22 August 2017

 

ROMÂNIA

JUDEȚUL  MUREŞ

CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI ACĂȚARI

 

 

 

 

 

 

HOTĂRÂREA

nr. ……..… din ….... …………………….... 2017 

privind implementarea proiectului „AMENAJARE TEREN DE SPORT  MULTIFUNCTIONAL IN LOCALITATEA VĂLENI, COMUNA ACĂȚARI, JUDETUL MURES”

 

 

 

 

 

 

Având în vedere temeiurile juridice, respectiv prevederile:

a)  art. 120 și art. 121 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată;

b)  art. 8 și 9 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;

c)  art. 7 alin. (2) și art. 1166 și următoarele din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, referitoare la contracte sau convenții;

d)  art. 20 și 21 din Legea cadru a descentralizării nr. 195/2006;

e)  art. 36 alin. (2) lit. b) și d) din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

f)  Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;

 

ținând seama de prevederile art. 43 alin. (4) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se menționează următoarele avize, prevăzute de lege:

-  Agenţia pentru Protecţia Mediului Mureş

-  Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Mureş

-  Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Mureş

 

în temeiul prevederilor art. 45 alin. (1) și celor ale art. 115 alin. (1) lit. b) din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

 

luând act de:

a)  referatul de aprobare prezentat de către primarul Comunei Acățari, în calitatea sa de inițiator, înregistrat cu nr. .........../....................... 2017, prin care se susține necesitatea și oportunitatea proiectului, constituind un aport pentru dezvoltarea colectivității;

b)  raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, înregistrat cu nr. .........../................................. 2017, prin care se motivează, în drept și în fapt,  necesitatea și oportunitatea proiectului, constituind un aport pentru dezvoltarea colectivității;

c)  raportul comisiei de specialitate a Consiliului Local al Comunei Acățari,

constatând necesitatea de a asigura resursele financiare pentru realizarea investițiilor publice de interes local, a căror documentație tehnico-economică/notă de fundamentare a fost aprobată prin Hotărârea Consiliului Local nr. ........../2017 privind  aprobarea Studiului de fezabilitate „AMENAJARE TEREN DE SPORT  MULTIFUNCTIONAL IN LOCALITATEA VĂLENI, COMUNA ACĂȚARI, JUDETUL MURES”

 

 

 

Consiliul Local al Comunei Acățari  adoptă prezenta hotărâre. 

 

Art. 1. - Se aprobă implementarea proiectului „AMENAJARE TEREN DE SPORT  MULTIFUNCTIONAL IN LOCALITATEA VĂLENI, COMUNA ACĂȚARI, JUDETUL MURES”, denumit în continuare Proiectul.

Art. 2. - Cheltuielile aferente Proiectului se prevăd în bugetul local pentru perioada de realizare a investiției, în cazul obținerii finanțării prin Programul Național de Dezvoltare Rurală - P.N.D.R., potrivit legii.

Art. 3. - Proiectul „AMENAJARE TEREN DE SPORT  MULTIFUNCTIONAL IN LOCALITATEA VĂLENI, COMUNA ACĂȚARI, JUDETUL MURES” confirmă oportunitatea, respectiv corespunde unor necesităţi evidente, identificate la nivelul celor 4.738 locuitori din comuna Acățari. Construirea  terenului de sport va contribui la îmbunătăţirea calităţii vieţii locuitorilor în localitatea Văleni prin asigurarea infrastructurii de practicare a sportului. De asemenea, va servi la asigurarea unei alternative pentru tineri în ceea ce priveşte petrecerea timpului liber, precum şi promovarea valorilor sportive, a modului de viață sănătos, încurajarea tinerilor în ceea ce priveşte înfiinţarea unor echipe de fotbal , handbal,  tenis, amatoare; dezvoltarea turismului rural prin includerea programelor sportive  în oferta staţiunilor din zonă, lărgindu-se astfel serviciile turistice din regiune, mai mult decât atât la asigurarea condiţiilor de recreere şi practicare a sportului pentru toţi locuitori.

Art. 4. - Autoritățile administrației publice locale se obligă să asigure veniturile necesare acoperirii cheltuielilor de mentenanta a investiției pe o perioadă de minimum 5 ani de la data efectuării ultimei plăți în cadrul Proiectului.

Art. 5. - Se aprobă cofinanţarea proiectului prin suportarea tuturor cheltuielilor neeligibile impuse de implementarea proiectului prevăzut la art.1, din surse proprii sau atrase, precum şi cheltuielile de întreţinere şi exploatare

Art. 6. - Numărul locuitorilor precum și caracteristicile tehnice ale Proiectului, sunt cuprinse în anexă, care este parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 7. - Reprezentantul legal al comunei este, potrivit legii, primarul acesteia, în dubla sa calitate și de ordonator principal de credite, sau administratorul public al comunei.

