19 January 2022

 
JUDEŢUL MUREŞ                                                                 Vizat,

PRIMĂRIA COMUNEI                                                   Secretar general

ACĂŢARI                                                                          Jozsa Ferenc

 

 

 

PROIECT DE HOTĂRÂRE
privind aprobarea planului de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă persoanelor beneficiare de ajutor social şi altor persoane obligaţi să presteze lucrări de ineters local

 

 

 

                        Primarul comunei Acăţari,

                      Văzând Referatul de aprobare  a Primarului comunei Acățari nr.3802022 și raportul  Compartimentului de resort nr. 388/2022,

                   Având în vedere prevederile art.6 alin.(7) din Legea nr.416/2001,privind venitul minim garantat,cu modificările şi completările ulterioare,

                        În conformitate cu prevederile art.28 alin.(3) din   Hotărârea Guvernului României   nr. 50 din 19 ianuarie 2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor  Legii nr.416/2001, privind venitul minim garantat,

          Văzând prevederile  art.7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică,republicată,cu modificările și completările ulterioare,

                   În temeiul art.136  alin. (1),coroborat cu prevederile  art.129, alin.(2) ,lit.”d”  din Ordonanța de Urgență  nr. 57 din 3 iulie 2020, privind Codul administrativ,

 

 

                   P r o p u n e :

 

 

          Art.1.Se aprobă pentru anul 2022, Planul de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă pe persoanele beneficiare de ajutor social şi altor persoane obligaţi de a presta lunar, acţiuni sau lucrări de interes local,conform anexei,care face parte integrantă din prezenta.

          Art.2.Viceprimarul ,responsabilul sălii de sport şi inspectorul cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale din Serviciul  asistenţă socială vor ţine evidenţa orelor prestate şi vor asigura instructajul privind normele de tehnica a securităţii muncii.

          Art.3.În funcţie de solicitări şi acţiuni sau de lucrări de interes local Planul de acţiune poate fi reactualizat.

          Art.4.Prezenta  se va comunica: Instituţiei Prefectului Judeţului Mureş, celor interesaţi şi se va aduce la cunoştinţă publică.

 

                  

                                                                                                 Primar,

                                                                                                   Osvath Csaba

 

 

 

 

                                                                                      Anexă la HCL nr.____/2022

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 - 333112, 0265 - 333298; e-mail:  acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

 

PLAN DE ACTIUNI ŞI DE  LUCRĂRI DE INTERES LOCAL  PENTRU  REPARTIZAREA  ORELOR DE MUNCĂ -2022

 

 

 

 

Nr. crt.
Luna
           Felul activitatii
Locul unde se efectueaza lucrarea
1.
Ianuarie
-Activitati de dezapezire a trotuarelor, si a zonelor din jurul statiilor de autobuz –800 ore

-Intretinerea si curatarea trotuarelor de pe strazile comunei, in jurul spatiilor verzi si a locurilor de joaca amenajate  si a institutiilor publice-900 ore

-Adunarea  gunoiului  în saci de polietilenă în vederea colectării la  locurile de destinatie  de depozitare –800 ore

Lucrari  de întreținere a clădirile aflate în domeniul  privat/public-300 ore

-Pregatit lemn de foc pentru incălzire ,tăiat ,crăpat aranjat ,aranjat la Scoala Generală Corbeşti –100 ore
Pe traseul DN 13-E-60
Acatari

Valeni

Gaiesti

Străzile  comunale

scoala, gradinita, camin cultural,sala de sport

imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
2.
Februarie
-Activitati de dezapezire a trotuarelor, si a zonelor din jurul statiilor de autobuz –800 ore

-Intretinerea si curatarea trotuarelor de pe strazile comunei, in jurul spatiilor verzi si a locurilor de joaca amenajate  si a institutiilor publice-900 ore

-Adunarea  gunoiului  în saci de polietilenă în vederea colectării la  locurile de destinatie  de depozitare –800 ore

Lucrari  de întreținere a clădirile aflate în domeniul  privat/public-300 ore

-Pregatit lemn de foc pentru incălzire ,tăiat ,crăpat aranjat ,aranjat la Scoala Generală Corbeşti –100 ore

