23 July 2021

ROMANIA
JUDEŢUL MUREŞ                                                                   Vizat,

PRIMĂRIA COMUNEI                                                          Secretar
ACĂŢARI                                                                              Jozsa  Ferenc

 

 

P R O I E C T   D E   H O T Ă R Â R E

privind alegerea  presedintelui de sedinta pentru  luniile

august-octombrie   2021

 

         

Primarul comunei Acăţari;

          Având în vedere referatul de aprobare  a Primarului comunei Acățari nr.5036/2021 , raportul  compartimentului de resort  nr. 5042/2021 ;

În conformitate cu prevederile  art.123 ,alin.(1) din din Ordonanța de Urgență  nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ;

Văzând  prevederile art.8.1. din HCL nr.45 din 31 octombrie 2019 privind aprobarea  Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Comunei Acățari  , județul Mureș ,revizuit conform  O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ,cu modificările  și complările ulterioare;

          Ținând cont de prevederile Legii nr.52/2003 ,privind transparența decizionalã în administrația publicã, republicatã, cu modificările și  completările ulterioare;         

În temeiul  prevederilor art.136  alin. (1)  din Ordonanța de Urgență  nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ;

 

 

 

P r o p u n e:

 

 

 

            Art. 1.  Alegerea ca presedinte de sedinta al consiliului local Acăţari, pentru lunile  august-septembrie 2021   a d-lui (d-nei) consilier _______________________

Art. 2. Domnul/doamna consilier _____________ exercită atribuţiile prevăzute de lege pentru preşedintele de şedinţă.

Art.3. În cazul lipsei preşedintelui ales la una din şedinţele organizate pe perioada mandatului, se va proceda la alegerea unui preşedinte de şedinţă numai pentru şedinţa respectivă, fără a se întrerupe mandatul de trei luni.

Art.4. Cu aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei se însărcinează persoana nominalizată de la art. 1.

             Art.5.-Prezenta se comunică Primarului comunei Acățari ,  Instituției Prefectului-județul Mureș și se aduce la cunoștință publică prin grija secretarului general al comunei.

 

 

                                                                                                               Primar,

                                                                                                         Osvath  Csaba

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro,  www.acatari.ro
 

          Nr. 6036/ 23 iulie  2021
                                     

                            

                                      REFEREAT DE APROBARE
privind alegerea  presedintelui de sedinta pentru  luniile

august- octombrie  2021

 

 

 

            În  şedinţa din 31 octombrie 2019 ,prin HCL nr.45  a fost aprobată  Regulamentul de  Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Comunei Acățari  , județul Mureș ,revizuit conform  O.U.G. nr.57/2019 privind Codul Administrativ,cu modificările  și complările ulterioare

 

          În art.8 alin.(1)  al Regulamentului susmenționat este prevăzut:” După declararea ca legal constituit, consiliul local alege dintre membrii săi, în sedinta de constituire sau intr o sedinta ulterioara a consiliului local nou investit(termenul stabilit prin regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local), un preşedinte de şedinţă, pe o perioadă de cel mult 3 luni, care conduce şedinţele consiliului şi semnează hotărârile adoptate de acesta. Preşedintele de şedinţă se alege prin vot deschis cu majoritate simplă, cu respectarea prevederilor Codului Administrativ”

            Alegerea preşedintelui  de şedinţă prin hotărâre este stipulată şi în art.123  alin.(1) din Ordonanța de Urgență  nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ, care prevede : După declararea ca legal constituit, consiliul local alege dintre membrii săi, în termenul stabilit prin regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local, un preşedinte de şedinţă, pe o perioadă de cel mult 3 luni, care conduce şedinţele consiliului şi semnează hotărârile adoptate de acesta. Preşedintele de şedinţă se alege prin vot deschis cu majoritate simplă.

 

          Având în vedere că d-nul  consilier Nam Vilmos   a fost ales ca președinte de ședință pentru lunile mai-iulie  2021 ,se propune alegerea unei noi preşedinte de şedinţă pentru lunile   august-octombrie  2021.

 

 

                                                                                                            Primar,

                                                                                                      Osvath Csaba

 

 

 

 

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro,  www.acatari.ro
 

 

          Nr. 5042 din  23 iulie   2021
 

R A P O R T
privind alegerea presedintelui de sedinta pentru

lunile  august-octombrie  2021

 

Art.123 din din Ordonanța de Urgență  nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ,prevede:

 (1)După declararea ca legal constituit, consiliul local alege dintre membrii săi, în termenul stabilit prin regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local, un preşedinte de şedinţă, pe o perioadă de cel mult 3 luni, care conduce şedinţele consiliului şi semnează hotărârile adoptate de acesta. Preşedintele de şedinţă se alege prin vot deschis cu majoritate simplă.

(2)Consilierul local ales în condiţiile alin. (1) poate fi schimbat din funcţie, la iniţiativa a cel puţin unei treimi din numărul consilierilor locali în funcţie, prin hotărâre adoptată cu majoritate absolută.

(3)În cazul în care preşedintele de şedinţă lipseşte, la propunerea consilierilor locali, din rândul acestora este ales un alt preşedinte de şedinţă, prin hotărâre adoptată cu majoritate simplă, care conduce şedinţa respectivă. Acesta exercită pentru această şedinţă atribuţiile prevăzute de prezentul cod pentru preşedintele de şedinţă.

 (4)Preşedintele de şedinţă exercită următoarele atribuţii principale:

a)conduce şedinţele consiliului local;

b)supune votului consilierilor locali proiectele de hotărâri şi anunţă rezultatul votării, cu precizarea voturilor pentru, a voturilor împotrivă şi a abţinerilor numărate şi evidenţiate de secretarul general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale în procesul-verbal al şedinţei;

c)semnează procesul-verbal al şedinţei;

d)asigură menţinerea ordinii, în condiţiile regulamentului de organizare şi funcţionare a consiliului local;

e)supune votului consilierilor locali orice problemă care intră în competenţa de soluţionare a consiliului local;

f)aplică, dacă este cazul, sancţiunile prevăzute la art. 233 alin. (1) sau propune consiliului aplicarea unor asemenea sancţiuni, după caz;

g)îndeplineşte alte atribuţii prevăzute de lege, de regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local sau alte însărcinări date de către consiliul local.

 

                                                                                      Secretar general,

                                                                                           Jozsa   Ferenc