15 January 2016

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 –333.112, 0265- 333.298; e-mail:  acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

  Nr.7807  din  29 decembrie  2015

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei   Consiliului local Acăţari din  29 decembrie  2015

 

 

  Încheiat azi 29 decembrie 2015 cu ocazia şedinţei ordinare  al  Consiliului local Acăţari .

  Sunt prezenţi:Osvath Csaba,primarul  comunei şi următori consilieri locali: Ciatlos György ,Kereszturi István , Magyari Zoltan, Menyhárt Bálint ,Nagy Ernő, Nam Vilmos ,Paizs Sarolta , Pecsi Domokos ,Simon György ,Szabó Lóránd László , Varga Gheorghe .

  Lipsește: Voniga Ladislau

  La ședință participă d-ul Fulop Robert,șef Birou financiar contabil și resurse umane,Toth Emese Zsuzsanna,consilier Primar,Kocsis Robert,reprezentant Birou dezvoltare locală.

  Primar: salut pe cei prezenți în ultima ședință de consiliu local din acest an. Având în vedere că d-ul consilier Magyari Zoltan și-a terminat mandatul de președinte de ședință, primul punct pe ordinea de zi este alegerea președintelui de ședință pentru lunile decembrie 2015-februarie 2016 .

  Trebuie propus un consilier care nu și-a exercitat această funcție pe parcursul acestui an.Propun pe d-ul Nam Vilmos,Cine este pentru?

Pentru  : 11 (Ciatlos György ,Kereszturi István , Magyari Zoltan, Menyhárt Bálint ,Nagy Ernő  , Nam Vilmos,  Paizs Sarolta  , Pecsi Domokos ,Simon György ,Szabó Lóránd László , Varga Gheorghe )

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Președinte de ședință:rog secretarul  comunei să prezinte observaţile consilierilor locali legate de conţinutul procesului verbal al şedinţei consiliului local din  data de  23 noiembrie  2015.

    Secretarul arată că nu a fost formulată nici o observaţie din partea consilierilor pentru modificarea conţinutului procesului verbal amintit,în consecinţă  acestea se aprobă cu unanimitate .

  Preşedintele de şedinţă prezintă ordinea de zi pentru şedinţa de azi care cuprinde următoarele puncte:

 

  1. Proiect de hotărâre privind alegerea președintelui de ședință pentru perioada decembrie 2015-februarie 2016
  2. Proiect de hotărâre privind validarea Dispoziției primarului nr. 289 din 17 decembrie 2015
  3.  Proiect de hotărâre privind aprobarea acoperirii deficitului secţiunii de dezvoltare.

- 2 -

  1. Proiect de hotărâre priivind aprobarea acoperirii deficitului secţiunii de funcționare a instituțiilor finanțate din venituri proprii.
  2. Proiect de hotărâre priivind aprobarea utilizări excedentului bugetar al  anului 2015
  3. Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizări excedentului bugetar al  anului 2015 al bugetul instituțiilor finanțate din venituri proprii.
  4. Proiect de hotărâre privind înființarea Serviciului social comunitar din cadrul Primăriei comunei Acățari
  5. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Statutului şi Actului Constitutiv al Asociaţiei Zona Metropolitană Tîrgu Mureș
  6. Întrebări,interpelări.

Nefiind alte propuneri  cu unanimitate se aprobă ordinea de zi  .

Se trece la discutarea  punctului doi  înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind validarea Dispoziției Primarului comunei Acățari nr.289/ 2015. 

Primar:prezintă expunerea de motive și proiectul de hotărâre

  Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate

Fulop Robert:Astfel de puncte pe ordinea de zi sunt destul de frecvente.

Prin Dispoziția Primarului nr.289/2015 a fost majorată capitolul privind finanțarea cheltuielilor cu salarii la capitolul învățământ ,  cu suma de 60.000 lei din suma defalcată din TVA,motiv pentru care s-a majorat atât partea de venit cât și de cheltuieli al bugetului local.