 

 
Acatari-Roteni

Valeni-Suveica

Gaiesti-Murgeşti

Gruisori

Stejeris

Corbesti
Străzile  comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport 

imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
3.
Martie
Curăţirea şi desfundarea şanţurile şi a canalelor de scurgere -500 ore

Adunarea gunoaielor manajer din zonă- 700 ore

Curăţirea  vegetaţiei uscate   pe toate cursurile  de apă  din comuna Acăţari  -800 ore

Întreţinerea acosamentelor  drumurilor respectiv  străzilor   din comună şi asigurarea scurgerii bălturilor de apă  în şanşurile pentru ape fluviale-500 ore

Lucrari  de întreținere a clădirile aflate în domeniul  privat/public-300 ore

Pregatit lemn de foc pentru incălzire ,tăiat ,crăpat aranjat ,aranjat la Scoala Generală Corbeşti –100 ore

 

 
Acatari-Roteni

Valeni-Suveica

Gaiesti-Murgeşti

Gruisori

Stejeris

Corbesti
Străzile  comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport

imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
4.
Aprilie
 

Participarea la curatenia de primavara prin adunarea gunoaielor din spatiile publice, curatirea arbustilor si a copacilor plantati pe raza comunei, adunarea aluviunilor aduse de ape-2.000 ore

-Întreţinerea digurilor şi a malurilor a cursurilor apa,efectuarea altor lucrări de protecţie contra inndaţiilor-1 000 ore

Lucrari  de întreținere a clădirile aflate în domeniul  privat/public-300 ore
Acatari-Roteni

Valeni-Suveica

Gaiesti-Murgeşti

Gruisori

Stejeris

Corbesti
Străzile  comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport 

imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
 
5.
mai
- Intretinerea si curatarea trotuarelor de pe strazile comunei, in jurul spatiilor verzi si a locurilor de joaca amenajate,  si a institutiilor publice(scoala, gradinita, camin cultural) 600 ore

- Intretinerea curateniei in jurul izvoarelor comunale, a santurilor si a paraurilor de scurgere a apei menajere 800 ore

-Curatirea statiilor de autobuz, in zona tomberoanelor

-repararea si întreţinerea străzilor,a drumurilor comunale,podurilor,podetelor,curaţarea şi amenajarea şanţurilor

600 ore 

-Întreţinerea puieţilor aparţinută în padurea  Comunei Acăţari-700 ore

Lucrari  de întreținere a clădirile aflate în domeniul  privat/public-300 ore

 

 
Acatari-Roteni

Valeni-Suveica

Gaiesti-Murgeşti

Gruisori

Stejeris

Corbesti
Străzile  comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport

imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari 
6
Iunie
- Intretinerea si curatarea trotuarelor de pe strazile comunei, in jurul spatiilor verzi si a locurilor de joaca amenajate,  si a institutiilor publice(scoala, gradinita, camin cultural) 600 ore

- Intretinerea curateniei in jurul izvoarelor comunale, a santurilor si a paraurilor de scurgere a apei menajere 800 ore

-Curatirea statiilor de autobuz, in zona tomberoanelor

-repararea si întreţinerea străzilor,a drumurilor comunale,podurilor,podetelor,curaţarea şi amenajarea şanţurilor 600 ore 

-Întreţinerea puieţilor aparţinută în padurea  Comunei Acăţari- 670 ore

Lucrari  de întreținere a clădirile aflate în domeniul  privat/public-300 ore

 

 
Acatari-Roteni

Valeni-Suveica

Gaiesti-Murgeşti

Gruisori

Stejeris

Corbesti
Străzile  comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport

imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
7
Iulie
- Intretinerea si curatarea trotuarelor de pe strazile comunei, in jurul spatiilor verzi si a locurilor de joaca amenajate,  si a institutiilor publice(scoala, gradinita, camin cultural) 600 ore

- Intretinerea curateniei in jurul izvoarelor comunale, a santurilor si a paraurilor de scurgere a apei menajere 800 ore

