15 July 2019
ROMÂNIA,
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr. 4754 din 27 iunie 2019
P R O C E S-V E R B A L
al şedinţei Consiliului local Acăţari din 27 iunie 2019
Încheiat azi 27 iunie 2019 cu ocazia şedinţei ordinare a Consiliului local al comunei Acăţari.
La ședință sunt prezenţi:Osvath Csaba,primarul comunei Acățari și următori consilieri locali: Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad , Magyari Zoltan ,Menyhart Balint , More Tibor , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos ,Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente și Veres Gaspar Ervin .
Lipsesc: Krizsan Tibor, Nagy Albert, Szabo Lorand Laszlo
La ședință participă : Toth Emese Zsuzsanna,administrator public , Fulop Robert,șef Birou financiar contabil și resurse umane, Simon Maria Aranka,delegat sătesc satul Stejeriș , Piri Jozsef,delegat sătesc satul Corbești
Primar:salut pe cei prezenți.
Primul punct înscris pe ordinea de zi este alegerea președintelui de ședință pentru lunile iunie-august 2019.
Vă rog să faceți propunere.
Menyhart Balint propune pe Nam Vilmos.
Primar:cine este pentru?
Pentru : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad , Magyari Zoltan ,Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos ,Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Președinte de ședință:salut pe cei prezenți și dau citire ordinei de zi pentru ședința de azi,care cuprinde următoarele puncte:
1.Proiect de hotărâre privind privind alegerea presedintelui de sedinta pentru lunile iunie-august 2019
2.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul bugetar în curs.
3.Proiect de hotărâre privind aprobarea Convenţiei de cooperare pentru implementarea Proiectului de interes public „Poliţie – Autorităţi locale servicii publice în parteneriat” .
- 2 –
4.Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al compartimentului de asistenta sociala din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Acățari.
5.Proiect de hotărâre privind scoaterea la licitatie în vederea închirierii a unui imobil apartinând domeniului public al comunei Acățari .
6. Proiect de hotărâre privind dizolvarea , lichidarea și radierea SC Salubritate Valea Nirajului SRL.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziţionării unui imobil, situat în com.Acățari,sat.Acățari,nr.236/B,proprietar Moreh Victor.
8.Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de instituire și administrare a taxei speciale de salubrizare în judeţul Mureş.
9.Întrebări,interpelări.
Președinte de ședință:cine este de acord cu ordinea de zi prezentată ?
Primar:eu aș avea o propunere dacă sunteți de acord
Propun ca punctul opt din cadrul ordinii de zi să fie amânat pentru o ședință ulterioară,când vom avea informații suplimentare, și vom vedea funcționarea colectării deșeurilor.
Să nu adoptăm o hotărârea care poate fi atacată de Instituția Prefectului sau peste o lună trebuie să modificăm.
Ar fi foarte multe de zis la acest punct din cadrul ordinei de zi, mai ales de către reprezentanții ADI Ecolect și câștigătorul licitației, dar nu doresc acuma să intru în amănunte.
Unele aspecte din cadrul proiectului de hotărâre nu sunt clare,motiv pentru care doresc să obțin informații suplimentare,pe care să le discutăm împreună, și să votați în cunoștință de cauză.
Președinte de ședință: cine este pentru aprobarea ordinii de zi,cu modificarea propusă de primar.
Pentru : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad , Magyari Zoltan ,Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos ,Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Aș mai aduce la cunoștința voastră,că societatea care a câștigat licitația pentru colectarea deșeurilor a primit ordin de începere a lucrărilor de la ADI Ecolect,urmând ca în comuna noastră să începe activitate de la 1 iulie 2019.
Vor veni de mai multe ori, atât la colectarea deșeurilor menajere cât și la insule pentru deșeurile colectate selectiv.
În proiectul de hotărâre sunt elemente contradictori,dar ce știm sigur este că trebuie să reorganizăm insulele unde cetățenii pot depozita gunoiul în mod selectiv.
