22 June 2020

ROMÂNIA

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

Nr. 3.983  din  22 iunie   2020

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei  Consiliului local Acăţari din  22 iunie 2020

 

 

 

                   Încheiat azi  22 iunie  2020 cu ocazia şedinţei ordinare  a Consiliului local al comunei Acăţari.

                   La ședință sunt prezenţi:Osvath Csaba,primarul  comunei Acățari  și următori consilieri locali:  Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  ,  Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente și  Veres Gaspar Ervin

La ședință participă :  Toth Emese Zsuzsanna, administrator public  , Fulop Robert,șef Birou financiar contabil și resurse umane, Simon Maria Aranka,delegat sătesc satul Stejeriș, Piri Jozsef,delegat sătesc satul Corbești.

Lipsește: Krizsan Tibor.

Primar:salut pe doamele  și domnii consilier, totodată urez la Mulți Ani d-lui consilier Menyhart Balint,care azi sărbătorește ziua de naștere.

         Președinte de ședință:salut și eu pe cei prezenți și dau citire ordinei de zi pentru ședința de azi:

1.Proiect de hotărâre privind validarea  Dispoziţieinr. 127 din 26 mai 2020 Pentru rectificarea  Bugetului Local a ComuneiAcăţari pe anul 2020       

                                                        Inițiator:Primarul comunei

2.Proiect de hotărâre privind  acceptarea ofertei de sponsorizare a Gemeentelijk Murgeșticomite Kasterlee-Lichtaart-Tielen

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         3. Proiect de hotărâre  privind rectificarea bugetului  de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         4.Proiect de hotărâre privind  indexarea impozitelor și taxelor locale cu rata inflației, respectiv reactualizarea amenzilor prevăzute la art. 493 alin. (3) și (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru anul 2021

                                                        Inițiator:Primarul comunei

5. Proiect de hotărâre privind   neasumarea de către UAT Acățari a responsabilității organizării și derulării procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor cadru pentru achiziția produselor și a contractelor/acordurilor cadru pentru achiziția serviciilor pentru derularea măsurilor educative aferente Programului pentru școli al României pentru perioada 2020-2023.

Inițiator:Primarul comunei

- 2 -

6.Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea HCL nr. 29/2016 privind aprobarea Regulamentului Serviciului Public de Salubrizare a Localităților din Județul Mureș

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         7.Proiect de hotărâre privind darea  in folosinta gratuita, pe perioada determinata, către SC Tutti Wellness SRL, a imobilului Casă de tineret cu piscină ,situat în satul Roteni,nr.246 ,comuna Acățari

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         8.Proiect de hotărâre privind   privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Casei de tineret cu piscină

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         9.Prezentarea Raportului Camerei de Conturi.

         10.Întrebări,interpelări.

 

         Președinte de ședință:cine este de acord cu ordinea de zi prezentată  ?

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

                  Președinte de ședință:supun la vot conținutul procesului verbal a ședinței din  18 mai  2020.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

                Se trece la  discutarea primului punct înscris pe ordinea de zi referitoare la  proiectul de hotărâre privind validarea  Dispoziţiei nr. 127 din 26 mai 2020 pentru rectificarea  Bugetului Local a ComuneiAcăţari pe anul 2020      .

         Fulop Robert: după cum cunoașteți Motelul Vector a cazat și a asigurat hrană pentru persoanele carantinate pe timpul stării de urgență.

         Pentru de decontarea cheltuielilor a fost încheiat între DSP și comuna Acățari un contract,iar ulterior un alt contract între comuna Acățari și Motel Vector.

         În aceste contracte a fost prevăzut că,cheltuielile reprezentând cazarea și hrana persoanelor va fi virată de către DSP Instituției noastre,noi la rândul nostru virând către Motel Vector.

Prin contractul pentru decontare nr.3930/2554/31.03.2020 incheiat intre DSP Mures si Comuna Acatari, a fost alocat suma de 364.500 lei comunei Acățari pentru achitarea contravalorii facturii F01186-2020 din 15.04.2020 reprezentând cheltuieli cu cazarea și hrana persoanelor carantinate la Motel Vector.

Având în vedere caracterul urgent a rectificării bugetului local, sa rectificat bugetul de venituri și cheltuieli prin dispoziţia primarului nr. 127 din 26 mai 2020 cu următoarele date:

-Se majorează veniturile la capitolul 42.02.80 cu suma de 365.000 lei

-Se majorează cheltuielile la capitolul 61.02.50 cu suma de 365.000 lei

                                                                  - 3 -

Conform art.2 din Dispoziţie acesta se va supune validării în prima şedinţă a consiliului Local Acăţari, drept pentru care se propune elaborarea proiectului de hotărâre a Consiliului local Acățari pentru validarea dispoziției nr. 127/26.05.2020.

         Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Primar:doresc să Vă informez ca alegerea Motelului Vector pentru cazarea persoanelor carantinate nu aprține Instituției noastre.

         Această alegere s-a realizat între proprietarul Motelului-Instituția Prefectului și DSP Mureș.

         Sarcina noastră,conform contractelor susmenționate, este de a vira sumele primate de la DSP,  Motelui .

         Practic noi suntem numai intermediari între DSP și Motel,  în sensul că sumele care trebuie virate de la DSP intră la noi , și noi virăm maideparte.

         Se discută punctul doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind  acceptarea ofertei de sponsorizare a Gemeentelijk Murgeșticomite Kasterlee-Lichtaart-Tielen.

Primar:această sponzorizare a fost amintită și în ședința trecută,dar pentru ședința de azi a fost propus și un proiect de hotărâre pentru acceptare și includerea în buget a sumei.

Este vorba despre 20.000 euro ,sumă care  a fost donat cu scopul de a amenaja spații de cazare la etajul unu,ca în cazul în care sosesc musafiri din Belgia să aibă unde să se cazeze .

         Trebuie să menționez că din această sumă așteptările donatorului nu pot fi satisfăcute, în totalitate ,fiind vorba despre o sumă destul de mica față de cheltuielile care trebuie investite pentru renovarea/modernizarea acestui imobil.

         După cum am mai afirmat eu personal mă bucur de fiecarea investiție fie el din satul Roteni,Acățari,Vălenii sau în momentul de față din satul Murgești.

         Noi la începutul anului ,la discutarea bugetului, am efectuat un calendar cu privire la lucrările preconizate pentru acest an.

         La data aprobării bugetului nu am avut informații concrete despre această sumă,că poate altfel organizam lucrările cu echipa de muncitori.

         În momentul de față executăm lucrările planificate de la începutul anului,iar când starea vremii nu permite efectuarea acestor lucrări,vom lucra la Castel.

         Rog ca în numele Consiliului local/Primăriei să se transmit o scrisoare de mulțumire comitetului Gemeentelijk Murgeșticomite Kasterlee-Lichtaart-Tielen.

Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

        Se trece la discutarea punctului trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind rectificarea bugetului  de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.

-         4 –

 

Fulop Robert:este vorba despre includerea sumei de 20.000 euro în buget,atât la caitolul venituri cât și cheltuieli, care în lei înseamnă 96.000 lei.

Pe parcursul zilei de vineri,a fost virată Instituției noastre suma de 379.600 lei,de către DSP, tot pentru plata cazării și hranei pentru cei carantinați la Motelul Vector.

Pentru a nu efectua o nouă rectificare prin Dispoziția Primarului,propun ca și această sumă să fie inclusă în buget  la prezenta rectificare .

Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre cu propunerea d-lui Fulop.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se discută punctul patru din cadrul ordinei de zi referitoare la  proiectul de hotărâre privind  indexarea impozitelor și taxelor locale cu rata inflației, respectiv reactualizarea amenzilor prevăzute la art. 493 alin. (3) și (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru anul 2021.

            Fulop Robert: Art. 491 din Codul fiscal prevede că, în cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexează anual, până la data de 30 aprilie, de către consiliile locale, ţinând cont de rata inflaţiei pentru anul fiscal anterior, comunicată pe site-urile oficiale ale Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

 Sumele indexate se aprobă prin hotărâre a consiliului local şi se aplică în anul fiscal următor.

Având în vedere faptul că, pentru anul 2019 rata inflatiei a fost de 3,8%, conform adresei nr. 1.319/21.01.2020 emisa de Institutul Național de Statistică, și comunicată pe site-ul oficial al Ministerului Dezvoltarii Regionale și Administrației Publice, propunem ca, pentru anul 2021, impozitele și taxele locale, care constau într-o anumită sumă în lei, să fie indexate cu 3,8% reprezentând rata inflației.

Aceasta este o prevedere legală care trebuie aplicat.

         Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se trece la discutarea punctului cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiect de hotărâre privind   neasumarea de către UAT Acățari a responsabilității organizării și derulării procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor cadru pentru achiziția produselor și a contractelor/acordurilor cadru pentru achiziția serviciilor pentru derularea măsurilor educative aferente Programului pentru școli al României pentru perioada 2020-2023.

