21 June 2017

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

Nr. 3067 din  3 mai  2017

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei  Consiliului local Acăţari din  3 mai  2017

 

  Încheiat azi  3 mai 2017 cu ocazia şedinţei ordinare  a Consiliului local al comunei Acăţari.

  La ședință sunt prezenţi:Osvath Csaba,primarul  comunei Acățari  și următori consilieri locali:  Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Albert,  Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente și Veres Gaspar Ervin .

Lipsesc :Magyari Zoltan, Krizsan Tibor

La ședință participă : Fulop Robert,șef  Birou financiar contabil și resurse umane,Toth Emese Zsuzsanna, consilier Primar,Simon Maria Aranka,delegat sătesc Stejeriș.

Președinte de ședință: rog secretarul  comunei să prezinte observaţile consilierilor locali legate de conţinutul procesului verbal al şedinţei consiliului local din  data de  10 aprilie 2017.

  Secretarul arată că nu a fost formulată nici o observaţie din partea consilierilor pentru modificarea conţinutului procesului verbal amintit,în consecinţă  acestea se aprobă cu unanimitate .

  Preşedintele de şedinţă prezintă ordinea de zi pentru şedinţa de azi care cuprinde următoarele puncte:

 

  1.Proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate „CANALIZARE MENAJERĂ ŞI STAŢIE DE EPURARE ÎN COMUNA ACĂŢARI, JUDEŢUL MUREŞ- ETAPA I”.

2. Proiect de hotărâre privind implementarea proiectului „CANALIZARE MENAJERĂ ŞI STAŢIE DE EPURARE ÎN COMUNA ACĂŢARI, JUDEŢUL MUREŞ- ETAPA I”.

3. Proiect de hotărâre privind participarea Comunei Acățari în calitate de membru fondator, în cadrul ASOCIAȚIEI DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARA ZONA REGHIN.

  4.Proiect de hotărâre privind modificarea  statului de funcţii pentru aparatul  de specialitate al Primarului comunei Acățari.

  5.Proiect de hotărâre privind  modificarea Hotărârii Consiliului local Acățari nr. 4 din 31 ianuarie 2017 ,cu privire la stabilirea cantitatii de masa lemnoasa ce se va exploata în anul 2017.

  6.Proiect de hotărâre privind  concesionarea  prin licitație publică a unui spațiu din incinta Dispensarului uman Acățari, cu destinația cabinet stomatologic

  7.Întrebări,interpelări.

  - 2 –

 

Primar:legat de ordinea de zi am două propuneri și anume :scoatrea de pe ordinea de zi a punctului șase,legat de concesionarea cabinetului stomatologic, a cărui documentație nu s-a finalizat și includerea unui punct nou legat de demisia viceprimarului.

Cu propunerile făcute,cu unanimitate se aprobă ordinea de zi .

  Se trece la discutarea primului punct înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate „CANALIZARE MENAJERĂ ŞI STAŢIE DE EPURARE ÎN COMUNA ACĂŢARI, JUDEŢUL MUREŞ- ETAPA I”.

  Fulop Robert:acest punct a mai fost discutat și aprobat de către Consiliul local în anul precedent.

  Având în vedere că se dorește depunerea proiectului pe parcursul acestei săptămâni și din cauza faptului că față de anul trecut TVA-ul a scăzut de la 20% la 19%,indicatori tehnico-economici al proiectului trebuie modificați corespunzător.

  Primar: și al doilea punct din cadrul ordinei de zi a fost aprobat în anul trecut.

  Fulop Robert:valoarea proiectului aprobată anul precedent a fost de: 7.727.118  -  mii lei/  1.716.260 -  mii euro  (la cursul 4,5023 BCE  din 11.11.2016) ,iar valoarea actuală este de 7.667,385  -  mii lei/  1.702,993 -  mii euro  (la cursul 4,5023 BCE  din 11.11.2016) .

  Primar:diferența este de 1% și se datorește scăderii TVA-lui.

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre,în forma prezentată. 

