12 December 2019

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

Nr. 7923   din  28 noiembrie   2019

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei  Consiliului local Acăţari din 28 noiembrie 2019

 

 

                   Încheiat azi  28 noiembrie  2019 cu ocazia şedinţei ordinare  a Consiliului local al comunei Acăţari.

                   La ședință sunt prezenţi:Osvath Csaba,primarul  comunei Acățari  și următori consilieri locali:  Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint , More Tibor , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente și Veres Gaspar Ervin .

                   Lipsește; Nagy Albert

La ședință participă :  Toth Emese Zsuzsanna,administrator public  , Fulop Robert,șef Birou financiar contabil și resurse umane, Simon Maria Aranka,delegat sătesc satul Stejeriș , Piri Jozsef,delegat sătesc satul Corbești

Președinte de ședință:salut pe cei prezenți și dau citire ordinei de zi pentru ședința de azi,care cuprinde următoarele puncte:

 

                1. Proiect de hotărâre  privind alegerea  presedintelui de sedinta pentru  luniiledecembrie  2019 -  februarie 2020.

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         2. Proiect de hotărâre  privind înfiinţarea Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă al Comunei Acățari , Judeţul Mureș.

                                                        Inițiator:Primarul comunei

                   3. Proiect de hotărâre privind numirea persoanei cu atribuţii de indrumare, control şi constatare a încălcării legii în domeniul Prevenirii şi Stingerii Incendiilor al comunei Acățari,județul Mureș

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         4. Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii unui act adiţional la ”Contractului de delegare a gestiunii activitătilor de colectare si transport a deseurilor municipale si altor fluxuri de deseuri,  componente ale serviciului de salubrizare al Judetului Mureș - zona 1 Sînpaul”

                                                        Inițiator:Primarul comunei

                   5. Proiect de hotărâre  privind aprobarea  inițierii intocmirii  documentatiei de urbanism PUZ ,, ACĂȚARI NORD-CONSTRUIRE CASĂ MORTUARĂ’’

                                                        Inițiator:Primarul comunei

                                                        - 2 -

         6.Proiect de hotărârre privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în  anul fiscal 2020

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         7.Întrebări,interpelări

        

         Președinte de ședință:cine este de acord cu ordinea de zi prezentată ?

Pentru   : 12 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint , More Tibor  , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  ,  Pecsi Domokos, Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

Președinte de ședință:rog secretarul  comunei să prezinte observaţile consilierilor locali legate de conţinutul procesului verbal al şedinţei consiliului local din  data de 31 octombrie   2019.

Secretarul arată că nu a fost formulată nici o observaţie din partea consilierilor pentru modificarea conţinutului procesului verbal amintit .

                   Președinte de ședință:supun la vot conținutul procesului verbal a ședinței din  31 octombrie 2019.

Pentru   : 12 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint , More Tibor  , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  ,  Pecsi Domokos, Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

                Se  trece la discutarea primului punct înscris pe ordinea de zi referitor la proiectul  de hotărâre  privind alegerea  presedintelui de sedinta pentru  luniiledecembrie  2019 -  februarie 2020.

         Primar:Vă rog să faceți propuneri.

         D-ul consilier Nam Vilmos propune pe Pecsi Domokos.

         Președinte de ședință:supun la vot propunerea.

         Pentru   : 12 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint , More Tibor  , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  ,  Pecsi Domokos, Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se discută punctul doi înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind înfiinţarea Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă al Comunei Acățari , Judeţul Mureș.

            Secretar: În anul 2019 a apărut  un Ordin al MAI , care prevede că Serviciile Voluntare pentru Situații de Urgență înființate până în prezent trebuie să îndeplinească criteriile de performanţă aprobate prin  Ordinul susmenționat în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a acestuia.

         Pratctic toate SVSU-le trebuie înființate cu noile criteria de performanță.

         Dacă până în prezente eram SVSU de tip II, conform noului Ordin vom fi SVSU de tip V 3.

 

 

-         3 –

         Legislația prevede:

Serviciile voluntare se constituie în comune, oraşe şi municipii, în subordinea consiliilor locale, pe următoarele tipuri:

a)servicii tip V1 - la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale care au în evidenţă un număr de cel mult 1.000 de gospodării şi/sau clădiri de locuit colective;

b)servicii tip V2 - la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale care au în evidenţă un număr cuprins între 1.000 şi 3.000 de gospodării şi/sau clădiri de locuit colective;

c)servicii tip V3 - la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale care au în evidenţă un număr de peste 3.000 de gospodării şi/sau clădiri de locuit colective.

