16 June 2020

ROMÂNIA

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

Nr. 3213  din  18 mai  2020

 

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei  Consiliului local Acăţari din  18 mai  2020

 

 

                   Încheiat azi 18 mai 2020 cu ocazia şedinţei ordinare  a Consiliului local al comunei Acăţari.

                   La ședință sunt prezenţi:Osvath Csaba,primarul  comunei Acățari  și următori consilieri locali:  Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  ,  Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente și  Veres Gaspar Ervin

La ședință participă :  Toth Emese Zsuzsanna, administrator public  , Fulop Robert,șef Birou financiar contabil și resurse umane, Simon Maria Aranka,delegat sătesc satul Stejeriș

Lipsesc: Krizsan Tibor, Piri Jozsef,delegat sătesc satul Corbești.

Primar:salut pe doamele  și domnii consilier.

Înaintea începerii ședinței propiru zise doresc să informez pe consilieri pe anumite teme de actualitate.

Mă refer în primul rând la noua boală Covid,despre care cu siguranță aveți informații,dar doresc să Vă transmit informații oficiale,având în vedere că fiecare dintre noi are păreri,care poate nu corespund realității.

De la apariția acestei boli, am avut o perioadă grea ,atât eu cât și angajații din aparatul de specialitate ,pentru  luarea unor măsuri de prevenție pentru combaterea acestei pandemii de pe raza comunei Acățari.
                A trebuit să  răspundem la multe adrese primite din partea diferitelor Instituții  referitoare la această boală, trebuia să întocmim diferite situații,cu precădere  la persoanele vulnerabile și am efectuat  acțiuni/activități pentru combaterea răspânderi acestei boli.

         Am conlucrat atât cu Poliția cât și cu medicii de familie pentru a lua măsurile cele mai urgente și necesare în legătură cu această boală.

         Am primit multe telefoane atât pe parcursul zilelor cât și pe timp de noapte de la cetățenii comunei despre situații concrete și măsurile care trebuie luate.

         Ca cifre oficiale doresc să Vă comunic că până în prezenta au fost154 de persoane izolate la domiciliu,la 53 gospodării

         Din nefericire din cauza acestei boli am avut și trei decese pe raza comunei:unul în satul Stejeriș,unul în satul Vălenii și unul în satul Suveica.

         Aceste cifre sunt din actele oficiale.

 

 

-         2 -

         În momentul de față sunt 15 persoane izolate la domiciliu,dar acest număr se schimbă de la o zi la alta,iar supravegerea acestor persoane nu este o muncă ușoară.

         Consider că am făcut tot posibilul ca aceste persoane să nu aibă de suferit din cauza neintervenței/neinplicării  noastre.

         De două ori am efectuat dezinfecție pe raza comunei,urmând ca în zilele următoare să mai efectuăm o astfel de măsură de dezinfectare.

         Acest lucru este cu atât mai mult necesar cu cât nu mai există pe timpul stării de alertă carantină și implicit persoanele vor ieșii mai mult din locuințe,inclusiv copii,iar pentru această acțiune dispunem de cantitatea de dezinfectant necesar.

         Nu Vă pot comunica data exactă ,având în vedere că trebuie luat în considerare și starea vremii.

         Doresc să Vă informez și despre un audit efectuat la Instituția noastră  de Camera de Conturi Mureș,care a fost efectuat în perioada 24 martie-30 aprilie,exact în perioada stării de urgență.

         Nu avem încă procesul verbal încheiat în urma controlului ,dar în ședința viitoare,în conformitate cu legislația în vigoare,Vă voi prezenta conținutul acestui act.

         În momentul de față suntem în stare de alertă,iar rugămintea mea este să informați și voi cetățenii comunei despre măsurile obligatorii în această perioadă,respectiv păstrarea distanțării sociale,purtarea de măști în instituții publice și alte măsuri de prevenire,mă gândesc la trasportul în comun și la alte măsuri de prevenție.

         Despre un alt lucru despre care doresc să Vă informez ,este că în starea de urgență am efectuat niște cheltuieli pentru prevenirea răspânderii acestei pandemii.

