22 January 2024
ROMANIA
JUDEŢUL MUREŞ Vizat,
COMUNA ACĂȚARI Secretar
PRIMAR Jozsa Ferenc
P R O I E C T D E H O T Ă R Â R E
comunei Acățari pentru aprobarea Planului anual de acțiune privind serviciile sociale acordate și finanțate din bugetul local al pentru anul 2024
Primarul comunei Acățari,
Având în vedere referatul de aprobare a Primarului comunei Acățari nr.379/2024 , raportul compartimentului de resort nr. 385/2024
În conformitate cu prevederile:
-art. 112, alin. (3), lit. b), lit. k), art. 118, alin. (1), alin. (2), alin (3) din Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale cu modificările și completările ulterioare;
-art. 3 alin. alin. (2) , lit b) din anexa 2 Regulament-cadru de organizare şi funcţionare al direcţiei de asistenţă socială organizate în subordinea consiliilor locale ale municipiilor şi oraşelor din H.G 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. 440/2022 privind aprobarea Strategiei naţionale privind incluziunea socială şi reducerea sărăciei pentru perioada 2022—2027;
-H.G. 558/2021 privind aprobarea Strategiei naţionale pentru ocuparea forței de muncă 2021 - 2027 şi a Planului de acţiuni pe perioada 2021 - 2027 pentru implementarea Strategiei naţionale pentru ocuparea forței de muncă 2021 – 2027;
-H.G. nr.344/2022 privind aprobarea Strategiei naţionale în domeniul drogurilor (SNDD) 2022 – 2026;
-H.G. nr.560/2022 privind aprobarea Strategiei Guvernului României României de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității rome pentru perioada 2022-2027;
-Ordinul nr. 1086/2018 privind aprobarea modelului cadru al Planului anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul consiliului județean/ consiliul local/Consiliul General al Municipiului București;
-art.19 din Legea nr.7/2023 privind susţinerea procesului de dezinstituţionalizare a persoanelor adulte cu dizabilităţi şi aplicarea unor măsuri de accelerare a acestuia şi de prevenire a instituţionalizării, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative;
- În conformitate cu prevederile art.129, alin (1) și alin (2) lit ”a” din Ordonanța de Urgență nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul dispoziţiilor art.133 alin (1), art.139, alin. (1) și alin. (3) şi ale art. 196 alin (1) lit. a) si art.197 din Ordonanța de Urgență nr.57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
P r o p u n e:
Art.1 Se aprobă Planul anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul local al comunei Acățari pentru anul 2024, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2 Se desemnează administratorul public al comunei p și Compartimentul de asistență socială cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri.
Art.3 Prezenta hotărâre se aduce la cunoştinţă publică prin afişare la sediul Primăriei comunei Acățari și pe pagina de web a instituției și se comunică : Instituţiei Prefectului Judeţul Mureș, Primarului Comunei, DGASPC Mureș, Compartimentului de asistență socială Acățari.
Primar,
Osvath Csaba
ROMÂNIA,
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr. 379 / 19 ianuarie 2024
REFERAT DE APROBARE
privind aprobarea Planului anual de actiune privind serviciile sociale administate
si finantate din bugetul consiliului local Acățari pentru anul 2024
Potrivit art. 3 alin (2) lit.b) din H.G. nr 797/2017 pentru aprobarea Regulamentelor-cadru deorganizare si functionare ale serviciilor publice de asistenta sociala si a structurii orientative de personal, in domeniul organizarii, administrarii si acordarii serviciilor sociale, Serviciul Public de Asistenta Sociala are ca atributie elaborarea Planului anual de actiune privind serviciile sociale administrate si finantate din bugetul consiliului local si il propune spre aprobare consiliului local, care cuprinde date detaliate privind numarul si categoriile de beneficiari, serviciile sociale existente , serviciile sociale propuse pentru a fii infiintate, programul de contractare a serviciilor din fonduri publice, bugetul estimat si sursele de finantare.
Planul anual de actiune se elaboreaza inainte de fundamentarea proiectului de buget pentru anul urmator, in conformitate cu strategia de dezvoltare serviciilor sociale proprie, precum si cu cea a judetului de care apartine unitatea administrativ-teritoriala si cuprinde date detaliate privind numarul si categoriile de beneficiari, serviciile sociale existente, serviciile sociale propuse pentru a fi infiintate, programul de contractare si programul de subventionare a serviciilor din fonduri publice, derulate cu respectarea legislatiei in domeniul ajutorului de stat, bugetul estimat si sursele de finantare.
Elaborarea planului anual de actiune se fundamenteaza prin realizarea unei analize privind numarul si categoriile de beneficiari, serviciile sociale existente si propuse spre a fi infiintate, resursele materiale, financiare si umane disponibile pentru asigurarea furnizarii serviciilor respective, cu respectarea planului de implementare a strategiei propii de dezvoltare a serviciilor sociale prevazute la art. 4 alin(1), in functie de resursele disponibile si cu respectarea celui mai eficient raport cost/beneficiu.
Anterior aprobarii, prin hotarare a consiliului local, a planului anual de actiune, Serviciu Public de Asistenta Sociala il transmite spre consultare consiliului judetean.
Potrivit art .129 alin 7, lit. B din OUG NR.57/2019 privind Codul Administrativ ,cu
completările ulterioare, Consiliul Local în exercitarea atribuțiilor pevăzte la alin(2) lit.d) Consiliul Local asigură portivit competențelorsale și în condițiile legii, cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes local privind: serviciile sociale pentru protectia copilului, a persoanelor cu handicap, a persoanelor varstnice, a familiei si a altor persoane sau grupuri aflate in nevoie sociale.
In acest sens a fost elaborat proiectul de hotarare alaturat prin care se propune aprobarea Planului anual de actiune privind serviciile sociale administrate si finantate din bugetul Consiliului local Acățari , pentru anul 2024, conform Anexei care face parte integranta din prezentul proiect de hotarare.
Primar,
Osvath Csaba