13 April 2023
ROMÂNIA
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr. 2097 din 30 martie 2023
P R O C E S-V E R B A L
al şedinţei Consiliului local Acăţari din 30 martie 2023
Încheiat azi 30 martie 2023 cu ocazia şedinţei ordinare a Consiliului local al comunei Acăţari.
La ședință sunt prezenţi: Osvath Csaba,primarul comunei Acățari și următori consilieri locali: Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef ,Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin, , Szocs Judit,delegat sătesc satul Stejeriș, Piri Jozsef, delegat sătesc Corbești.
La ședință participă: Toth Emese Zsuzsanna, administrator public, ,Soos Almos Csaba, consilier primar, Fulop Robert, șef Birou financiar contabil și resurse umane .
Președinte de ședință:Salut pe cei prezenți.
Supun la vot conținutul procesului verbal al ședinței ordinare din data de 23 februarie 2023 , care se află pe site-ul Primăriei.
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef ,Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Președinte de ședință: Vă prezint ordinea de zi pentru ședința de azi care cuprinde următoarele puncte :
1. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.
Inițiator:Primarul comunei
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea Statutului Comunei Acățari , județul Mureș.
Inițiator: Primarul Comunei
3. Proiect de hotărâre privind reorganizarea la nivelul comunei Acățari a Grupului de locru local (GLL) pentru incluziunea socială a cetățenilor români aparținând minorității romilor.
Inițiator:Primarul comunei
- 1 -
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului local de acțiune privind incluziunea cetățenilor români aparținând minorității rome.
Inițiator:Primarul comunei
5. Proiect de hotărâre privind privind aprobarea retragerii unei unităţi administrativ teritoriale din Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ.
Inițiator:Primarul comunei
6. Proiect de hotărâre privind desemnarea consilierilor locali care să facă parte din Comisia de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale secretarului general al comunei Acățari pentru perioada 01.01.2022–31.12.2022.
Inițiator:Primarul comunei
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenții și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții ” Asigurarea accesului egal al comunității romilor din localitatea Corbești la serviciile publice locale ” .
Inițiator:Primarul comunei
8. Întrebări,interpelări.
Primar: am primit o adresă de la Agenția Domeniilor Statului, referitoare la imobilele în care funcționează Circumscripțile sanitar veterinare motiv pentru care doresc să mai propun un proiect de hotărâre pe ordinea de zi și anume:
Proiect de hotărâre privind aprobarea solicitării de trecere a unor imobile din domeniul public al Statului-Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale- aflat în administrarea Agenției Domeniilor Statului, în domeniul public al comunei Acățari și administrarea Consiliului Local Acățari
Președinte de ședință:supun la vot ordinea de zi cu propunerea d-lui primar.
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef ,Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se trece la discutarea primului punct înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.
Fulop Robert: având în vedere proiectul Construire de locuințe de serviciu pentru specialiști din sănătate și învățământ aprobat prin Hotărârea Consiliului Local Acățari nr. 32 din 18 mai 2022, materializat prin Contractul de finanțare nr. 438030/8278/07.12.2022 în cadrul PNRR Componenta 10 – Fondul local, I.2 – Construirea de locuințe de nZEB plus pentru tineri/locuințe de serviciu pentru specialiști din sănătate și învățământ, în valoare totală de 2.195.266,93 lei.
