31 December 2020

ROMÂNIA

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

Nr.7646  din  30  decembrie  2020

 

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei  Consiliului local Acăţari din  30 decembrie  2020

 

 

                   Încheiat azi  30 decembrie  2020 cu ocazia şedinţei Ordinare   a Consiliului local al comunei Acăţari.

                   La ședință sunt prezenţi: Osvath Csaba,primarul  comunei Acățari  și următori consilieri locali: Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos și  Veres Gaspar Ervin.

                   Lipsește: Piri Jozsef,delegat sătesc satul Corbești.

La ședință participă : Toth Emese Zsuzsanna, administrator public  , Fulop Robert,șef Birou financiar contabil și resurse umane, Szocs Judit,delegat sătesc satul Stejeri.

Primar:avem o singură absență,delegatul sătesc din satul Corbești.

Vă salut în ultima ședință a anului.

Suntem la sfârșitul unui an, an cu rezultate  în ceea ce privește realizările  în comună , neamintind efectele pandemiei care a influiențat atât comuna cât și întreaga societate,  iar  starea economico financiară actuală  al comunei   indică premisele unui an viitor bun privind  dezvoltarea comunei.

Am avut două runde de alegeri,locale și parlamentare,unde comuna a obținut rezultate foarte bune,fapt pentru care doresc să exprim mulțumirile mele tutoror care au contribuit la aceste rezultate,atât consilierilor actuali cât și celor care nu mai ocupă această funcție,dar și aparatului de specialitate al Primarului.

Sper ca și în anul viitor să avem o conlucrare fructoasă.

Președinte de ședință:salut și eu pe cei prezenți și dau citire ordinei de zi pentru ședința de azi, care cuprinde următoarele puncte:

 

                     1.Proiect de hotărâre privind validarea Dispoziției Primarului comunei Acățari nr.221/11 decembrie 2020.

                                                Inițiator:Primarul comunei

              2.Proiect de hotărâre privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în  anul fiscal 2021.

                                                  Inițiator:Primarul comunei

 

 

                                                          -2 -

          3.Proiect de hotărâre privind  modificarea și completarea Regulamentului de instituire și administrare  a taxei speciale de salubrizare pentru finanțarea Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor solide menajere și similare în județul Mureș aprobat prin HCJ 77/2019 și aprobarea taxei speciale de salubrizare pentru  anul 2021, în comuna Acățari.

                                                          Inițiator:Primarul comunei

4.Proiect de hotărâre privind aprobarea acoperirii deficitului secțiunii de dezvoltare și secțiunii de funcționare

                                                          Inițiator:Primarul comunei

5.Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anului 2020.

                                                          Inițiator:Primarul comunei

6.Proiect de hotărâre  privind aprobarea  utilizării excedentului bugetar al anului 2020  al bugetului instituțiilor finanțate din venituri proprii

                                                          Inițiator:Primarul comunei

          7.Proiect de hotărâre privind  scoaterea din evidența fiscală a persoanelor fizice aflate în stare de insolvabilitate

                                                          Inițiator:Primarul comunei

          8.Proiect de hotărâre privind aprobarea raportului final de evaluare privind finanțarea alocată Asociației Raza de Soare în perioada 2017-2019

                                                          Inițiator:Primarul comunei

          9.Proiect de hotărâre privind darea  în folosință gratuită, pe perioada determinata, către ISU ”Horea” al județului Mureș a spațiului în care echipajul SMURD își desfășoară activitatea.         

                                                          Inițiator:Primarul comunei

          10.Proiect de hotărâre privind transmiterea dreptului de concesiune-cesiunea- asupra terenului în suprafață de  6.700 mp aparținând domeniul privat al comuneiAcățari, înscrisînîn CF nr.50174/Acățari

                                                         Inițiator:Primarul comunei

11.Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanților Consiliului local în Consiliul de administratie al Școlii Gimnaziale Acățari

                                                          Inițiator:Primarul comunei

12.Proiect de hotărâre privind  desemnarea reprezentantului  consiliului   local  în  comisia de evaluare şiasigurare a calităţii   educaţiei

                                                          Inițiator:Primarul comunei

13.Proiect de hotărâreprivind completarea  Hotărârii  Consiliului local nr.15 din 30 martie 2020privind aprobarea demolării construcției Școală Generală și Anexă, situate  în com.Acățari,sat.Acățari,nr.99,înscrise în CF nr.52.229/Acățari,nr.cad.:52.229,sub nr.A1.1 și A1.2

                                                          Inițiator:Primarul comunei

14.Întrebări,interpelări.