           Serviciile tip V2 au obligaţia să se doteze cu o autospecială de stingere cu apă şi spumă, iar serviciile tip V3, cu minimum două autospeciale de stingere cu apă şi spumă.

         Dispunând de două autospeciale și gospodării peste 3.000 serviciul la Instituția noastră va va fi de tip V3.

         Înființarea acestui serviciu prevede o documentație mult mai voluminoasă decât la un serviciu de tip V 1.

         Documentația prin d-ul More Tibor,șef serviciu SVSU a fost déjà  dus la ISU pentru verificare.

         Toată documentația ce este întocmită pentru înființarea acestui serviciu se trimite la ISU pentru avizare.

                   Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre propus.

         Pentru   : 12 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint , More Tibor  , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  ,  Pecsi Domokos, Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se trece la discutarea punctului trei din cadrul ordinei de zi referitor la proiectul  de hotărâre privind numirea persoanei cu atribuţii de indrumare, control şi constatare a încălcării legii în domeniul Prevenirii şi Stingerii Incendiilor al comunei Acățari,județul Mureș.

         Secretar: Legislați în vigoare prevede că  la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, cadrul tehnic cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor se desemnează de consiliul local.

         Activităţile de prevenire a incendiilor se desfăşoară de către personalul din compartimentul de prevenire din cadrul serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţă, pe baza regulamentului elaborat de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi aprobat prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.

                Având în vedere că atribuţiile pentru cadrul tehnic cu atribuţii în domeniul apărării împotriva incendiilor  se stabilesc şi se detaliază astfel încât să permită îndeplinirea obligaţiilor legale care revin autorităţilor administraţiei publice se propune aprobarea proiectului de hotărâre,desemnând  pe d-ul More Tibor – şef serviciu SVSU ,ca persoană cu atribuţii de indrumare, control şi constatare a încălcării legii în domeniul Prevenirii şi Stingerii Incendiilor .

 

-         4-

Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

         Pentru   : 12 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint , More Tibor  , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  ,  Pecsi Domokos, Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

        Se discută punctul patru din cadrul ordinei de zi referitor la proiectul  de hotărâre privind aprobarea încheierii unui act adiţional la  Contractului de delegare a gestiunii activitătilor de colectare si transport a deseurilor municipale si altor fluxuri de deseuri,  componente ale serviciului de salubrizare al Judetului Mureș - zona 1 Sînpaul.

            Secretar: Prin contractul nr. 832/27.03.2019  Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară ECOLECT MUREȘ a delegat  gestiunea  activitătilor de colectare si transport a deseurilor municipale și altor fluxuri de deseuri, componente ale serviciului de salubrizare al Judetului Mureș - zona 1  Sînpaul către  Asocierea SC Sylevy Salubriserv SRL – SC Brai Cata SRL.

         Prin actul adițional  ADI Ecolect  propune:

Contravaloarea Serviciului prestat pe Aria Delegării, se facturează lunar de către Delegat către UAT, pe baza avizului ADI. Operatorul va înainta către ADI in termen de 3 – 5 zile de la finalul lunii documentele justificative ( ex: bonuri de cântar, formulare, CMR și alte documente de natură să asigure trasabilitatea deșeurilor) pe baza cărora se va emite factura aferentă fiecărui  UAT. Sub condiția primirii acestor documente, ADI, în termen cel mult 10 zile de la primirea acestora, va aviza sau va comunica neaprobarea, indicând motivele care stau la baza neaprobării.

Sumele care sunt acoperite de către OIREP-uri, vor fi plătite  de către ADI, operatorilor  în termen de 2 zile lucrătoare de la primirea sumelor respective de la OIREP-uri.

ADI  va indica sumele aferente fiecărui UAT pentru care se efectuează plata, în funcție de cantitatile acceptate de reciclatori/valorificatori, urmând ca respectivele sume să fie deduse din factura/ile lunii următoare transmise de operator UAT-urilor.

Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

         Pentru   : 12 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint , More Tibor  , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  ,  Pecsi Domokos, Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

Se trece la discutarea punctului cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul  de hotărâre  privind aprobarea  inițierii intocmirii  documentatiei de urbanism PUZ ,, ACĂȚARI NORD-CONSTRUIRE CASĂ MORTUARĂ’’

Secretar: Terenul care face obiectul  Plan Urbanistic Zonal este situat în extravilanul localității Acățari, jud. Mureș. Din drumul european E60, pe direcția Târgu Mureș - Sighișoara, după iesirea din localitătea Acățari către Târgu Mureș, se desprinde un drum la stânga (drum de exploatare pietruit) care face legătura cu amplasamentul studiat.