- 2 -
Se propune rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2023 după cum urmează:
Partea de venituri se majorează cu suma de 2.197.000 lei
-42.02.88 Alocări de sume din PNRR aferente asistenței financiare nerambursabile 294.000 lei din care:
-42.02.88.01 Fonduri europene nerambursabile: 247.000 lei
-42.02.88.03 Sume aferent TVA: 47.000 lei
-42.02.89 Alocări de sume din PNRR aferentei componentei împrumuturi 1.903.00 lei din care:
-42.02.89.01 Fonduri europene nerambursabile: 1.599.000 lei
-42.02.89.02 Sume aferent TVA: 304.000 lei
Partea de cheltuieli se majorează cu suma de 2.197.000 lei
-51020103 – 61 – Proiecte cu finanțare din sumele aferent componentei de împrumut a PNRR 1.903.000 lei, din care:
-Fonduri europene nerambursabile 1.599.000 lei
-Sume aferent TVA 304.000 lei
-51020103 – 60 – Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistență financiară nerambursabilă aferent PNRR 294.000 lei, din care:
-Fonduri europene nerambursabile: 247.000 lei
-Sume aferent TVA: 47.000 lei
Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef ,Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul doi înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea Statutului Comunei Acățari , județul Mureș.
Secretar general: Statutul comunei Acățari aprobat prin H.C.L. nr. 9 din 20 iulie 2012 , privind aprobarea Statutului Comunei Acățari, județul Mureș este învechit.
Din anul 2012 și până în prezent cadrul legislativ ce se referă la administrația publică locală a suportat un șir de modificări, actualizări, iar Statutul comunei Acățari a rămas fără schimbări și actualmente este ineficient și inaplicabil.
Luând in considerare modificarea legislației privind administrația publica locala prin adoptarea O.U.G.nr. 57/2019 privind Codul Administrativ și Ordinul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației nr. 25/2021, statutul comunei este un document complex în care sunt evidențiate elemente specifice, care au rolul de a individualiza o localitate in raport cu alte unități administrativ teritoriale.
Principalele elemente se referă la:
- 3 -
a) reşedinţa şi însemnele specifice ale unităţii administrativ - teritoriale şi modalităţile de utilizare a acestora, conform prevederilor legale;
b) autorităţile administraţiei publice locale, sediul acestora, date privind constituirea şi organizarea autorităţilor administraţiei publice locale;
c) întinderea şi delimitarea teritorială a unităţii administrativ - teritoriale, localităţile componente, amplasarea acestora, prezentarea grafică şi descriptivă, distanţa dintre localităţile componente, rangul unităţii administrativ - teritoriale, stabilit potrivit prevederilor legislaţiei privind amenajarea teritoriului naţional;
d) date privind înfiinţarea unităţii administrativ - teritoriale, prima atestare documentară, evoluţia istorică;
e) criteriile potrivit cărora se poate conferi şi retrage persoanelor fizice române sau străine calitatea de cetăţean de onoare pentru unitatea administrativ - teritorială respectivă;
f) componenţa şi structura populaţiei unităţii administrativ - teritoriale, defalcate inclusiv pe localităţi componente; aspectele privind numărul populaţiei se actualizează în urma recensământului în vederea respectării dreptului cetăţenilor aparţinând unei minorităţi naţionale de a folosi limba sa maternă în relaţia cu administraţia publică locală şi cu serviciile publice deconcentrate;
g) căile de comunicaţie existente şi categoria acestora;
h) date privitoare la principalele instituţii din domeniul educaţiei, cercetării, culturii, sănătăţii, asistenţei sociale, presei, radioului, televiziunii şi altele asemenea;
i) principalele funcţiuni economice, capacităţi de producţie diversificate din sectorul secundar şi terţiar, precum şi din agricultură;
j) serviciile publice existente;
k) informaţii privind bunurile din patrimoniul unităţii administrativ - teritoriale;
l) informaţii relevante privind societatea civilă, respectiv partidele politice, sindicatele, cultele şi organizaţiile nonguvernamentale care îşi desfăşoară activitatea în unitatea administrativ - teritorială;
m) modul de cooperare sau asociere, după caz, cu persoane juridice de drept public sau de drept privat române sau străine;
n) procedura privind atribuirea şi schimbarea denumirilor de străzi, pieţe şi de obiective de interes public local;
o) modalităţi de consultare a populaţiei unităţii administrativ - teritoriale pentru probleme de interes local sau judeţean, după caz;
p) procedura privind acordarea titlului şi certificatului de fiu/fiică al/a comunei, oraşului, municipiului sau judeţului ori cea privind acordarea titlului de cetăţean de onoare.