Având în vedere urgența cu care trebuia rectificat bugetul,aceasta s-a efectuat prin Dispoziție,care conform prevederilor legale trebuie validată în prima ședință de consiliu local.

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 11 (Ciatlos György ,Kereszturi István , Magyari Zoltan, Menyhárt Bálint ,Nagy Ernő  , Nam Vilmos,  Paizs Sarolta  , Pecsi Domokos ,Simon György ,Szabó Lóránd László , Varga Gheorghe )

Împotrivă:  0

  Abţineri:   0

  Se discută punctul trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul  de hotărâre privind aprobarea acoperirii deficitului secţiunii de dezvoltare.

Primar:prezintă expunerea de motive și proiectul de hotărâre

  Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate

Fulop Robert:Astfel de hotărâri se adoptă la sfârșitul fiecărui an,fiind necesare pentru încheierea exercițiului bugetar al anului în curs și începerea din punct de vedere financiar al anului viitor.

La începutul anului pentru funcționarea secțiunii de dezvoltare a fost alocată suma de 470.000 lei din excedentul bugetar  al anului 2014.

În urma reîntregirii excedentului ,secțiunea de dezvoltare are un deficit de 337.852,03 lei.

În situația în care secțiunea de dezvoltare înregistrează deficit,consiliile locale au obligația de a aproba prin hotărâre,acoperirea definitivă  din excedentul bugetului local,  al deficitului secțiunii de dezvoltare,drept pentru care se propune

 

  - 3 -

acoperirea deficitului secțiunii de dezvoltare din excedentul bugetului local,  în valoare de 337.852,03 lei.

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 11 (Ciatlos György ,Kereszturi István , Magyari Zoltan, Menyhárt Bálint ,Nagy Ernő  , Nam Vilmos,  Paizs Sarolta  , Pecsi Domokos ,Simon György ,Szabó Lóránd László , Varga Gheorghe )

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

Se trece la discutarea punctului patru din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea acoperirii deficitului secţiunii de funcționare a instituțiilor finanțate din venituri proprii.

Primar:prezintă expunerea de motive și proiectul de hotărâre

  Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate

Fulop Robert:Proiectul de hotărâre este identic cu cel precedent,dar în aceasta este vorba despre acoperirea deficitului secţiunii de funcționare a instituțiilor finanțate din venituri proprii.

La începutul anului pentru funcționarea  instituțiilor finanțate din venituri proprii a fost alocată suma de 20.000 lei,care la sfârșit de an trebuie reîntregit.

În momentul de față nu am cifră excată ,dar după estimări este vorba de cca.19.000 lei.

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 11 (Ciatlos György ,Kereszturi István , Magyari Zoltan, Menyhárt Bálint ,Nagy Ernő  , Nam Vilmos,  Paizs Sarolta  , Pecsi Domokos ,Simon György ,Szabó Lóránd László , Varga Gheorghe )

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

Se discută punctul cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre priivind aprobarea utilizări excedentului bugetar al  anului 2015.

Primar:prezintă expunerea de motive și proiectul de hotărâre

  Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate

Fulop Robert: După calcule aproximative excedentul bugetar al anului curent va fi în jur de 600.000 lei.

Având în vedere că la începutul anului 2016 nu vor exista încasări care să acopere secțiunea de funcționare se propane utilizarea excedentului anului în curs pentru finanțarea temporară a golurilor de casă de la începutul anului viitor.

Cum s-a propus și în anul precedent ,se propune și în acest an suma de 300.000 lei.

Suma va fi folosită pentru achitarea salariilor și a cheltuielilor  curente cu bunuri și servicii.

Primar:adoptarea acestor proiecte de hotărâri din cadrul ordinei de zi sunt necesare pentru închiderea anului bugetar curent și începerea  din punct de vedere financiar al anului viitor.

 După cum ați auzit  excedentul bugetar al anului curent va fi în jur de 600.000 lei.

 

  - 4 -

Aceasta se datorează faptului că am cheltuit cu chibzuință, în așa fel încât,ca un bun gospodar, să avem rezerve  pentru perioada când nu vor exista încasări.

