17 May 2013

 

 

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 –333.112, 0265- 333.298; e-mail:  acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

Nr.1863  din 5 aprilie 2013

 

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei   Consiliului local Acăţari din  5 aprilie  2013

 

 

 

 

  Încheiat azi 5 aprilie 2013 cu ocazia şedinţei ordinare  a  Consiliului local Acăţari .

  Sunt prezenţi:Osvath Csaba,primarul  comunei şi următori consilieri locali: Ciatlos György, Kereszturi István ,Magyari Zoltán,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta, Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László , Varga Gheorghe, Voniga Ladislau.

  Lipsește: Menyhárt Bálint (caz de deces în familie)

  La ședință participă:4 persoane din cadrul Școlii generale Acățari (Jozsa Gabriella,Bakai Andrea,Szasz Eva și Mezei Eniko),Fulop Robert,șef birou financiar contabil și resurse umane,Orban Rosalia,referent din cadrul biroului financiar contabil și resurse umane,More Tibor,șef serviciu SVSU Acățari,Solovăstru P.Dănuț,șef birou poliția locală Acățari,Gal Domokos Zoltan,responsabil sală de sport,Suka Borbala,asistent comunitar.

  Președinte de ședință: rog secretarul  comunei să prezinte observaţile consilierilor locali legate de conţinutul procesului verbal al şedinţei consiliului local din data de 7 martie 2013.

    Secretarul arată că nu a fost formulat nici o observaţie din partea consilierilor pentru modificarea conţinutului procesului verbal amintit,în consecinţă  acestea se aprobă cu unanimitate .

  Preşedintele de şedinţă prezintă ordinea de zi pentru şedinţa de azi care cuprinde următoarele puncte:

 

  1.Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2013.

 

 

 

 

  - 2 -

 

     2.Proiect de hotărâre   privind aprobarea aderării unei unităţi administrativ teritoriale  la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ”

   3.Proiect de hotărâre privind privind constituirea unităţii locale de sprijin pentru combaterea bolilor.

  4.Proiect de hotărâre privind privind scoaterea la licitatie în vederea închirierii a unui imobil apartinând domeniului public al comunei  Acățari.

  5.Proiect de hotărâre privind aprobarea organizării licitației publice pentru vânzarea de material lemnos.

  6.Discutarea  reclamațiilor  și a răspunsurilor  la petițiile  adresate Instituției noastre și Instituției Prefectului Mureș de către Szabo Lorand Laszlo  respectiv Szabo Tunde Gabriella .

  7.Prezentarea și discutarea situației juridice a islazurilor comunale .

  8.Întrebări,interpelări și rezolvarea cererilor adresate Primăriei comunei Acățari.

  Nefiind alte propuneri din partea consilierilor se aprobă ordinea de zi propusă.

  Primar:doresc să Vă comunic că d-ul consilier Menyhart Balint lipsește din cauza decesului tatălui.

  Salut pe consilieri prezenți,pe responsabili diferitelor servici și pe reprezenți școlii generale.

  Dau cuvântul președintelui de ședință, d-lui viceprimar Kereszturi Istvan.

  Kereszturi Istvan:salut pe cei prezenți și dau citire punctelor înscrise  pe ordinea de zi.

  Primul punct este proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2013.

  Primar:dacă consilieri sunt de acord propun ca acest punct să se discute la sfârșit.

  Președinte de ședință:punctul doi din cadrul ordinei de zi este proiectul de hotărâre   privind aprobarea aderării unei unităţi administrativ teritoriale  la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ”

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 11 (Ciatlos György,Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

 

 

 

 

 

 

-  3 –

 

  Se trece la discutarea punctului trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind constituirea unităţii locale de sprijin pentru combaterea bolilor.  

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 11 (Ciatlos György,Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se discută punctul patru din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind privind scoaterea la licitatie în vederea închirierii a unui imobil apartinând domeniului public al comunei  Acățari.   