-         5 -

Terenul reglementat are o suprafață de 1.768 mp, din care 1.768 mp arabil.

         Conform PUG Acățari, zona studiată este situată în extravilanul localității.

Prin prezentul proiect proprietarul – comuna Acățari - îşi propune:

-         introducere teren în intravilan pentru următoarele funcțiuni:construire casă mortuară.

-         rezolvarea circulației carosabile şi pietonale în interiorul parcelei (inclusiv parcaje)

-         indicare trasee utilități (apă, canalizare, electrice, etc.) și modul de racordare.

Fiind o zonă situată în  extravilanul localității, în prezent zonă agricolă, la limita intravilanului comunei Acățari, zona propusă pentru construirea casei mortuare, prin izolarea ei, lângă cimitirul comunal, nu deranjează teritoriile locuite.

Proiectul de hotărâre a fost propus -cu toate că arhitectul care a executat documentația tehnică a afirmat că nu este nevoie de această hotărâre- pentru a servi la Ministerul Agriculturii pentru scoaterea terenului din circuitul agricol și introducerea acestuia în categoria de folosință curți și construcții.

         Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

         Pentru   : 12 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint , More Tibor  , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  ,  Pecsi Domokos, Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se  discută punctul șase din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărârre privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în  anul fiscal 2020.

         Fulop Robert:prin Hotărârea Consiliului local Acățari nr.21 din 14 mai 2019 a fost aprobată indexarea impozitelor și taxelor locale, precum și a limitei amenzilor aplicate de organul fiscal local în cazul persoanelor fizice si juridice pentru anul 2020, cu rata inflației de 4,6%, conform  datelor comunicate de Institutul  Național de Statistică.

         În consecință nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în  anul fiscal 2020 vor fi majorate cu 4,6%.

         Primar: proiectul de hotărâre  privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în  anul fiscal 2020 a fost transmis fiecărui consilier local.

         Am solicitat efectuare de  cacule de la   angajații Birolui financiar contabil și resurse umane  solicitând  ca să vină  cu o propunere  financiară ca impozitul în anul 2020 să nu crească față de an ul 2019.

         Conform legislației  nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în  anul fiscal 2020 trebuie majorate cu 4,6%.

-         6 –

Primar: Am solicitat calcule despre posibilitatea ca această rată de inflație ,care conform legislației care trebuie aplicat ,să nu ducă la creșterea  impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile  pentru anul  fiscal 2020.

Posibilitatea legală ar fi ca pentru impozitul pe clădirile rezidentiale si cladirile – anexa- , aflate in proprietatea  persoanelor fizice, se aplica cota de 0,090 % asupra valorii impozabile a clădirii, determinată potrivit criteriilor şi normelor de evaluare,față de 0,095 % stabilit pentru anul fiscal 2019.

     Primar: Prin această soluție  creșterile de taxe și impozite ar rămâne aproximativ la nivelul anului 2019 ,eventualele creșteri ar fi poate de  câteva lei.

     Szabo Lorand Laszlo:rata inflației de 4,6% este definitivă.

     Fulop Robert:da.Procentul a fost comunicat de către Direcția județeană de Statistică.

         Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

         Pentru   : 12 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Krizsan Tibor , Magyari Zoltan , Menyhart Balint , More Tibor  , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  ,  Pecsi Domokos, Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

     Primar:poate unii consilieri aduc aminte de faptul că au existat ani,când rata inflației nu sa aplicat,iar multe UAT-uri au fost nevoite să aplice o creștere de  15-20%.

     Noi aplicăm majorarea taxelor și impozitelor cu rata inflației,astfel evităm  ca majorările să nu fie foarte mari de la un an la altul.

         Ciatlos Gyorgy:dacă programul iluminatului public,se poate prelungii dimineața,pentru că elevii care merg la școală trebuie să se deplaseze pe întuneric.

         Primar: aprinderea iluminatului  fiind automatizat,în fiecare săptămână facem corecturile necesare la perioada când se aprind și se sting becurile.

         Pecsi Domokos: când vin electricienii pentru montarea iluminatului festiv în sate,având în satul Găiești,becuri arse.

         Sper ca înainde de 6 decembrie aceste problem să fie rezolvate.

 

 

 

                

Nefiind alte  intervenţi din partea  consilierilor,preşedintele de şedinţă  mulţumeşte    pentru   participare ,considerând  încheiate   lucrările  şedinţei de azi.

 

 

 

Preşedinte de şedinţă

Ciatlos György

                                                                                      Secretar general

                                                                                        Jozsa Ferenc