Statutul odată aprobat prin hotărâre se va posta,conform obligațiilor legale, pe site-ul Instituției,unde poate fi consultat.
Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
- 4 -
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef ,Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind reorganizarea la nivelul comunei Acățari a Grupului de locru local (GLL) pentru incluziunea socială a cetățenilor români aparținând minorității romilor.
Secretar general:punctul trei și patru sunt legate cumva unul de altul.
Câteva considerente generale:
Rapoartele de evaluare referitor la România, elaborate atât de reprezentanţi ai societăţii civile, cât şi de diverse organisme şi instituţii internaţionale, la nivelul anului 2018 arată că:
a)România se număra printre ţările în care 80% dintre romi trăiau sub pragul riscului de sărăcie;
b)un rom din trei trăia într-o locuinţă fără apă curentă;
c)unul din 10 trăia într-o locuinţă fără curent electric;
d)un rom din patru şi un copil rom din trei trăiau într-o gospodărie în care un membru al familiei a mers la culcare flămând cel puţin o dată în ultima lună.
Pe lângă acestea, datele comparative privind sărăcia monetară relevă perpetuarea decalajelor şi plasează o bună parte din populaţia romă la o distanţă semnificativă faţă de media naţională.
De asemenea, studiile arată că 52% dintre romi aveau venituri sub 1500 lei, în timp ce numai 24% din populaţia majoritară declarau că se află sub acest prag şi doar 15% dintre romi aveau venituri peste 2000 de lei, comparativ cu 52% din populaţia majoritară ce depăşeau acest prag.
Referitor la ordinea de zi, la punctul trei se reorganizează o comisie,iar la punctul patru se descriu acțiunile pe care trebuie să intreprindă în vederea incluziunii sociale a cetățenilor români aparținând minorității romilor.
Grupul de Lucru Local (GLL) este format din expertul local pentru romi, reprezentanţi ai instituţiilor publice locale, lucrători comunitari (mediatori sanitari, mediatori școlari, ș.a), membri ai Consiliului Local (inclusiv consilieri aparţinând minorităţii rome), membri ai organizaţiilor neguvernamentale şi un delegat al comunităţii locale a cetăţenilor români aparţinând minorităţii rome.
GLL va fi înfiinţat prin HCL (Hotărâre a Consiliului Local).
Grupul de Lucru Local (GLL) are ca principală atribuție elaborarea planului local de măsuri privind incluziunea cetăţenilor români aparţinând minorităţii rome prin armonizarea principalelor nevoi identificate prin procesul de facilitare comunitară în cadrul GIL sau identificate de către autorităţile publice locale, cu măsurile prevăzute în Strategie.
- 5 –
Fiecare membru al GLL va fi responsabil pentru implementarea măsurilor din aria sa de activitate, cuprinse în planul local de acțiune.
Atribuţii ale GLL:
1) Introducerea planului local de acțiune privind incluziunea romilor în strategia de dezvoltare a localităţii;
2) Transmiterea planului local de acțiune către BJR în vederea introducerii în planul judeţean de măsuri;
3) Monitorizarea implementării măsurilor din planul de acțiune locală și formularea de propuneri în vederea îmbunătăţirii acestora
4) Întocmirea rapoartelor semestriale de monitorizare a progresului înregistrat în implementarea planului de acțiune locala și transmiterea lor către Primar, BJR și ANR.
Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef ,Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se trece la discutarea punctului patru referitoare la Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului local de acțiune privind incluziunea cetățenilor români aparținând minorității rome.
Secretar general: în planul local sunt prevăzute sectoarele unde se dorește să se realizeze acțiuni, obiective,activități,Instituții/persoane responsabile , indicatori și termene.