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 11 (Ciatlos György,Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se trece la discutarea punctului cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind proiectul de hotărâre privind aprobarea organizării licitației publice pentru vânzarea de material lemnos.  

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 11 (Ciatlos György,Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se discută următorul punct din cadrul ordinei de zi referitoare la prezentarea și discutarea situației juridice a islazurilor comunale .

  Viceprimar:după cum cunoașteți Primăria deține pășuni comunale în satele:Văleni,Murgești și Suveica,pășuni pentru care există încheiate contracte de arendare.În satul Suveica contractul expiră în anul 2014,iar în satele Văleni și Murgești în anul 2016.

 

 

 

-  4 –

 

  Problema cu aceste pășuni este că titulari contractelor nu se achită de obligațiile contractuale care prevăd: lucrări de regenerări (însămânţări şi supraînsămânţări);administrare de fertilizanţi şi amendamente; lucrări de curăţare şi altele asemenea,etc.

  O altă problemă în satele Văleni și Murgești este că prin contract nu a fost atribuită toată suprafața.De exemplu în satul Văleni din suprafața de 39 ha este atribuită numai suprafața de 25 ha cu toate c ciobanul  folosește toată suprafața.

  Am participat la o ședință în satul Văleni cu deținătorii de ovine ,unde  am stabilit o dată până la care pășunea trebuie curațată în intregime,în caz contrar se reziliază contractul,existând un solicitant care dorește să concesioneze pășunea.

  Ciatlos Gyorgy:după informațiile mele la pășunea din Văleni s-au executat unele lucrări  pe suprafața de 25,00 ha ,cât are ciobanul în contract.

  Primar:fiecare dintre părțile contractante trebuie să se achite de obligațiile trecute în contract.La Văleni suprafața de 15,00 ha este folosit în plus de ciobanul în cauză,fără să execute nici o lucrare pe această suprafață.

  Fiecare dintre utilizatorii de pășune vor fi verificați,iar unde se va constata neexecutarea obligațiilor,contractul se va rezilia.

  Ciatlos Gyorgy:la pășunea din Văleni s-au executat lucrări.

  Primar:la Văleni dacă în doi ani de zile în fiecare zi măcar o creangă era pusă deoparte ,pășunea nu ar arăta cum arată în momentul de față.

  Viceprimar:termenul dat la Văleni pentru curățirea pășunii a fost  25 martie,urmând ca săptămâna viitoare să mergem pentru a verifica dacă lucrările au fost executate.

  Primar:la Văleni suprafața de 15,00 ha folosită în plus trebuie concesionat.

  Viceprimar:cine este pentru ca să se verifice dacă obligațiile contractuale ale crescătorilor de animale au fost respectate?

  Toți consilierii sunt de acord cu propunerea viceprimarului.

  Primar:locuitori  satului Văleni sunt în eroare privind pășunea din această localitate,necunoscând  că arendașul ar trebui să acopere suprafața arendată cu animalele lui proprietatea personală  și nu cu animalele din sat.

  Suprafața este arendată unei persoane fizice și nu satului.

  Ciatlos Gyorgy:ciobanul este ales de comunitatea din sat.

  Primar:este adevărat ,dar acest lucru nu absolvă să execute lucrările care sunt trecute în contract și nici nu are dreptul să stea cu oile pe pășune toată iarna.

  Acest om nu a cumpărat în zece ani nici un centimetru de teren.

  Ciatlos Gyorgy:ciobanul așa știe că pășunea este a satului.

  Primar:pășunea este în proprietatea comunei, zilnic avem reclamații că ciobani intră pe terenurile altora.

  Nam Vilmos:și în satul Murgești există reclamații că oile intră în terenurile semănate de cetățeni.

 

 

 

-  5 –

    Secretar:problema este și una legislativă,având în vedere că normele de aplicare a Legii nr.214/2011 ,privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor nu au apărut.