Nu doresc să desfințăm rezultatele obținute cu privire la colectarea selectivă,dar nici nu doresc ca o persoană vârstnică să transporte deșeul selectiv colectat la o distanță mare.
Am făcut afișe,în care este consemnat că începând cu 1 iulie a.c. deșeurile vor fi colectate de firma care a câștigat licitația ,respectiv SC Sylevy Salubriserv SRL care va colecta deșeurile luni și marți în comuna noastră.
- 3 –
La început s-ar putea să fie unele probleme,dar sperăm că acestea cu timpul să fie corectate,ca procesul de colectare a deșeurilor să se desfășoare în condiții bune.
Președinte de ședință:rog secretarul comunei să prezinte observaţile consilierilor locali legate de conţinutul procesului verbal al şedinţei consiliului local din data de 14 mai 2019.
Secretarul arată că nu a fost formulată nici o observaţie din partea consilierilor pentru modificarea conţinutului procesului verbal amintit .
Președinte de ședință:supun la vot conținutul procesului verbal a ședinței din 14 mai 2019.
Pentru : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad , Magyari Zoltan ,Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos ,Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se trece la discutarea punctului doi înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul bugetar în curs.
Fulop Robert:prin Contractul de finanțare încheiat între Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și Consiliul județean,comuna noastră a primit suma de 16.000 lei pentru elaborarea PUG-lor.
Suma respectivă nu este nici pedeoparte destulă pentru această lucrare,dar bine că s-a început această finanțare.
Fondul primit este trecut în buget atât la capitolul venituri la capitolul ”planuri și regulamente de urbanism ”cât și la cheltuieli,cum prevede legislația.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad , Magyari Zoltan ,Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos ,Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea Convenţiei de cooperare pentru implementarea proiectului de interes public „Poliţie – Autorităţi locale servicii publice în parteneriat”.
Secretar:astfel de hotărâre a fost adoptată și în anii precedenți.
Inspectoratul General al Poliţiei Române a iniţiat proiectul partenerial „Poliție – Autorități locale servicii publice în parteneriat ”.
Acest Proiect se doreşte a fi un efort colectiv care vizează crearea şi întărirea unui parteneriat bazat pe încredere şi transparenţă între Poliţie şi comunitatea reprezentată prin administraţia publică locală, în scopul îmbunătăţiri nivelului de siguranţă publică în localităţile de pe teritoriul judeţului Mureş.
Modelul Convenției de cooperare a fost transmis Instituție noastre de către Inspectoratul județean de Poliție Mureș,care este unul standardizat pentru tot județul.
- 4 –
În convenție sunt trecute generalități cu scopul de a eficientiza sistemul de ordine și siguranță publică,printr-o abordare proactivă,orientată către nevoile cetățenilor și comunități.
Concret se vorbește despre posibilitatea ajutorării autovehiculelor MAI în derularea activității.
Motivul pentru care se supune proiectul de hotărâre pentru adoptare de către Consiliul local este că Convenția de cooperare se încheie între IPJ Mureș și Consiliul local.
Primar:astfel de convenții au fost încheiate și în anii precedenți,dar dacă mă amintesc bine anul trecut nu am oferit nici un ajutor pentru funcționarea autovehiculelor.
Parcă acum doi anii am contribuit cu o cantitate mica de carburant
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad , Magyari Zoltan ,Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos ,Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se trece la discutarea punctului patru și anume proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al compartimentului de asistenta sociala din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Acățari.
Secretar: în perioada 06-20.05 2019 inspectori sociali din cadrul Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Mureș au efectuat un control tematic la SAS Acățari.
În urma constatărilor a fost încheiat procesul-verbal nr.18/20.06.2019,unde la măsuri este consemnat: propunere adoptării de către Consiliul local Acățari a regulamentului cadru de organizare și funcționare ale servicilor publice de asistență socială și a structurii orientative de personal.
Nu poate un compartiment să funcționeze cu o singură persoană,motiv pentru care în statul de funcții au fost incluși asistenți comunitari și asistenții personali,astfel compartimentul va avea 17 (1 inspector+4 asistenți comunitari+12 asistenți personali) angajați.