         Nu am efectuat cheltuieli nechibzuite, am gospodârit cu cap limpede, și în limita bugetului aprobat, neefectuând cheltuieli inutile.

         Am efectuat mai multe apeluri câtre populație,atât pe site-ul Primăriei,cât și pe facebook,am oferit locuitorilor comunei material dezinfectant-săpun,tablete de de dezinfectare,etc,-.

         Sper ca în cel mai scurt timp această pandemie să treacă,atât în comună cât și în țară,ca cetățenii să revină la lucru și să nu urmeze o criză economică considerabilă.

         Este nevoie ca persoanele să poată lucra și astfel efectul acestei crize ,atât la nivelul comunei cât și la nivelul țătii să poată fi cât mai mult diminuată.

         Revenire la muncă va fi factorul cel mai important ca cetățenii să nu aibă foarte mult de pierdut ca efect al acestei boli.

         Mai doresc să Vă informez despre un lucru foarte important și anume transportul deșeurilor.

         După cum cunoașteți în calendarul  transportului deșeurilor, ziua de marți a fost ziua când se colecta și se transporta deșeurile selective.

         Din nefericire multe gospodării nu respectă colectarea selectivă și deșeurile care sunt puse penru transport nu sunt colectate selectiv,cu toate că legislația cât și Regulamentul aprobat de Consiliul local prevede acest lucru.

         Am făcut informarea populației cu privire la acest lucru,atât pe afișe puse în fiecare localitate,pe site-ul Primăriei,cât și pe facebook,pentru a evita  eventuala netransport a deșeurilor colectate selectiv.

 

 

 

-         3 -

         Vă rog să informați cetățenii comunei despre obligația colectării selective a deșeurilor,acest lucru fiind în interesul lor ,cât și o prevedere legală , și să nu avem situația ca aceste deșeuri să nu fie colectate și transportate de operatorul  desemnat pentreu comuna Acățari.

         Președinte de ședință:salut și eu pe cei prezenți și dau citire ordinei de zi pentru ședința de azi:

            1.Proiect de hotărâre privind alegerea  presedintelui de sedinta pentru  lunile iunie-august  2020

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         2. Proiect de hotărâre  privind rectificarea bugetului  de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         3.Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuție bugetară pentru trimestrul I,anul 2020.

                                                        Inițiator:Primarul comunei

4. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului local Acățari nr.53 din 28 noiembrie 2019,  cu privire la aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în  anul fiscal 2020

Inițiator:Primarul comunei

5.Proiect de hotărâre  privind aprobarea aderării unei unităţi administrativ teritoriale  la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ”

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         6.Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului pentru înregistrarea,evidența și radierea vehiculelor a căror proprietari au domiciliul,reședința ori sediul pe raza comunei Acățari, care nu se supun înmatriculării.

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         7.Proiect de hotărâre privind   însuşirea „Notificării de încălcare” referitoare la Contractul de delegare a gestiunii activităţilor de colectare şi transport a deşeurilor municipale şi a altor fluxuri de deşeuri, componente ale serviciului de salubrizare al judeţului Mureş, nr. 832 din 27.03.2019, zona 1 Sânpaul, judeţul Mureş

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         8. Proiect de hotărâre privind  pentru aprobarea Regulamentului de eliberare a Acordului și a Avizului de execuție a lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare realizate pe proprietățile aparținând domeniului public al Comunei Acățari și care afectează structura căilor de comunicații rutiere, străzilor, podurilor trotuarelor/aleilor, etc., terenurilor de sport precum și spațiilor verzi

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         9.Proiect de hotărâre privind  aprobarea volumului de masă lemnoasă care se recoltează în anul 2020 din fondul forestier proprietatea publică al comunei  Acățari şi aprobarea modului de valorificare a masei lemnoase aferente anului de producţie 2020.