Pentru  : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Albert,  Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente și Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:  0

Abţineri:  0

  Se discută punctul doi din cadul ordinei de zi referitoare la  proiectul de hotărâre privind implementarea proiectului „CANALIZARE MENAJERĂ ŞI STAŢIE DE EPURARE ÎN COMUNA ACĂŢARI, JUDEŢUL MUREŞ- ETAPA I.

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre,în forma prezentată. 

Pentru  : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Albert,  Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente și Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:  0

Abţineri:  0

  Primar :am o rugăminte către d-ul consilier Szabo Lorand Laszlo.

  Având în vedere că în parcela unde se dorește edificarea stației de epurare,d-ul consilier are teren ,doresc ca amplasamentul acestuia să fie clarificat cât mai urgent.

  După informațile mele d-ul consilier a fost invitat atât scriș și telefonic,dar până în prezent nu s-a ajuns la un consens.

  Szabo Lorand Laszlo :există trei variante de rezolvare a acestei probleme,dar varianta ca eu să fiu mutat cu amplasamentul terenului spre satul Murgești,nu este variant ape care pot accepta.

 

 

 

-  3 –

Când vor fi invitați proprietarii din această parcelă  mă voi prezenta și eu,dar nici într-un caz  nu mă voi deplasa spre satul Muregești.

Primar :trebuie să găsim o rezolvare, care să fie acceptabilă tuturor și să fie și în interesul comunei.

Se trece la discutarea punctului trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind participarea Comunei Acățari în calitate de membru fondator, în cadrul ASOCIAȚIEI DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARA ZONA REGHIN.

Fulop Robert: în urma controalelor efectuate de către Camera de Conturi, s-a stabilit necesitatea luării de măsuri în vederea asigurării funcției de audit public intern.

Auditul intern este un fel de control financiar ,care este obligatoriu.

În organigrama aparatului de specialitate al Primarului comunei nu este prevăzut funcția de auditor intern,motiv pentru care acest lucru dorim să realizăm prin Asociație de Dezvoltare Intercomunitară,împreună cu mai multe comune.

Legislația prevede că auditul interne se poate realize prin ADI.

Comunele care vor să se asocieze sunt din jurul orașului Reghin,iar astfel UAT-urile vor câștiga la plata auditorului,care va fi renumerat de către mai multe comune.

Menmționez că nici nu găsești auditor care să  lucreze numai pentru o singură comună.

Szabo Lorand Laszlo:auditorul va fi cel care a efectuat această muncă și până în present?

Fulop Robert:da

Secretar:prin ADI se pot efectua mai multe servicii.De exemplu:architect șef,etc.

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre,în forma prezentată. 

Pentru  : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Albert,  Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente și Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:  0

Abţineri:  0

  Se discută punctul patru din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind modificarea  statului de funcţii pentru aparatul  de specialitate al Primarului comunei Acățari.

  Secretar: Funcția publică  de execuție vacantă  de Polițist local,clasa I,grad profesional principal, în cadrul Compartimentului Poliție locală, s-a vacantat prin demisia d-nei Komives Tunde,iar pentru ocuprarea acestui post, se solicită o vechime de 5 ani în specialitatea studiilor,postul nu s-a putut ocupa la concursul de recrutare organizat în luna aprilie.

  Având în vedere cele de mai sus prin proiectul de hotărâre se propune transformarea postului de funcție publică de execuție vacantă  de Polițist local,clasa I,grad profesional principal, în cadrul Compartimentului Poliție locală  , în funcţie publică de execuţie,  de Polițist local, clasa I,grad profesional debutant,post la care nu se solicită vechime în specialitatea studiilor.

-  4 –

 

Transformarea acesti funcții se încadrează în numărul maxim de posturi aprobate pentru anul 2017,  precum și în fondurile bugetare anuale alocate.

  Primar:Komives Tunde a venit de la Vamă  având  grad profesional principal,iar concursul trebuia organizat pentru acest post,iar la concursul organizat s-a prezentat o singură persoană,care nu a avut vechime necesară în specialitate studiilor.

Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre,în forma prezentată. 

