14 April 2023

ROMANIA
JUDEŢUL MUREŞ                                                                          Vizat,

PRIMĂRIA COMUNEI                                                                   Secretar
ACĂŢARI                                                                                Jozsa  Ferenc

 

 

P R O I E C T   D E   H O T Ă R Â R E

privind aprobarea ”Reactualizare Plan Urbanistic General și Regulament Local de Urbanism,com.Acățari,jud.Mureș”

 

 

         

Primarul comunei Acăţari;

          Având în vedere referatul de aprobare  a Primarului comunei Acățari nr.2665/2023 , raportul  compartimentului de resort  nr. 2674/2023 ;

În baza art. 46  din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanism, modificată şi completată de OUG nr. 7/2011;

Ținând cont de Ordinul  nr. 233 din 26 februarie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul şi de elaborare şi actualizare a documentaţiilor de urbanism;

Văzând prevederile  art.7 din Legea nr. 52/2003 privind tansparența decizională în  administrația  publică,republicată,cu modificările și completările ulterioare,

          În temeiul  prevederilor art.136  alin. (1)  din Ordonanța de Urgență  nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ;

 

 

 

P r o p u n e:

 

 

 

 

           Art.1. – Se aprobă  ”Reactualizare Plan Urbanistic General și Regulament Local de Urbanism,com.Acățari,jud.Mureș”.

           Art.2.-   Actualizare  documentaţiei de urbanism se realizează în baza analizei informaţiilor statistice disponibile privind dinamica economică, socială şi teritorială, în baza studiilor de specialitate existente, precum şi în raport cu strategiile şi programele de dezvoltare de la nivel local.

Art.3. – Cu  ducerea la îndeplinire a prezentei se însărcinează administratorul public al și primarul comunei Acăţari,

 

 

         

 

                                                                   Primar,

                                                                   Osvath Csaba

 

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro,  www.acatari.ro
 

            Nr. 2665/ 14 aprilie 2023
 

 

REFERAT DE  APROBARE

privind aprobarea ”Reactualizare Plan Urbanistic General și Regulament Local de Urbanism,com.Acățari,jud.Mureș”

 

 

                                 Legea  Nr. 303/2015 din 27 noiembrie 2015 pentru modificarea art. 46 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul şi a art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 85/2012 pentru modificarea alin. (1^3) al art. 46 din Legea nr. 350/2001 , privind amenajarea teritoriului şi urbanismul,care prevede că ”termenul de valabilitate a planurilor de urbanism generale elaborate şi aprobate până în anul 2003 poate fi prelungit prin hotărâre a consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti până la data aprobării, în condiţiile legii, a noii documentaţii de urbanism, dar nu mai târziu de 30 decembrie 2018."

                                 Pentru motivele de mai sus se impune inițierea demersurilor de actualizare a PUG-lui,având în vedere și faptul că aprobarea acestuia este un proces lung.

                                 Etapele metodologice de elaborare/ actualizare a documentaţiei PUG şi RLU , sunt:

I.                    Etapa pregătitoare

II.                 Etapa de documentare şi elaborare a studiilor de fundamentare

III.               Etapa de elaborare a propunerilor de plan şi avizarea PUG şi RLU

IV.               Etapa de elaborare a versiunii finale şi aprobarea PUG şi RLU

V.                Monitorizarea implementării PUG şi RLU

 

În etapa pregătitoare (iniţierea elaboraării +contractarea)  se realizează următoarele activităţi:

a)                  Întocmirea referatului de specialitate a arhitectului şef/persoanei responsabile cu urbanismul privind necesitatea / oportunitatea actualizării PUG şi RLU.

      Prin referat se propune şi fundamentează fondurile necesare pentru actualizarea PUG şi RLU , fonduri care trebuie cuprinse în bugetul local.

b) Primarul informează C. Local referitor la necesitatea actualizării PUG şi propune cuprinderea de fonduri în bugetul local şu declanşarea /iniţierea procedurii de actualizare PUG şi RLU

c) C. Local emite hotărâre de actualizarea PUG şi RLU şi aprobă prin bugetul local fondurile necesare pentru actualizarea PUG şi RLU  Stabilirea elementelor de temă: obiective, aspecte, prevederile ce urmează a fi abordate·  Fundamentarea şi asigurarea fondurilor pentru actualizarea PUG şi RLU ( BL, BS)·  Declanşarea procedurii de achiziţie a serviciilor de actualizare PUG.

 d) Încheierea contractului privind atribuirea serviciilor de elaborare/actualizare PUG şi RLU

e) Informarea şi consultarea publicului pt. această etapă

 f) Întocmirea raportului informării şi consultării publicului aferent acestei etape

 

 

 

 

                                                                        Primar,

                                                                        Osvath Csaba