22 April 2022

ROMÂNIA

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

Nr.2042  din  31 martie 2022

 

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei  Consiliului local Acăţari din 31 martie  2022

 

 

                   Încheiat azi  31 martie  2022 cu ocazia şedinţei  ordinare   a Consiliului local al comunei Acăţari.

                   La ședință sunt prezenţi: Osvath Csaba,primarul  comunei Acățari  și următori consilieri locali:  Albert Marton , Balint Barnabas Attila,  Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos ,Veres Gaspar Ervin

                   Lipsește: Pecsi Domokos  .

La ședință participă : Toth Emese Zsuzsanna, administrator public   ,Soos Almos-Csaba, consilier primar, Fulop Robert, șef  Birou financiar contabil și resurse umane , Szocs Judit,delegat sătesc satul Stejeriș  și Piri Jozsef,delegat sătesc satul Corbești.

Președinte de ședință:salut pe cei prezenți și dau citire ordinei de zi pentru ședința de azi, care cuprinde următoarele puncte:    

 

            1.Proiect de hotărâre privind validarea Dispoziţiei nr. 47 din 18 februarie 2022 pentru completarea Bugetului Local a Comunei Acăţari pe anul 2022.

                                                                             Inițiator:Primarul comunei

          2. Proiect de hotărâre pentru validarea Dispoziţiei nr. 68 din 15 martie 2022 pentru rectificarea Bugetului Local a Comunei Acăţari pe anul 2022.

                                                                             Inițiator:Primarul comunei

          3.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivelor de investiții aferente Unității Administrativ Teritoriale Acățari  ce urmează a se realiza în cadrul “Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Mureș, în perioada 2014-2020”.

                                                                             Inițiator:Primarul comunei

          4.Proiect de hotărâre privind probarea  diminuării suprafetei imobilului- teren-înscris in proprietatea publică a comunei Acățari.

                                                                             Inițiator:Primarul comunei

          5.Proiect de hotărâre privind desemnarea consilierilor locali care să facă parte din comisia de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale secretarului general al comunei  pentru perioada 01.01.2021-31.12.2021

                                                                             Inițiator:Primarul comunei

             2 –

             

6.Proiect de hotărâre privind însușirea Raportului de evaluare și aprobarea caietului de sarcini pentru vânzarea autogunoierului Special Truck Volvo.

                                                                             Inițiator:Primarul comunei

           7.Întrebări,interpelări.

 

          Primar:doresc să propun de ordinea de zi a ședinței de zi un nou proiect,respectiv proiectul  de hotărâre privind  implementarea proiectul „Asigurarea accesului egal al comunității romilor din localitatea Corbești la serviciile publice locale” în vederea finanțării acestuia  prin Schema de granturi mici „Acces la finanțare 2021”.

 

                   Președinte de ședință:supun la vot ordinea de zi cu propunerea făcută de d-ul Primar. :

 

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

                    Președinte de ședință:supun la vot conținutul procesului verbal al ședinței din   24 februarie   2022,care se află pe site-ul Primăriei.

 

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         

          Se trece la discutarea primului punct  înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind validarea Dispoziţiei nr. 47 din 18 februarie 2022 pentru completarea Bugetului Local a Comunei Acăţari pe anul 2022.

                        Fulop Robert: Având în vedere Decizia 2797/16.02.2022 al AJFP Mureș privind repartizarea sumelor pentru învățământ, precum adresa 2295/17.02.2022 pentru repartizarea pe trimestre a sumelor defalcate din TVA

Prin dispoziţie au fost efectuate următoarele completări:

Se aprobă majorează veniturile cu suma de 368.000 lei, după cum urmează:

                    - 368.000 lei la capitolul 11.02.02- învățământ

-Se majorează cheltuielile cu suma de 368.000 lei, după cum urmează

                      - 328.000 lei la capitolul 65.02, titlul 20-cheltuieli materiale, standardelor de cost per elev/preșcolar

                    - 40.000 lei la capitolul 65.02, titlul 59-burse,cheltuieli sociale

Conform art.2 din Dispoziţie acesta se va supune validării în prima şedinţă a consiliului Local Acăţari, drept pentru care se propune validarea Dispoziţiei.

-         3 –

 

          Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții din partea consilierilor, supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Se trece la discutarea punctului doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul  de hotărâre pentru validarea Dispoziţiei nr. 68 din 15 martie 2022 pentru rectificarea Bugetului Local a Comunei Acăţari pe anul 2022.