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         10.Proiect de hotărâre  privind înregistrarea comunei Acățari în Sistemul National Electronic de Plata online a taxelor și impozitelor utilizând cardul bancar (SNEP)

                                                        Inițiator:Primarul comunei

 

                                                                  - 4 -

         11.Proiect de hotărâre privind aprobarea valorii  și a Regulamentul privind derularea procedurii pentru acordarea de finanțări nerambursabile din bugetul local,pentru anul 2020,pentru unitățile de cult aparținând cultelor religioase recunoscute din România

                                                        Inițiator:Primarul comunei

         12.Proiect de hotărâre privind stabilirea unor măsuri pentru derularea procedurii pentru acordarea de finanţări nerambursabile din bugetul local, pentru anul 2020, în domeniile: sport şi asistenţă socială

                                                        Inițiator:Primarul comunei

 

         13.Întrebări,interpelări.

         Președinte de ședință:cine este de acord cu ordinea de zi prezentată  ?

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

                  Președinte de ședință:supun la vot conținutul procesului verbal a ședinței din  30 martie 2020.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

                Se trece la  discutarea primului punct înscris pe ordinea de zi referitoare la  proiectul  de hotărâre privind alegerea  presedintelui de sedinta pentru  lunile iunie-august  2020.

                   Veres Gaspar Ervin: propun pe d-ul consilier More Tibor.

         Președinte de ședință:supun la vot propunerea.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

Se discută punctul doi din cadrul ordinei de zi referitoare la  proiectul de hotărâre  privind rectificarea bugetului  de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.

                Fulop Robert: conform Ordonanței de urgență nr.50/2020,cu privire la starea de urgență, Guvernul României  a   rectificat bugetului de stat, iar în conformitate cu  Decizia nr.7779 din 22.04.2020, privind repartizarea sumelor privind cote din impozit pe venit și cote defalcate din TVA se propune rectificarea  bugetul Instituției noatre,astfel:

Cota defalcată din imozitul de venit a fost micșorat cu 3.000 lei,iar suma alocată din cota defalcată din impozitul pe venit pentru echilibrare cu  29.000 lei.

Capitolul  sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetului a fost majorat cu 51.000 lei.

 

 

-         5 -

         Astfel la această rectificare de buget se propune o majorare cu 19.000 lei a bugetului de venituri și cheltuieli,sumă care se propune pentru cheltuieli de funcționare ,mai precis la plata utilitățiilor necesare funcționării.

         O altă propunere se referă la includerea în buget a sumei de 20.000 euro,primită donație de la Comitetul Kasterlee din Belgia , pentru acoperirea unei părți legate cu cheltuielile de  renovare a castelului Toldalagi din localitatea Murgești,deci cu destinație specială.

         În ședința viitore vom adopta o hotărâre de acceptare a donației.

Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Primar:Această sumă a fost donat cu scopul de a amenaja spații de cazare la etajul unu,ca în cazul în care sosesc musafiri din Belgia să aibă unde să se cazeze.

         Primim cu drag donații de oriunde ar fi ele,iar despre care se discută acum  a sosit cu o anumită destinație și așteptare din partea donatorului.

         Trebuie să menționez că din această sumă așteptările donatorului nu pot fi satisfăcute,fiind vorba despre o sumă destul de mica față de cheltuielile care trebuie investite pentru renovarea/modernizarea acestui imobil.

         După cum am mai afirmat eu personal mă bucur de fiecarea investiție fie el din satul Roteni,Acățari,Vălenii sau în momentul de față din satul Murgești.

         Noi la începutul anului ,la discutarea bugetului, am efectuat un calendar cu privire la lucrările preconizate pentru acest an.

         La data aprobării bugetului nu am avut informații concrete despre această sumă,că poate altfel organizam lucrările cu echipa de muncitori.

         În momentul de față executăm lucrările planificate de la începutul anului,iar când starea vremii nu permite efectuarea acestor lucrări,vom lucra la Castel.

         Despre suma primită ,cu facturi și alte acte contabile , vom efectua  justificarea cheltuielilor leu cu leu și în ședința viitore vom adopta o hotărâre de acceptare a donației.

         Se trece la discutarea punctului trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea contului de execuție bugetară pentru trimestrul I,anul 2020.