Pentru  : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Albert,  Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente și Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:  0

Abţineri:  0

Se trece la discutarea punctului cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la  proiectul de hotărâre privind  modificarea Hotărârii Consiliului local Acățari nr. 4 din 31 ianuarie 2017 ,cu privire la stabilirea cantității de masă lemnoasă ce se va exploata în anul 2017.

Primar:anul trecut Ocolul Silvic ne a transmis actele de punere în valoare cu cantitatea de lemn ce se poate valorifica în acest an.

Pe un alt APV transmis ulterior a existat o diferență de 12 mc lemn față de APV-ul intițial,motiv pentru care Ocolul Silvic nu a aprobat tăierea lemnelor .

În proiectul de hotărâre se propune majorarea cantității de lemn ce se va exploate cu 12 mc,iar propunerea mea este ca această cantitate să rămână la dispoziția Instituției pentru școli,cazuri sociale,etc.

Pecsi Domokos: pentru 12 mc trebuie în plus ,față de cantitatea inițială, trebuie hotărâre,altfel Ocolul Silvic nu semnează contractual de exploatare.

Primar:adevărul este că nu suntem specialiști în silvicultură.

Szabo Lorand Laszlo:este bine că,contractual nu este semnat încă.

Menyhart Balint:când începe exploatarea masei lemnoase?

  Eu am afișat în satul Văleni aunuțuri,ca locuitorii care doresc să achiziționeze lemn de foc, să se înscrie la consilierii din această localitate.

  Primar:oricum după semnarea contractului.

  More Tibor:ce trebuie să transmitem populației?

  Pecsi Domokos:așa a fost înțelegerea , ca cetățenii se se înscrie până la 1 mai.

  Când o să înceapă exploatarea cetățenii vor fi anunțați.

  Nam Vilmos:eu nu am cunoștință că cetățenii puteaua să se înscrie pentru achiziționare de lemne.

  More Tibor:cetățenii nu știu la cine să se prezinte pentru cumpărare de lemne.

  Nam Vilmos:cine face listele cu cetățeni?

  Menyhart Balint:eu în afișe am comunicat cetățenilor ca să se prezinte pe cursul lunii aprilie și la consilier.

  More Tibor:care va fi prețul?

  Menyhart Balint:noi am vândut metrul cub cu 140 de lei,iar consider că metrul liniar nu poate fi mai mare de 130 lei.

 

 

-  5 -

 

  Pecsi Domokos:în nici un caz 130 de lei metrul liniar.

  Masa lemnoasă va fi valorificată la prețul pieții care este în jur de 150 lei metro liniar.

  Nam Vilmos : metrul liniar va fi de 150 lei?

  Pecsi Domokos:da.Sub 140 de lei nu se poate achiziționa lemn de foc.

  Există foarte multe cheltuieli,numai pentu ceva asociație cu păsări trebuie achitat 500 lei.

  More Tibor: să se fixeze un preț.

  Pecsi Domokos:prețul este prețul pieții.

  Menyhar Balint:în ședința când s-a aprobat exploatarea masei lemnoase era vorba de 130 de lei.

  Noi am stabilit prețul pentru un metru cub,iar dacă se face un calcul metrul liniar trebuie să fie sub această valoare.

  Nam Vilmos:dacă cetățenii nu vor avea posibilitatea să achiziționeze lemn de foc la o valoare acceptabilă,vor merge și vor fura din pădure.

  Szabo Lorand Laszlo:și până în present a fost așa.

  Menyhart Balint:prețul de 150 de lei este exagerat.

  Pecsi Domokos:nici o societate nu vinde sub prețul pieții.

  Primar:nu va fi o așa mare interes din partea cetățenilor.

  Menyhart Balint:numai în satul Văleni există înscrieri pentru cca.400 de metri.

  Moreh Tibor:trebuie să vedem dacă dorim să ajutăm populația sau dacă facem afacere.

  Primar:prețul de referință ne este comunicat de către Ocolul Silvic.

  Secretar;silvicultura,ca o activitate extrabugetară are un buget.

  Dacă Consiliul local vinde lemnul sub cel recomandat de Ocolul Silvic,înseamnă că silvicultura va fi o ramură cu deficit,care oricum trebuie acoperit de undeva.