Art. 8. - Aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se asigură de către primarul Comunei Acățari, reprezentantul legal al comunei Acățari Dl. Osváth Csaba fiind nominalizat pentru relaţia cu AFIR în derularea proiectului. .

Art. 9. - Prezenta hotărâre se comunică, prin intermediul secretarului Comunei Acățari, în termenul prevăzut de lege, primarului Comunei Acățari și prefectului județului Mureş și se aduce la cunoștință publică prin afișarea la sediul primăriei, precum și pe pagina de internet www.acatari.ro .

 

 

       
 

Președintele de ședință, 

? ………………….…………………………

………………………………………………..

(prenumele și numele)

 
 

Contrasemnează:

Secretarul Comunei Acățari 

? …………………………….…………

……………………………………………..

(prenumele și numele)

 
 

 

 

 

L.S.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CARTUȘ NECESAR DE INSERAT PE HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL,

DUPĂ SEMNĂTURA PREȘEDINTELUI DE ȘEDINȚĂ ȘI CEA A SECRETARULUI COMUNEI ACĂȚARI

PROCEDURĂ OBLIGATORIE ULTERIOARĂ ADOPTĂRII

HOTĂRÂRII CONSILIULUI LOCAL AL ………………………………………… NR. …/20…

Nr.

crt.

OPERAȚIUNI EFECTUATE

Data

ZZ/LL/AN

Semnătura persoanei responsabile să efectueze procedura

0

1

2

3

1

Adoptarea hotărârii

…/…/2016

 

2

Comunicarea către primarul comunei Acățari

…/…/2016

 

3

Comunicarea către prefectul județului Mureş

…/…/2016

 

4

Aducerea la cunoștință publică2+3+5)

…/…/2016

 

5

Comunicarea, numai în cazul celei cu caracter individual3)

…/…/2016

-

6

Hotărârea devine obligatorie și produce efecte3)

…/…/2016

 

Extrase din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare:

1) art. 48 alin. (2): „Secretarul unității administrativ-teritoriale va comunica hotărârile consiliului local primarului și prefectului de îndată, dar nu mai târziu de 10 zile lucrătoare de la data adoptării.”;

2) art. 49 alin. (2): „Aducerea la cunoștință publică a hotărârilor cu caracter normativ se face în termen de 5 zile de la data comunicării oficiale către prefect.”;

3) art. 49 alin. (1): „Hotărârile cu caracter normativ devin obligatorii și produc efecte de la data aducerii lor la cunoștință publică, iar cele individuale, de la data comunicării.

4) art. 115 alin. (3): „Hotărârile consiliului local se comunică în mod obligatoriu: …

  a) primarului unității administrativ-teritoriale;

  b) prefectului județului.

5) art. 115 alin. (6): „Actele autorităților administrației publice locale se vor aduce la cunoștință publică prin grija secretarului unității administrativ-teritoriale.

 

Informații privind îndeplinirea obligațiilor publicării pe pagina de internet a

Comunei Acățari

Data publicării pe pagina

de internet la adresa http://uat.mdrap.ro/

a ultimelor documente și informații

 

Nr. crt.

Denumirea documentelor și a informațiilor ce fac obiectul publicării pe pagina de internet la adresa

www.acatari.ro

Data aprobării ultimelor documente și informații

Data publicării pe pagina de internet a ultimelor documente și informații

 

Numărul de înregistrare generat automat

 

A

B

C

D

E

 

  1.  

bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) aprobate, inclusiv anexele acestora;

 

 

 

 

 

 
  1.  

situațiile financiare asupra execuției bugetare trimestriale și anuale aferente bugetelor prevăzute la art. 1 alin. (2), inclusiv plățile restante;

 

 

 

 

 

 
  1.  

bugetul general consolidat al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale, întocmit potrivit metodologiei aprobate prin ordin comun al ministrului dezvoltării regionale și administrației publice și al ministrului finanțelor publice

 

 

 

 

 

 
  1.  

registrul datoriei publice locale, precum și registrul garanțiilor locale, actualizate anual

 

 

 

 

 

 
  1.  

programul de investiții publice al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale

 

 

 

 

 

 

Extras din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare:

