01 July 2022
ROMANIA
JUDEŢUL MUREŞ Vizat,
PRIMĂRIA COMUNEI Secretar
ACĂŢARI Jozsa Ferenc
P R O I E C T D E H O T Ă R Â R E
privind alegerea presedintelui de sedinta pentru luniile
august – octombrie 2022
Primarul comunei Acăţari;
Având în vedere referatul de aprobare a Primarului comunei Acățari nr.4462/2022 , raportul compartimentului de resort nr. 4465/2022 ;
În conformitate cu prevederile art.123 ,alin.(1) din din Ordonanța de Urgență nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ;
Văzând prevederile art.8.1. din HCL nr.45 din 31 octombrie 2019 privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Comunei Acățari , județul Mureș ,revizuit conform O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ,cu modificările și complările ulterioare;
Ținând cont de prevederile Legii nr.52/2003 ,privind transparența decizionalã în administrația publicã, republicatã, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art.136 alin. (1) din Ordonanța de Urgență nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ;
P r o p u n e:
Art. 1. Alegerea ca presedinte de sedinta al consiliului local Acăţari, pentru lunile august – octombrie 2022 a d-lui (d-nei) consilier ___________________
Art. 2. Domnul/doamna consilier _____________ exercită atribuţiile prevăzute de lege pentru preşedintele de şedinţă.
Art.3. În cazul lipsei preşedintelui ales la una din şedinţele organizate pe perioada mandatului, se va proceda la alegerea unui preşedinte de şedinţă numai pentru şedinţa respectivă, fără a se întrerupe mandatul de trei luni.
Art.4. Cu aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei se însărcinează persoana nominalizată de la art. 1.
Art.5.-Prezenta se comunică Primarului comunei Acățari , Instituției Prefectului-județul Mureș și se aduce la cunoștință publică prin grija secretarului general al comunei.
Primar,
Osvath Csaba
ROMÂNIA,
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr. 4462/ 30 iunie 2022
REFEREAT DE APROBARE
privind alegerea presedintelui de sedinta pentru luniile
august- octombrie 2022
În şedinţa din 31 octombrie 2019 ,prin HCL nr.45 a fost aprobată Regulamentul de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Comunei Acățari , județul Mureș ,revizuit conform O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ,cu modificările și complările ulterioare
În art.8 alin.(1) al Regulamentului susmenționat este prevăzut:” După declararea ca legal constituit, consiliul local alege dintre membrii săi, în sedinta de constituire sau intr o sedinta ulterioara a consiliului local nou investit(termenul stabilit prin regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local), un preşedinte de şedinţă, pe o perioadă de cel mult 3 luni, care conduce şedinţele consiliului şi semnează hotărârile adoptate de acesta. Preşedintele de şedinţă se alege prin vot deschis cu majoritate simplă, cu respectarea prevederilor Codului Administrativ”
Alegerea preşedintelui de şedinţă prin hotărâre este stipulată şi în art.123 alin.(1) din Ordonanța de Urgență nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ, care prevede : După declararea ca legal constituit, consiliul local alege dintre membrii săi, în termenul stabilit prin regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local, un preşedinte de şedinţă, pe o perioadă de cel mult 3 luni, care conduce şedinţele consiliului şi semnează hotărârile adoptate de acesta. Preşedintele de şedinţă se alege prin vot deschis cu majoritate simplă.
Având în vedere că d-ul consilier Laszlo Jozsef a fost ales ca președinte de ședință pentru lunile mai-iulie 2022 ,se propune alegerea unei noi preşedinte de şedinţă pentru lunile august-octombrie 2022.
Primar,
Osvath Csaba
ROMÂNIA,
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr. 4465 din 30 iunie 2022
R A P O R T
privind alegerea presedintelui de sedinta pentru
lunile august-octombrie 2022
Art.123 din din Ordonanța de Urgență nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ,prevede:
(1)După declararea ca legal constituit, consiliul local alege dintre membrii săi, în termenul stabilit prin regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local, un preşedinte de şedinţă, pe o perioadă de cel mult 3 luni, care conduce şedinţele consiliului şi semnează hotărârile adoptate de acesta. Preşedintele de şedinţă se alege prin vot deschis cu majoritate simplă.
(2)Consilierul local ales în condiţiile alin. (1) poate fi schimbat din funcţie, la iniţiativa a cel puţin unei treimi din numărul consilierilor locali în funcţie, prin hotărâre adoptată cu majoritate absolută.
(3)În cazul în care preşedintele de şedinţă lipseşte, la propunerea consilierilor locali, din rândul acestora este ales un alt preşedinte de şedinţă, prin hotărâre adoptată cu majoritate simplă, care conduce şedinţa respectivă. Acesta exercită pentru această şedinţă atribuţiile prevăzute de prezentul cod pentru preşedintele de şedinţă.
(4)Preşedintele de şedinţă exercită următoarele atribuţii principale:
a)conduce şedinţele consiliului local;
b)supune votului consilierilor locali proiectele de hotărâri şi anunţă rezultatul votării, cu precizarea voturilor pentru, a voturilor împotrivă şi a abţinerilor numărate şi evidenţiate de secretarul general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale în procesul-verbal al şedinţei;
c)semnează procesul-verbal al şedinţei;
d)asigură menţinerea ordinii, în condiţiile regulamentului de organizare şi funcţionare a consiliului local;
e)supune votului consilierilor locali orice problemă care intră în competenţa de soluţionare a consiliului local;
f)aplică, dacă este cazul, sancţiunile prevăzute la art. 233 alin. (1) sau propune consiliului aplicarea unor asemenea sancţiuni, după caz;
g)îndeplineşte alte atribuţii prevăzute de lege, de regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local sau alte însărcinări date de către consiliul local.
Secretar general,
Jozsa Ferenc