  Cu toate acestea  Ordinul nr.  246 din 23 aprilie 2008, prevede că pentru  acordarea plăţii unice pe suprafaţă pentru pajiştile permanente comunale utilizate pentru păşunatul animalelor sau producerea de furaje, trebuie depusă  de către contractant o copie a registrului activităților desfășurate pe pajiști ,completat la zi ,care prevede executarea unor lucrări de:  regenerare (însămânţări şi supraînsămânţări), administrare de fertilizanţi şi amendamente ,respectiv lucrări de curăţare şi altele asemenea.

  În acest an APIA a solicitat un tabel cu persoanele care au contracte de arendare pentru pășuni și cu siguranță se va efectua controlarea celor susmenționate.

    În cazul în care lucrările nu au fost executate există riscul ca, contractantul să fie obligat la restituirea sumelor primate.

  Primar:cunoscând situația pășunii din satul Văleni consider că lucrurile nu se pot continua ca și până în prezent.

  Președinte de ședință:s-a votat că se vor verifica obligațiile contractuale ale arendașilor,iar despre rezultatul acestuia  vom informa consiliul local.

  Președinte de ședință:propun să trecem la punctul șase din cadrul ordinei de zi privind discutarea  reclamațiilor  și a răspunsurilor  la petițiile  adresate Instituției noastre și Instituției Prefectului Mureș de către Szabo Lorand Laszlo  respectiv Szabo Tunde Gabriella.

  Primar:am considerat ca acest punct să fie discutat în cadrul ședinței consiliului local având în vedere că este vorba de   petiți adresate Instituției noastre respectiv Instituției Prefecului județului Mureș de un consilier și de o fostă angajată.

    După cum știți d-na Szabo Tunde Gabriella a fost angajata Instituției noastre,creând multe probleme  prin certuri atât cu colegi cât și cu contribuabili.

  Și în momentul da față de am în sesizări împotriva ei.

  Referitor la Szabo Lorand Laszlo,care este consilier local,am considerat că în cazul în care observă eventualele nereguli în funcționarea aparatului de specialitate poate să ia cuvântul în carul ședințelor și să aducă la cunoștiința noastră.

  Nu îmi plac certurile și doresc să aduc la cunoștiința voastră că lupta a fost începută de cei doi, dar acest război nu va fi câștigat de ei.

  Referitor la fosta angajată trebuie să menționez că a plecat din Instituția noastră prin demisie.Angajata a trebuit invitată pentru comportamentul ei  de mai multe ori, în fața unor comisi.Aduc aminte  că  dintr-o comisie au făcut parte foștii consilieri  d-ul Tollas Gabor și d-ul Nagy Miklos Istvan ,iar cu altă ocazie a fost invitată în fața consiliului local.

  Angajata a depășit sarcinile de serviciu prin semnarea și trimitera de adrese  ,fără să aibă acest drept.

 

-  6-

  Szabo Lorand Laszlo acum 5-6 luni a venit la mine solicitând eliberarea unui act ilegal,cerere la care nu am dat curs.

  Am explicat d-lui Szabo că suntem prieteni,dar în limita legalității.

  Actul a fost până la urmă eliberat de o altă Instituție,dar nu doresc să intru în amănunte,fiecare are nevoie de un loc de muncă,singura rugăminte a mea fiind să fiu lăsat în pace.

  Neavând nimic de ascuns rog pe contabilul șef să prezite atât petițiile cât și răspunsurile punctuale la problemele sesizate.

  Trebuie să menționez că cu d-ul Szabo Lorand nu am avut conflicte,ținând soția acestuia în cadrul Instituției cu toate  plângerile împotriva ei.

  Din auzite cunosc că fosta angajată a avut probleme și la noul loc de

muncă,dar nu vreau să intru în detali,rugămintea mea fiind să mă lase în pace ,altfel sunt obligat s-o acționez în Instanță .

  Fulop Robert:prezintă punctual sesizările din petiții și răspunsurile la acestea.

  Fulop Robert:după cum se poate observa cele sesizate sunt acuzații nefondate.

