23 March 2023

ROMÂNIA

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

Nr. 1174   din 23 februarie  2023

 

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei  Consiliului local Acăţari din  23 februarie 2023

 

 

                   Încheiat azi  23 februarie  2023 cu ocazia şedinţei  ordinare   a Consiliului local al comunei Acăţari.

                   La ședință sunt prezenţi: Osvath Csaba,primarul  comunei Acățari  și următori consilieri locali: Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef  ,Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.

La ședință participă: Toth Emese Zsuzsanna, administrator public, ,Soos Almos Csaba, consilier primar, Fulop Robert, șef  Birou financiar contabil și resurse umane , Szocs Judit,delegat sătesc satul Stejeriș, Piri Jozsef, delegat sătesc Corbești.

Președinte de ședință:Salut pe cei prezenți.

Supun la vot conținutul procesului verbal al ședinței ordinare din data de  26 ianuarie 2023  ,  care se află pe site-ul Primăriei.

                             Pentru   : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef  ,Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

Președinte de ședință: Vă prezint ordinea de zi pentru ședința de azi care cuprinde următoarele puncte :

1.                  Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.

                                                                   Inițiator:Primarul comunei

2.                  Proiect de hotărâre privind   aprobarea inventarului la finele anului 2022.

Inițiator: Primarul Comunei

3.                 Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuție bugetară pentru trimestrul IV pe anul 2022.

                                                                   Inițiator:Primarul comunei

4.                 Proiect de hotărâre privind aprobarea planului de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă persoanelor beneficiare de ajutor social şi altor persoane obligaţi să presteze lucrări de ineters local

                                                                   Inițiator:Primarul comunei

                                                - 2 -

5.                 Proiect de hotărâre privind privind reactualizarea Planului de Analiză și Acoperire a Riscurilor al comunei Acățari

Inițiator:Primarul comunei

6.                 Proiect de hotărâre privind aprobarea   reţelei şcolare pentru anul școlar 2023-2024 de pe raza teritorială a comunei Acăţari

Inițiator:Primarul comunei

7.                 Proiect de hotărâre privind privind modificarea si completarea inventarului domeniului public al comunei Acățari, judetul Mureș.

Inițiator:Primarul comunei

                   8.       Proiect de hotărâre privind privind acordul  Comunei Acățari în vederea executării  de către SC Delgaz Grid  SA  pe domeniul  public al Comunei Acățari a lucrării de "Înlocuire conductă și branșamente gaze naturale presiune  redusă loc.Găiești,str.Principală,jud.Mureș

                                                Inițiator:Primarul comunei

                   9.       Întrebări,interpelări.

 

            Primar: după cum v-am explicat și în ședințele precedente, se lucrează la depunerea  unor proiecte, și având în vedere că la unele termenul de depunere este scurt,doresc să mai propun un proiect de hotărâre și anume:

          Proiect de hotărâre de aprobare a depunerii proiectului de finanțare cu titlul ”Modernizarea Infrastructurii Educaționale și a Dotărilor aferente pentru Unitățile de Învățământ preuniversitare din comuna Acățari” și a cheltuielilor aferente proiectului.

 

          Președinte de ședință:supun la vot ordinea de zi cu propunerea d-lui primar.

                             Pentru   : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef  ,Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

Se trece la discutarea primului punct înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.

                   Fulop Robert:pe baza  Deciziei Șefului AJFP Mureș nr. 2218 din 09.02.2023 privind repartizare sumelor defalcate dinTVA pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate, prin care se majorează sumele defalcate din taxa pe valoare adăugată cu suma de 88.000 lei se propune rectificarea bugetului local după cum urmează:

Se majorează veniturile la capitolul 11.02.02 cu suma de 88 mii lei.

Se majorează cheltuielile cu 88 mii lei la capitolul 65.02 învățământ:

+ 57.000 lei titlul 20 bunuri și servicii

+ 9.000 lei titlul 57 cheltuieli cu ajutoare sociale

+ 22.000 lei titlul 59 burse

 

                    - 3 –

 

Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre.