 

 

 

-         5 -

                Secretar general: Prin adresa nr.12.911 din 20 mai 2020,Consiliul județean Mureș solicită adoptarea unei hotărâri cu privire la asumarea/neasumarea organizării și derulării procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor cadru pentru achiziția produselor și a contractelor/acordurilor cadru pentru achiziția serviciilor pentru derularea măsurilor educative aferente Programului pentru școli al României pentru perioada 2020-2023.

         Este vorba despre progamul lapte-corni în școli.

         Analizând implicațiile financiare și logistice necesare implementării organizării și derulării procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor cadru pentru achiziționarea produselor și prestarea de servicii pentru derularea măsurilor educative la nivelul U.A.T. Comuna Acățari , constatăm faptul că acestea depășesc posibilitățile instituției noastre. De asemenea, se impune a se arăta faptul că, la nivelul Consiliului Județean există posibilități, atât financiare cât și cu privire la existența personalul specializat, în măsură să asigure implementarea acestui proiect la nivel județean.

Pentru cele expuse, în condițiile și motivele arătate, consider necesară și oportună propunerea de neasumare a responsabilității organizării și derulării procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor cadru pentru achiziționarea produselor și prestarea de servicii pentru derularea măsurilor educative la nivelul U.A.T. Comuna Acățari .

         Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se discută punctul șase din cadrul orinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind modificarea și completarea HCL nr. 29/2016 privind aprobarea Regulamentului Serviciului Public de Salubrizare a Localităților din Județul Mureș.

Secretar general: Regulamentul Serviciului Public de Salubrizare a Localităților din Județul Mureș a fost aprobată de Consiliul local al comunei Acățari,prin HCL nr.29/2016.

Datorită modificărilor intervenite la Legea  nr. 211/2011 privind regimul deșeurilor, Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a deșeurilor de ambalaje și a OUG nr. 196/2005 privind Fondul de mediu, precum necesitatea corelării  activităţilor specifice serviciului de salubrizare în județul Mureș cu modificările legislative, se impune modificarea și completarea Regulamentul Serviciului Public de Salubrizare a Localităților din Județul Mureș.

Regulamentul Serviciului Public de Salubrizare a Localităţilor din Judeţul Mureş stabileşte principiile şi condiţiile de funcţionare ale  sistemului de gestionare a deşeurilor, ţinând seama de prevederile proiectului SMIDS Mureş cu privire la colectarea, transportul, tratarea, reciclarea, valorificarea şi/sau depozitarea deşeurilor municipale, în condiţii de protecţie a mediului şi a sănătăţii populaţiei.

Pentru armonizarea reglementării la nivelul întregului judeţ, s-a propus proiectul de hotărâre.

Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

 

-         6 –

 

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se trece la discutarea punctului șapte din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind privind darea  in folosinta gratuita, pe perioada determinata, către SC Tutti Wellness SRL, a imobilului Casă de tineret cu piscină ,situat în satul Roteni,nr.246 ,comuna Acățari.

            Secretar general: Prin Hotărârea Consiliului local nr.13 din 30 martie 2020 a fost aprobată       înființarea unei societăți comerciale cu răspundere limitată de drept privat și interes local, având cu asociat unic,  comuna Acățari.

         Înființarea societății s-a impus datorită faptului că realizarea investiției „Construire casă de tineret cu piscină în comuna Acăţari, sat.Roteni ,judeţul Mureş”,este în stare avansată ,și să poate fi exploatată.

         Prin Rezoluția nr.7006/2020 Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Mureș a admis cererea de înregistrare, fiind eliberat Certificatul de înregistrare seria B nr.4047783.

Pentru ca această societate să poată desfășura activitate în scopul în care a fost înființat se propune,prin proiectul de hotărâre darea in folosinta gratuita, pe perioada determinata, de 49 ani către SC Tutti Wellness  SRL a imobilului Casă de tineret cu piscină, cu elementele de identificare prevăzut în anexa nr.1 ,situat în comuna Acățari,sat.Roteni,nr.246A , conform Contractul de comodat prevazut in anexa nr.2 , care fac parte integranta din prezenta .

Menționăm că în cazul în care se observă desfuncționalități la această societate Consiliul local ,prin Hotărâre, poate oricând  desface contractul de comodat.

More Tibor:termenul de 49 ani este un termen din legislație?

Primar:termenul de concesionare de 49 ani este cel folosit în jurisprudența actuală.

Nu poți concesiona o investiție, cum este Casa de tineret cu piscină,  pentru 2-3 ani,având în vedere că nu acoperă nici perioada de amortizare a investiției.

        Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

        Se discută punctul opt din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind   privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Casei de tineret cu piscină.