  Primar:silvicultura și cu prețurile actual folosite abia dacă nu iese în pierdere.

  Este un nouă pădurar numit la noi,d-ul Silvaș,la care cetățenii care au păduri proprietate privată se pot înscrie pentru marcarea copacilor în vederea tăierii.

  În proiectul de hotărâre este vorba despre 12 mc,iar restul lucrurilor au fost discutate în ședința când sa votat valorificarea masei lemnoase.

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre,în forma prezentată. 

Pentru  : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Albert,  Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente și Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:  0

Abţineri:  0

  Președinte de ședință:ultimul proiect de hotărâre se referă la demisia viceprimarului.

  Nagy Dalma Imola:doresc în primul rând să mulțumesc consilierilor locali,primarului și aparatului de specialitate pentru conlucrare.

  Am înaintat demisia din motive strict personale.

 

-  6 -

  Sper ca leguturile  bune,atât cu consiliiul local,cât și cu primarul să se păstreze și în viitor.

  Primar:îm pare rău de plecarea d-nei viceprimar și totodată vreu să mulțumesc pentru conlucrarea pe care am avut.

  Nagy Dalma Imola :ne vom mai întâlni pentru că nu am renunțat la calitatea mea de consilier local.

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre,în forma prezentată. 

  Pentru  : 11 (Ciatlos Gyorgy , Horvath Arpad, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Albert,  Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente și Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă:  0

Abţineri:  0

  Președinte de ședință:întrebări,interpelări?

  Menyhart Balint:solicit ca în satul Vălenii să fie montate câteva coșuri de gunoi.

  Primar:cunosc faptul că cu salubritatea localităților există probleme.

  Am fost într-o ședință cu conducerea județului,unde au participat și cei de la ADI Ecolect,unde au fost discutate aspect legate de saubrizarea județului.

  Pentru ședința viitoare voi veni cu propuneri concrete pentru rezolvarea acestei probleme.

  Legat de problema ridicată de d-ul Menyhart trebuie să menționez că pentru golirea coșurilor de gunoi este nevoie de persoane.

  Dacă găsim un o astfel de persoană nu am nimic împotriva propunerii.

  Lângă parcul de joacă din această localitate  chiar este nevoie de astfel de coșuri.

  Menyhart Balint:să se ocupe cu această problemă beneficiarii de ajutor social.

  Primar:beneficiarii de ajutor social trebuie să lucreze 4-5 zile pe lună.

  Cine  se va ocupa cu această problem în restul zilelor?

  Să nu intrăm în miezul acestei probleme,pentru că după cum v-am mai spus în ședința viitore voi veni cu idei și propuneri pentru rezolvarea acestei probleme.

  Primar:aș dori să discut despre cofinanțarea proiectelor,în cazul în care acestea vor fi considerate eligibile.

  Nu putem renunța nici la cofinanțarea proiectelor,nici la lucrările de investiții/modernizare a satelor component ale comunei.

  Dacă nu vom avea fonduri sufuciente trebuie să găsim o soluție.

  Există mai multe soluții și sper ca la data respectivă să alegem pe cea mai favorabilă.

  D-ul contabiș șef,cum este acum cu creditele?

  Fulop Robert:din acest an se pot obține credite și de la Trezorerii.

  Primar:noi am mai avut credite,pe care nici nu trebuia să achităm integral,pentru că a parte a fost achitată de stat.

  Szabo Lorand Laszlo:exista legislația în acest sens.

  Primar:am vrut să subliniez că cine îndrăznește câștigă.

  Despre aceste probleme cu siguranță că vom mai vorbi,dar trebuie să cunoașteți că Primărie are cu ce să garanteze aceste credite.

 

-  7 -

 

 

 

  Nefiind alte intervenţi din partea consilierilor,preşedintele de şedinţă mulţumeşte pentru  participare ,considerând încheiate  lucrările şedinţei de azi.

 

 

 

 

  Preşedinte de şedinţă

  Pecsi  Domokos

    Secretar,

    Jozsa Ferenc