                             Pentru   : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef  ,Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

Se discută punctul doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind   aprobarea inventarului la finele anului 2022.

                        Fulop Robert: Conform OUG nr. 57/2019 privind codul administrativ, toate bunurile aparţinând unităţilor administrativ-teritoriale sunt supuse inventarierii anuale. Consiliilor locale li se prezintă anual un raport asupra situaţiei gestionării bunurilor.

Având în vedere normativele menționate, în urma inventarierii la finele anului 2022 au rezultat următoarele date în lei:

 

Active Fixe:                                          62.702.386    

   din care:

Instalaţii tehnice, mijloace de transport,aparatura  Birotica şi alte active corporale                                                           780.646         

Terenuri şi clădiri                               63.202.214

Active financiare necurente                           200

Active curente:                                     8.681.266

                             din care:

Stocuri:                                                        1.613.241        

Creanţe curente ce urmează a fi incasată       2.338.607

Soldul conturilor la Trezorerie şi bănci:        4.728.536             

TOTAL ACTIVE:                        72.664.326

     

Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre.

                             Pentru   : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef  ,Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

Se trece la discutarea punctului trei înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul  de hotărâre privind aprobarea contului de execuție bugetară pentru trimestrul IV pe anul 2022.

            Fulop Robert:  în conformitate cu prevederile  art. 57 din Legea nr.273/2006 ,privind finanţele publice locale,republicată, consiliul local a comunei trebuie să aprobe exceuția bugetului local pe anul precedent, drept pentru care, Biroul Financiar Contabil propune spre aprobare contul de execuţie bugetară pe trimestrul IV anul 2022 cu următoarele date:

                                        - 4 -

I.          Bugetul Local:

-         total venituri:                    11.210.760,74 Lei

-         total cheltuieli:                    9.366.097,25 Lei

-         Rezultatul exercitiului        1.844.663,49 Lei

Secțiunea de funcționare:

-         venituri:                                   11.013.357   Lei

-         cheltuieli:                                   7.992.768  Lei

-         Rezultatul exercitiului SF:         3.020.589  Lei

Secțiunea de dezvoltare:

-         Venituri:                                          197.403  Lei

-         Cheltuilei:                                     1.373.329  Lei

-         Rezultatul exercitiului SD:          -1.175.926  Lei

II.       Venituri Activitati autofinantate – Venituri proprii si subventii:

-         Venituri SF:                                     169.369  Lei

-         cheltuieli:                                         163.170  Lei

-         rezultatul exercitiului:                         6.199   Lei

 

Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre.

                             Pentru   : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef  ,Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

Se discută  punctul patru din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea planului de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă persoanelor beneficiare de ajutor social şi altor persoane obligaţi să presteze lucrări de ineters local.

          Secretar general:acest  punct de pe ordinea de zi se discută în fiecare an datorită faptului că legislația prevede:” Primarii au obligaţia să întocmească un plan de acţiuni sau de lucrări de interes local pentru repartizarea orelor de muncă prevăzute la alin. (2), să ţină evidenţa efectuării acestor ore şi să asigure instructajul privind normele de tehnică a securităţii muncii pentru toate persoanele care prestează acţiuni ori lucrări de interes local. Planul de acţiuni sau de lucrări de interes local se aprobă anual prin hotărâre a consiliului local.

          Pentru sumele acordate cu titlu de ajutor social, persoanele majore apte de muncă (persoana singură sau persoanele din familia beneficiară) au obligaţia "de a presta lunar, la solicitarea primarului, acţiuni sau lucrări de interes local, fără a se putea depăşi regimul normal de lucru şi cu respectarea normelor de securitate şi igienă a muncii".

Totodată există munca în folosul comunităţii ca pedeapsă penală

 Munca neremunerată în folosul comunității, se stabilește de către instanța de judecată persoanelor adulte.