  Fulop Robert:  În conformitate cu prevederile  art. 57 din Legea nr.273/2006 ,privind finanţele publice locale,republicată, consiliul local al comunei trebuie să aprobe exceuția bugetului local pe trimestul  precedent, drept pentru care, Biroul Financiar Contabil propune spre aprobare contul de execuţie bugetară pe trimestrul I anul 2020 cu următoarele date:

I.                   Bugetul Local:

-         total venituri:                    2.967.902  Lei

-         total cheltuieli:                  1.637.094 Lei

-         Rezultatul exercitiului       1.330.808 Lei

 

 

-         6 -

Secțiunea de funcționare:

-         venituri:                             2.829.468 Lei

-         cheltuieli:                           1.570.716. Lei

-         Rezultatul exercitiului SF:  1.258.752 Lei

Secțiunea de dezvoltare:

-         Venituri:                                   138.434    lei

-         Cheltuilei:                                 66.378 lei

-         Rezultatul exercitiului SD:       72.056 lei

II.                Venituri Activitati autofinantate – Venituri proprii si subventii:

-         Venituri SF:                                    53.731  Lei

-         cheltuieli:                               40.543 Lei

-         rezultatul exercitiului:              13.188 Lei

-         rezultatul exercitiului:              -4.464 Lei

Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se discută punctul patru din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului local Acățari nr.53 din 28 noiembrie 2019,  cu privire la aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în  anul fiscal 2020.

            Secretar: Pentru anul fiscal 2020 aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile sunt propuse conform  Legii Nr. 227/2015 din 8 septembrie 2015 ,privind Codul fiscal și a legii nr.207/2015,privind Codul de Procedură fiscală.

         În anexa nr.16 lit.”b” alin.(6) din actul susmenționat a fost instituită ” Taxă pentru oficierea căsătoriilor de zilele nelucrătoare:100 lei.”

         Potrivit art.4. alin.(2) din Anexa nr.1 la   Ordonanța de Urgență  nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare ” nu se pot  stabili taxe speciale pentru publicarea pe pagina de internet a declarației de căsătorie ori pentru încheierea căsătoriei,indiferent de locul unde aceasta are loc”.

         Având în vedere cele de mai sus Consiliul local al comunei Acățari a fost notificată de Instituția Prefectului-jud.Mureș (adresa nr.17057/2019/SVI/01.04.2020),prin care solicit să se procedeze de îndată la reanalizarea HCL nr.53/28.11.2019,în sensul eliminării taxei pentru oficierea căsătoriilor în zilele nelucrătoare.

         În sensul celor susmenționate a fost propus proiectul de hotărâre.

         Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

-         7 -

         Primar:această taxă,deși există de mai mulți ani nu, a fost percepută.

         A fost o neglijență a noastră că a rămăs în hotărârea susmenționată.

         Se trece la discutarea punctului cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul  de hotărâre  privind aprobarea aderării unei unităţi administrativ teritoriale  la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ

         Secretar: Comuna Tăureni din judeţul Mureș a solicitat aderarea la această Asociaţie.

       Potrivit art.13 din Statut, Asociaţia poate accepta noi membrii cu acordul asociaţilor şi cu încheierea unui Act adiţional la  Statut.

       Orice unitate administrativ-teritorială care devine membru al Asociației acceptă în totalitate prevederile prezentului statut și deleagă gestiunea Serviciului operatorului prin act adițional la contractul de delegare ce va fi semnat de Asociație în numele și pe seama unității administrativ-teritoriale respective.

       Având în vedere cele expuse, se propune Consiliului Local  aprobarea aderării unității administrativ-teritoriale mai sus menționate la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ” .

         Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se discută punctul șase din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului pentru înregistrarea,evidența și radierea vehiculelor a căror proprietari au domiciliul,reședința ori sediul pe raza comunei Acățari, care nu se supun înmatriculării.

         Secretar: În prezent, activitatea de înregistrare și radiere a vehiculelor la Primăria comunei Acățari este reglementată de HCL 15  din 28 aprilie 2014 privind aprobarea Regulamentului pentru înregistrarea, evidența și radierea vehiculelor, la nivelul comunei Acățari, care nu se supun înmatriculării.

