19 January 2022
ROMANIA
JUDEŢUL MUREŞ Vizat,
PRIMĂRIA COMUNEI Secretar general
ACĂŢARI Jozsa Ferenc
PROIECT DE HOTĂRÂRE
privind reorganizarea Comisiei locale de Ordine Publică a comunei Acățari
Primarul comunei Acăţari,
Văzând Referatul de aprobare a Primarului comunei Acățari nr.379/2022 și raportul Compartimentului de resort nr. 387/2022,
Având în vedere:
- art. 28 și art. 29 din Legea Politiei Locale nr.155/2010,republicată,cu modificările și completările ulterioare,
- art.129 alin.(2), lit. d),coroborat cu alin.(7) ,lit.g) din O.U.G.nr.57/2019, Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Văzând
- H.C.L.nr.72/29.12.2010 ,privind înfiintarea Politiei Locale a comunei Acățari,
- HCL nr.2 din 29.01.2011,privind înfințarea Comisiei locale de Ordine publică,
Ținând cont de prevederile art.7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică,republicată,cu modificările și completările ulterioare,
În temeiul art.139 ,alin.(1) din O.U.G.nr.57/2019, privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare ,
P r o p u n e :
Art.1. (1) Se aprobă reorganizarea Comisiei Locale de Ordine Publică în urmatoarea componența:
-Osvath Csaba-Primar;
-Moldovan Bogdan-Sef post politie Acățari;
-Rus Octavian-cordonator Politia Locala Acățari;
-Jozsa Ferenc-Secretar general al comunei Acățari;
-____________________-Consilier Local;
-____________________-Consilier Local;
-____________________-Consilier Local.
(2) Comisia Locala de Ordine Publică a comunei Acățari are rol consultativ, și funcționează pe baza Regulamentul de organizare și funcționare a comisiei, conform anexei nr.1,care face parte integrantă din prezenta.
(3) Secretariatul Comisiei de Ordine Publică a comunei Acățari este asigurat de catre Solovăstru Petre Dănuț,polițist local.
Art.2.- Cu ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se împuternicește domnul Osvath Csaba, primarul Comunei Acățari, iar Secretarul general al UAT Acățari, va comunica prezenta hotărâre autorităților, instituțiilor și persoanelor interesate, conform prevederilor legale.
Primar,
Osvath Csaba
Anexă la HCL nr.____/2022
REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE AL COMISIEI LOCALE DE ORDINE PUBLICA
CAPITOLUL I DISPOZITII GENERALE
Art.1 Comisia locală de ordine publică a comunei Acățari organism cu rol consultativ în probleme de ordine publică si de organizare si functionare a Politiei locale a comunei Acățari, functionează în baza prevederilor Legii nr.155/2010 și în baza prezentului Regulament.
Art.2. Comisia locală de ordine publică a comunei Acățari are următoarea componentă: - Primarul comunei Acățari- seful Politiei comunei Acățari- coordonator Politia Locala, - Secretarul comunei Acățari- 3 consilieri locali.
Art.3 Sedintele comisiei sunt conduse de primar.
CAPITOLUL II ATRIBUTIILE COMISIEI LOCALE DE ORDINE PUBLICA.
Art.4 Comisia locala de ordine publica are urmatoarele atributii: a)asigura cooperarea dintre institutiile si serviciile publice cu atributii in domeniul ordinii si al sigurantei publice la nivelul unitatii administrative teritoriale;
b)avizeaza proiectul regulamentului de organizare si functionare al politiei locale;
c)elaboreaza proiectul planului de ordine si siguranta publica al unitatii administrativ teritoriale, pe care il actualizeaza anual; d)analizeaza periodic activitatile de mentinere a ordinii si sigurantei publice la nivelul unitatii administrativ-teritoriale si face propuneri pentru solutionarea deficientelor constatate si pentru prevenirea faptelor care afecteaza climatul social;
e)evalueaza cerintele specifice si face propuneri privind necesarul de personal al politiei locale;
f)prezinta autoritatii deliberative rapoarte anuale asupra modului de indeplinire a prevederilor planului de ordine si siguranta publica al unitatii administrativteritoriale. In baza concluziilor desprinse din analizele efectuate, propune autoritatilor administratiei publice locale initierea unor proiecte de hotarari prin care sa previna faptele care afecteaza climatul social;
CAPITOLUL III DISPOZITII FINALE
Art.5 (1)-Secretariatul comisiei locale este asigurat de catre dl. Solovăstru P.Dănuț.
(2) Atributiile secretarului constau în:
- efectuarea demersurilor pentru anuntarea membrilor comisiei cu privire la data desfăsurării lucrărilor si a ordinii de zi;
- redactarea procesului verbal de sedintă si înmânarea acestuia către membrii comisiei pentru semnare;
- arhivarea proceselor verbale ale sedintelor.