            Fulop Robert: Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF) pentru SRL este un instrument de conducere care descrie structura unei organizatii, prezentand pe diferitele ei componente atributii, competente, niveluri de autoritate, responsabilitati, mecanisme de relatii.

 

 

-                  7-

Societatea SC Tutti Wellness SRL, are ca acționar unic pe comuna Acățari,motiv pentru care Consiliul local trebuie să aprobe Regulamentul de Organizare și Funcționare,
           Documentul contine o prezentare a atributiilor posibile pentru diversele compartimente si activitati , cum sunt:

 

                        Organele de conducere

                        Activitatea de organizare managerială

                        Atribuţiile administrative

                        Activitatea de Întreţinere (mentenanţă)

                        Activitatea Responsabil Piscină

                        Activitatea Resurse Umane

                        Activitatea Financiar-Contabil

 
          Anexat în Regulamentul de Organizare si Functionare  sunt detalii despre Organigrama și stat de  de functii.

         More Tibor:în organul de conducere rămâne pe tot parcursul funcționării socității Primarul?

         Fulop Robert:pentru perioada când se află în exercițiu.

         Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Primar:Regulamentul de Organizare și Funcționare a fost aprobată,dar doresc să Vă aduc la cunoștință că după ROF urmează aprobarea unei Regulament de Ordine Interioară,care va fi aprobată de AGA societății.

         În ROF am propus aprobarea organigramei și a  statului de funcții,dar numărul angajaților în momentul începerii activității va cu siguranță mai mică decât cel prevăzut în statul de funcții și va  cel care poate asigura pentru început funcționare.

         Va  exista un administrator,responsabil de ștrand, casier, personal de deservire, posturi absolut necesare pentru funcționare.

         Nu se dorește angajare unui personal numeros înainte de a se vedea funcționarea,ca să nu fim în situația că personalul nu este utilizat eficient.

         Președinte de ședință:Penultimul punc din cadrul ordinei de zi este prezentarea Deciziei Camerei de Conturi Mureș.

         Primar:după cum v-am promis în ședința trecută, fiind și o obligație legală, voi prezenta aspectele principle din Decizia Camerei de Conturi Mureș.

         Intervalul în care Camera de Conturi Mureș a efectuat verificări la Instituția noastră a fost cuprinsă între 24 martie și 30 aprilie, deci cca. 5 săptămâni.

         Au fost verificate următoarele aspecte legate de activitatea Primăriei:

         -taxele, impozitele,veniturile

         -investițiile

         -cheltuielile

         -inventarele anuale

                                               - 8 –

         -gospodărirea salubrității

         -ajutoarele nerambursabile acordate asociaților,fundaților,cultelor

Cu ocazia verificărilor au fost constatate deficiențe la:

         -amortizarea mijloacelor fixe

         -sumele cheltuite la reparația/renovarea mijloacelor fixe nu au fost cuprinse  în valoarea mijlocului fix

         -rămășițele nu au fost evidențiate pe cont separat

         -valoarea mare a rămășițelor

         -inventarul bunurilor nu a fost efectuat în totalitate

         -nu s-a urmărit verificarea contribuției propri la ajutoare nerambursabile

Ca măsuri au fost stabilite următoarele:

         -continuarea procedurilor de executare silită.

         De mai multe ori am adus la cunoștința voastră că rămășițele-taxe și impozite neachitate- sunt mari.

         Așpetările populației sunt mari,dar există un procent mare de constribuabili care nu se achită de plata taxelor și impozitelor.

         Cer sprijinul vostru în rezolvarea acestei probleme.

         -reinvetarierea patrimuniului.

         Fulop Robert:vom iniția începerea acestui demers.

         -verificarea  contribuților proprii la ajutoare nerambursabile acordate asociaților,fundaților și cultelor.

         După cum cunoașteți valoarea finanțării  unui proiect  nu poate depăși  mai mult de 90% din valoarea proiectului.

                   Referitor la  stadiul de realizarea a acestor măsuri trebuie să răspundem până  la data 30 august a.c.

         Poate pe unii surprinde,dar nu au fost constatate neregului majore,în consecință trebuie să lucrăm și în viitor pentru a evita și actualele neajunsuri constatate.

         Raportul va fi postat pe site-ul Instituției.

        

 

 

         Nefiind alte  intervenţi din partea  consilierilor ,preşedintele de şedinţă  mulţumeşte    pentru   participare ,considerând  încheiate   lucrările  şedinţei de azi.

 

 

 

Preşedinte de şedinţă

                        More Tibor

                                        Secretar general

             Jozsa Ferenc