 

 

                                       - 5 –

 

          Prevederile  Hotărârii Guvernului României   nr. 50 din 19 ianuarie 2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor  Legii nr.416/2001, privind venitul minim garantat prevăd:

          „Planul de acţiuni sau de lucrări de interes local se aprobă anual prin hotărâre a consiliului local şi poate fi reactualizat pe parcursul anului”

            În plan au fost stabilite ca locații unde se efectuează această muncă: străzile  comunale,parcuri, scoala, gradinița, cămine culturale,sala de sport ,teren de sport, imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa comunei Acăţari,la diferite lucrări de reparații a clădirilor aflate în proprietatea sau folosința comunei, etc

 

Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre.

                             Pentru   : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef  ,Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

Se trece la discutarea punctului cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind reactualizarea Planului de Analiză și Acoperire a Riscurilor al comunei Acățari.

                   Secretar general:și acest punct de pe ordinea de zi se aprobă anual,datorită faptului că pe parcursul unui an pot apărea noi factori de risc și eventual poate și să dispară.

          Datorită cutremurelor, care este factor de risc, recente din Turcia acest plan începe să capăte o importanță mai deosebită.

          Planul de Analiză și Acoperire a Riscurilor( PAAR ) se întocmesc  de comitetele locale pentru situaţii de urgenţă şi se aprobă de consiliul local, corespunzător unităţilor administrativ-teritoriale pe care le reprezintă.

          Analiza riscurilor cuprinse în Schema cu riscurile teritoriale din unitatea administrativ-teritorială trebuie să permită cunoaşterea mecanismelor şi condiţiilor de producere/manifestare, amplorii şi efectelor posibile ale acestora.

         Analiza se realizează pe tipuri de riscuri, pe baza datelor şi evidenţelor statistice, precum şi a altor documente avute la dispoziţie - studii, prognoze etc., fiind avute în vedere:

    a) riscurile naturale;

    b) riscurile tehnologice;

    c) riscurile biologice;

    d) riscurile de incendiu;

    e) riscurile sociale;

    f) alte tipuri de riscuri.

              Obiectivele PAAR sunt:

a)        asigurarea prevenirii riscurilor generatoare de situaţii de urgenţă, prin evitarea manifestării acestora, reducerea frecvenţei de producere ori limitarea consecinţelor lor, în baza concluziilor rezultate în urma identificării şi evaluării tipurilor de risc, conform schemei cu riscurile teritoriale;

 

- 6 –

 

    b) amplasarea şi dimensionarea unităţilor operative şi a celorlalte forţe destinate asigurării funcţiilor de sprijin privind prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă;

    c) stabilirea concepţiei de intervenţie în situaţii de urgenţă şi elaborarea planurilor operative;

    d) alocarea şi optimizarea forţelor şi mijloacelor necesare prevenirii şi gestionării situaţiilor de urgenţă.

 

 Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre.

                             Pentru   : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef  ,Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

Se discută punctul șase din cadrul ordinei de zi referitoare la  proiectul de hotărâre privind aprobarea   reţelei şcolare pentru anul școlar 2023-2024 de pe raza teritorială a comunei Acăţari.

                        Secretar general: Legea a Educaţiei Naţionale  prevede că:“Reţeaua şcolară a unităţilor de învăţământ de stat şi particular preuniversitar se organizează de către autorităţile administraţiei publice locale, cu avizul conform al inspectoratelor şcolare”,

          Organizarea Rețelei Școlare a unităților de învățământ preuniversiatar de stat  de pe raza comunei Acățari  se realizeaza anual de către autoritatea publică locală, cu avizul conform al Inspectoratului Școlar Județean Mureș ,iar de la Inspectoratul Judeţean Mureş s-a primit Avizul Conform nr.11.546 /23.12.2022, se propune aprobarea reţelei şcolare de pe raza teritorială a comunei Acăţari.