Art.6 (1) Comisia locală se reuneste trimestrial sau ori de câte ori este necesar, la convocarea Primarului comunei Acățari sau a unei treimi din numărul consilierilor locali.
(2) Convocarea sedintelor trimestriale se face de către Primar, cu cel putin 5 zile lucrătoare înainte de data sedintei.
Odată cu convocarea sedintei, secretariatul va transmite si ordinea de zi a sedintei.
(3) Convocarea la initiativa consilierilor locali se face prin secretariatul comisiei, prin depunerea solicitării semnate de către cel putin o treime din consilierii locali, în termen de 5 zile lucrătoare înainte de data sedintei.
(4) În situatii exceptionale, Primarul poate convoca sedinta imediat.
(5) Cu ocazia fiecărei sedinte se încheie un proces verbal care este semnat de către toti membrii comisiei.
Primar,
Osvath Csaba
ROMÂNIA,
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr. 379 din 19 ianuarie 2022
R E F E R A T DE A P R O B R E
privind reorganizarea Comisiei locale de Ordine Publică a comunei Acățari
Potrivit art.129, alin.1 din O.U.G.nr 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare ,Consiliul Local are initiativa si hotaraste in conditiile legii ,in toate problemele de interes local cu exceptia celor care nu sunt date prin lege in competent altor autoritati ale administratiei publice locale sau centrale.
Avand in vedere: -prevederile art.129 din O.U.G.nr 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare,Consiliul Local,exercita atributii privind gestionarea serviciilor furnizate catre cetateni(ordine publica);
-prevederile art.29 din Legea nr.155/2010 a poliției locale,republicata, Comisia Locala exercita atributii privind ordinea si linistea publica;
-faptul ca in urma alegerilor autoritatilor publice locale desfasurate in data de 27.09.2020,a fost validat si investit in functie primarul comunei Acățari,iar componenta Consiliului Local a fost modificata;
-interesul comunitatii locale pe baza si in executarea legii,in vederea continuitatii activitatilor de asigurare a ordinii si linistii publice si pentru a veni in sprijinul cetatenilor comunei Acățari,precum si principalul obiect de activitate al acestei institutii de aparare a drepturilor si libertatilor fundamentale ale persoanei,a proprietatii publice si private,prevenirea si descoperirea infractiunilor;
Consideram necesara reorganizarea Comisiei de Ordine Publica a comunei Acățari,organism cu caracter consultativ,care are un rol important in asigurarea ordinii si linistii publice pe raza teritoriala a comunei Acățari, propun aprobarii plenului Consiliului Local al comunei Acățari proiectul de hotarare privind reorganizarea Comisie Locale de Ordine Publica .
Primar,
Osvath Csaba
ROMÂNIA,
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr. 387 din 19 ianuarie 2022
R A P O R T D E S P E C I A L I T A T E
privind reorganizarea Comisiei locale de Ordine Publică a comunei Acățari
În art.28 din Legea nr.155/2010,privind poliţia locală este prevăzut că la nivelul fiecărei commune unde funcţionează poliţia locală se organizează şi funcţionează comisia locală de ordine publică, prin hotărâre a consiliului local, care este un organism cu rol consultativ.
Comisia locală este constituită, după caz, din: primar, şeful unităţii/structurii teritoriale a Poliţiei Române sau reprezentantul acestuia, şeful poliţiei locale, secretarul unităţii administrativ-teritoriale şi 3 consilieri locali, desemnaţi de autoritatea deliberativă.
Şedinţele comisiei locale sunt conduse de primar.
Modul de funcţionare a comisiei locale se stabileşte prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acesteia, adoptat de consiliul local.
Comisia locală are următoarele atribuţii:
a) asigură cooperarea dintre instituţiile şi serviciile publice cu atribuţii în domeniul ordinii şi al siguranţei publice la nivelul unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;
b) avizează proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a poliţiei locale;
c) elaborează proiectul planului de ordine şi siguranţă publică al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, pe care îl actualizează anual;
d) analizează periodic activităţile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice la nivelul unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale şi face propuneri pentru soluţionarea deficienţelor constatate şi pentru prevenirea faptelor care afectează climatul social;
e) evaluează cerinţele specifice şi face propuneri privind necesarul de personal al poliţiei locale;
f) prezintă autorităţii deliberative rapoarte anuale asupra modului de îndeplinire a prevederilor planului de ordine şi siguranţă publică al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
În baza concluziilor desprinse din analizele efectuate, propune autorităţilor administraţiei publice locale iniţierea unor proiecte de hotărâri prin care să se prevină faptele care afectează climatul social.
Secretariatul comisiei locale este asigurat de persoane cu atribuţii în acest sens din aparatul de specialitate al primarului.
Comisia locală se reuneşte trimestrial sau ori de câte ori este necesar, la convocarea primarului sau a unei treimi din numărul consilierilor locali.
Secretar general,
Jozsa Ferenc