          Președinte de ședință:cine este de acord cu ordinea de zi prezentată  ?

Pentru   : 13  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

-         3 -

 

                    Președinte de ședință:supun la vot conținutul procesului verbal a ședinței din  21 decembrie 2020.

Pentru   : 13  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

Președinte de ședință:trecem la discutarea primului punct din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind validarea Dispoziției Primarului comunei Acățari nr.221/11 decembrie 2020.

                Fulop Robert: Ținând cont Hotărârea Guvernului nr. 1044/2020 privind alocarea din fondul de rezervă a Guvernului s-a alocat comunei noastre  suma  de 170.000 lei pentru cheltuielile cu salariile asistenților personali si indemnizații , motiv pentru care  a fost necesar emiterea Dispoziţiei nr. 221/11.12.2020 pentru rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2020.

Prin dispoziţie au fost efectuate următoarele rectificări:

-Se majorează veniturile trimestrului IV cu suma de 170.000 lei, după cum urmează:

          - 170.000 lei la capitolul 11.02.06

-Se majorează cheltuielile trimestrului IV la cu suma de 170.000 lei, după cum urmează

- 70.000 lei la capitolul 68.02, titlul 10

- 100.000 lei la capitolul 68.02, titlul 57

Conform art.2 din Dispoziţie acesta se va supune validării în prima şedinţă a consiliului Local Acăţari, drept pentru care se propune proiectul de hotărâre.

          Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 13  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Președinte de ședință:se discută punctul doi din cadrul odinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în  anul fiscal 2021.

            Secretar: Prin Hotărârea Consiliului local Acățari,nr. 36 din 22 iunie 2020 s-a aprobat indexarea impozitelor și taxelor locale, precum și a limitei amenzilor aplicate de organul fiscal local în cazul persoanelor fizice si juridice, cu rata inflației de 3,8%.

          În hotărârea susmenționată este stipulat că  acest act va sta la baza Hotărârii Consiliului local,privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2021.

                   Pentru stabilirea fiecărui taxă sau impozit se folosesc  cote determinate din  cod fiscal.Aceste cote sunt cuprinse într-un interval .

                                De exemplu la impozitul pe clădirile rezidențiale în Codul fiscal cota este stabilită în intervalul de 0,08-0,2% asupra valorii impozabile a clădirii.

 

-         4 –

                   În anul precedent această cotă a fost modificată de la 0,095% cât a fost în anul fiscal 2019 la 0,09% pentru anul 2020.

                   În proiectul de hotărâre  ,pentru compensarea ratei de inflație , ca taxele și impozitele să rămână la volarea anului 2020 ,există o singură cotă propusă spre modificare ,respectiv la impozitul pe clădire la persoane fizice unde în anul în curs cota a fost de 0,09%,iar pentru anul viitor este propusă 0,08 %.

                   Raționamentul care a stat la baza acestei  propuneri  are la idea  că ficerare familie contribuabilă are a casă.

                   Menționez că impozitul pe clădire cuprinde atât locuința cât și gospodăriile anexe.

                   Cu această micșorare a taxei pe impozitul pe clădiri, creșterea taxelor și impozitelor  în anul 2021 va fi compensată.

                   După calculele efectuate ale angajaților de la Biroul financiar contabil și resurse umane,  în anul 2021, în funcție de suprafața clădirilor,care diferă de la o gospodărie la alta,eventualele creșteri vor fi de ordinul a câtorva lei.

                   Primar: indexarea impozitelor și taxelor locale, precum și a limitei amenzilor aplicate de organul fiscal local în cazul persoanelor fizice si juridice, cu rata inflației de 3,8% este o obligație legală.

                   În cazul în care nu se aplică această prevedere legală,Camera de Conturi,poate să dispună prin Decizie aplicarea acestei prevederi,inclusiv retroactiv, cu majorările legale.

                   Astfel de cazuri au existat în județ,dar Instituția noastră,respectând legislația a evitat astfel de situații, pentru ca cetățenii   să nu plătească retroactiv,cu majorări taxe și impozite.

