21 January 2015
ROMÂNIA,
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 –333.112, 0265- 333.298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr.7087 din 29 decembrie 2014
P R O C E S-V E R B A L
al şedinţei Consiliului local Acăţari din 29 decembrie 2014
Încheiat azi 29 decembrie 2014 cu ocazia şedinţei ordinare al Consiliului local Acăţari .
Sunt prezenţi:Osvath Csaba,primarul comunei şi următori consilieri locali: Ciatlos György ,Kereszturi István , Magyari Zoltan, Menyhárt Bálint ,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Simon György ,Szabó Lóránd László , Varga Gheorghe, Voniga Ladislau.
Lipsește: Pecsi Domokos
La ședință participă:Fulop Robert,șef Birou financiar contabil și resurse umane și Toth Emese Zsuzsanna,consilierul primarului.
Primar:salut pe cei prezenți la ultima ședință de consiliu local.
Președinte de ședință:rog secretarul comunei să prezinte observaţile consilierilor locali legate de conţinutul procesului verbal al şedinţei consiliului local din data de 16 decembrie 2014.
Secretarul arată că nu a fost formulată nici o observaţie din partea consilierilor pentru modificarea conţinutului procesului verbal amintit,în consecinţă acestea se aprobă cu unanimitate .
Preşedintele de şedinţă prezintă ordinea de zi pentru şedinţa de azi care cuprinde următoarele puncte:
1.Proiect de hotărâre privind aprobarea acoperirii definitive a deficitului secțiunii de dezvoltare.
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anului 2014 în anul 2015.
3.Proiect de hotărâre privind validarea Dispoziției Primarului comunei nr.411/19 decembrie 2014.
4.Proiect de hotărâre privind acordarea avizului favorabil ca Școala Gimnazială Acățari să devină parte a consorțiului școlar constituit de următoarele unități de învățământ Grup Școlar ”Bocskai Istvan”Miercurea Nirajului,Școala Gimnazială Vârgata,Școala Gimnazială Miercurea Nirajului,Școala Gimnazială Mărculeni,Școala Gimnazială Măgherani
- 2 –
5.Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentantului autorităţii pentru a vota în Adunarea Generală a A.D.I „AQUA INVEST MUREŞ” aprobarea Master Planului revizuit pentru sectorul de apă şi canal a judeţului Mureş
6.Întrebări,interpelări.
Primar:d-ul contabil șef mai are de propus un punct pe ordinea de zi.
Fulop Robert:având în vedere că au apărut Normele legate de încheierea anului bugetar doresc să propun următorul punct pe ordinea de zi:Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anului 2014 al bugetului insituțiilor finanțate din venituri proprii.
Nefiind alte propuneri ,cu propunerea d-lui Fulop Robert , cu unanimitate se aprobă ordinea de zi propusă.
Se trece la discutarea primului punct înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea acoperirii definitive a deficitului secțiunii de dezvoltare.
Primar:prezintă proiectul de hotărâre .
Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate
Fulop Robert:este vorba despre faptul că o anumită sumă dintr-un buzunar se pune în alt buzunar.
Concret:la secțiunea de dezvoltare apare un deficit care se acoperă din excedentul bugetului.
Este vorba despre suma de 533.313,19 lei,care se acoperă din excedentul anilor precedenți.
Primar:este vorba despre chestiuni financiar contabile,necesare încheierii anului bugetar.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
Pentru : 11 (Ciatlos György ,Kereszturi Istvan ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Simon György,Szabó Lóránd László, Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anului 2014 în anul 2015.
Primar:prezintă proiectul de hotărâre .
Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate
Fulop Robert:am încheiat foarte bine anul financiar 2014,existând un excedent bugetar de 470.000 lei.
Pentru a putea începe anul financiar 2015,respectiv pentru acoperirea temporară a golurilor de casă provenite din decalajele între venituri și cheltuieli ,este nevoie de aprobarea utilizării excedentului anului 2014.
- 3 –
Pentru secțiunea de funcționare s-a propus suma de 300.000 lei,iar pentru secțiunea de dezvoltare 150.000 lei.
Primar:în primele luni din lipsa bugetului și al unei colectări mai slabe va exista un decalaj între venituri și cheltuieli.
Pentru ca și în această perioadă să putem onora plata facturilor,salariul angajaților,etc, este nevoie de aprobarea proiectului de hotărâre.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
Pentru : 11 (Ciatlos György ,Kereszturi Istvan ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Simon György,Szabó Lóránd László, Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se trece la discutarea punctului trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind validarea Dispoziției Primarului comunei nr.411/19 decembrie 2014.
Primar:prezintă proiectul de hotărâre .
Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate
Fulop Robert:la sfârșit de an la rectificarea bugetului s-a primit o anumită sumă pentru achitarea ratelor de capital restante aferente imprumutului contractat.
La acordarea acestei sume , s-a primit mai mult cu 10 lei,sumă care trebuia retrasă,motiv pentru care era nevoie de rectificare bugetară, care s-a efectuat prin Dispoziției Primarului comunei nr.411/19 decembrie 2014, care conform prevederilor legale trebuie supuse validării Consiliului local în prima ședință.
Primar:despre sumele primite la rectificarea bugetară s-a discutat în ședința trecută.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
Pentru : 11 (Ciatlos György ,Kereszturi Istvan ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Simon György,Szabó Lóránd László, Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea utilizării excedentului bugetar al anului 2014 al bugetului insituțiilor finanțate din venituri proprii.
Primar:prezintă proiectul de hotărâre .
Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate
Fulop Robert:în normele de închidere a anului bugetar,recent apărute,este prevăzută că veniturile bugetului finanțat din venituri propriu să fie trecute în contabilitate altfel decât până acum.