Modificările față rețea școlară din anul școlar 2022/2023, aprobată prin Hotărârea Consiliului local Acățari nr.50/2022 se datoresc lipsei de copii.

Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre.

                             Pentru   : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef  ,Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         

Se trece la discutarea punctului șapte din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind modificarea si completarea inventarului domeniului public al comunei Acățari, judetul Mureș.

 

            Secretar general:este vorba despre întabularea sediului Primăriei comunei Acățari.

Pentru întabulare a fost contactat o firmă de topografie,care a efectuat măsurările topografice și a depus o documentație de întabulare la OCPI.

                                       - 7 –

 

Trebuie menționat că în anul 2002 prin contract de vânzare cumpărare a fost cumpărat imobilul-în cartea funciară figurând-  o casă de lemn.

Casa de lemn cumpărată în anul 2002 a fost radiată cu procesul verbal de radiere a construcțiilor ,  în locul acesteia fiind evidențiată construcția C2-  care în urma H.G.R. nr.964/2002/ anexa nr. 9 pozițiile 126-129 devine Grădinița de copii – Acățari (domeniu public).

În anul 2006 imobilul  își schimbă destinația în Primăria Acățari, Grădinița fiind mutată în altă locație.

          Pe baza Autorizațiilor  de construcții  Primăria Acățari se extinde în forma finală ce face obiectul hotărârii.

La data cumpărării imobilului  s-a constatat faptul că în CF figurează două imobile care nu sunt situate în imediata vecinătate,problemă care se soluționează ulterior.

          Referitor la teren menționez că o parte figurează în domeniul privat,alta în domeniul public.

Conform legislației întreaga suprafață de   1.752 mp ,teren aferent  sediului trebuie să facă parte  din domeniul public al comunei. 

          Pentru intrare în legalitate cu tot imobilul-construcție și teren- a fost propus proiectul de hotărâre.

 

Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre.

                             Pentru   : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef  ,Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Se discută punctul opt din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind privind acordul  Comunei Acățari în vederea executării  de către SC Delgaz Grid  SA  pe domeniul  public al Comunei Acățari a lucrării de "Înlocuire conductă și branșamente gaze naturale presiune  redusă loc.Găiești,str.Principală,jud.Mureș”

 

                   Primar:cum v-am comunicat în ședințele precedente în comună vor începe o serie de investiții.

           S.C Delgaz Grid SA  ,în calitate de proiectant și executant,  solicită  emiterea  acordului  Consiliului  Local pentru  executarea lucrării  "Înlocuire conductă și branșamente gaze naturale presiune  redusă loc.Găiești,str.Principală,jud.Mureș”

Din docurnentația  anexată  solicitării  reiese faptul  că înlocuirea  conductei    mai sus mențonate  este necesară din următoarele motive:

- stare tehnică precară,izolație deteriorată,grad înaintat de coroziunea conductelor

-    vechimea rețelelor de 25 ani

-    conductă pozată impropriu (adâncime necorespunzătoare)

-    coroziunea rețelei de distribuție -29 defecte

           Este un lucru foarte bun că această lucrare se execută acum,având în vedere că vor urma lucrările de introducere a apei și de canalizare.

                                                          - 8 –

 

          La  sfârșitul   lucrărilor   titularul   investiției   și  executantul   va readuce  la starea  inițiala de viabilitate  terenul  ocupat  temporar  pe perioada  execuției.

          Cu siguranță și această lucrare absolut necesară va conduce la dezvoltarea comunei.

 

Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre.

                             Pentru   : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef  ,Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Se trece la discutarea punctului nouă  referitoare la proiectul de hotărâre de aprobare a depunerii proiectului de finanțare cu titlul ”Modernizarea Infrastructurii Educaționale și a Dotărilor aferente pentru Unitățile de Învățământ preuniversitare din comuna Acățari” și a cheltuielilor aferente proiectului.