Regulamentul s-a întocmit pe baza unei HGR care a apărut în anul 2017 și cuprinde prevederi generale cu privire la organizarea Compartimentului.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad , Magyari Zoltan ,Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos ,Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind scoaterea la licitatie în vederea închirierii a unui imobil apartinând domeniului public al comunei Acățari .
- 5 -
Secretar: stația de autobuz din Acățari , că despre acest imobil este vorba ,este trecut în inventarul domeniul public al comunei , și în anul 2013 a fost închiriat pentru activitate de schimb valutar și consignație, pentru o perioadă de cinci ani,care a expirat.
În noul proiect de hotărâre destinația propusă nu se schimbă,termenul de închiriere propus este de douăzeci de ani cu o chirie lunară de la 5 lei/mp/lună
Se consideră oportun închirierea acestui imobil, având in vedere o serie de avantaje pe care le-ar aduce comunei Acățari ,cum ar fi: igienizarea si mentinerea curateniei in aceasta zona de către chirias, exploatarea eficace a acestui imobil,oferirea unor servicii în domeniul schimbului valutar locuitorilor din comună , precum şi obţinerea unor venituri suplimentare la bugetul local ,constituite din chirie precum si impozitul datorat pe spaţiul închiriat .
În conformitate cu prevederile legale închirierea se face prin licitație publică.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad , Magyari Zoltan ,Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos ,Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se trece la discutarea punctului șase privind proiectul de hotărâre privind dizolvarea , lichidarea și radierea SC Salubritate Valea Nirajului SRL.
Secretar: Printr-o Hotărâre de Consiliu local s-a aprobat delegarea gestiunii activităţilor de colectare şi transport a deşeurilor municipale şi a altor fluxuri de deşeuri, componente ale serviciului de salubrizaredin cadrul Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor Municipale Solide din Județul Mureș (SMIDS Mureș), pentru comuna Acățari din zona 1 Sînpaul.
Astfel Asociaţia de dezvoltare intercomunitară ADI Ecolect a fost delegată, respectiv împuternicită să desfăşoare în numele şi pe seama comunei Acățari delegarea gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitățiile de colectare şi transport a deşeurilor municipale şi a altor fluxuri de deşeuri, componente ale serviciului de salubrizare din cadrul Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor Municipale Solide din Județul Mureș (SMIDS Mureș)
Prin Hotărârea Consiliului local Acățari nr.18 din 26 aprilie 2018 s-a aprobat a trecerea Staţie de sortare și de transfer, împreună cu terenul aferent din proprietate comunei Acățari , în domeniul public al judeţului Mureş și în administrarea Consiliului Județean Mureș.
Având în vedere cele de mai sus SC Salubritatea Valea Nirajului a rămas fără patrimoniu și fără obiect de activitate motiv pentru care se propune dizolvarea,lichidarea și radierea societăți.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad , Magyari Zoltan ,Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos ,Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
- 6 –
Se discută punctul șapte din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea achiziţionării unui imobil, situat în com.Acățari,sat.Acățari,nr.236/B,proprietar Moreh Victor.
Secretar: Prin Hotărârea Consiliului local nr.11 din 28 februarie 2019 a fost însușit Raportului de evaluare pentru imobilul situat în com.Acățari sat.Acățari,nr.236/B,proprietar Moreh Victor.
În raportul de evaluare expertul pe baza metodei comparației directe,prin folosirea cataloagelor de reevaluare,metodei costurilor,metoda valorii de înlocuire sa stabilit următorul preț de piață: 227.000 lei (47.889 euro, la un curs de 1 euro=4,7401 lei)
Prin Dispoziția Primarului comunei a fost constituită Comisia de negociere a prețului de cumpărare a imobilului.
Comisia susmenționată , din care au făcut parte și doi consilieri din satul Acățari, în data de 18 aprilie 2019 a încheiat procesul verbal de negociere nr.2961/2019,în care este stipulate că în urma negocierii s-a ajuns la prețul de vânzare-cumpărare de 224.000 lei (47.256 euro).
