22 January 2024
ROMANIA
JUDEŢUL MUREŞ Vizat,
COMUNA ACĂȚARI Secretar
PRIMAR Jozsa Ferenc
P R O I E C T D E H O T Ă R Â R E
privind alegerea presedintelui de sedinta pentru lunile
februarie-aprilie 2024
Primarul comunei Acăţari;
Având în vedere referatul de aprobare a Primarului comunei Acățari nr.377/2024 , raportul compartimentului de resort nr. 383/2024 ;
În conformitate cu prevederile art.123 ,alin.(1) din Ordonanța de Urgență nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ;
Văzând prevederile art.8.1. din HCL nr.45 din 31 octombrie 2019 privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Comunei Acățari , județul Mureș ,revizuit conform O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ,cu modificările și complările ulterioare;
Ținând cont de prevederile Legii nr.52/2003 ,privind transparența decizionalã în administrația publicã, republicatã, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art.136 alin. (1) din Ordonanța de Urgență nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ;
P r o p u n e:
Art. 1. Alegerea ca presedinte de sedinta al consiliului local Acăţari, pentru lunile februarie-aprilie 2024 a d-lui (d-nei) consilier _________
Art. 2. Domnul/doamna consilier _____________ exercită atribuţiile prevăzute de lege pentru preşedintele de şedinţă.
Art.3. În cazul lipsei preşedintelui ales la una din şedinţele organizate pe perioada mandatului, se va proceda la alegerea unui preşedinte de şedinţă numai pentru şedinţa respectivă, fără a se întrerupe mandatul de trei luni.
Art.4. Cu aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei se însărcinează persoana nominalizată de la art. 1.
Art.5.-Prezenta se comunică Primarului comunei Acățari , Instituției Prefectului-județul Mureș și se aduce la cunoștință publică prin grija secretarului general al comunei.
Primar,
Osvath Csaba
ROMÂNIA,
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr. 377 / 19 ianuarie 2024
REFEREAT DE APROBARE
privind alegerea presedintelui de sedinta pentru luniile
februarie-aprilie 2024
În şedinţa din 31 octombrie 2019 ,prin HCL nr.45 a fost aprobată Regulamentul de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Comunei Acățari , județul Mureș ,revizuit conform O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ,cu modificările și complările ulterioare
În art.8 alin.(1) al Regulamentului susmenționat este prevăzut:” După declararea ca legal constituit, consiliul local alege dintre membrii săi, în sedinta de constituire sau intr o sedinta ulterioara a consiliului local nou investit(termenul stabilit prin regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local), un preşedinte de şedinţă, pe o perioadă de cel mult 3 luni, care conduce şedinţele consiliului şi semnează hotărârile adoptate de acesta. Preşedintele de şedinţă se alege prin vot deschis cu majoritate simplă, cu respectarea prevederilor Codului Administrativ”
Alegerea preşedintelui de şedinţă prin hotărâre este stipulată şi în art.123 alin.(1) din Ordonanța de Urgență nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ, care prevede : După declararea ca legal constituit, consiliul local alege dintre membrii săi, în termenul stabilit prin regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local, un preşedinte de şedinţă, pe o perioadă de cel mult 3 luni, care conduce şedinţele consiliului şi semnează hotărârile adoptate de acesta. Preşedintele de şedinţă se alege prin vot deschis cu majoritate simplă.
Având în vedere că d-ul consilier Nagy Dalma Imola a fost ales ca președinte de ședință pentru lunile noiembrie 2023- ianuarie 2024 ,se propune alegerea unei noi preşedinte de şedinţă pentru lunile februarie-aprilie 2024
Primar,
Osvath Csaba