02 April 2021

ROMANIA                                                                              VIZAT

JUDEŢUL MUREŞ                                                             Secretar,

COMUNA  ACĂŢARI                                                         Jozsa  Ferenc

PRIMAR

 

 

P R O I E C T    DE    H O T Ă R Â R E

privind stabilirea  indemnizației de ședință ai consilierilor locali

 

 

 

Primarul comunei Acățari,
Văzând  referatul de aprobare  a Primarului comunei Acățari nr.2289/2021 , și raportul  compartimentului de resort  nr.2291/2021,

     Ținând cont de  prevederile art.212 din Ordonanța de Urgență  nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ,

          În conformitate cu prevederile art.98,alin.(2) din HCL nr. 45 din 31 octombrie 2019,privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Comunei Acățari  , județul Mureș ,revizuit conform  O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ,cu modificările  și complările ulterioare

Văzând prevederile  art.7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică,republicată,cu modificările și completările ulterioare,

                        În temeiul art.136  alin "1"  din Ordonanța de Urgență  nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ,

 

 

P r o p u n e  :
 

 

 

 

          ART.1. Începând cu luna mai 2021,  indemnizaţia lunară de care beneficiază consilierii locali ,pentru participarea la numărul maxim de şedinţe,  va fi  de  10%  din indemnizaţia  lunară a primarului,

          ART.2. Primarul comunei Acățari , prin Compartimentul de Specialitate, va aduce la îndeplinire prezenta hotărâre.

         ART.3. Secretarul comunei  va comunica prezenta hotărâre:

-      Primarului comunei Acățari

-      Instituţiei Prefectului judeţului. Mureș

-      Biroului financiar contabil și resurse umane

 

 

                                                                                      Primar

                                                                                      Osvath Csaba

 

 

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro,  www.acatari.ro

 

          Nr. 2289 / 1 aprilie  2021
                                     

                            

REFEREAT DE APROBARE

privind stabilirea  indemnizației de ședință ai consilierilor locali

 

 

                    Indemnizația de ședință pentru consilieri locali a fost aprobată prin HCL nr.45 din 25 iulie 2017 pe baza prevederilor  prevederile art. 40  din Legea –Cadru nr. 153 din 28 iunie 2017 ,privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, și era de  5%  din indemnizaţia  lunară a primarului,

                  Art.212  Ordonanța de Urgență  nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ,prevede:

 

Art. 212: Indemnizaţia

 

(1)Pentru participarea la şedinţele consiliului şi ale comisiilor de specialitate, consilierii locali, respectiv consilierii judeţeni au dreptul la o indemnizaţie lunară. Primarilor, viceprimarilor, preşedinţilor şi vicepreşedinţilor consiliilor judeţene nu li se acordă indemnizaţie pentru participarea la şedinţe.

(2)Indemnizaţia lunară pentru consilierii locali, respectiv judeţeni care participă la şedinţele ordinare ori la şedinţele extraordinare ale consiliului local, respectiv consiliului judeţean şi ale comisiilor de specialitate este în cuantum de până la 10% din indemnizaţia lunară a primarului, respectiv a preşedintelui consiliului judeţean, în condiţiile prezentului cod, respectiv ale regulamentului de organizare şi funcţionare a autorităţii deliberative.

(3)Consilierii locali, respectiv consilierii judeţeni au dreptul la indemnizaţia lunară doar dacă participă la cel puţin o şedinţă a autorităţii deliberative şi o şedinţă a comisiei de specialitate, pe lună, desfăşurate în condiţiile legii.

(4)Plata indemnizaţiilor stabilite potrivit prevederilor alin. (2) se efectuează exclusiv din veniturile secţiunii de funcţionare din bugetul unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.

(5)Consilierilor locali, respectiv consilierilor judeţeni li se aplică în mod corespunzător prevederile art. 153 alin. (2).

(6)Prevederile alin. (1)-(5) se aplică în mod corespunzător şi delegatului sătesc.

(7)Consiliul local, respectiv consiliul judeţean poate hotărî diminuarea cuantumului indemnizaţiei prevăzute la alin. (2) şi a cotei în care se face decontarea conform prevederilor alin. (5), în concordanţă cu posibilităţile de finanţare.

(8)Drepturile băneşti cuvenite aleşilor locali, potrivit legii, pot fi cumulate cu pensia sau cu alte venituri, în condiţiile legii.

(9)Consilierii locali, respectiv consilierii judeţeni şi delegatul sătesc care participă la şedinţele de consiliu local, respectiv judeţean, organizate în timpul programului de lucru, se consideră învoiţi de drept, fără a le fi afectat salariul şi celelalte drepturi ce le revin, potrivit legii, de la locul de muncă.

 

 

 

                                                                                    Primar,

                                                                                    Osvath Csaba