În  art.23 alin.(3) din  Ordinul  nr. 1501 din 13 noiembrie 2006, privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii şi eliberarea autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor este stipulat:

”Procedura de înregistrare şi radiere a vehiculelor de către consiliile locale se stabileşte prin hotărâre a consiliului local, cu avizul consultativ al Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.”

         Având în vedere că  la solicitarea Instituției noastre  Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor a transmis Avizul  nr. 3794956/2020, se propune Consiliului local adoptarea proiectului de hotărâre.

         Scimbări majore la înregistrarea vehiculelor care nu se supun înmatriculării se referă la solicitarea următoarelor acte:

         a)atestatul tehnic-la înregistrarea mașinilor autopropulsate, eliberat de Regia Autonomă”Registrul Auto Român”;

 

                                                                  - 8 -

b)dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice în termenul de valabilitate al acesteia-excepție în cazul mașinilor autopropulsate cu o viteză maximă constructivă care nu depășește 25 km/h,

c)dovada asigurării obligatorie RCA-excepție vehiculele cu tracțiune animal.

Undeva aceste modificări sunt binevinite,având în vedere că pe drumurile publice circulă tractoare cu utilaje agricole în stare necorespunzătoare,iar în caz de accident,vehiculul nefiind asigurat reprezintă o problemă atât pentru proprietar cât și cel care a fost accidentat.

Menyhart Balint:acest Regulament se referă și la tractoare care sunt utilizate numai pentru munci agricole.

Secretar:dacă dorește număr de înregistrare de la comună,atunci da.

Fără aceste acte nu se pot elibera numere de înregistrare.

Primar:problema este mai complexă

Dacă tractorul efectuează numai munci agricole și atunci traversează drumuri publice.

Din informațile mele rezultă că și o simplă cărare,unde se deplasează numai persoane este considerat drum public.

Nu poți circula cu un vehicul care nu este corespunzător din punct de vedere tehnic .

Despre organizarea efectuării inspecției tehnice pentru vehicule ,mai ales tractoare ,de pe raza comunei, am idei și sper ca cu ajurotul proprietarilor vehiculelor  să punem în aplicare.

Ideea este în sensul de a veni în ajutorul proprietarilor de vehicule.

Nam Vilmos:probleme sunt în cazul în care  trebuie să traversez drum comunal,județean sau european.

Se poartă discuții pe marginea acestui punct din cadrul ordinei de zi.

         Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se trece la discutarea punctului șapte din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind   însuşirea „Notificării de încălcare” referitoare la Contractul de delegare a gestiunii activităţilor de colectare şi transport a deşeurilor municipale şi a altor fluxuri de deşeuri, componente ale serviciului de salubrizare al judeţului Mureş, nr. 832 din 27.03.2019, zona 1 Sânpaul, judeţul Mureş

         Secretar: În anul 2019 a fost semnat “Contractului de delegare a gestiunii activităţiilor de colectare şi transport a deșeurilor municipale şi altor fluxuri de deșeuri, între  ADI ECOLECT MURES și Asocierea SC Sylevy Salubriserv SRL.

         Din informațiile primire de la ADI Ecolect, care au propus și prezentul proiect de hotărâre , reiese că pe parcursul derulării contractului s-a constatat, în repetate rânduri, neîndeplinirea obligațiilor contractuale asumate, fapt pentru care acesta a fost notificat și informat cu privire la aceste aspecte, solicitându-i-se remedierea acestora și intrarea în legalitate prin asigurarea unui serviciu public de calitate raportat la obligațiile asumate prin contractul de delegare.

 

-         9 -

S-a constatat în repetate rânduri că operatorul:

-         nu s-a realizat colectarea trimestrială a deșeurilor voluminoase.

-         nu se respectă fluxul și frecvența de colectare ( graficul)

-           nu a organizat periodic campanii de informare și conștientizare a publicului privind colectarea separată a Deșeurilor, nefiiind îndeplinite angajamentele asumate prin Oferta Tehnică şi financiară

-           nu s-au realizat toate investițiile în perioada de mobilizare la care operatorul s-a angajat, si nici după încheierea acestei perioade,respectiv dotarea populației cu cca 32.000 pubele de 120 l .