În proiectul de hotărâre se propune însuşirea Procesului -verbal de negociere și cumpărarea de către comuna Acățari a imobilului: casă de locuit din cărămidă,acoperită cu țigle,edificat în anul 1985,compus din :2 camere, 1 bucătărie,1 cămară,1 baie,1 antreu,cu suprafață de 123 mp la sol ,cu terenul aferent de 1541 mp, înscris în CF nr.52273/Acățari,proprietar MorehVictor.
More Tibor:făcând parte din comisia de negociere am observant că proprietarul a dorit să obțină un preț mai mare decât cel negociat,susținând că prețul stabilit în raportul de expertiză este mică față de prețul de vânzare la care sa gândit el.
Nam Vilmos:imobilul fiind aproape de sediul Primăriei cu siguranță va fi de folos comunei.
Primar:consider că atașamentul consilierilor pentru cumpărarea imobilului a fost exemplară,astfel fiind cuprinsă în buget și suma cu care se poate achita contravaloarea imobilului.
După cum cunoașteți Stația de sortare a fost predat Consiliului județean și nu există loc de depozitare a mașinilor și uneltelor pe care le are comuna.
Această investiție nu este una pentru ziua de azi ci cu siguranță va fi de folos în în viitor.
La cumpărare am întâmpinat unele greutăți,pentru că imobilul se compunea din două loturi care a trebuit unificate ,dar în momentul de față există un CF în toate regula,deci se poate perfecta vânzarea-cumpărarea.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 10 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad , Magyari Zoltan ,Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos ,Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Președinte de ședință:dacă are cineva întrebări,interpelări?
Primar:nu a fost pe ordinea de zi,nici nu permite bugetul,dar încet încet se apropie organizarea Zilelor comunei Acățari.
- 7 –
Am început organizarea,dar numai prin acțiuni care nu implică financiar Consiliul local.
Cred că în luna viitoare vom avea rectificare de buget,și cum am procedat și în anii precedenți vom putea discuta concret despre această problemă și se sper să găsim soluții.
Dar totuși doresc să Vă aduc la cunoștința voastră și cu această ocazie să și mulțumesc d-lui Fulop Robert,că prin proiectul depus la Bruxelles am obținut aproape suma maximă ce se putea,respective 24.500 euro din 25.000 euro.
Din toate Europa au primt 134 UAT astfel de finanțare,din foarte multe depuse, din România 9 UAT-ri,iar din județul Mureș 5.
Trebuie să menționez că am început primii organizarea zilelor comunei,încheiând contracte de colaborare atunci când alte commune nici nu știau despre ce este vorba.
Până nu am început depunerile de proiecte spre finanțare la Bruxelles ,alții nici nu auzit despre această posibilitate.
După noi au început să depună și comunele din jurul noastru.
Din această sumă nu se poate organiza evenimentul,dar cu siguranță că va fi de mare ajutor.
În ședința viitoare organizarea evenimentului va fi pe ordinea de zi și atunci vom putea vorbi despre lucruri concrete.
O altă noutate se referă la faptul că pe parcursul lunii viitoare vom primi o delegație de copii din localitatea Beled și jurul acestuia care va fi găzduit împreună cu Școala.
O zi din programul acestor copii va fi organizat în comună,prin evenimente cultural,sportive,etc.
Am cunoștință despre faptul că în viitorul apropiat vom fi invitați la localitățile înfrățite Sopronnemeti și orașul Vaja și poate alte localități , unde eu ca primar încerc să onorez invitația ,dar solicit și ajutorul vostru.
Vă mai informez că proiectele depuse de asociații au fost evaluate, fiind în curs semnarea contractelor.
Doresc ca sumele acordate să fie folosite cu succes și pentru cheltuieli utile comunităților.
Nefiind alte intervenţi din partea consilierilor,preşedintele de şedinţă mulţumeşte pentru participare ,considerând încheiate lucrările şedinţei de azi.
Preşedinte de şedinţă
Nam Vilmos
Secretar
Jozsa Ferenc