                   Doresc ca să menționez,ca și în anul precedent,unde am avut o reducere a cotei pe impozitul pe clădiri, pentru ca cetățenii să nu plătească impozit mai mult față de anul precedent,acest lucru doresc și pentru anul viitor.

                   Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 13  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Președinte de ședință:se discută punctul trei  din cadrul odinei de zi referitoare proiectul  de hotărâre privind  modificarea și completarea Regulamentului de instituire și administrare  a taxei speciale de salubrizare pentru finanțarea Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor solide menajere și similare în județul Mureș aprobat prin HCJ 77/2019 și aprobarea taxei speciale de salubrizare pentru  anul 2021, în comuna Acățari.

Fulop Robert:La începtul anului fiscal 2020 taxa de salubritare a fost de :

 Taxa utilizatori casnici din mediul rural: 1,78/pers/luna;

 Taxa utilizatori non-casnici: 473,49 lei/tona;

La aceste taxe pentru anul 2020 exista un debit câtre persoanele fizice și juridice de  de 162.676 lei datorate câtre Ecolect.

Plata ,confrm facturilor ,către ADI Ecolect în anul menționat a fost de 258.822 lei, deci există o diferență de cca. un miliard de lei față de suma debitată și suma achitată.

 

-         5 -

Este vorba despre o diferență  uriașă,ținând cont și de faptul că nu toate gosporăriile  au achitat taxa stabilită.

Primar:doresc să explic ma amănunțit date referitoare la taxa de salubritate.

Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor solide menajere și similare în județul Mureș este gestinoat de către ADI Ecolect Mureș,asociație din care facem parte.

În ultima perioadă am primit 8-10 adrese de la această Asociație,referitoare la  nerespectarea contractului de către operatorul  care se ocupă cu colectarea deșeurilor de pe raza comunei noastre și stabilirea taxei de salubritate.

Proiectul de hotărâre,prezentat pentru ședința de azi,este integral formulat , inclusiv cu refereatul de aprobare,raportul compartimentului de resort, calcule, de către ADI  Ecolect.

Pentru anul 2021 sun prevăzute următoarele taxe:

-      Taxa utilizatori casnici din mediul rural: 5,09 lei/pers/luna+TVA (din care componenta județeană 2,39 lei+TVA, componenta locală 2,70 lei+TVA); valoarea totala cu TVA inclus este de 6,05 lei/pers/luna.

-      Taxa utilizatori non-casnici:   530,66 lei/tonă+TVA (din care componenta județeană 249,41 lei+TVA, componenta locală 281,25 lei+TVA), valoarea totala cu TVA inclus este de 631,49 lei/tona.

Am afirmat , inclusiv la ședințele ADI Ecolect ,și  susțin afirmarea  în continuare, că în anii precedenți taxele de salubritate de 1,68 lei/persoană în anul 2019 și 1,78 lei/persoană în anul 2020 au fost subdimensionate.

Afirmațiile mele au fost susținute și de  alți aleși locali,dar din păcate nu am fost ascultați.

Consideram și atunci că un preț real este de 5-6 lei/persoană,ca Serviciul să poată desfășura activitatea în mod corespunzător.

Trebuie să precizez că existau în anii precedenți comune care nu au aplicat taxele de de 1,68 lei/persoană în anul 2019 și 1,78 lei/persoană în anul 2020, menținând taxele  de cca.5 -6 lei/persoană.

Dacă noi adumăm taxele de  de 1,68 lei/persoană în anul 2019 și 1,78 lei/persoană în anul 2020, respectiv de 6,05 lei în anul 2021 și împărțim la trei rezultă pentru ultimele trei ani suma de cca. 3 lei/persoană.

Menționez că Instituția noastră a aplicat și va aplica taxele,care sunt propuse de ADI Ecolect,care a transmis inclusiv prezentul proiect de hotărâre,cu actele aferente necesare adoptării acestuia.

          La calculul taxei , ADI Ecolect a inclus și taxa pentru fondul de mediu de 80 lei/onă,care nu a fost aplicat până în prezent.

          Totodată din taxa de 6,09  componenta județeană  este de 2,39 lei+TVA, iar componenta locală 2,70 lei+TVA.

          Pentru persoane juridice taxa va fi de :   530,66 lei/tonă+TVA (din care componenta județeană 249,41 lei+TVA, componenta locală 281,25 lei+TVA), valoarea totala cu TVA inclus este de 631,49 lei/tona.