-Curatirea statiilor de autobuz, in zona tomberoanelor

-repararea si întreţinerea străzilor,a drumurilor comunale,podurilor,podetelor,curaţarea şi amenajarea şanţurilor 800 ore

Întreţinerea cimitirului ,cosit ,adunat iarbă precum şi a gunoiului 300 ore

Lucrari  de întreținere a clădirile aflate în domeniul  privat/public-300 ore
Acatari-Roteni

Valeni-Suveica

Gaiesti-Murgeşti

Gruisori

Stejeris

Corbesti
Străzile  comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport

imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari 
8
August
Tăierea şi curăţirea pomilor de crengi uscate atăt în raza  Acăţari cât şi a celor 8 sate aparţinătoare .1150 ore

Stropirea  pomilor cu soluţii  speciale .150 ore

Curăţirea vegetaţiei uscate pe toate cursurile de apă din comuna Acăţari. 770 ore

-Participarea la pregătirile şi realizarea zilelor comunei Acăţari -600 ore

Lucrari  de întreținere a clădirile aflate în domeniul  privat/public-300 ore
Acatari-Roteni

Valeni-Suveica

Gaiesti-Murgeşti

Gruisori

Stejeris

Corbesti
Străzile  comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport

imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari 
9
Septembrie
-Curatenia de toamna in toata comuna-2000 ore

-Maturarea frunzelor uscate si a resturilor de pe trotuare, din zonele verzi, parcuri, locuri de joaca si transportarea lor-800 ore

Lucrari  de întreținere a clădirile aflate în domeniul  privat/public-300 ore

 

 
Acatari-Roteni

Valeni-Suveica

Gaiesti-Murgeşti

Gruisori

Stejeris

Corbesti
Străzile  comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport

imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari 
10
Octombrie
Curatenia de toamna in toata comuna-1000 ore

-Maturarea frunzelor uscate si a resturilor de pe trotuare, din zonele verzi, parcuri, locuri de joaca si transportarea lor-600 ore

-Pregatit lemn de foc pentru incălzire ,tăiat ,crăpat aranjat  la Scoala Generală Corbeşti –100 ore

-Lucrări de întreţinere a clădirile aflate în domeniul privat/public 300 ore

 

 
Acatari-Roteni

Valeni-Suveica

Gaiesti-Murgeşti

Gruisori

Stejeris

Corbesti
 

Străzile  comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport

imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
11
Noiembrie
-Lucrări de întreţinere a clădirile aflate în domeniul  privat/public  -1700 ore

-Împrăştierea de material antiderapant în caz  de timp nefavorabil ,în timp nefavorabil,în toate  cele 9 sate aparţinătoare comune-.600 ore .

-Pregatit lemn de foc pentru incălzire ,tăiat ,crăpat aranjat ,aranjat la Scoala Generală Corbeşti –100 ore

 
Acatari-Roteni

Valeni-Suveica

Gaiesti-Murgeşti

Gruisori

Stejeris

Corbesti
 

Străzile  comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport

imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
12
Decembrie
-Pregatirea   parcului central pentru sărbătorile de iarna 1600 ore

- Pregatit lemn de foc pentru incălzire ,tăiat ,crăpat aranjat ,aranjat la Scoala Generală Corbeşti –370 ore

-Lucrari  de întreținere a clădirile aflate în domeniul  privat/public.700 ore
Acatari-Roteni

Valeni-Suveica

Gaiesti-Murgeşti

Gruisori

Stejeris

Corbesti
 

Străzile  comunale,scoala gradinita ,camin cultural,sala de sport 

imobile aflate în proprietatea sau în folosinţa Primăriei Acăţari
 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Intocmit

                                                                                                                                                  Kiss Eva

 

 

 

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
 

Nr. 380 din 19 ianuarie 2022
                                                                     

 R E F E R A T   DE  A P R O B R E

privind aprobarea planului de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă persoanelor beneficiare de ajutor social şi altor persoane obligaţi să presteze lucrări de ineters local

 

 

Pentru sumele acordate cu titlu de ajutor social, persoanele majore apte de muncă (persoana singură sau persoanele din familia beneficiară) au obligaţia "de a presta lunar, la solicitarea primarului, acţiuni sau lucrări de interes local, fără a se putea depăşi regimul normal de lucru şi cu respectarea normelor de securitate şi igienă a muncii".

