12 February 2020

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

Nr. 550  din  30 ianuarie 2020

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei  Consiliului local Acăţari din  30 ianuarie 2020

 

                   Încheiat azi 30 ianuarie 2020 cu ocazia şedinţei ordinare  a Consiliului local al comunei Acăţari.

                   La ședință sunt prezenţi:Osvath Csaba,primarul  comunei Acățari  și următori consilieri locali:  Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente .

                   Lipsesc: More Tibor și Veres Gaspar Ervin .

La ședință participă :  Toth Emese Zsuzsanna, administrator public  , Szabo Melinda Reka, consilier primar, Fulop Robert,șef Birou financiar contabil și resurse umane, Simon Maria Aranka,delegat sătesc satul Stejeriș,  Piri Jozsef,delegat sătesc satul Corbești.

 

Președinte de ședință:salut pe cei prezenți și dau citire ordinei de zi pentru ședința de azi,care cuprinde următoarele puncte:

 

                1.Proiect de hotărâre privind validarea Dispoziţiei nr. 283  din 27  decembrie 2019 , pentru rectificarea Bugetului Local a Comunei Acăţari pe anul 2019.

 

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         2. Proiect de hotărâre  privind actualizarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a aparatului de specialitate al primarului comunei Acățari

                                                                                                                                                                                   Inițiator:Primarul comunei

         3.Proiect de hotărâre privind  aprobarea statului de  funcţii al aparatului de specialitate al primarului din cadrul Primăriei comunei Acățari

 

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         4. Proiect de hotărâre privind  delegarea atribuțiilor de coordonarea a  Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a  Persoanelor Acățari

 

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         5. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului  reţelei şcolare pentru anul școlar 2020-2021 de pe raza teritorială a comunei Acăţari

        

Inițiator:Primarul comunei

 

 

-         2 -

6 .Proiect de hotărâre privind aprobarea planului de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă persoanelor beneficiare de ajutor social şi altor persoane obligaţi să presteze lucrări de ineters local

 

                                                          Inițiator:Primarul comunei

7.Proiect de hotărâre privind  privind aprobarea inventarului la finele anului 2019

                                                        Inițiator:Primarul comunei

 

         8.Întrebări,interpelări.

 

         Președinte de ședință:cine este de acord cu ordinea de zi prezentată  ?

Pentru   : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

Președinte de ședință:rog secretarul  comunei să prezinte observaţile consilierilor locali legate de conţinutul procesului verbal al şedinţei consiliului local din  data de 27 decembrie 2019.

Secretarul arată că nu a fost formulată nici o observaţie din partea consilierilor pentru modificarea conţinutului procesului verbal amintit .

                   Președinte de ședință:supun la vot conținutul procesului verbal a ședinței din  27 decembrie 2019.

Pentru   : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

                Se trece la  discutarea primului punct înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind validarea Dispoziţiei nr. 283  din 27  decembrie 2019 , pentru rectificarea Bugetului Local a Comunei Acăţari pe anul 2019.

                Fulop Robert: În urma HG 977/2019 Comunei Acățari a fost alocat sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor,respectiv  suma de 150.000 lei pentru unele cheltuieli.

         Aceste cheltuieli vizau în primul rând plata facturilor curente și plata unor cheltuieli la construcția Grădiniței cu program prelungit.

Având în vedere caracterul urgent a rectificării bugetului local, sa rectificat bugetul de venituri și cheltuieli prin dispoziţia primarului nr. 283 din 27 decembrie 2019 cu următoarele date:

-S-au majorat veniturile la capitolul 11.02.06 cu suma de 150.000 lei

- S-au majorat cheltuielile la capitolul 5102 cu suma de 150.000 lei

Conform art.2 din Dispoziţie acesta se va supune validării în prima şedinţă a consiliului Local Acăţari, drept pentru care se propune aprobarea  proiectului de hotărâre a Consiliului local Acățari pentru validarea dispoziției nr. 283/27.12.2019.

 

 

-         3 –

 

Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se trece la discutarea punctului doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind actualizarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a aparatului de specialitate al primarului comunei Acățari.

                   Secretar general: cum o să vedeți la punctul următor,respectiv la aprobarea Organigramei ,  aparatului de specialitate al Primarului comunei  este organizat pe Servicii, Birouri și Compartimente.