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 11 (Ciatlos György ,Kereszturi István , Magyari Zoltan, Menyhárt Bálint ,Nagy Ernő  , Nam Vilmos,  Paizs Sarolta  , Pecsi Domokos ,Simon György ,Szabó Lóránd László , Varga Gheorghe )

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

Se trece la discutarea punctului șase din cadul ordinei de zi referitoare la proiect de hotărâre privind aprobarea utilizări excedentului bugetar al  anului 2015 al bugetul instituțiilor finanțate din venituri proprii.

Primar:prezintă expunerea de motive și proiectul de hotărâre

  Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate

Fulop Robert: Proiectul de hotărâre este identic cu cel precedent,dar în aceasta este vorba despre utilizarea excedentului bugetar al  anului 2015 al bugetul instituțiilor finanțate din venituri proprii .

Cum s-a propus și în anul precedent ,se propune și în acest an suma de 20.000 lei,care este necesară pentru funcționarea echipei de muncitori de la Compartimentul de dezvoltare publică.

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 11 (Ciatlos György ,Kereszturi István , Magyari Zoltan, Menyhárt Bálint ,Nagy Ernő  , Nam Vilmos,  Paizs Sarolta  , Pecsi Domokos ,Simon György ,Szabó Lóránd László , Varga Gheorghe )

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se discută punctul  șapte din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind înființarea Serviciului social comunitar din cadrul Primăriei comunei Acățari .

Primar:prezintă expunerea de motive și proiectul de hotărâre

  Kocsis Robert:prezintă referatul de specialitate

   Kocsis Robert: Primăria comunei Acățari are în subordinea sa un serviciu public de asistență socială, înființat în anul 2010 , în baza Hotărârii Consiliului Local nr 7/25 februarie 2010 și acreditat în baza Certificatului de acreditare nr 000509, emis de Ministerul Muncii, Familiei, Protecție Sociale și Persoanelor Vârstnice.

Prin HG 867/2015 a fost aprobat Nomenclatorul serviciilor sociale precum și regulementul de organizare și funcționare a serviciilor de asistență socială în cadrul compartimnentelor de asistență socială.

În baza acestei hotărâri, Ministerul a demarat procedura de licențiere în luna ianuarie 2015.

Măsura vine în urma aprobării standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate copiilor, persoanelor vârstnice, celor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului, persoanelor cu dizabilităţi, dar şi altor categorii de persoane aflate în dificultate, a cantinelor sociale, precum și pentru serviciile acordate în comunitate sau în sistem integrat.

 

  - 5 -

 Potrivit Legii nr. 197/2012, furnizorii de servicii sociale au obligaţia de a deţine certificat de acreditare şi licenţă de funcţionare pentru fiecare din serviciile pe care le acordă.  Astfel, furnizorii care au obţinut certificatul de acreditare în baza Legii nr. 197/2012 trebuie să solicite licenţa de funcţionare pentru serviciile administrate. Procesul de licenţiere presupune verificarea respectării standardelor minime de calitate - cerinţe minimale în privinţa eficacităţii şi eficienţei activităţilor desfăşurate, în raport cu nevoile beneficiarilor, cu obiectivele asumate și cu rezultatele aşteptate .Acordarea serviciilor sociale fără licenţă de funcţionare constituie contravenţie şi este sancţionată de către inspectorii sociali din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei.

În acest sens, se propune înființarea noului serviciu social comunitar în cadrul compartimentului de asistență socială, precum și aprobarea regulamentului de organizare și funcționare a serviciului social comunitar.

Secretar:HGR nr.867/2015 prevede că furnizorii  de servicii sociale au obligaţia de a elabora, regulamente proprii de organizare şi funcţionare, pe care le aprobă prin hotărâre  a organului de conducere prevăzut de lege,în cazul nostrum Consiliul local.

   Elaborarea regulamentelor proprii de organizare şi funcţionare se realizează cu respectarea modelului-cadru al regulamentului aplicabil și a legislaţiei specifice.