De la Biroul județean pentru romi sun solicitate periodic realizările pentru o anumită perioadă.
Acțiunile se referă la următoarele domenii principale :educație,ocupație,sănătate,locuire și infrastructură,cultură,ifrastructură socială, comunicare și participare civică.
Obiective:la educație-prevenirea abandonului școlar,activități-sporirea accesului la educație,indicatori-numărul elevilor care au abandonat școala,etc.
La fiecare domeniu sunt prevăzute aceste indicatori.
Veți vedea la punctul șapte din ordinea de zi că există pași concreți în incluziunea cetățenilor români de etnie romă în comuna noastră ,care se referă la „Asigurarea accesului egal al comunității romilor din localitatea Corbești la serviciile publice locale”.
Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef ,Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)
- 6 -
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind privind aprobarea retragerii unei unităţi administrativ teritoriale din Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ.
Secretar general: Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ”, constituită în data de 7 aprilie 2008 în scopul gestionării în comun a serviciului de alimentare cu apă şi canalizare, a exploatării în comun a reţelelor aferente acestui serviciu aflate în patrimoniul public al unităţilor administrativ – teritoriale, precum şi realizării unor proiecte de investiţii publice de interes zonal sau regional, numără în prezent 92 de membrii.
UAT Hodac membru al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „ AQUA INVEST MUREŞ ” a aprobat unilateral prin hotărâre de consiliu local retragerea din cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ”.
Astfel, UAT Hodac solicită retragerea din Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ”, deoarece titularul serviciului de apă și canal este UAT Ibănești, iar stația de tratare a apei uzate se află tot pe teritoriul UAT Ibănești, racordarea UAT Hodac la această stație printr-un grup separat presupune în opinia lor retragerea din Asociație și racordarea la sistemul public de apă și canalizare a UAT Ibăneștii, întrucât dispun de o rețea proprie de alimentare cu apă și canalizare.
Consiliul local al comunei Hodac, a adoptat hotărârea nr.61/22.11.2022, privind retragerea din Asociaţie.
Potrivit art.16 alin.(2) lit. ”j„ din Statutul Asociaţiei, Adunarea Generală poate aproba retragerea unor membrii din Asociaţie. În acest sens, reprezentanţii asociaţilor nu pot vota în Adunarea Generală a Asociaţiei decât în baza unui mandat special, acordat expres, în prealabil, prin hotărârea consiliului local a asociatului al cărui reprezentant este.
În acest sens, hotărârea prin care această unitate administrativ-teritorială a aprobat retragerea din Asociație, e transmisă tuturor membrilor Asociaţiei care vor hotărâ asupra acesteia şi în conformitate cu prevederile, art.12, art.16 alin. (2) lit. „j”, art.20 alin. (3) și art.21 alin. (1) din Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ”, vor da mandat special, acordat expres, reprezentanţilor, pentru a vota în Adunarea Generală în sensul în care au hotărât.
Conform Statutului Asociației, calitatea de asociat încetează în cazul retragerii sau excluderii din Asociație. Adunarea Generală a Asociației se pronunță cu privire la activitatea proprie, respectiv, aprobă primirea de noi membri și retragerea/excluderea unor membri,motiv pentru care a fost propus proiectul de hotărâre.
Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef ,Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
- 7 -
Se trece la discutarea punctului șase din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind desemnarea consilierilor locali care să facă parte din Comisia de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale secretarului general al comunei Acățari pentru perioada 01.01.2022–31.12.2022.
Secretar general:performanțele profesionale individuale ale angajaților sunt evaluate în fiecare an.
Prin legislație sunt prevăzute calificative care se acordă fiecărui angajat.
În conformitate cu prevederile Codului Administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, evaluarea performanţelor profesionale individuale ale secretarului general al unităţii administrativ-teritoriale se realizează de către o comisie de evaluare formată din primar şi 2 consilieri locali, desemnaţi în acest scop, cu majoritate simplă, prin hotărâre a consiliului local.