  Primar:Vă ma informez ca la această ședință a fost invitată și d-na Szabo Tunde Gabriella.

  Doresc să adresați întrebări,ca tot ce se discută să fie cuprins în procesul-verbal al ședinței.

  Voniga Ladislau:de ce a demisionat Szabo Tunde de la Primăria Acățari?

  Primar:Szabo Tunde a ajuns la Instituția noastră la începutul primului mandat de al meu,practic eu am adus,dar a fost foarte greu să lucrez cu ea.

  Nu doresc să Vă aduc la cunoștința voastră toate lucrurile ilegale făcute de angajată,dar la taxe și impozite au fost constatate abateri grave , la limita penalului .

  Aflând că la o Instituție a ajuns o hârtie pe care angajata nu avea dreptul să trimită ,am invitat în biroul meu și am explicat că sunt în cunoștința unor fapte comise de respectiva.

  În decursul a cinci minute  și-a scris demisia și în zece minute a plecat din Instituție ,cu toate că nici nu am explicat cu exactitate ce ilegalitate a comis.

  Angajatei nici până în prezent nu am explicat despre ce era vorba și rog pe Szabo Lorand să termine cu petițiile împotriva mea ,că în caz contrar voi fi obligat să anunț organele abilitate  despre ilegalitățile comisie de fosta angajată.

  Am dorit să ne despărțim prietenește,să mulțumesc de conlucrarea de până atunci,dar nu s-a putut,angajata plecând foarte nervosă,defapt cum este cunoscută în toată comuna.

  Despre cele prezentat de până acum poate lua cuvântul și d-ul Szabo Lorand,care știu că nu are o viață ușoară în familie,dar rog să mai tempereze pe soția.

  Am avut controale de la Curtea de Conturi de la Instituția Prefectului fără să se găsească greșeli majore .

 

 

-  7 -

  Szabo Lorand Laszlo:problemele de familie nu privesc consiliul local,defapt nici acest punct de pe ordinea de zi nu trebuia să se discute în consiliul local,având în vedere că sesizarea am depus ca persoană particulară.

  Despre răspunsul primit trebuie să menționez că nu este mulțumitor,având în vedere că am avut conturile blocate, cu  toate că am achitat toate obligațiile fiscal.

  Fulop Robert:după cum s-a prezentat și în răspuns au mai rămas debite din semestrul II.

  Szabo Lorand Laszlo:nu înțeleg ce debite puteau să mai rămână și o să depun o altă solicitare să primesc răspuns scris la ce cont au fost depuse sumele achitate.

  O altă nelegalitate consider blocarea contului ficei mele  la Banca OTP, cu toate că legislația prevede că  ajutorul social,alocația de copil nu poate face obiectul reținerilor.

  Referitor la răspunsul Instituției Prefectului doresc să menționez că în răspunsul primit este specificat că nu este de competența acestei Instituți verificarea stabiliri, încasări și urmăririi taxelor și impozitelor.

  Dar defapt toate aceste problem nu trebuiau să se discute în cadrul consiliului local.

  Fulop Robert:Contul de la OPT nu era pe numele ficei tale,iar Instituția noastră nu avea de unde să știe despre proveniența sumei depuse.

  Szabo Lorand Laszlo:trebuia să verificați.

  Primar:trebuie să jucăm cu cărți curate.

  Tu fiind consilier local  puteai să vii orcând să soliciți informați sau  să să mă informezi despre eventualele nereguli,cum procedează și alți cetățeni și atunci cu siguranță această problemă nu ar fi fost discutat în cadrul consiliului local.

  Iar cu reținerea de la Banca OTP cred că nu ai dreptate.

  Szabo Lorand Laszlo: au fost blocate conturile,fiind retrase 900 de lei,fără ca contul să fie deblocat,cum ar fi fost legal.

  O să depun în scris o solicitare în care voi dori informați despre conturile la care a fost virat suma de mai sus.

  Fulop Robert:din răspuns acest lucru reiese cu claritate.