    Primar:există scheletul care trebuie adatat la condițiile concrete existente la noi.

    Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 11 (Ciatlos György ,Kereszturi István , Magyari Zoltan, Menyhárt Bálint ,Nagy Ernő  , Nam Vilmos,  Paizs Sarolta  , Pecsi Domokos ,Simon György ,Szabó Lóránd László , Varga Gheorghe )

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

Se trece la discutarea punctului opt din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea modificării Statutului şi Actului Constitutiv al Asociaţiei Zona Metropolitană Tîrgu Mureș.

  Primar:prezintă expunerea de motive și proiectul de hotărâre

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

    Secretar: Asociația „Zona Metropolitană Tîrgu Mureş” s-a constituit în anul 2006  prin voinţa liberă a membrilor fondatori, respectiv :Consiliul județean, Consiliul Local Municipal Tîrgu Mureş, Consiliul Local Ungheni, Consiliul Local Acăţari, Consiliul Local Ceuaşu de Cîmpie, Consiliul Local Corunca, Consiliul Local CrăciuneştiConsiliul Local Cristeşti, Consiliul Local Ernei, Consiliul Local Gheorghe Doja , Consiliul Local Livezeni, Consiliul Local Pănet, Consiliul Local Sâncraiu de Mureş , Consiliul Local Sîngeorgiu de Mureş, Consiliul Local Sînpaul,

  Scopul asociației a fost  dezvoltarea zonei metropolitane Tîrgu Mureș din perspectiva relațiilor economice, sociale, culturale, turistice, sportive existente între autoritățile administrației publice locale componente ale zonei

  Având în vedere unele situații ivite de la înfiinţarea asociaţiei ,pe plan legislative, apare ca necesară modificarea Actului Constitutiv şi a Statutului Asociației.

 

  - 7 -

 În esenţă, modificările celor două acte vizează completarea obiectivelor asociaţiei, reglementarea primirii de noi membri, a obligaţiilor membrilor, a termenelor și mijloacelor prin care se face convocarea Consiliului Metropolitan, a modului de desfăşurare a şedinţelor şi adoptarea hotărârilor, stabilirea unor măsuri legate de componenţa şi funcţionarea Consiliului Director, a Comisiei de cenzori, respectiv înlăturarea unor prevederi statutare care sunt contrare dispoziţiilor legale incidente.

  Conform modificărilor Consiliul director este organul executiv de conducere şi administrare al Asociaţiei. Consiliul Director este format din 5 (cinci) membri: doi co-președinți, 2 membri şi un secretar.

Pe toată durata asociaţiei, calitatea de co-preşedinţi ai Consiliului Director o deţin Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş şi respectiv, Primarul Municipiului Tîrgu Mureş în funcţie.

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 11 (Ciatlos György ,Kereszturi István , Magyari Zoltan, Menyhárt Bálint ,Nagy Ernő  , Nam Vilmos,  Paizs Sarolta  , Pecsi Domokos ,Simon György ,Szabó Lóránd László , Varga Gheorghe )

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Primar:

  Primar:fiind ultima ședință din acest an,doresc să Vă mulțumesc pentru colaborare.

  Consider că încheiem un an cu rezultate foarte bune.Planurile de la începutul anului au fost realizate în totalitate , la unele capitole realizând chiar mai  mult decât a fost prevăzut.

  Se poate afirma că unde există conlucrare,sprijinul populației,rezultatele nu vor întârzia.

  Sper că și în anul viitor să avem o colaborare bună ,în interesul comunității pe care reprezentăm.

  Vă doresc un an nou fericit cu sănătate și plin cu împliniri.

  La mulți ani.

  Nefiind alte intervenţi din partea consilierilor,preşedintele de şedinţă mulţumeşte pentru participare ,considerând încheiate lucrările şedinţei de azi.

 

  Preşedinte de şedinţă

    Nam Vilmos

  Secretar,

    Jozsa Ferenc