-      6 -

          Colectarea taxei de salubritate nu a fruncționat în condiții corespunzătoare,existând mai multe gospodării care nu au achitat acestă taxă,iar prin aplicarea noii taxe vor exista rămășițe considerabile.

          Consiliul local va trebui să aibă totdeauna rezerve financiare ca,  contravaloarea acestui serviciu să fie achitat ,pentru ca ,comuna să nu rămână  cu gunoiul netrasportat.

          Există și o propunere din partea ADI Ecolect să se rezilierea Contractul cu actualul operator,dar despre acest lucru vom discuta în ședințele viitoare.

          Trebuie să menționez faptul că există deficiențe și din partea cetățenilor,care nu respectă colectarea selectivă, amestecând gunoiul menajer cu cel selectiv,astfel existând posibiltatea ca ,comuna să fie penalizată.

          Rog viceprimarul,ca împreună cu consilierii locali să facă o informare mai eficientă a populației și urmărirea  programului de colectare a deșeurilor.

          More Tibor:am fost sesizat despre unele fapte că operatorul responsabil cu colectarea deșeurilor nu desfășoară activitatea în mod corespunzător.

          Primar:se poate să existe astfel de situații,dar nici populația nu respectă Regulamentul de Management Integrat al Deșeurilor solide menajere și similar.

          Odată cu comunicarea debitelor taxelor pentru anul 2021,  vom transmite populației și un program de colectarea   a deșeurilor,cu descrierea amănunțită privind însemnătatea colectării selective.

          More Tibor:sesizarea vine din partea unor gospodării,care înceracă să se  adapteze colectării selective,dar angajații firmei de salubritate de pe mașini de colectare ridică unele probleme.

          Primar:trebuie cunoscut faptul ca pe vremea când Instituția noastră,prin Societatea înființată în cadrul Consiliului local  ,a fost operator de colectare a exista o conlucrare bună cu populația.

          Din păcate în momentul de față Instituția noastră este cel blamat,iar firma  de colectare este beneficiarul muncii noastre,privind colectarea acestei taxe.

          Am avut mai multe discuții cu conducerea firmei de colectarea, explicând că populația nu este informată în mod corespunzător, existând promisiuni prin  care se  speră să se  eficientieze atât informarea populației cât și activitatea de colectare.

          Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 13  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

-      7 -

          Președinte de ședință:se trece la discutarea punctului patru din cadrul ordinei de zi referitoare la  proiectul  de hotărâre privind aprobarea acoperirii deficitului secțiunii de dezvoltare și secțiunii de funcționare.

Fulop Robert: vom discuta de trei proiecte de hotărâri,care se aprobă la sfârșitul fiecrăui, pentru a putea începe noul an fiscal.

Având în vedere prevederile Ordinului nr. 3155/2020 al Ministerului Finanţelor Publice pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea exerciţiului bugetar al anului 2020, este necesar reântregirea excedentului anului precedent cu sumele repartizate di acesta în cursul anului 2020, pentru acoperiera golurilor temporare de casă ale secţiunii de dezvoltare. Această operaţiune se efectuează de ordonatorii principal de credite al bugetului local, prin virarea sumei corespunzătoare din contul de venituri al bugetului local în contul 82.98.02 Excedent al bugetului local.

          În urma reîntregirii excedentului, secţiunea de dezvoltare va avea un deficit de 723.862,59 lei.

          În situaţia în care secţiunea de dezvoltare înregistrată deficit, consiliile locale au obligaţia de a proba prin hotărâre a consiliului, acoperirea definitivă din excedentul bugetului local a deficitului secţiunii de dezvoltare.

Se porpune acoperirea deficitului secţiunii de dezvoltare din excedentul bugetului local în valoare de 723.869,59 lei.

Sperăm ca această sumă să nu se modifice în cursul zilei de mâine,iar în caz de modificare,se va emite o Dispoziție de primar,care va fi validat ulterior.

          Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 13  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Președinte de ședință:se discută punctul cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anului 2020.

          Fulop Robert: Având în vedere că la începutul anului 2021 încă nu sunt incasări care să acopere cheltuielile secțiunii de funcționare (în special cheltuielile de personal) se propune aprobarea utilizării excedentului anului 2020 pentru finanțarea golurilor temporare de casă al anului 2021.