                   Fulop Robert: Ținând cont de art. 25 și art. 28 din Legea nr.226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, a fost necesar emiterea Dispoziţiei nr. 68/15.03.2022 pentru rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2022.

Prin dispoziţie au fost efectuate următoarele rectificări:

-Se majorează veniturile trimestrului I cu suma de 10.000 lei, după cum urmează:

                             - 10.000 lei la capitolul 42.02.34, Subventii pentru acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei si a suplimentului pentru energie alocate pentru consumul de combustibili solizi si/sau petrolier

-Se majorează cheltuielile trimestrului I la cu suma de 10.000 lei, după cum urmează

                             - 10.000 lei la capitolul 68.02, titlul 57 pentru finanțarea cheltuielilor cu ajutor pentru lemne și subvenție.

Conform art.2 din Dispoziţie acesta se va supune validării în prima şedinţă a consiliului Local Acăţari, drept pentru care se propune validarea Dispoziţiei.

 

          Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții din partea consilierilor, supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Se discută punctul trei din cadrul ordinei de zi referitoare la  proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivelor de investiții aferente Unității Administrativ Teritoriale Acățari  ce urmează a se realiza în cadrul “Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Mureș, în perioada 2014-2020”.

-         4 –

 

                   Primar:în ședințele anterioare am discutat despre proiectul de dezvoltare a infrastructurii de apă.

Prin “Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Mureș, în perioada 2014-2020”  se realizează investiţii de  extindere şi reabilitare a sistemelor de apă potabilă, precum şi a sistemelor de colectare a apelor uzate și va fi implementat în aria de operare al Operatorul Regional Compania Aquaserv SA Târgu Mureş.

          Proiectul are la bază Master Planul pentru Sectorul de Apă și Canal al județului Mureș,respectiv Lista investițiilor prioritare.

          Concret pentru comuna noastră proiectul privește  rețea de apă potabilă pentru toate satele în afara satului Corbești, respectiv :Acățari ,Găiești,Gruișor,Murgești,Roteni,Stejeriș,Suveica și Vălenii.

Finanțarea Proiectului se va asigura din bugetul 2014-2020 a Comisiei Europene, în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) și/sau Programul Operațional de Dezvoltare Durabilă.

            În conformitate cu prevederile legale  documentațiile tehnico – economice ale obiectivelor de investiții noi, a căror finanțare se asigură integral sau în completare din bugetele locale, precum și a celor finanțate din împrumuturi interne și externe, contractate direct sau garantate de autoritățile administrației publice locale, se aprobă de către autoritățile deliberative,respectiv Consiliul local

          Acești indicatori sunt următoarele:

          Valoare totală a investiției 32.409.758(fără TVA) din care construcții – montaj (C+M) 24.789.525 (fără TVA)

Rețea apă 47879 m, deci aproximativ 50 km.

Din informațile pe care le am  apa ar proveni de la stația din Budiul Mic la stația/grup de pompare din satul Roteni.

 

Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții din partea consilierilor, supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Se discută punctul patru înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind probarea  diminuării suprafetei imobilului- teren-înscris in proprietatea publică a comunei Acățari.

            Secretar:              Față de anul 2002, când a fost aprobat prin HCL  atestarea domeniul public al comunei Acățari, până în prezent au fost constatate  numerose erori/inexactități.

                   În anul 2002 aceste imobile nu au fost măsurate cu aparatura existentă în prezent.

-         5 -

 

                   O astfel de inexactitate s-a observat și la poz.51-53 (Clădire școlii nr.1 Acățari+grup sanitar școala nr.1 Acățari+teren aferent școoala nr.1 Acățari) din anexa nr.9,unde este trecut  teren în suprafață de  1440 mp  ,iar din măsurările topgrafice a rezultat suprafața de 1.196 mp.

                   Având în vedere că Instituția dorește întabularea acestui teren în cartea funciară, este nevoie de diminuarea suprafeței la suprafața reală stabilită efectiv la măsurările topografice.

                   Pentru a putea diminua suprafața, este nevoie de Hotărârea Consiliului local privind aprobarea diminuării suprafeței și mandatarea Primarului pentru a semna în  fața notarului public, în formă autentică,acordul cu această diminuare.

 

          Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții din partea consilierilor, supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

                   Primar:întabularea terenului este important,având în vedere că se dorește realizarea unei investiții la acest imobil.