Aprobarea acestei notificări nu însemnă rezilierea contractului,sperând ca prin adoptarea acestei hotărâri de către toți cei din zona I,  operatorul să respcte cele prevăzute în contract.

         Primar:sunt multe probleme față de prevederile din contract și realitate

         Numărul de pubele,amintit de secretar, se referă la zona I și nu la comuna Acățari.

         Nu sunt respectate nici unele prevederi legate de Stația de sortare din satul Gruișor.

         Când Stația era în administarea noastră ,datorită cantității mare de deșeuri depozitate aici am fost notificați de mai multe ori.

         În momentul de față există o cantitate mai mare,nepepozitat corespunzător,fără ca cineva să intervină.

         La licitația contractului de colectare și transport a deșeurilor nu exista o stație de sortare în funcțiune,motiv pentru care sa ajuns în această situație,având în vedere că stația de sortare pusă între timp în funcțiune  nu primește deșeurile cum sunt ele colectate,având în vedere că în acestea există nu numai deșeuri colectitate selectiv ci și deșeuri menajere.

         Sper ca această problemă să se rezolve cât mai rapid.

         Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se discută punctul opt din carul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind  pentru aprobarea Regulamentului de eliberare a Acordului și a Avizului de execuție a lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare realizate pe proprietățile aparținând domeniului public al Comunei Acățari și care afectează structura căilor de comunicații rutiere, străzilor, podurilor trotuarelor/aleilor, etc., terenurilor de sport precum și spațiilor verzi.

         Secretar: Conform prevederilor Legii nr. 193/2019 pentru modificarea și completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții s-au modificat condițiile privind executarea lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare , respectiv ”lucrările de branșamente și racorduri la construcțiile deja existente se pot executa fără autorizație de construire , doar pe baza unui un acord/autorizație emis/ă de administratorul drumului public”.

 

 

-         10 -

             Având în vedere implicațiile acestei măsuri legislative precum și necesitatea executării acestor lucrări în conformitate cu prevederile legale, este   necesar întocmirea unui regulament de eliberare a Acordului și a Avizului de execuție a lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare realizate pe proprietățile aparținând domeniului public al Comunei Acățari și care afectează structura căilor de comunicații rutiere, străzilor, podurilor, trotuarelor/aleilor, etc., terenurilor de sport precum și spațiilor verzi.

Regulament are drept scop stabilirea cadrului tehnico-organizatoric necesar derulării în condiţii optime a lucrărilor executate, aferent reţelelor tehnico-edilitare si a conditiilor privind aducerea la starea iniţială  a zonelor afectate(carosabil, strazi, poduri, trotuare, alei pietonale, spatii verzi).

În Regulament există diferență între construcții noi și construcții deja existente.

         Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se trece la discutarea punctului nou din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind  aprobarea volumului de masă lemnoasă care se recoltează în anul 2020 din fondul forestier proprietatea publică al comunei  Acățari şi aprobarea modului de valorificare a masei lemnoase aferente anului de producţie 2020.

            Secretar: Volumul de masă lemnoasă care se recoltează anual din fondul forestier proprietate publică a unei unităţi administrativ-teritoriale se propune, în condiţiile legii, de ocolul silvic care administrează/asigură serviciile silvice, în baza prevederilor amenajamentelor silvice şi în condiţiile legii, şi se aprobă prin hotărâre a consiliului.

         Conform celor susmenționate Ocolul Silvic Tg-Mureș  a aprobat ca în anul 2020 să fie valorificată volumul de  220 mc.

         Din volumul susmenționat 101 mc având natura produsului de igienă,iar restul curățiri.

         Pentru volumul de 101 mc există transmisă actul de punere  în valoare din care rezultă că locația tăierilor este în satul Vălenii și este vorba despre tăieri de igienizare,fiind vor ba despre cca.200 de arbori.

         Proiectul de hotărâre este format ca și în anul precedent,ca din această cantitate de lemn să beneficieze locuitorii comunei,iar prețul de pornire la licitație este de 105 lei față de 100 din anul precedent.

         Această majorare este în conformitate cu inflația din anul precedent de 4.6%.

         Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se discută punctul zece din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul  de hotărâre  privind înregistrarea comunei Acățari în Sistemul National Electronic de Plata online a taxelor și impozitelor utilizând cardul bancar (SNEP)

 

 

-         11 -

         Secretar: prin proiectul de hotărâre se propune demararea operaţiunilor de înregistrare a comunei Acățari în SNEP (Sistemul Naţional Electronic de Plată) în conformitate cu prevederile legale  de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar.

Pentru încasarea taxelor şi impozitelor fiecare instituţie publică îşi va selecta furnizorul de servicii de acceptare de plăţi electronice conform legislaţiei în vigoare, la care va deschide un cont colector unic.

Conform prevederilor legale comisionul aferent efectuării plăţii electronice perceput de furnizorul de servicii selectat poate fi suportat de către contribuabil, de instituţia publică sau în orice altă variantă aleasă de către instituţia publică la momentul înregistrării în SNEP, drept pentru care se impune stabilirea modalităţii în care va fi suportat acest comision.

Această modalitate propusă este ca comisionul perceput de instituția de credit acceptatoare, aferent efectuării plății electronice, se va oferta procentual, iar nivelul maximal al acestuia, indicat în documentația de atribuire,  nu va depăşi 2% din valoarea tranzacţiei şi nu mai mult de 30 de lei.

         Dacă vorbim despre o tranzație de 1.000 lei instituția de credit va  încasa 20 de lei ,iar la o sumă de 5.000 lei sau mai mare 30 de lei.

         Fulop Robert: vorbim de site-ul www.ghiseul.ro  -secțiunea Legislatie-Documente-Institutii,fiind deja efectuate unele pași pentru demararea în cel mai scurt timp a plății taxelor și impozitelor online.

         Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se trece la discutarea punctului unsprezece din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea valorii  și a Regulamentul privind derularea procedurii pentru acordarea de finanțări nerambursabile din bugetul local,pentru anul 2020,pentru unitățile de cult aparținând cultelor religioase recunoscute din România.

         Secretar:punctele unsprezece și doisprezece sunt aproape identice diferența fiind că unul se referă la culte,iar celălalt la sport și asistență social.

         La culte la Pentru anul 2020 sprijinul financiar se poate acorda pentru completarea fondurilor proprii ale unităţilor de cult destinate în valoare de 110.000 lei pentru:

a) amenajarea şi reparararea clădirilor având destinaţia de aşezăminte  de cult;
          b)conservării şi întreţinerii bunurilor de patimoniu aparţinând cultelor religioase (cimitire-drumuri de acces,.etc);
         c)executarea  lucrărilor aferente rețelelor tehnico-edilitare
         d)Construirea/întreținerea caselor mortuare

         e)alte situații bine justificate

         Regulamentul de acordare este prevăzut an anexa din proiectul de hotărâre.

            Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

-         12 -

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

         Se discută punctul doisprezece din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind stabilirea unor măsuri pentru derularea procedurii pentru acordarea de finanţări nerambursabile din bugetul local, pentru anul 2020, în domeniile: sport şi asistenţă social.

         Secretar:pentru sport și asistență social pe anul 2020 se propune:20.000 lei pentru sport și 40.000 lei pentru asistență social.

         Regulamentul de acordare este identic cu cel din anii precedenți.

         Menyhart Balint:până când este termenul de depunere.

         Secretar:30 iunie.

         Primar:având în vedere evoluția pandemiei,nu cred că în acest an vom organiza evenimente mari,respectiv Zilele comunei,motiv pentru care nu am propus  acordare finanțări nerambursabile asociaților.

         Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru   : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad  , Magyari Zoltan , Menyhart Balint  , More Tibor,  Nagy Albert , Nagy Dalma Imola ,Nam Vilmos  , Pecsi Domokos,  Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

 

         Nefiind alte  intervenţi din partea  consilierilor ,preşedintele de şedinţă  mulţumeşte    pentru   participare ,considerând  încheiate   lucrările  şedinţei de azi.

 

 

 

Preşedinte de şedinţă

                        Nam Vilmos

                                        Secretar general

             Jozsa Ferenc