Suma propusă pentru acordarea acoperirii golurilor de casă la secțunea de funcționare a bugetului local pe anul 2021 este de 500.000 lei. Suma acordată va fi folosită pentru achitarea salariilor, și cheltuielilor curente cu bunuri și servicii.

Având în vedere că în conformitate cu Ordinul nr. 3155/2020 al Ministerului Finanţelor Publice pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea exerciţiului bugetar al anului 2020, în vederea acordării acestor sume este necesar aprobarea unei Hotărâri de consilul local, se propune aprobarea proiectului de Hotărâre a Consiliului local privind aprobarea utilizări excedentului bugetar al anului 2020.

Primar: anul financiar se încheie pe 31 decembrie.

 

 

-      8 –

 

La începutul anului, fără a exista încasări considerabile, vor exista cheltuieli ,salariile, plata utilităților,cheltuieli cu bunuri și servicii , etc., care trebuie achitate,motiv pentru care se propune o sumă  pentru acoperirea  golurilor de casă la secțunea de funcționare.

Este  foarte bine că avem de unde acorda această sumă,lucru  cu care nu se întâmplă la toate UAT-le,unele întâmpinând greutăți financiare la început de an.

Am încheiat anul cu un execedent de cca. 14 miliarde lei vechi,în consecință putem considera că am încheiat un an financiar,cu toate greutățile ei,bun.

          Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 13  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Președinte de ședință:trecem la discutarea punctului șase din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind aprobarea  utilizării excedentului bugetar al anului 2020  al bugetului instituțiilor finanțate din venituri proprii.

Fulop Robert: Având în vedere că la începutul anului 2021 încă nu sunt incasări care să acopere cheltuielile secțiunii de funcționare (în special cheltuielile de personal) al beugetului instituțiilor finanțate din venituri proprii, mă refer mai ales la echipa de muncitori, se propune aprobarea utilizării excedentului anului 2020 pentru finanțarea golurilor temporare de casă al anului 2021.

Suma propusă pentru acordarea acoperirii golurilor de casă la secțunea de funcționare a bugetului activităților finanțate din venituri proprii local pe anul 2021 este de 40.000 lei. Suma acordată va fi folosită pentru achitarea salariilor, și cheltuielilor curente cu bunuri și servicii.

Având în vedere că în conformitate cu Ordinul nr. 3155/2020 al Ministerului Finanţelor Publice pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea exerciţiului bugetar al anului 2020, în vederea acordării acestor sume este necesar aprobarea unei Hotărâri de consilul local, se propune aprobarea proiectului de Hotărâre a Consiliului local privind aprobarea utilizări excedentului bugetar al anului 2020.

Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 13  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Președinte de ședință:discutăm punctul șapte din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind  scoaterea din evidența fiscală a persoanelor fizice aflate în stare de insolvabilitate.

          Fulop Robert: In  conformitate   cu  prevederile  art.  265  alin.  I din Legea  207/2015  privind Codul de procedură fiscală, cu modificările si completările ulterioare  "este insolvabil debitorul  ale  cărui  venituri   ori  bunuri  urmăribile  au  o  valoare  mai  mică  decât obligațiile  fiscale de plată sau care nu are venituri  ori  bunuri urmăribile."

 

 

-      9 -

Alin  (2)  al  aceluiasi  articol  precizează ca, Pentru  obligatiile   fiscale  ale debitorilor   declarati   în   stare  de  insolvabilitate   care  nu  au  venituri   sau  bunuri urmăribile,  conducătorul  organului  de executare  silită dispune scoaterea creantei  din evidenta curentă si trecerea  ei într-o  evidentă separată pe baza procesului-verbal  de insolvabilitate"  iar alin (3)"  in cazul debitorilor prevăzuti la alin.  (2) executarea sililită se întrerupe.  Organul  fiscal  are  obligatia  ca  cel putin  o  dată  pe  an  se efectueze  o investigatie  asupra  stării acestor  contribuabili,  care  nu constituie  acte  de executare silită”.

Alin. 2 al art.266 din legea mai sus mentionată precizează faptul că " In cazul prevăzut la art. 265 alin. (2), dacă la sfârsitul perioadei  de prescriptie  se constată că debitorul  nu a dobândit bunuri sau venituri  urmăribile, organele de executare  silită procedează la anularea obligatiilor fiscale".