          Concret se dorește participarea la  Programul privind creșterea eficienței energerice și gestionarea inteligentă a energiei în clădirile publice cu destinație unități de învățământ.

          Dorim ca cele două unități de învățământ mari din comună să fie eficientizate energetic,imobilul despre care este varba cu fonduri proprii,iar Grădinița cu program prelungit și clasele I-IV ,din fonduri europene.

 

          Se trece la discutarea punctului cinci referitoare la  proiectul  de hotărâre privind desemnarea consilierilor locali care să facă parte din comisia de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale secretarului general al comunei  pentru perioada 01.01.2021-31.12.2021.

          Secretar: În conformitate cu prevederile  Codulului Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, evaluarea performanţelor profesionale individuale ale secretarului general al unităţii administrativ-teritoriale se realizează de către o comisie de evaluare formată din primar şi 2 consilieri locali, desemnaţi în acest scop, cu majoritate simplă, prin hotărâre a consiliului local.
        Totodata legislația prevede că evaluarea performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici de conducere reprezintă aprecierea obiectivă a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici, prin compararea gradului şi modului de îndeplinire a obiectivelor individuale şi a criteriilor de performanţă stabilite cu rezultatele obţinute în mod efectiv de către funcţionarul public pe parcursul unui an calendaristic.

-         6 –

 

       Evaluarea performanţelor profesionale individuale ale funcţionarului public se consemnează în raportul de evaluare întocmit şi semnat de către superiorul ierarhic nemijlocit al funcţionarului public, care se contrasemnează și se aprobă de către persoanele prevăzute de lege.În realizarea activităţilor specifice, evaluatorul, contrasemnatarul şi persoana care aprobă raportul de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarului public au obligaţia asigurării respectării întocmai a normei generale de conduită profesională privind obiectivitatea în evaluare, precum şi a respectării regimului juridic al incompatibilităţilor şi al conflictului de interese. În realizarea evaluării calitatea de evaluator este exercitată de către membrii comisiei pentru evaluarea secretarilor generali ai unităţii administrativ-teritoriale;
       Comisia prevăzută mai sus se constituie prin dispoziţia primarului pe baza propunerilor/nominalizării consiliului local.
          Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții din partea consilierilor, supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Se discută  punctul șase din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul  de hotărâre privind însușirea Raportului de evaluare și aprobarea caietului de sarcini pentru vânzarea autogunoierului Special Truck Volvo.

                   Primar:într-o hotărâre anterioară Consiliul local a fost de acord în principiu cu vânzarea autogunoierulului.

                   Aceasta stă nefolosit ani de zile și se uzează moral,motiv pentru care s-a propus vânzarea lui.

                   În hotărârea menționată s-a stabilit că prețul de pornire la licitație să fie aprobată după ce se va efectua evaluarea bunului.

                   Această evaluare s-a realizat de către un specialist autorizat în acest domeniu.-autorizat ANEVAR.

                   În Raportul de expertiză s-a ținut cont de starea,vârsta mașinii,comparând prețurile existente la acest tip de utilaj din țările ca :Olanda,Polonia și Germania.

Prețul rezultat în urma evaluării este de 10.900 Euro ,echivalent a 53.900 lei (Curs BNR 04.03.2022-4.9491 lei/euro).

Vă rog păreri din partea voastră.

          Magyari Zoltan:dacă tot s-a primit gratis și stă nefolosit mai bine se vinde.

          Veres Gaspar Ervin:când am văzut prețul,am considerat destul de mic.

          Primar:initial am considerat și eu prețul destul de mic,motiv pentru care am mai apelat la evaluatorul autorizat,care a explicat că a luat în considerare mai mulți factori și anume:stare tehnică,aspecte privind utilizarea,date privind aria pieței,delimitarea pieței specific acestui tip de utilaj,altele,astfel rezultând valoarea bunului.

-         7 -

 

Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții din partea consilierilor, supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Se trece la discutarea punctului șapte,propus de primar referitoare la proiectul  de hotărâre privind  implementarea proiectul „Asigurarea accesului egal al comunității romilor din localitatea Corbești la serviciile publice locale” în vederea finanțării acestuia în prin Schema de granturi mici „Acces la finanțare 2021”.

          Este vorba despre începere unui proiect de modernizare a drumului comunal Gruișor-Corbești, și a tuturor drumurilor din această localitate ,pe  o lungime de 3,7 km (drum communal + rețea stradală),  respectiv primul pas și anume proiectarea acestei lucrări.