Având în vedere prevederile legale referitoare la prestarea orelor de muncă stipulate în Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat au fost completate prin prevederile art.16^1 din Ordonanţa de Urgenţă nr.124/2011 pentru modificarea şi completarea unor acte normative care reglementează acordarea de beneficii de asistenţă social, coroborate cu prevederile art. I, pct.8, pct.12, pct.13 şi pct.14 din H.G. nr.57/2012  pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, aprobate prin H.G. nr.50/2011, a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr.111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, aprobate prin H.G. nr.52/2011, şi a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, aprobate prin H.G. nr.38/2011.    

Totodată există munca în folosul comunităţii ca pedeapsă penală

 Munca neremunerată în folosul comunității, se stabilește de către instanța de judecată persoanelor adulte și minore, care au atins vîrsta de 16 ani. se stabileşte pe un termen de la 60 la 240 de ore ş se executată de la 2 la 4 ore pe zi, poate fi executată timp de cel mult 18 luni; Nu poate fi aplicată persoanelor recunoscute ca invalizi de gradele I şi II, militarilor prin contract, femeilor gravide, femeilor care au copii în vîrstă de pînă la 8 ani, şi persoanelor care au atins vîrsta de pensionare

 

1. Repartizarea persoanelor apte de muncă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;

Acţiuni întreprinse:

1.1.        Întocmirea listelor cu ore de muncă (pontaje) lunare, cu numărul de beneficiari pe zone şi numărul de ore aferente pentru fiecare persoană în parte funcţie de cuantumul ajutorului social, conform formulei de calcul prevăzută în H.G. nr. 50/2011 privind Normele metodologice de aplicare,  semnătura/data primirii listelor. În situaţia reluării acordării dreptului de ajutor social, după achitarea obligaţiilor legale faţă de bugetul de stat, orele aferente acţiunilor şi lucrărilor de interes local se vor repartiza proporţional, astfel încât efectuarea lor să fie finalizată în termen de maximum 3 luni de la reluarea plăţii.    

1.2.        Evidenţa listelor cu orele de muncă lunare pentru beneficiarii ajutorului social se vor ţine într-un biblioraft împreună cu situaţiile de lucrări .

Responsabil: Viceprimar,responsabil sală de sport, inspector de la SAS

 

2.    Asigurarea protecţiei, securităţii şi sănătăţii în muncă:

Acţiuni întreprinse:

2.1.        Instructaj privind normele de tehnică a securităţii muncii (referitor la cadrul legislativ de specialitate, privind protecţia şi securitatea în muncă);

2.2.        Supravegherea activităţilor desfăşurate, prin persoane desemnate să coordoneze şi să controleze acţiunile desfăşurate pe zone de activitate;

2.3.        Dotarea cu unelte şi echipament necesar, în funcţie de tipul de activitate ce urmează să fie prestată;

 

 

Responsabil: Viceprimar,șef serviciu SVSU, inspector de la SAS,persoana responsabilă cu asigurarea protecţiei, securităţii şi sănătăţii în muncă

Tipuri de activităţi ce pot fi prestate, în funcţie de sezon şi conform cu Programul lunar de acţiuni sau lucrări de interes local, după caz: curăţenie stradală, a căilor de acces, a locurilor de joacă, întreţinerea spaţiilor verzi, plantări de arbori şi arbuşti, salubrizarea pieţelor, târgurilor, oboarelor, lucrări de decolmatare a şanţurilor/ deszăpezire, etc.  

 

3.    Evidenţa persoanelor care prestează acţiuni sau lucrări de interes local:

Acţiuni întreprinse:

3.1.        Întocmirea lunară a listelor de prezenţă (pontaje) pentru persoanele care au desfăşurat activităţi;

3.2.         Întocmirea situaţiei lunare privind persoanele care au efectuat orele de muncă, pe tipuri de activităţi prestate, potrivit modelului din Anexa nr.10 din H.G. nr.50/2011.