Pentru ca activitățile autofinanțate să poate funcționa la începutul anului viitor ,în proiectul de hotărâre s-a propus ca suma de 20.000 lei,excedent al anului 2014,să fie utilizată pentru acoperirea temporară a golurilor de casă,provenite din decalajul între venituri și cheltuieli.
- 4 –
Aceste activități autofinanțate se referă la cămine culturale,compartimentul de dezvoltare,silvicultură,etc.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
Pentru : 11 (Ciatlos György ,Kereszturi Istvan ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Simon György,Szabó Lóránd László, Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se trece la discutarea punctului cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind acordarea avizului favorabil ca Școala Gimnazială Acățari să devină parte a consorțiului școlar constituit de următoarele unități de învățământ Grup Școlar ”Bocskai Istvan”Miercurea Nirajului,Școala Gimnazială Vârgata,Școala Gimnazială Miercurea Nirajului,Școala Gimnazială Mărculeni,Școala Gimnazială Măgherani
Primar:prezintă proiectul de hotărâre .
Secretar:prezintă referatul de specialitate
Primar:într-o ședință precedentă am discutat despre faptul că se dorește ca la Școala Gimnazială Acățari să se înfințeze două clase profesionale,motiv pentru care este necesar ca Școala Acățari să facă parte dintr-un consorțiu.
Consorțiul între Grup Școlar ”Bocskai Istvan”Miercurea Nirajului,Școala Gimnazială Vârgata,Școala Gimnazială Miercurea Nirajului,Școala Gimnazială Mărculeni și Școala Gimnazială Măgherani există,iar pentru ca și comuna noastră să facă parte din aceasta este nevoie de avizul favorabil al consiliului local.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
Pentru : 11 (Ciatlos György ,Kereszturi Istvan ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Simon György,Szabó Lóránd László, Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul șase din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind mandatarea reprezentantului autorităţii pentru a vota în Adunarea Generală a A.D.I „AQUA INVEST MUREŞ” aprobarea Master Planului revizuit pentru sectorul de apă şi canal a judeţului Mureş.
Primar:prezintă proiectul de hotărâre .
Secretar:prezintă referatul de specialitate
Primar: În anul 2009, Consiliul Judeţean a aprobat Master Planul pentru sectorul de apă şi canal a judeţului Mureş.
Acesta, a fost revizuit de o firmă consultantă în cadrul proiectului “Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Mureş” şi este un document necesar elaborării viitoarei aplicaţii de finanţare, care se va derula în perioada 2014-2020.
La ședințele A.D.I „AQUA INVEST MUREŞ” a participat și până în prezent viceprimarul, care este propus în proiectul de hotărâre.
- 5 –
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
Pentru : 11 (Ciatlos György ,Kereszturi Istvan ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Simon György,Szabó Lóránd László, Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Kereszturi Istvan:doresc să Vă informez că pe data de 23 decembrie au sosit pachetele pentru implementarea Programului Operațional ”Ajutorarea persoanelor defavorizate”.
Nu au fost transmise integral conform numărul alocat comunei noastre,urmând ca cantitate primită să fie reîntregită la o dată ulterioară.
Începând cu data de 6 ianuarie a anului viitor,după un program care va fi adus la cunoștință publică,vom trece la împărțirea acestora.
Întrebarea care se pune este ca să împărțim ca și până în prezent,respectiv transportând acestea în sate,sau să invităm cetățenii să ridice de la sediul Instituției noastre unde sunt depozitate.
Primar:eu sunt de părere ca să vină cetățeni după pachete.În mod normal la cei bolnavi sau netransportabili vom duce la domiciliul acestora aceste pachete.
Dacă vin persoanele beneficiare a acestor ajutoare,economisim forță de muncă,mijloc de transport,etc.
Până în prezent la împărțirea ajutorului au participat 5-6 angajați,s-a solicitat mijloc de transport,existând și unele riscuri la predarea acestora.
Rog consilierii să ajute la împărțirea acestor pachete.Menționez că este vorba despre pachete sigilate identice.
Kereszturi Istvan:fiecare beneficiar va primi două pachete pe baza talonului primit și al cărți de identitate.
Am auzit multe cazuri de pierderi/vânzări de taloane,fapt care va îngreutății împărțirea ajutorului.
Voniga Ladislau:mulți beneficiari au mașină.
Szabo Lorand Laszlo:dacă nu au mașini au căruțe.Pentru două pachete consistente pot să se deplaseze la sediul Primăriei.
Ciatlos Gyorgy:persoanele sănătoase pot să vină la Primărie.Pentru cei bolnavi pachetele să se transporte acasă la domiciliul lor.
Primar:În numele meu și al angajaților doresc să Vă urez La Mulți Ani.
Doresc să mulțumesc conlucrarea bună de care ați dat dovadă în acest an.
A fost un an bun cu rezultate bune.
Am gospodărit în așa fel încât să putem începe financiar anul viitor cu excedent
.
Nu știu cum va fi anul viitor,am unele idei pe care doresc să pun în practică,dar despre acestea vom vorbi la timpul potrivit.
Încăodată La Mulți Ani vouă,familiilor voastre și apropiaților voștri.
Vă rog să transmiteți urările mele de bine tuturor cetățenilor comunei.
Kereszturi Istvan:la rândul meu și eu doresc să Vă urez La Mulți Ani.
Sper ca anul viitor să fie măcar la fel de bun ca și aceasta.
Vă urez sănătate și prosperitate în anul care urmează.
- 6 –
Nefiind alte intervenţi din partea consilierilor,preşedintele de şedinţă mulţumeşte pentru participare ,considerând încheiate lucrările şedinţei de azi.
Preşedinte de şedinţă
Paizs Sarolta
Secretar,
Jozsa Ferenc