          Acest drum comunal a mai fost modernizat tot prin Fondul Român de Dezvoltare Socială ,prin care se derulează și prezentul proiect,starea lui fiind accesibilă.

          Înainte de reabilitarea acestui drum, care a fost realizat la începutul anilor 2000,  aceasta era inpraticabil,cetățenii mergând pe câmp din cauza noroiului existent pe drum.

          Tot în această perioadă a fost realizat modernizarea/electrificarea satului ,neexistând telefonie mobilă a fost montat un post telefonic de utilizare comună- cabină telefonică-.

          Având în vedere că și în acest sat trăiesc cetățeni este bine să ne folosim de toate oportunitățile de finanțare,având în vedere că modernizarea drumului cu siguranță va conduce la dezvoltarea localității.

          Această localitate are o așsezare frumoasă,dar din unele cauze obiective – distanță de centrul comunei,  de Tg-Mureș- a fost părăsit de mulți localinici.

          Am dorit să aduc investitori în acest sat,dar nu s-a reușit din cauzele susmenționate.

          Proiectul  „Asigurarea accesului egal al comunității romilor din localitatea Corbești la serviciile publice locale” este unul national,iar conform Notificării primate în urma evaluării de conținut al proiectului, comuna Acățari este pe locul 5 în lista ierarhizată pe țară.

          Valoarea finanțării nerambursabile a proiectului este de 112.026 lei.

          Totodată menționez că proiectul  este de grant Norvegian.

          Sperăm ca după semnarea contractului să găsim și soluții pentru realizarea lucrărilor de reabilitarea drumului comunal cât și a tuturor drumurilor din satul Corbești.

 

-         8 -

                  

          Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții din partea consilierilor, supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

                   Președinte de ședință:întrebări,interpelări?

                   Primar:dacă nu sunt doresc eu să Vă comunic punctual unele probleme.

 

          1.În această lună trebuia să aprobăm pe baza unei Hotărâri de Guvern, din anul precedent  Strategia de Anticorupție a comunei Acățari.

          Având în vedere că atât secretarul cât și șeful de birou financiar contabil din diferite motive-boală,concediu- au lipsit,  aceasta urmează să Vă fie prezentată în ședința viitoare a Consiliului local.

          Ei sunt nominalizați prin Dispoziție pentru elaborarea acestui act.

          Este important acest lucru,având în vedere că implementarea SNA este inclusă în în PNRR.

 

          2.Câteva cuvinte despre refugiați din Ucraina.

          În comuna noatră,respectiv în căminul cultural din satul Roteni și în spațiul pentru oaspeți din această incintă,au sosit în prima zi 17 de refugiați din Ucraina.

          În momentul de față,datorită plecărilor, mai sunt în Roteni 7 persoane adulte și 5 copii.

          Pentru cazarea și plata hranei acestor personae a fost semnat un contract de colaborare cu ISU Mureș, în consecință prânzul și cazarea este asigurată, prin noi ;I decontat de  această Instituție.

          Micul dejun și cina este asigurat prin donațile din sat și din comună.

          Doresc să menționez că acești refugiați nu duc lipsă de nimic, din ceea ce li se poate oferi.

          Prin această cale doresc să mulțumesc d-lui consilier Krizsan Tibor,viceprimarului comunei,d-nei consilier Nagy Dalma, familiei mele, pentru sprijinul necondiționat acordat acestor persoane.

          Totodată mulțumesc d-nei administrator al comunei Toth Zsuzsa și echipei Primăriei,care au contribuit  prin donații ca aceste persoane să se simtă cât mai confortabil în comuna noastră.

          Nu în ultimul rând mulțumesc d-lui consilier Balint Barnabas Attila, care a pus la dispoziția acestor persoane,prin donație,o cantitate considerabilă de lucruri de igienă.

          Totodată Vă aduc la cunoștință că acești copii încep să se cunoască cu cei din sat, efectuând  învațământ online,necunoscând limba noastră.

-         9 –

 

          Sper ca această situație nefastă pentru ei să se termine cât mai curând cu bine.

 

 

                   Nefiind alte  intervenţi din partea  consilierilor ,preşedintele de şedinţă  mulţumeşte    pentru   participare ,considerând  încheiate   lucrările  şedinţei de azi.

 

 

Preşedinte de şedinţă

                     Veres Gaspar Ervin

                                        Secretar general

             Jozsa Ferenc