22 May 2013

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 –333.112, 0265- 333.298; e-mail:  acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

Nr.3280  din 22 mai 2013

 

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei   Consiliului local Acăţari din  22 mai  2013

 

 

 

 

  Încheiat azi 22 mai  2013 cu ocazia şedinţei ordinare  a  Consiliului local Acăţari .

  Sunt prezenţi:Osvath Csaba,primarul  comunei şi următori consilieri locali: Ciatlos György, Kereszturi István ,Magyari Zoltán, Menyhárt Bálint ,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta, Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László , Varga Gheorghe, Voniga Ladislau.

  Președinte de ședință: rog secretarul  comunei să prezinte observaţile consilierilor locali legate de conţinutul procesului verbal al şedinţei consiliului local din data de 5 aprilie 2013.

    Secretarul arată că nu a fost formulat nici o observaţie din partea consilierilor pentru modificarea conţinutului procesului verbal amintit,în consecinţă  acestea se aprobă cu unanimitate .

  Preşedintele de şedinţă prezintă ordinea de zi pentru şedinţa de azi care cuprinde următoarele puncte:

 

 

   1.Proiect de hotărâre privind privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare  a Serviciului Public de Salubrizare din judeţul Mureş

    2.Proiect de hotărâre  privind privind aprobarea aderării  comunei Ațintiș  la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ”

   3.Proiect de hotărâre  privind privind aprobarea aderării  comunei Saschiz  la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ

   4.Proiect de hotărâre  privind privind aprobarea aderării  comunei Cuci  la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ

   5.Proiect de hotărâre privind privind scoaterea la licitatie în vederea închirierii a unui imobil  apartinând domeniului public al comunei  Acățari.

 

 

 

 

 

   2 –

 

  6.Proiect de hotărâre  privind acceptare de donații

     7.Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuție bugetară pentru trimestrul I,anul 2013.

     8.Proiect de hotărâre  privind stabilirea unor măsuri pentru derularea procedurii pentru acordarea de finanţări nerambursabile din bugetul local, pentru anul 2013, în domeniile: cultură, culte, sport şi asistenţă socială

    9.Proiect de hotărâre privire la aprobarea Programului de achiziţii publice pentru anul 2013

    10.Proiect de hotărâre privind aprobarea acordării  ajutoarelor de urgenţă familiilor şi persoanelor care se află în situaţii de necesitate deosebite, altele decât cele cauzate de calamităţi naturale, incendii, accidente şi a metodologiei de acordare a ajutoarelor de urgenţă.

    11.Proiect de hotărâre  privind aprobarea Statului de personal/funcţii şi organigrama aparatului de specialitate al primarului comunei Acăţari

    12.Întrebări,interpelări și rezolvarea cererilor adresate Consiliului local.

  Primar:doresc să propun încă un punct care să fie inclusă pe  ordinea de zi și anume:

  Proiect de hotărâre privind aprobarea acordului de colaborare a comunei Acățari cu Asociația ”Prosperitate Raza de Soare- Napsugar Emer Jolet Egyesulet”

      Nefiind alte propuneri din partea consilierilor cu unanimitate se aprobă ordinea de zi propusă cu modificarea propusă de primar.

 

  Se trece la discutarea primului punct din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare  a Serviciului Public de Salubrizare din judeţul Mureş.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 12 (Ciatlos György,Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se discută punctul doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind privind aprobarea aderării  comunei Ațintiș  la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ”.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

 

 

 

-  3 -

Pentru  : 12 (Ciatlos György,Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se discută punctul trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind privind aprobarea aderării  comunei Saschiz  la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ”.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 12 (Ciatlos György,Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se trece la discutarea punctului patru din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind privind aprobarea aderării  comunei Cuci  la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ”.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 12 (Ciatlos György,Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se discută punctul cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind privind scoaterea la licitatie în vederea închirierii a unor imobile  apartinând domeniului public al comunei  Acățari.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Primar:imobilul situat în comuna Acățari,sat.Acățari,nr.23/A ,clădirea fostei cooperații,datorită amplasamentului ,nu poate fi folosită ca birou ,sau pentru alt spațiu care ar fi necesară Primăriei.

  Având în vedere că există solicitare pentru închiriere,propun ca imobilul să fie închiriat,cu respectarea prevederilor legale.

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 12 (Ciatlos György,Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

 

 

-  4 –

 

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se trece la discutarea punctului  șase din cadrul ordinei de zi referitoare la proiect de hotărâre  privind acceptare de donații.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Primar:una din autoutilitare este în stare bună de funcționare,iar celălalt are nevoie de mici reparați.

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 12 (Ciatlos György,Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se discută punctul șapte din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea contului de execuție bugetară pentru trimestrul I,anul 2013.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 12 (Ciatlos György,Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se trece la discutarea punctului opt din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind stabilirea unor măsuri pentru derularea procedurii pentru acordarea de finanţări nerambursabile din bugetul local, pentru anul 2013, în domeniile: cultură, culte, sport şi asistenţă socială

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate

  Primar:după cum s-a discutat la aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs , cultele religioase ,fundațile și asociațile vor putea accesa, prin proiecte ,finanțări nerambursabile în limita sumelor aprobate în buget.