Potrivit  prevederilor   legale  anularea   se  face  si atunci  când  organul  fiscal constată  că debitorul persoană fizică este dispărut sau decedat fără să fi lăsat venituri ori  bunuri  urmăribile.  Obligatiile   fiscale  datorate   de  debitori,  persoane  juridice, radiati din registrele  în care au fost înregistrati potrivit  legii se anulează după radiere dacă pentru plata acestora nu s-a atras răspunderea altor persoane, potrivit legii.

Pentru  debitorii  persoane  fizice prevăzuti  în anexa I,  s-a constatat  starea  de insolvabilitate, conform art. 265 din L207/2015 privind Codul de Procedură fiscală.

Acesti  debitori   au  fost  verificati  anual  pe  toată  perioada  insolvabilitătii,  până  la împlinirea termenului  de prescriptie.

Datorită faptului  că starea debitorilor  nu s-a modificat  în această perioadă, respectiv debitorii nu au fost găsiți la ultimul domiciliu  fiscal cunoscut sau în alte locuri unde existau indicii că au avut avere, nu au avut venituri sau bunuri urmăribile precum si a faptului că unii dintre debitori au decedat sau au fost declarati   dispăruți, iar in cazul persoanelor juridice  au fost radiate din registrul comertului,  se impune scăderea din evidenta analitică pe plătitor a debitorilor mentionati în  anexa  1.

În conformitate  cu dispozitiile  art.  255 coroborat  cu art. 265 si 266 din Legea 207/2015 privind Codul de Procedur  Fiscală,  propunem adoptarea unei hotărâri  prin care să se aprobe:

- scoaterea  din evidenta fiscală a persoanelor  fizice si juridice  aflate in stare de          insolvabilitate  conform anexei astfel:

-  valoarea debitelor persoanelor fizice aliate in stare de insolvabilitate 132.831,91 lei

Primar:această sumă figurează în evidența contabilă ca restanță,dar de la aceste persoane sumele respective nu pot fi încasate,din motivele arătate de contabilul șef.

Există solicitarea și din partea Camerei de Conturi pentru urmărirea acestor persoane,iar în limita legalității,scoaterea lor din evidența fiscală.

Doresc să menționez că această sumă figurează și la contribuți necolectate, gradul de colectare a impozitelor și taxelor fiind un indicator la împărțirea bugetului pe UAT-uri.

Krizsan Tibor:nu este corect ca unele gospodării să fie exonerate de la plata taxelor și impozitelor,altele nu.

 

 

-      10-

 

Primar:este vorba despre debitori care  nu au fost găsiți la ultimul domiciliu  fiscal cunoscut sau în alte locuri,  unde existau indicii că au avut avere, nu au avut venituri sau bunuri urmăribile,  precum si a faptului că unii dintre debitori au decedat sau au fost declarati   dispăruți, iar in cazul persoanelor juridice  au fost radiate din registrul comertului.

Acești debitori  au fost urmăriți  fiscal cinci ani,neexistând posibilitatea executării silite.

Trebuie să cunoașteți că avem debite restante mai mult de 30 miliarde lei vechi,motiv pentru care voi apela de la începutul anului fiscal la toate metodele legale pentru a putea încasa măcar o parte din această sumă.

          Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 13  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Președinte de ședință:trecem la discutarea punctului opt din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea raportului final de evaluare privind finanțarea alocată Asociației Raza de Soare în perioada 2017-2019.

          Fulop Robert: În conformitate cu prevederile Legii Nr.350/2005 ,privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi non-profit de interes general, modificată şi completată , precum şi dispoziţiile legale specifice fiecărui domeniu,se propune aprobarea raportului final de evaluare privind finanțarea alocată Asociației Prosepritate Rază de soare în perioada 2017-2019.

În baza Deciziei Camenrei de Conturi Mureș cu nr.  17/2020 au fost efectuate verificări asupra rapoartelor depuse de către asociație. Conform raportului final elaborat de către biroul financiar contabil care se supune aprobării Consiliului Local Acățari,virarea în  bugetului local al comunei Acățari a sumei de 6.870,2 lei reprezentând diferență față de procentul de 90% alocat și suma cheltuielilor eligibile finanțabile din cota alocată din bugetul local pentru proiecte.

Menționez că în cadrul proiectelor au fost acordate  sume pentru servicii de îngrijire la domiciliu în cele nouă sate ale comunei Acățari.

