01 October 2020

ROMÂNIA

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

Nr.5809  din  21 septembrie  2020

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei  Consiliului local Acăţari din  21 septembrie  2020

 

 

                   Încheiat azi  21 septembrie  2020 cu ocazia şedinţei ordinare  a Consiliului local al comunei Acăţari.

                   La ședință sunt prezenţi: Osvath Csaba,primarul  comunei Acățari  și următori consilieri locali: Ciatlos Gyorgy,  Horvath Arpad  , Krizsan Tibor, Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos, Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente și  Veres Gaspar Ervin

La ședință participă :  Toth Emese Zsuzsanna, administrator public  , Fulop Robert,șef Birou financiar contabil și resurse umane, Simon Maria Aranka,delegat sătesc satul Stejeriș  și Piri Jozsef,delegat sătesc satul Corbești

 

                Președinte de ședință:salut  pe cei prezenți și dau citire ordinei de zi pentru ședința de azi:

 

                        1.Proiect de hotărâre privind  aprobarea rectificării bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2020

Inițiator:Primarul comunei

                            

                   2.Întrebări,interpelări.

 

          Președinte de ședință:cine este de acord cu ordinea de zi prezentată  ?

 

Pentru   : 12  (Ciatlos Gyorgy,  Horvath Arpad  , Krizsan Tibor, Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos, Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente și  Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

                    Președinte de ședință:supun la vot conținutul procesului verbal a ședinței din  31 august 2020.

Pentru   : 12  (Ciatlos Gyorgy,  Horvath Arpad  , Krizsan Tibor, Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos, Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente și  Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

-         2 -

                Se trece la  discutarea primului punct înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind  aprobarea rectificării bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2020.

          Primar:în ședința trecută am afirmat că s-ar putea să fie ultima,dar din fericire Guvernul a alocat sume  comunei noastre din rezerva bugetară la dispoziția Guvernului.

          Comunei noastre a fost alocată din fondul susmenționat suma de 892.000 lei,care este o sumă considerabilă.

          În consecință această sumă trebuie inclusă în buget,atât la capitolul venituri cât și cheltuieli,aceasta fiind motivul pentru care s-a convocat ședința de azi.

          După consultări cu șeful biroului financiar contabil am propus ca la capitolul cheltuieli să cuprindă sume unde sunt necesare ca să putem  achita  toate cheltuielile până la sfârșitul anului,având în vedere că nu este sigur că va mai fi rectificare de buget.

          Trebuie să cunoașteți faprul că veniturile Instituției,din motive de COVID 19,sunt mai mici decât cele preconizate la aprobarea bugetului,iar cheltuielile mai mari.

          Am avut și vom avea și în continuare cheltuieli considerabile cu începutul anului școlar și alegerile locale.

          Am propus ca suma care va rămâne după acoperirea tuturor cheltuielilor până la sfârșitul anului să rămână în fondul de rezervă,ca anul fiscal următor să fie începută în condiții financiare bune.

Fulop Robert:Cum a anunțat și d-ul primar,conform HGR nr. 758/2020, privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2020, pentru unele unități administrativ-teritoriale, pentru comuna Acățari a fost alocată suma de 892.000 lei.

Această sumă acoperă cheltuielile planificate la începutului anului,astfel putem încheia anul financiar în condiții bune.

Cum cum cunoașteți veniturile,datorită faptului că firmele nu au funcționat datorită epidemiei, sunt mai mici decât cele preconizate.

Din suma susmenționată 742.000 lei a fost repartizat la secțiunea de funcționare,iar suma de 150.000 lei la secțiunea de dezvoltare.

După calculele noastre  o sumă considerabilă va rămâne pentru anul viitor.

Președinte de ședință: supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

          Pentru   : 12  (Ciatlos Gyorgy,  Horvath Arpad  , Krizsan Tibor, Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos, Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente și  Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Primar:peste puțin timp vom afla echipa cu care vom lucre în următorii  patru ani.

          Consider că în viitor trebuie propuși și realizat proiecte mari,de care are nevoie populația.

          Proiectele mici nu au un impact considerabil la populație.

 

-         3 –

 

          În campanie am ridicat problema canalizării și introducerea apei ,iar senatorii și parlamentarii prezenți în comuna noastră au vorbit despre  aceste proiecte ,exprimând sprijinul lor în realizarea acestor investiții.

          După afirmațiile lor atât Valea Nirajului cât și Târnavei va fi   în atenția lor pentru realizarea acestor lucrări.

          Cu apa potabilă va fi mai greu având în vedere că suntem membru în ADI Aqua Invest,iar aici lucrurile avansează foarte încet.

          Ne despart câteva zile de alegerile locale, și doresc să transmit prin intermediul vostru cetățenilor comunei că dreptul la vot este  o  obligație cetățenească.

          Mulțumesc consilierilor care nu vor încă un mandate pentru munca depusă și doresc mult succes celor participă la alegeri.

         

         

 

 

 

                                Președinte de ședință

                       Menyhart Balint

 

                                                                                      Secretar general

                                                                                        Jozsa  Ferenc