  Szabo Lorand Laszlo:consider că aceste probleme nu privesc consiliul local.

  Am informații  că mulți cetățeni din comună  au probleme cu taxele și impozite. 

  Primar:te rog să rămâi după ședință de consiliul local și o să explic multe din probleme discutate.

  Szabo Lorand Laszlo:nu am timp,fiind foarte ocupat, am venit numai ca să particip la discutarea bugetului local.

  Primar:te rog să vii la orice zi și te voi informa despre problemele care nu am dorit să fie discutate în cadrul ședinței.Te aștept.

  Szabo Lorand Laszlo:voi solicita informații suplimentare,dar numai în scris.

 

-  8 -

  Președinte de ședință:să trecem la discutarea celui mai important proiect de hotărâre și anume bugetul de venituri și cheltuieli.

  Primar:legislația prevede că primarul trebuie să prezinte un raport de activitate.

  Voi prezenta raportul de activitate pe anul 2012.

  (raportul va fi postat pe site-ul Instituției)

  Primar:referitor la buget doresc să Vă aduc la cunoștință că eri am ținut ședință cu comisia de activităţi economico-financiare,la care au fost invitați și președinții celorlalte două comisii,unde a fost discutat proiectul de buget.

  Bugetul este conceput în așa fel încât fiecare instituție să poată funcționa,dar nu trebuie uitat că aceasta este numai un început,pe parcursul anului cu siguranță vom mai beneficia și de alte sume.

  Rog pe contabilul șef să prezinte proiectul de hotărâre.

  Fulop Robert:prezintă proiectul de hotărâre.

  Având în vedere că există în sală invitați din partea școlii,defalcarea bugetului voi începe cu această Instituție.

  Primar:după cum ați putut observa începem anul cu cât am început și  anul precedent,respectiv cu un venit  în jur de 50 miliarde lei.

  Cheltuielile sunt mai mari cu 250.000 lei care reprezintă cheltuieli legate de secțiunea de dezvoltare din repartizarea excedentului anului curent.

  Menționez că totalul excedentului este de 550.000 lei din care virări către bugetul local pentru gol de casă,aprobat de consiliul local, a fost de 300.000 lei,rămămând suma de 250.000 lei pentru finanțarea secțiunii de dezvoltare.

  După cum bine cunoașteți am contractat un credit de cca.7,5 miliarde lei la care rata lunară de rambursat este de cca.15.000 lei.

  Legat de investiții am propus finanțarea unor lucrări care se pot realiza și achita,care sunt:

  - continuarea lucrărilor la sediul și garaje SVSU,ca măcar partea de jos să fie terminată pentru a putea parca mașinile-140.000 lei

  - elaborarea SF-lui și PT –lui pentru introducerea apei și canalizării-40.000 lei.

  După cum cunoașteți apa va trece prin comună printr-o conductă magistrală,proiectele pentru ramificațiile pe sate  deja se pot executa.

  - pentru PUG ,etapa II-introducerea unor terenuri din extravilan în intravilan-20.000 lei

  - pentru cumpărare de teren-22.000 lei

  Trebuie să terminăm forarea fântânilor și să modernizăm acestea în așa fel încât apa să  curgă prin apăsare de buton la fântâni , putând astfel  stopa pierderile de apă.Menționeaz că problema apei este o problemă globală.

  La cămine culturale am propus:1,3 miliarde lei,la amenajare zone verzi:100 milioane,la dezvoltare publică:550 milioane lei,la iluminat public:1,1 miliard lei,la salubritate:800 milioane,finanțarea nerambursabilă a fundațiilor,bisericilor:1,25 miliarde lei.

  La școală pentru funcționare au fost propuse:pentru plata gazului metan și iluminat:100 milioane,pentru reparații:400 milioane,alte cheltuieli:200 de milioane,pentru plata abonamentelor:150 milioane lei.