          Menyhart Balint:din Raportul Camerei de Conturi Mureș rezultă că o parte din sumele acordate către Asociația Raza de Soare nu au fost cheltuite în conformitate cu destinația acordată.

          Propun ca la sfârșitul fiecărui an,asociațiile ,Parohiile, care primesc fonduri ,prin reprezentantul lor legal ,să se prezinte în fața Consiliului local, rapoartele finale cu utilizarea sumelor primate.

          Fulop Robert:acest lucru se întâmplă la sfârșitul fiecărui an.

          Suma menționată în proiectul de hotărâre rezultă din Decizia camerei de Conturi Mureș și nu din Raport.

          Menyhart Balint:asociațiile care nu pot să prezinte un raport final complet la sfârșit de an să nu mai beneficieze de fonduri în anul viitor.

          Fulop Robert:nu este vorba despre faptul că fondurile nu au fost cheltuite conform destinației,ci despre faptul că există o diferență între procentul de 90% alocat și suma cheltuielilor eligibile finanțabile din cota alocată din bugetul local pentru proiecte.

-      11-

 

          Primar:doresc să Vă aduc la cunoștință că Asociația a fost acreditată și pentru servicii de îngrijire la domiciliu.

          Este explicat d-lui consilier Menyhart Balint că Raportul camerei de Conturi nu este identică cu Decizia Camerei.

          Instituția noastră respectă cele stabilite în Decizie.

Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 13  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Președinte de ședință:se trece la discutarea punctului nouă din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul  de hotărâre privind darea  în folosință gratuită, pe perioada determinata, către ISU ”Horea” al județului Mureș a spațiului în care echipajul SMURD își desfășoară activitatea.

          Secretar general: Prin  Legea nr.78/2020 din 11 iunie 2020, privind aprobarea Programului-pilot de preluare a personalului angajat cu pregătire paramedicală din cadrul echipajelor SMURD specializate în acordarea primului ajutor calificat, aflate în finanţarea autorităţilor administraţiei publice locale, și Ordinul Ministerului Afacerilor Interne nr.I/854,din 11.12.2020, de punere în aplicare a Legii nr.78/2020,personalul SMURD Acățari a fost preluat de către ISU ”Horea” al județului Mureș.

          Conform adresei  nr.2917573/15.12.2020  Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Horea” al județului Mureș,  a fost comunicat Instituției noastre  preluarea în subordine a personalului echipajelor de prim ajutor calificat în județ, inclusiv cel constituit pe raza comunei Acățari, începând cu data de 18.12.2020.

          ISU ”HOREA” al județului Mureș ne adresează rugămintea de a analiza și a aproba printr-o hotărâre a Consiliului local,alocarea spațiului în care echipajul își desfășoară activitatea,scutirea de plată priivind utilizarea spațiului,privind costurile aferente (utilități,comunicații,etc) precum și, în măsura posibilităților delimitarea perimetrală și dotarea cu siteme de supraveghere,având în vedere că echipajul aparține unei structure militare.

                 Pentru motivele de mai sus a fost propus proiectul de hotărâre.

          Este vorba despre o suprafață de cca.225 mp cuprinzând: garaj,magazie,birou,dormitor,bucătărie,holuri,sala de antrenament,băi.

          Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 13  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Președinte de ședință:discutăm punctul zece din cadrul ordinei de zi referitoare la  proiectul de hotărâre privind transmiterea dreptului de concesiune-cesiunea- asupra terenului în suprafață de  6.700 mp aparținând domeniul privat al comuneiAcățari, înscrisînîn CF nr.50174/Acățari.

 

 

-      12 -

          Secretar general: În baza hotărârii Consiliului Local Acățari nr.26 din 22 oct.2008  , între autoritatea locală și Societatea Comerciala NADAL PRODIMPEX SRL  a intervenit contractul de concesiune nr. 185 din 14.01.2009, având ca obiect folosința terenului în suprafață de 6.700 m.p., aparținând domeniului privat al unității administrativ-teritoriale.

Prin actul adițional Nr. 5023  din  2 august  2017, se schimbă  concesionarul din Contractul de concesiune nr.185 din 14 ianuarie 2009 din SC Nadal Prodimpex SRL în SC Media Marketing SRL,care a dobândit construcțiile conform unui act notarial.