 

                   Primar: pentru modernizarea infrastructurii educaționale și a dotărilor alocarea apelului de proiecte, pe plan național,  este de 1.068.260.200 euro, fără TVA, valoare eligibilă din PNRR.

          Această sumă poate fi folosită pentru  modernizare și dotarea școlilor,iar după consultări cu conducerea școlii, dorim să depunem și noi un proiect pentru următoarele obiective principale:

-  digitalizarea mediilor de învățare din învățământul preuniversitar,

-  dotarea laboratoarelor – de chimie, fizică, informatică, etc.

-  dotarea cu mobilier a sălilor de clasă pentru toate nivelurile de învățământ

Cu alte cuvinte pe lângă mobilier specific procesului de învățământ sălile de clasă vor fi dotate cu tablă interactivă, laptop,sistem de sunete ,unde va fi cazul,eventual imprimantă,scaner,etc. în funcție cost unitar maxim/tip investiție, având în vedere că pentru fiecare linie de finanțare există prevăzut un buget maxim,care se poate solicita.

          Trebuie să menționez că depunerea proiectului nu înseamnă automat că este și considerat eligibil,urmând ca aceste proiecte să fie evaluate.

           Prin acest proiect dorim asigurarea  participării elevilor  la un proces educațional de calitate, modern și incluziv.

          Există necesitate pentru aceste lucruri,iar noi urmărim ca astfel de proiecte să fie depuse, având în vedere că  au ca rezultat  creșterea calității învățământului, obiectiv  esențial în procesul educațional.

Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre.

                             Pentru   : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef  ,Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

                             - 9 -

 

          Președinte de ședință:întrebări,interpelări?

 

          Primar:dacă nu au consilierii am eu.

 

          1.La acest punct doresc să discutăm anumite aspecte și să Vă cer acordul vostru.

          La construirea autostrăzii Iași-Tg-Mureș,  pentru secțiune Tg-Mureș- Miercurea Nirajului  în luna decembrie 2022 CNAIR a lansat licitația .

          Termenul de depunere a ofertelor pentru proiecatre și execuție, care se licitează concomitent,  este 1 martie.

          Am fost căutat de reprezentanții a mai multor firme,care doresc să participe la licitație, firme care au solicitat mai multe lucruri.

          La aceste solicitări am răspuns , pentru a nu împiedica participarea lor la licitație,   cu mențiunea că cele comunicate sunt numai propuneri și  au nevoie de acordul consiliului local.

          Cea mai importantă solicitare a lor se referă la oferirea, pe perioadă determinată, a unor terenuri , locații,  pentru înființarea unor gropi de împrumut, deci de unde se poate lua pământ, cât și locații cu posibilitatea de depozitare temporară sau definitivă a surplusului de material rezultat din decopertare și săpături.

          Este vorba despre 5-6 firme, iar răspunsul a fost identic pentru fiecare, enumerând numărul parcelelor și coordonatele acestora.

          Au existat și reprezentanți de firmă care m-au contactat personal, și care s-au deplasat pentru vizionarea acestor locații.

          În răspuns am oferit în scopul solicitărilor următoarele terenuri:

          - la capătul satului din Murgești,pe partea dreaptă direcția Miercurea Nirajului, unde terenul este denivelat și care cu această ocazie s-ar putea nivela.

          La acestă parcelă cu siguranță se poate depozita 2-3 m de pământ,ca terenul să devină plan.

          - tot în satul Murgești , la ieșire pe partea stângă direcția Miercurea Nirajului ,există un deal denumit Palahegy de unde se pot trasporta pământ, urmând ca la sfârșit terenul să fie acoperit cu teren cultivabil.

          - între satele Acățari și Murgești există o pășune comunală.

          Menționez de la capul locului că destinația pășunilor nu se pot schimba,dar nivelarea lor,pentru o mai bună exploatare,este permisă,depinzând  evident de categoria de dolosință înscrisă în cadastrul general.