 

Responsabili: Viceprimar,responsabil sală de sport,inspector de la SAS

 

 

4.    Eficientizarea lucrărilor:

Acţiuni întreprinse:

4.1.        Întocmirea lunară a necesarului de forţă de muncă din rândul beneficiarilor de venit minim garantat pentru desfăşurarea activităţilor specifice, deoarece numărul acestora este fluctuant de la o lună la cealaltă;

4.2.        În funcţie de planul anual şi cel lunar aprobat se va prezenta o situaţie cu lucrările efectuate după primul trimestru al anului 2021`. 

4.3.        Planul de acţiuni şi lucrări de interes local poate fi reactualizat pe parcursul anului 2021 în funcţie de condiţiile socio-economice locale, precum şi de strategia de dezvoltare a municipiului Paşcani.  

De asemenea, SAS  din subordinea Consiliului Local , îşi va asuma îndeplinirea următoarelor obligaţii:

 

a) va emite liste cu orele de muncă pentru alte persoane din familia beneficiară, la cererea titularului, în situaţia în care persoana nominalizată să efectueze acţiunile şi lucrările de interes local se află în incapacitate temporară de muncă sau şi-a pierdut total ori parţial capacitatea de muncă, dacă impune situaţia;

b) să afişeze la loc vizibil planul de acţiuni sau de lucrări de interes local, lista cu beneficiarii de ajutor social, precum şi cu persoanele care urmează să efectueze orele de muncă;

c) să întocmească situaţia lunară privind persoanele apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social, precum şi activităţile realizate de aceştia, conform planului de acţiuni. Situaţia se va completa pe baza evidenţelor transmise de la instituţiile prevăzute la pct.2, potrivit modelului din anexa nr.10 la H.G. nr.50/2011;

 

 

 

 

                                                                                                            Primar,

                                                                                                            Osvath Csaba

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
 

Nr. 388  din 19 ianuarie 2022
 

                                                                                                         

 

 

R A P O R T  DE  SPECIALITATE

privind aprobarea planului de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă persoanelor beneficiare de ajutor social şi altor persoane obligaţi să presteze lucrări de ineters local

 

 

 

 

Legea nr.416/2001,privind venitul minim garantat a fost modificat şi completat prin Legea   nr. 276 din 24 decembrie 2010.

          Faţă de prevederile Legii nr.416/2001 una din modificările noii legi este privitoare la Planul de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă persoanelor beneficiare de ajutorul social,obligaţi să presteze lucrări de interes local.

          Legea nr.416/2001 a prevăzut;” Primarii au obligaţia să întocmească un plan de acţiuni sau de lucrări de interes local pentru repartizarea orelor de muncă prevăzute la alin. (2), să ţină evidenţa efectuării acestor ore şi să asigure instructajul privind normele de tehnica securităţii muncii pentru toate persoanele care prestează acţiuni sau lucrări de interes local.”

          Legea nr.276/2010 prevede:” Primarii au obligaţia să întocmească un plan de acţiuni sau de lucrări de interes local pentru repartizarea orelor de muncă prevăzute la alin. (2), să ţină evidenţa efectuării acestor ore şi să asigure instructajul privind normele de tehnică a securităţii muncii pentru toate persoanele care prestează acţiuni ori lucrări de interes local. Planul de acţiuni sau de lucrări de interes local se aprobă anual prin hotărâre a consiliului local.

          Prevederile art.28 alin.(3) din   Hotărârea Guvernului României   nr. 50 din 19 ianuarie 2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor  Legii nr.416/2001, privind venitul minim garantat prevăd:

          „Planul de acţiuni sau de lucrări de interes local se aprobă anual prin hotărâre a consiliului local şi poate fi reactualizat pe parcursul anului”

                   Având în vedere cele de mai sus se propune aprobarea proiectului de hotărâre în forma prezentată.

 

 

 

                                                                                      Secretar general,  

                                                                                      Jozsa Ferenc