         Regulamentul de Organizare și  Funcționare  este o reglementare prin care se stabilesc  sarcinile tuturor Servicilor,Birourilor, Compartimentelor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului  ,care  sunt : Serviciul Public comunitar pentru   Evidenţa Persoanelor , Serviciului public pentru  situatii de urgenţă  , Comparetiment de recreaţie şi sport,Compartiment de dezvoltare publică , Serviciului public al politiei locale , Serviciului public de asistenta  sociala , Compartiment de dezvoltare publică ,Compartiment fond funciar,etc.
          Pe baza Regulamentului se vor întocmi,pringrija persoanelor de conducere fișa posturilor  pentru toți  angajații  aparatului de specialitate al Primarului.

         Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se discută punctul trei din cadrul ordinei de zi referitoare la  proiectul de hotărâre privind  aprobarea statului de  funcţii al aparatului de specialitate al primarului din cadrul Primăriei comunei Acățari.

                Secretar general:  Statul de funcţii cuprinde persoanele angajate la Primărie ,iar organigrama reprezintă stabilirea subordinii persoanelor angajate la şefi ierarhici superior.

                   În statul de funcţii al aparatului de specialitate al Primarului există-:demnitari :2, secretar general : 1 ,consilier al Primarului :1  administrator public:1 ,Biroul financiar contabil și resurse umane:6 angajați ,Compartiment fond funciar: 2 angajați, un post vacant, Compartiment asistență socială:17 angajat:Compartiment de dezvoltare publică:6 angajați,Compartimentul de recreație și sport:2 angajați,un post vacant,Biroul SVSU:6 angajați; Serviciul Evidența Populației:3 angajați,Compartimentul Poliția Locală:5 angajați, Salubritate: 1 angajat,servicii de sănătate publică:15 posturi și  1 vacant.

                   Primar:numărul total de posturi este stabilit de către Instituția Prefectului-jud.Mureș ,pe baza unor criteri bine stabilite,

                   Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

-         4 -

Pentru   : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se trece la discutarea punctului patru din cadrul ordinei de zi referitoare la  proiect de hotărâre privind  delegarea atribuțiilor de coordonarea a  Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a  Persoanelor Acățari.

                        Secretar general: Ordonanţa de Urgenţă nr.84/2001 , privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor în art.9 alin.(4) a prevăzut că: Activitatea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor este coordonată de secretarul general al judeţului şi al municipiului Bucureşti, respectiv de secretarul municipiului, sectorului municipiului Bucureşti, oraşului şi comunei.

                   Având în vedere că prin Legea 243/2009 de modificare a OG 84/2001,articolul susmenţionat a fost abrogat se impune ca să se adopte o hotărâre de consiliu local prin care să se  stabilească competenţa de coordonare a Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţa Persoanelor Acăţari.

                   Acest lucru este necesar și datorită faptului că SPCLEP Acățari,conform Organigramei este în subordinea Consiliului local, fiind înființat de Consiliul local.

                   Coordonarea Serviciului până în prezent s-a efectuat de câtre secretar, iar în proiectul de hotărâre acest lucru este propus și în continuare.

         Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se discută punctul cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la  proiectul  de hotărâre privind aprobarea proiectului  reţelei şcolare pentru anul școlar 2020-2021 de pe raza teritorială a comunei Acăţari.

                        Secretar general: în proiectul de hotărâre transmis Inspectoratului Școlar județean, pentru obținerea Avizului conform,în baza căruia se aprobă rețea școlară,  s-a propus că începând cu anul școlar 2020-2021 ,Grădinița cu program prelungit,  a cărei construcție ,conform contractului,se finalizează în luna mai ,  să fie inclus în rețeaua școlară

         Această propunere nu a fost abrobată în Avizul Conform,  pe motivul că nu s-a parcurs  procedura de evaluare în vederea obținerii autorizației de funcționare provizorie .

         Având în vedere cele de mai sus rețea școlară pe anul 2020-2021 va identic cu   cel din anul școlar 2019-2020.

                   Primar:am propus ca Grădiniția cu program prelungit  să fie introdusă în rețeaua școlară a anului școlar  2020-2021.

                   În Avizul Conform primit de la ISJ Mureș s-a arătat că acest lucru nu este posibil până ce o comisie nu acordă autorizația de funcționare.