Totodata trebuie menționat că evaluarea performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici de conducere reprezintă aprecierea obiectivă a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici, prin compararea gradului şi modului de îndeplinire a obiectivelor individuale şi a criteriilor de performanţă stabilite cu rezultatele obţinute în mod efectiv de către funcţionarul public pe parcursul unui an calendaristic, şi urmăreşte:
a) corelarea obiectivă dintre activitatea şi cunoştinţele funcţionarului public necesare îndeplinirii obiectivelor individuale, stabilite în baza atribuţiilor din fişa postului şi cerinţele funcţiei publice, prin raportare la nivelul funcţiei publice deţinute;
b) asigurarea unui sistem motivaţional, astfel încât să fie determinată creşterea performanţelor profesionale individuale;
c) identificarea necesităţilor de instruire a funcţionarilor publici, pentru îmbunătăţirea rezultatelor activităţii desfăşurate în scopul îndeplinirii obiectivelor stabilite.
Pentru evaluarea secretarului prin proiectul de hotărâre sunt propuși;Nagy Dalma Imola și Balint Barnabas Attila,președinți ai comisiilor de specialitate.
Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef ,Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul șapte din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenții și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții ” Asigurarea accesului egal al comunității romilor din localitatea Corbești la serviciile publice locale ”
- 8 -
Primar: după cum sa arătat acest punct de pe ordinea de zi este în stânsă legutură cu punctele trei și patru din cadrul ordinei de zi,respectiv incluziunea socială a cetățenilor români de etnie romă.
Pratctic este legat de asflatarea drumului comunal Gruișor-Corbești pentru crearea infrstructurii de bază pentru a putea oferi șansa persoanelor defavorizate și vulnerabile la reintegrarea în societate.
Totodată, proiectul vizează reducerea marginalizării socio-culturale prin asigurarea accesului persoanelor vulnerabile și marginalizate, indiferent de naționalitate și statut social, la servicile de bază.
În anul precedent prin Hotărâre de consiliu local a fost aprobat implementarea proiectul „Asigurarea accesului egal al comunității romilor din localitatea Corbești la serviciile publice locale” în vederea finanțării acestuia în cadrul Programului „Devzoltare Locală”.
Totodată a fost aprobat Nota conceptuală privind necesitatea și oportunitatea realizării obiectivului de investiții ,respectiv asigurarea sustenabilității proiectului.
Pentru ședința de azi putem veni cu date concrete,după calculele efectuate de specialiști în domeniu,respectiv indicatori tehnico-economici, a căror aprobare este necesară pentru orice investiție.
Acest drum a mai fost reabilitat din fostele fonduri FRDS,iar în momentul de față există posibilitatea obținerea unei finanțări nerambursabile în vederea creării unei infrastructuri de bază, necesară pentru a asigura egalitatea de șanse în rândul persoanelor aparținând grupurilor marginalizate, din fonduri norvegiene pe baza Proiectelor din cadrul Programului “Dezvoltare locală, reducerea sărăciei și creșterea incluziunii romilor” finanțat prin Granturile SEE și Norvegiene 2014-2021.
Principalele indicatori tehnico-economici sunt:
Valoarea totală a investiției, fără TVA (lei): 2.941.714,63
Valoarea totală a investiției, inclusiv TVA (lei): 3.491.233,14
Din care C+M fără TVA (lei): 2.557.824,15
Din care C+M cu TVA (lei): 3.043.810,74
Modernizare 3,633 km de drumuri de interes local în satul Corbești, Comuna Acățari.
Acestă investiție nu se va realiza la o zi la alta,dar s-a început, și vom face tot posibilul ce depinde de noi, ca proiectul să se finalizeze.
Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef ,Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
- 9 -
Se discută ultimul punct din cadrul ordinei de zi,propus de primar,referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea solicitării de trecere a unor imobile din domeniul public al Statului-Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale- aflat în administrarea Agenției Domeniilor Statului, în domeniul public al comunei Acățari și administrarea Consiliului Local Acățari.
Primar: una din problemele cu care se confruntă Instituția și comunitatea noastră se referă la imobilul situat în comuna Acățari,sat.Acățari,nr.98 , este vorba despre sediul Circumscripției sanitar veterinare,datorită strării sale avansate de degradare.
Imobilul compus din casă de locuit, dispensar sanitar veterinar+anexă, cu o suprafață de teren aferent, a format obiectul a mai multor adrese/sesizări la Direcția Sanitar Veterinară Mureș, de unde nu s-a primit nici un răspuns,iar ulterior la ADS în a cărui administrare este în momentul de față.
În adresele susmenționate s-a sesizat faptul că , clădirea apropiată de DN13 a ajuns într-o stare avansată de degradare, aceasta fiind în mare parte este autodemolată, fapt care afectează în mod vădit nu doar aspectul estetic al centrului localității, dar totodată prezintă un risc ridicat de autoprăbușire a streașinii pe trotuar, constituind astfel un risc direct la adresa publicului, întrucât este construcția este frecventată de persoane fără adăpost și de copii.
Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România,printr-o adresă a transmis o informare privind propunerea transmiterii sedii ale Circumscripților sanitar veterinare de la ADS către unități administrativ teritoriale, conform adresei ADS .
Din adresa susmenționată rezultă următoarele:
ADS deține în patrimoniu imobile sedii ale circumscripților sanitar veterinare, conform legislației în vigoare.
În momentul de față ADS are în patrimoniu un nr. de 835 CSV,pentru 168 existând contracte de concesiune în vigoare.
Conform legii ADS concesionează prin atribuire directă aceste sedii persoanelor fizice și juridice organizate în formele prevăzute de legislație,care desfășoară activități sanitar veterinare.
ADS întâmpină greutăți în concesionare urmare a faptului că majoritatea clădirilor au vechime de peste 30 de ani,multe imobile aflându-se în stare avansată de degradare.
Imobilele care nu sunt concesionate nu pot fi vândute.
Conform ADS o soluție pentru eficientizarea administrării acestor imobile din patrimoniul statului,poate fi transferul unora dintre acestea din administrarea ADS în administrarea unităților administrativ teritoriale,prin act normativ,respectiv Hotărâre de Guvern.
Acestea sunt motivele pentru care s-a propus proiectul de hotărâre cu toate că legislația prevede că deţinătorii de orice fel ai clădirilor care, prin nivelul de degradare a sistemului de închidere perimetrală, pun în pericol sănătatea, viaţa, integritatea fizică şi siguranţa populaţiei şi/sau afectează calitatea mediului înconjurător, a cadrului urban construit şi a spaţiilor publice urbane, în temeiul şi cu respectarea legislaţiei în vigoare privind calitatea în construcţii şi a prezentei legi, sunt obligaţi ca, din proprie iniţiativă, să ia măsuri de realizare a lucrărilor de intervenţie pentru reabilitarea structural-arhitecturală a anvelopei clădirilor.
- 10 –
Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef ,Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Președinte de ședință:dacă sunt întrebări,interpelări?
Primar:dacă nu aveți,doresc să Vă aduc la cunoștință că în perioada 1 martie-11 aprilie Instituția noastră este verificată de Camera de Conturi Mureș.
Este vorba despre prezența a două angajate a acestei Instituții la noi , care fac verificarea/controlul periodic la Primării,iar în momentul de față a venit rândul comunei Acățari.
Sperăm că totul va fi în ordine.
Nefiind alte intervenţi din partea consilierilor ,preşedintele de şedinţă mulţumeşte pentru participare ,considerând încheiate lucrările şedinţei de azi.
Preşedinte de şedinţă
Magyari Zoltan
Secretar general
Jozsa Ferenc