La data de 23.11.2020 SC CA& MB GRUP SRL ,cu sediul în mun.Tg-Mureș,str.Ilie Munteanu ,nr.1, CUI RO 30713588, nr.Reg.Com.J26/929/2012, actualul proprietar al construcțiilor A1.1., A1.3. și A 1.4. înscrise în CF nr.50174/Acățari,nr.cad:50174, (pe bază de  Act notarial)  , solicită cesiunea contractului de concesiune nr.185 din 14.01.2009, precum și aprobarea reînnoirii  contractului de concesiune pe baza acordul  SC Media Marketing SRL,nr.7573/2020.

          Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 13  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Președinte de ședință:discutăm punctul unsprezece din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul  de hotărâre privind desemnarea reprezentanților Consiliului local în Consiliul de administratie al Școlii Gimnaziale Acățari

          Primar:prin hotărâre trebuie să desemnăm trei reprezentanți al Consiliului local în Consiliul de administratie al Școlii Gimnaziale Acățari.

          Vă rog să faceți propuneri astfel încât în Consiliul de administrație să fie numiți tineri,cu copii,care au legătură cu Școala și care să reprezinte Consiliul local cu devotement.

          Veres Gaspar-Ervin: propun pe cei trei mai tineri membrii ai Consiliului local,respective pe Albert Marton, Balint barnabas Attila și Laszlo Jozsef.

          Președinte de ședință:cine este de acord cu propunerile făcute?

Pentru   : 13  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

                    Președinte de ședință:trecem la discutarea  punctului doisprezece  din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul  de hotărâre  privind  desemnarea reprezentantului  consiliului   local  în  comisia de evaluare şi asigurare a calităţii   educaţiei.

                   Primar:este vorba despre nominalizarea unei singure persoane.

          Fiind vorba despre calitatea în învățământ trebuie o propunere care  să facă față cerințelor de evaluare şi asigurare a calităţii   educaţiei.

          Este propusă d-na consilier Nagy Dalma Imola.

                   Președinte de ședință:cine este de acord cu propunerea făcută?

Pentru   : 13  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

-      13 -

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Președinte de ședință:discutăm ultimul punct înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul  de hotărâre privind completarea  Hotărârii  Consiliului local nr.15 din 30 martie 2020privind aprobarea demolării construcției Școală Generală și Anexă, situate  în com.Acățari,sat.Acățari,nr.99,înscrise în CF nr.52.229/Acățari,nr.cad.:52.229,sub nr.A1.1 și A1.2.

Secretar general: Prin Hotărârea Consiliului local Acățari nr.15 din 30 martie 2020 s-a aprobat demolarea Școlii generale, construită din cărămidă, acoperită cu țigle, compusă din:4 săli de clasă,3 holuri,sală informatică ,mat.didactic,bucătărie,2 săli profesorale,grup sanitar ,în suprafață construită la sol de 477 mp și anexei compuse din WC, în suprafață construită la sol de 37 mp, situat  în com.Acățari, sat.Acățari, nr.99, înscrise în CF nr.52.229/Acățari,nr.cad.:52.229,sub nr.A1.1 și A1.2.

Legislația incidentă de bază  este OMENCS nr. 5819 din 25 noiembrie 2016, privind aprobarea procedurii de elaborare a avizului conform pentru schimbarea destinaţiei bazei materiale a instituţiilor şi unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, precum şi condiţiile necesare acordării acestuia.

Instituția noastră a transmis,conform actului normativ susmenționat,MEC solicitarea de eliberare a avizului conform.

În adresa primită  este specificat: întrucât HCL nr. 15/30.03.2020 face referire doar la demolarea celor două corpuri de clădire, că rugăm să completați Hotărârea sus-menționată cu prevederi prin care se solicită MEC schimbarea destinației părții de teren aferentă unității de învățământ, specificând și perioada.

Pentru motivul de mai sus este propusă proiectul de hotărâre.

Schimbarea destinației imobilelor se va face pe o perioadă determinată, în funcție de felul activității desfășurate,  conform OMENCS nr. 5819 din 25 noiembrie 2016.

          Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 13  (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy , Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan,  Menyhart Balint  , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

 

          Nefiind alte  intervenţi din partea  consilierilor ,preşedintele de şedinţă  mulţumeşte    pentru   participare ,considerând  încheiate   lucrările  şedinţei de azi.

 

 

 

Preşedinte de şedinţă

                       Ciatlos György

                                        Secretar general

             Jozsa Ferenc