-  9 -

  Cunosc faptul că sumele propuse un sunt îndestulătoare la unele capitole,dar după 6 luni se poate face rectificarea bugetului.

  Pentru poliția națională-cumpărare de combustibil-am propus 250 milioane de lei.

  La SPCLEP Acățari toate cheltuielile sunt acoperite.

  La SVSU Acățari cheltuielile sunt acoperite ,fiind propuse 50 milioane lei pentru cumpărare de echipamente.

  Se vor continua modernizarea trotuarelor prin montare de pavaje în satele:Murgești,Stejeriș,Văleni,lucrare la care solicit ajutorul consilierilor.

  Pentru ca să putem ține pasul cu dezvoltarea,iar comuna să aibă prestigiu vom deschide un birou de scris proiecte.

  Doresc să discut o altă lucrare,având în vedere că la modernizarea drumului E 60,firma constructoare căuta locul unde să aplaseze șantierul și cu toată intervenție mea,fără să fiu primar atunci,nu am putut oferi o locație în comună,firma  mutându-se în comuna Bălăușeri.

   Este vorba despre faptul că autostrada Iași ,care se va construi, va fi  legată de E-60 pe teritoriul comunei noatre,lucrare pentru care trebuie să fim pregătiți,având în vedere că ,cu siguranță vor fi exista probleme cu traficul.

  După cum știți  drumul de câmp Gruișor-Văleni-Roteni a fost transformat în drum comunal și aș dori ca pe aceast drum să facem practicabil ,prin  executarea unor lucrări de profilare a drumului.

  Suma propusă este de 2,6 miliarde lei.

  Dacă vom fi pregătiți cu acest drum până la începerea construiri autostrăzi Iași,prin instituirea unor taxe, cu siguranță  sumele investite se vor recupera și vom rămâne cu un drum modern.

  La cămine culturale trebuie să continuăm lucrările mai ales la căminele din Gruișor și Murgești-câmin care a fost retrocedat Biserici în stare bună,dar în momentul de față este degradat-.

  Szasz Eva:plata abonamentelor pentru profesori nu a fost achitată din luna septembrie a anului precedent,sumă care nu se regăsește în bugetul acestui an.

  Primar:propun ca din capitolul dezvoltare publică suma de 50.000 lei să fie transferată pentru plata abonamentelor profesorilor.

  Kereszturi Istvan:bugetul a fost discutat cu comisia de specialitate și cu cei doi președinți de la celălalte comisii și a fost propus în așa fel încât să asigure funcționarea fiecărui compartiment.

  Dacă se vor ivi probleme prin rectificări cu siguranță se vor corecta.

  Președinte de ședință:nefiind alte propuneri ,supun la vot proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al anului 2013.

  Pentru  : 11 (Ciatlos György,Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Kereszturi Istvan:începând cu anul trecut componența consiliului local s-a schimbat.

 

  -10 -

   Prin afișarea și aducerea la cunoștință publică a unor probleme de interes general legat de curățenia din comună ,rezultatele încep să se vadă.

  Pentru ca să fim mai eficienți doresc să înmânez fiecărui consilier un tabel pe care să fie trecuți familile cu obligația de a curăța șanțurile,de a amplasa echipamentele agricole în interiorul imobilului,etc.

  Din zece familii nouă se vor achita de aceste îndatoriri și unu poate nu,dar atunci  o să avem o evidență clară și putem interveni.

  Nagy Erno:există locuri unde degeaba cureți șanțul din fața casei pentru că nu există posibilitatea scurgeri apei, datorită colmatări, mai ales la podurile de intrare ,a șanțului.

  Kereszturi Istvan:când o să avem lista completată vom încerca să rezolvăm această problemă.

 

 

  Nefiind alte intervenţi din partea consilierilor,preşedintele de şedinţă mulţumeşte pentru participare ,considerând încheiate lucrările şedinţei de azi.

 

 

 

  Preşedinte de şedinţă

    Kereszturi Istvan

                                                                                          Secretar,

                                                                                       Jozsa Ferenc