          Consider tot o bună ocazie de îmbunătățire a calității pășunii.

          - în satul Vălenii pe partea stângă există un deal a cărui teren pentru groapă de împrumut s-ar presta.

          Să nu credeți că pământul pentru pliat se ia de oriunde,aceasta va fi examinat în laborator,unde se vor efectua diferite analize, și numai dacă sunt considerate bune se vor utiliza.

          În cursul zilei de ieri am fost căutat de reprezentantul unei firme , care a solicitat o locație pentru punct de lucru.

          - există o locație în spatele Dispensarului medical, o platformă betonată de cca. 20 ari,care s-ar presta pentru amenajarea unui punct de lucru, la care se poate  include/cuprinde   și terenul aferent Dispensarului care este de cca.6-7 ari.

 

                                                - 10 –

 

          Acest amplasament are marele avantaj că mașinile nu vor circula prin tot satul.

          Nu se știe cine va fi câștigătorul licitației, motiv pentru care condițiile de predare a unor terenuri vor fi stabilite ulterior.

          O condiție cu siguranță va fi transportul pământului, care doresc să se realizeze pe drumuri de exploatre,astfel prin tasarea acestor drumuri calitatea lor după o mică  refacere cu siguranță va fi mai bună.

          Pământul depozitat s-ar putea utiliza și pentru alte lucrări de interes comunal (apă, canalizare,etc.)

          După cum cunoașteți pe teritoriul comunei va exista un nod, legătura între autostradă și E 60, comuna noastră fiind cu ceea mai mare teren care urmează să se exproprieze.

                   Pentru a putea sprijini această lucrare ,care este importantă pentru comună, Vă solicit acordul vostru pentru a putea pune la dispoziția firmei câștigătoare a terenurilor de care va avea nevoie din cele enumerate mai sus.

          Președinte de ședință:vă rog să votăm cele prezentate de d-ul Primar.

 

          Pentru   : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor, Laszlo Jozsef  ,Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos , Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin.)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         

          2.Data de 1 martie este o dată importantă din mai multe motive:

          - termenul de depunere a ofertelor pentru proiectare și execuție pentru autostradă

          - termen de depunere a ofertelor la CNI pentru proiectul de canalizare menajeră Acățari-Murgești-Roteni

          - începutul licitației pentru proiectul de canalizare menajeră a satelor Vălenii-Găiești.

          La acest ultim proiect toată documentația pentru licitație este pregătită.

          Nu va fi o licitație simplă,dar dorim să realizăm cât mai devreme,având în vedere că poate încă există firme serioase care încă nu au contractat munci de o astfel de anvergură.

 

          3.La aprobarea bugetului am vorbit despre parcurile de joacă pentru copii.

Având în vedere prețurile actuale nu consider oprtun achiziționarea acestora, mai degrabă ar fi util reînnoirea celor existente.

          A fost nu demult în vizită o delegație a localității înfrățite din Olanda,ocazie cu care au  promis executarea lucrării de renovare a parcurilor de joacă existente,material lemnos,vopsea, etc.

          Aceste lucrări s-ar realiza de studenți, voluntar,  fără  obligații financiare.

          Comuna ar trebui să asigure materialul necesar reînnoiri parcurilor.

          Materialul lemnos există, astfel aceste lucrări s-ar putea realiza cu costuri minime.

          Lucrările se preconizează să se realizeze în luna iunie

 

 

                                                          - 11 –

 

          Evident că unde apare o urgență-stricăciune majoră- vom interveni mai repede.

 

 

 

 

          Nefiind alte  intervenţi din partea  consilierilor ,preşedintele de şedinţă  mulţumeşte    pentru   participare ,considerând  încheiate   lucrările  şedinţei de azi.

 

 

 

Preşedinte de şedinţă

                         Magyari Zoltan

                                        Secretar general

                                           Jozsa Ferenc