilor pentru valorile impozabile,impozitele şi taxele locale şi alte taxe assimilate acestora,precum şi amenzile aplicabile începând cu anul fiscal 2013 .

  Prin această hotărâre s-a aplicat o majorare de 5% a taxelor și impozitelor față de anul 2012.

  În Monitorul Oficial nr. 898 din 28 decembrie 2012,deci după ședința din 20 decembrie, a fost publicată Hotărârea Guvernului României nr.1309, privind nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile începând cu anul 2013.

  Această prevedere legală aduce majorări de 16% la nivelurile pentru valorile impozabile,impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora,precum şi amenzile aplicabile începând cu anul fiscal 2013 .

  Tot această prevedere legală arată că: ” Autorităţile deliberative ale administraţiei publice locale completează, modifică şi/sau abrogă, după caz, hotărârile adoptate cu privire la stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2013, până la data de 31 decembrie 2012, pentru a asigura corelarea cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele ale prezentei hotărâri.”

  Se discută despre apariția unei Ordonanțe de Urgență a Guvernului care va da posibilitatea consiliilor locale să mărească cu 16% ,sau nu ,taxele și impozitele locale.Această Ordonanță va apărea în cursul acestei săptămâni,iar în mod normal ședința trebuia ținută după apariția actului ,dar având în vedere că hotărârea de  la punctul doi trebuie transmisă la Trezorărie în cursul acestei zile,aceasta a fost motivul pentru care ședința se tine în cursul zilei de azi.

  Dacă proiectul de hotărâre despre care se discută nu va fi aprobată, va rămâne în vigoare HCL nr.40/2012.

  Având în vedere că textul Ordonanței nu este cunoscută,ar fi indicat să rămânem cu hotărârea susmenționată,iar dacă în Ordonanță vor fi prevederi legale ce trebuie respectate ,vom face o altă ședință.

  Primar:această creștere a taxelor și impozitelor cu 16% nu trebuie considerat ca o majorare,aceasta fiind numai inflația pe trei ani.

  Preşedinte de şedinţă: nefiind alte intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  :  0

Împotrivă:  12 (Ciatlos György,Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Simon György,Szabó Lóránd László, Vajda György- Zsoli ,Varga Gheorghe,Voniga Ladislau)

  Abţineri:  0

 

-  3 –

  Se discută punctul doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea deficitului secțiunii de dezvoltare.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre

  Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate

  Fulop Robert:în fiecare an este necesar reîntregirea excedentului anului precedent cu sumele repartizate la secțiunea de dezvoltare.

În urma reîntregirii execedentului ,secțiunea de dezvoltare va avea un deficit,care în anul 2012 a fost de 534.520 lei.

  În situația în care secțiunea de dezvoltare înregistrează deficit,consiliile locale au obligația de a aproba prin hotărâre acoperirea deficitului,care este propus prin prezentul proiect de hotărâre.

  Aceasta seamănă cu schimbarea banilor dintr-un buzunar în altul.

  Primar:la sfârșitul anului există un execedent bugetar de cca.550.000 lei,care se va folosi la acoperirea golurilor de casă ,care sunt inevitabile la fiecare început de an.

  În ședința trecută s-a aprobat că din această sumă 300.000 lei se vor folosi pentru plata diferitelor cheltuieli în luniile ianuarie,februarie -salarii,cheltuieli cu energie,etc- până când se începe încasarea taxelor și impozitelor.

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  :  12  (Ciatlos György,Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Simon György,Szabó Lóránd László, Vajda György- Zsoli ,Varga Gheorghe,Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Primar:având în vedere că este prima ședință din acest ani Vă urez La mulți ani,mulțumind totodată SMS-urile primite cu ocazia sărbătorilor.

  Vreau să Vă anunț că în cursul săptămâni viitoare angajați Primăriei se vor deplasa în satele comunei pentru a verifica noiile construcții edificate fără autorizație și de a inventaria scuterele și tractoarele înregistrate la Primărie.

  La autorizații de construire au fost deja trimise anunțuri în sate ,dar s-au prezentat foarte puține  persoane,astfel suntem obligați să verificăm aceste construcții pe teren.

  Legat de scuterele și tractoarele înregistrate vreau să Vă arăt că evidența primăriei nu este la zi,iar în  evidența avută nu este specificată capacitatea cilindrică a utilajelor.

  Pentru a duce la bun sfârșit cele susarătate  solicit sprijinul consilierilor.

  Se discută cererea adresată Consiliului local de către SC Colorantul SRL.

  Primar: societatea solicită cumpărarea unei suprafețe de teren  de 500 mp, aflat în vecinătatea societăți,lângă castelul Toldalagi.

  Propunerea mea este ca această cerere să fie rediscutată după finalizarea procesului de preluare a castelului de către Consiliul local.

  Consilieri sunt de acord cu propunerea primarului.

 

 

-  4 –

 

 

Nefiind alte intervenţi din partea consilierilor,preşedintele de şedinţă mulţumeşte pentru participare ,considerând încheiate lucrările şedinţei de azi.

 

 

 

  Preşedinte de şedinţă

    Paizs Sarolta

  Secretar,

    Jozsa Ferenc