                  

 

-         5 –

Este vorba de ARACIP,respectiv Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar.

         Acest organ a mai fost în comuna noastră,unde a nu a constatat neregului în funcționarea Școlii Gimnaziale Acățari.

         Sper ca firma constructoare să se țină de data finalizări lucrări de construcție,care este undeva pe la sfârșitul lunii mai.

         Ritmul lucrărilor este corespunzător,dar totdeauna pot interveni aspecte neprevăzute.

         Dacă lucrarea va fi finalizată în luna mai,vom face tot posibilul ca Grădinița cu program prelungit și Școala generală clasele I-IV ,din septembrie să funcționeze în noul sediu.

         Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se trece la discutarea punctului șase din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul  de hotărâre privind aprobarea planului de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă persoanelor beneficiare de ajutor social şi altor persoane obligaţi să presteze lucrări de ineters local.

                               Secretar general: astfel de hotărâre se adoptă la începutul fiecărui an,având în vedere că  pentru sumele acordate cu titlu de ajutor social, persoanele majore apte de muncă (persoana singură sau persoanele din familia beneficiară) au obligaţia "de a presta lunar, la solicitarea primarului, acţiuni sau lucrări de interes local, fără a se putea depăşi regimul normal de lucru şi cu respectarea normelor de securitate şi igienă a muncii".

                   Această obligație au și persoanele condamnate pentru efectuarea de munci în folosul comunității.

                   Astfel de cazuri sunt tot mai frecvente,având Sentințe civile inclusiv din alte județe decât Mureș.

                   Planul de acțiune cuprinde locațiile unde aceaste persoane efectuează acțiuni sau lucrări de interes local și cuprinde locurile de efectuare a acestor munci.

                   Locurile cele mai importante sunt:sala de sport și imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari.

                   Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se discută punctul șapte din cadrul ordinei de zi referitoare la  proiectul  de hotărâre privind  privind aprobarea inventarului la finele anului 2019.

                   Fulop Robert:legislația prevede că  inventarierea se face anual.

 

 

-         6 –

La sfârșitul anului precedent a fost formată,prin Dispoziția Primarului, o comisie care a efectuat inventarierea.

Principalele indicatori sunt: (în lei)

            Active Fixe:                                                      57.653.265

   din care:

Instalaţii tehnice, mijloace de transport,aparatura

Birotica şi alte active corporale                            213.292

Terenuri şi clădiri:                                            57.439.973

Active curente:

          din care:

Stocuri:                                                       1.201.384

Creanţe curente ce urmează a fi incasată

de la pers. Fizice:                                           305.458

Soldul conturilor la Trezorerie şi bănci:                  786.478

TOTAL ACTIVE:                                             59.946.585

                   Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

                            Președinte de ședință:dacă sunt întrebări?

                   Pecsi Domokos:pentru mine ziua ședințelor consiliului local,respectiv  joia , nu este bună.

         Datorită  ocupației pe care am , plec destul de des  începând cu joi, în străinătate.

         Se poartă discuții despre ziua și ora care ar convenii la fiecărui consilier.

         Primar:a fost o cutumă ultima joi din lună,dar dacă doriți o altă zi și altă oră,eu sunt de acord.

         După  discuții se stabilește ca ziua în care se vor ține  ședințele consiliului local să fie : luni,ora 14,00.

                   Primar:câteva cuvinte despre bugetului pentru anul în curs.

         Avem deja majoritatea indicatorilor principali,care sunt destul de bune,urmând ca în luna februarie să venim cu proiectul de buget pentru anul în curs.

         Sper ca să putem abroba un buget, care să fie agreat de toți consilierii.

         Localitățile care în anii trecuți au primit mai mult vor primii mai puțin,iar cei care au primit mai puțin vor beneficia de sume mai mari.

         Voi avea discuții cu fiecare consilier în parte,cât și cu comisiile de specialitate.

 

         Nefiind alte  intervenţi din partea  consilierilor,preşedintele de şedinţă  mulţumeşte    pentru   participare ,considerând  încheiate   lucrările  şedinţei de azi.

Preşedinte de şedinţă

                        Pecsi Domokos

                                        Secretar general

             Jozsa Ferenc