  Totodată vreau să vă aduc la cunoștință că în cadrul Instituției noastre  există o persoană,venită de la Consiliul județean,care se va ocupa exclusiv cu proiecte și accesare de fonduri.

  Au fost invitați preoții din comună pentru a primi informați și ajutor pentru accesarea fondurilor nerambursabile de la consiliul județean sau alte organe.

 

 

 

 

 

-  5 –

 

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 12 (Ciatlos György,Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se discută punctul nouă din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privire la aprobarea Programului de achiziţii publice pentru anul 2013

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate

  Fulop Robert: programul de achiziții publice trebuie aprobat în fiecare an,după aprobarea bugetului.

  Programul cuprinde totalitatea achizițiilor publice ce se va efectua pe parcursul anului,cuprinzând investițiile aprobate în buget,serviciile,achiziționare de materiale consumabile și neconsumabile,etc.

  Primar:programul este o întărire a celor discutate la aprobarea bugetului.

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 12 (Ciatlos György,Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se trece la aprobarea punctului zece din cadrul ordinei de zi referitoare la proiect de hotărâre privind aprobarea acordării  ajutoarelor de urgenţă familiilor şi persoanelor care se află în situaţii de necesitate deosebite, altele decât cele cauzate de calamităţi naturale, incendii, accidente şi a metodologiei de acordare a ajutoarelor de urgenţă.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Secretar:ajutoare de urgență au fost acordate și până în prezent,dar Legea nr.416/2001,privind ajutorul social ,prevede că situațile deosebite de acordare se  stabilesc prin hotărârea consiliului local.

  Primar:aceste ajutoare au fost acordate de mai multe ori în situația când unele familii nu a avut posibilitatea materială de înmormântare a unui membru.

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 12 (Ciatlos György,Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta , Pécsi Domokos ,Simon György,Szabó Lóránd László ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

 

 

 

-  6 –

 

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

   Se discută  punctul unsprezece din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind aprobarea Statului de personal/funcţii şi organigrama aparatului de specialitate al primarului comunei Acăţari.

  Secretar:proiectul de hotărâre nu trebuie aprobat prin  vot,având în vedere că pentru aprobarea statului de personal/funcţii şi organigramei este nevoie de avizul ANFP.

  Proiectul de hotărâre cu cele două anexe și nota de fundamentare se transmite la ANFP, și numai după avizul favorabil al acestei Instituții se va putea adopta.

  Se discută punctul doisprezece din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea acordului de colaborare a comunei Acățari cu Asociația ”Prosperitate Raza de Soare- Napsugar Emer Jolet Egyesulet” .

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Primar: dacă se aprobă proiectul de hotărâre asociația va avea  în Consiliul local un colaborator ,iar dacă suntem mai mulți suntem și mai puternici.

  Colaborarea va fi utilă în elaborare unor proiecte din domeniul economic,cultural,educativ,social,sportiv,etc.

  După cum cunoașteți la nivelul satelor încep să activeze  responsabili de sate,care împreună cu asociația și cu consilierul local pot  întreprinde acțiuni comune pentru îmbunătățirea condițiilor de viață a cetățenilor,mai ales a celor defavorizate.

  Este vorba despre o viziune mai largă.

  Cunosc că dificultățile diferă de la un sat la altul dar fiind mai mulți se pot rezolva multe din probleme.

  Kereszturi Istvan:la depunerea anumitor proiecte este necesară existența protocolului de colaborare a administrației locale cu ONG-uri.

  Szabo Lorand Laszlo:există astfel de protocoale de colaborare și cu alte asociații?

  Primar:dacă doresc și alte asociații  încheierea de astfel de protocoale de colaborare ,există această posibilitate.

  Primar:neavând alte punce înscrise pe ordinea de zi doresc să solicit acordul de principiu al Consiliului local pentru organizarea tradiționalului eveniment cultural artistic ”Zilele comunei Acățari”.

  Este nevoie de a cunoaște data evenimentului din motivul că la această manifestare vor participa invitați din străinătate,care trebuie din timp anunțați,ca la rândul lor să facă programul în așa fel încât să poată participa,eventual să cumpere din timp biletele de avion.Mă refer aici mai ales la invitații din Belgia.

  Data pe care propun eu ar fi 16-17 și 18 august a.c. adică vineri,sâmbătă și dumica înainte de 20 august.

 

 

 

 

-  7 –

 

  După cum cunoașteți la aprobarea bugetului nu am propus includerea unor sume pentru acest eveniment, dar după șase luni se poate rectifica bugetului și sperăm ca până atunci să mai beneficiem de fonduri în plus necesare organizării evenimentului.

  Cunosc faptul că mai este timp ,dar doresc ca fiecare consilier să vină cu propuneri și să participe mai activ la organizarea evenimentului.

  În ședința viitoare vom discuta mai multe despre organizarea evenimentului.

 

 

 

  Nefiind alte intervenţi din partea consilierilor,preşedintele de şedinţă mulţumeşte pentru participare ,considerând încheiate lucrările şedinţei de azi.

 

 

 

  Preşedinte de şedinţă

    Kereszturi Istvan

  Secretar,

    Jozsa Ferenc