  „Art. 761. - (1) Ordonatorii principali de credite ai instituțiilor publice locale au obligația publicării pe paginile de internet ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale a următoarelor documente și informații:

  a) proiectele bugetelor prevăzute la art. 1 alin. (2) supuse consultării publice, inclusiv anexele acestora, în maximum două zile lucrătoare de la supunerea spre consultare publică;

  b) comunicările prevăzute la art. 57 alin. (21), în maximum 5 zile lucrătoare de la primire;

  c) bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) aprobate, inclusiv anexele acestora, în maximum 5 zile lucrătoare de la aprobare;

  d) situațiile financiare asupra execuției bugetare trimestriale și anuale aferente bugetelor prevăzute la art. 1 alin. (2), inclusiv plățile restante, în maximum 5 zile lucrătoare de la depunerea la direcțiile generale ale finanțelor publice;

  e) bugetul general consolidat al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale, întocmit potrivit metodologiei aprobate prin ordin comun al ministrului dezvoltării regionale și administrației publice și al ministrului finanțelor publice, în maximum 5 zile lucrătoare de la prezentarea în consiliul local;

  f) registrul datoriei publice locale, precum și registrul garanțiilor locale, actualizate anual, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an;

  g) programul de investiții publice al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale în maximum 5 zile lucrătoare de la aprobare.

  (2) Informațiile prevăzute la alin. (1) se transmit în format electronic în termen de 5 zile lucrătoare de la termenele prevăzute la alin. (1) Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în vederea publicării pe pagina de internet a acestuia.

  (3) Se consideră îndeplinită obligația prevăzută la alin. (2) numai după obținerea numărului de înregistrare generat automat de programul informatic după încărcarea informațiilor.”

 

 

 

Anexa Nr. 1

la HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL AL COMUNEI ACĂȚARI  

nr. ……..… din …………………….... 2017 prvind implementarea proiectului „AMENAJARE TEREN DE SPORT  MULTIFUNCTIONAL IN LOCALITATEA VĂLENI, COMUNA ACĂȚARI, JUDETUL MURES”

 

  1. Numărul locuitorilor al Comunei Acățari este de 4.738 locuitori, conform Rezultatului final al recensământului populaţiei şi locuinţelor din anul 2011.
  2. Caracteristici tehnice ale investiţiei propuse sunt următoarele:

-  Valoarea totală (INV) , inclusiv TVA (mii lei)  (la cursul ECB  din 06.07.2017,  1 Euro=4,5933 lei)      -  513.886 lei / 111.877 euro

din care:   

construcţii – montaj (C+M)    -  383.988 lei/ 83.598 euro

-  Durata de realizare (luni)  -  18 luni

Capacităţi:

-  S teren = 3187mp

-  Aria construită grădiniță  Ac = 308 mp

-  Aria construită teren de sport  Ac = 1012 mp

-  Aria construită desfăşurată teren de sport  Acd = 1012 mp

-  Funcțiunea propusă: Teren de sport multifunțional

-  Dimensiunile maxime la teren: 44.00 x 23.00 m

-  Categoria de importanţă: D- importanţă redusă

-  Clasa de importanţă: IV- importanţă redusă

Echiparea şi dotarea specifică funcţiunii propuse

- 2 porți de minifotbal/handbal, 3x2x1 m , fabricate din fier, cu câmpuri vopsite alb-roșu, cârlige de prindere plasă, sudate perimetrial pe cadru, inclusiv plasă de protecție;

- 10 lampi cu halogen de 400 W

- spații interioare: pard. gazon sintetic

- fileu de tenis

- scaune pentru spectatori la gradene – 86 bucăți

- la exterior, la intrarea pe amplasament se montează un panou informativ iluminat cu panouri fotovoltaice

  1. Proiectul are un impact socio-economic major prin următoarele aspecte:

Vor beneficia în mod direct de rezultatele proiectului:

-Școala Gimnazială ........................., prin derularea programelor școlare curriculare și extracurriculare

-Asociatia Sportiva „................, prin organizarea diferitelor evenimente sportive

Prin realizarea proiectului se va sigura accesul la evenimentele sportive a întregii comunităţi locale, se va asigura infrastructură sportivă modernă pentru toți locuitorii comunei pentru practicarea sportului de performanță și a sportului de masă, proiectului având efecte globale asupra întregii comunități locale prin promovarea modului de viață sănătos.

  1. Proiectul respectă principiul economisirii energiei, respectiv a gestionării inteligente a surselor de energie prin iluminarea panoului de informare cu ajutorul instalatiei fotovoltaice.

 

  1.        
     

    Președintele de ședință, 

    ? ………………….…………………………

    ………………………………………………..

    (prenumele și numele)

     
     

    Contrasemnează:

    Secretarul Comunei Acățari

    ? …………………………….…………

    ……………………………………………..

    (prenumele și numele)

     
     
     

 

  1.  
  1. L.S.