22 December 2016

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

Nr. 6456  din  29 noiembrie  2016

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei   Consiliului local Acăţari din  29 noiembrie  2016

 

  Încheiat azi  29  noiembrie  2016, cu ocazia şedinţei ordinare  a Consiliului local al comunei Acăţari.

  La ședință sunt prezenţi:Osvath Csaba,primarul  comunei Acățari  și următori consilieri locali: Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor,Nagy Albert, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente și Veres Gaspar Ervin .

Lipsesc : Pecsi Domokos, Fulop Lajos,

La ședință participă : Fulop Robert,șef  Birou financiar contabil și resurse umane,Toth Emese Zsuzsanna,consilier Primar,Kocsis Robert,reprezentant Birou dezvoltare locală.

  Președinte de ședință:rog secretarul  comunei să prezinte observaţile consilierilor locali legate de conţinutul procesului verbal al şedinţei consiliului local din  data de  17 noiembrie  2016.

    Secretarul arată că nu a fost formulată nici o observaţie din partea consilierilor pentru modificarea conţinutului procesului verbal amintit,în consecinţă  acestea se aprobă cu unanimitate .

  Preşedintele de şedinţă prezintă ordinea de zi pentru şedinţa de azi care cuprinde următoarele puncte: 

  1.Proiect de hotărâre  privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.

  2.Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuție bugetară pentru trimestrul III,anul 2016,

  3.Proiect de hotărâre privind încetarea de drept a mandatului de consilier local al d-lui Fulop Lajos şi declararea ca vacant a unui loc de consilier local comunal, pe listele Partida Romilor ”Pro-Europa”.

  4.Proiect de hotărâre privind validarea rezultatului alegerii delegaților sătești din satele Stejeriș și Corbești,comuna Acățari.

  5.Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentantului consiliului local  în comisia  de evaluare şi asigurare a calităţii educaţiei.

  6.Proiect de hotărâre  privind atribuirea in folosinta gratuita a unui teren apartinand domeniului public al comunei Acățari, in suprafata de 287 mp  (280  temporar- 7 mp definitiv) ,situat pe raza satului Găiești, comuna Acățari, catre SC Filiala de Distribuție a Energiei Electrice ELECTRICA TRANSILVANIA SUD SA,SUCURSALA Mureș.

  - 2 -

    7.Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din aparatul de  specialitate al Primarului comunei Acăţari, pentru anul 2017.

    8.Proiect de hotărâre privind aprobarea aderării unor unităţi administrativ teritoriale la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ”

    9.Proiect de hotărâre privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în  anul fiscal 2017.

    10.Întrebări,interpelări

Nefiind alte propuneri cu unanimitate se aprobă ordinea de zi.

  Se trece la discutarea primului punct înscris pe ordinea de zi referitoare la  proiectul  de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.

  Fulop Robert:după cum cunoașteți la Instituția noastră au fost angajate trei asistenți comunitari,a căror salar,până când Casa de Asigurări de Sănătate ne va vira sumele necesare,trebuie cuprins în buget.Este vorba de cca.7.000 lei.

  Veniturile proprii de la persoane fizice și juridice,datorită unei colectări eficiente ,a crescut cu suma de 64.000 lei,sumă care trebuie să se regăsească și la capitolul cheltuieli.

  Această sumă a fost propusă la capitolul cheltuieli pentru plata asistenților personali,majorarea cheltuielilor la plata salarilor  polițiștilor comunitari,la capitolul reparații-la școli,etc, la plata consumului  de la iluminatul public,la plata colectării și transportul gunoiului- aici fiind vorba de cca.10.000 lei-.

  O altă modificare se referă  la plata studiului de fezabilitate a proiectului Canalizare menajeră și stație de epurare în com.Acățari,jud.Mureș-etapa 1-.”

  Se pare că săptămâna viitore vom avea o altă rectificare de buget,care se referă la învățământ,având în vedere că salariul profesorilor nu este asigurat,dar trebuie să așteptăm Decizia de la DGFP.

  Această rectificare se va efectua prin Dispoziția Primarului,care va fi propusă pentru validare în următoarea ședință.

  Primar:după cum ați obsevat este vorba despre rectificare între conturile existente ca Instituția să poată funcționa.

  Refritor la viitoarea rectificare,după cum a prezentat șeful de birou,se va efectua prin Dispozție,cum dealtfel s-au mai efecuat astfel de modificări.

  Menyhart Balint:doresc să aflu sarcinile de serviciu ai asistenților personali,dacă tot trebuie să votăm salariile lor.

  Primar:la sfârșitul ședinței voi prezenta sarcinile asistenților comunitari.

  Cred că d-ul consilier nu a înțeles bine la ce se referă rectificarea bugetară.

  Asistenții comunitari vor fi plătite din suma ce se va aloca Instițuției noastre de către Casa de Asigurări de Sănătate și nu din bugetul comunei.

  Având în vedere că această sumă nu a fost virată,din buget vom achita salariile ,dar suma respectivă,în întregime,va fi returnată Instituției de către CAS Mureș.

 

Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

  Pentru  :  11 (Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor,Nagy Albert, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente ,Veres Gaspar Ervin )

-  3 -

Împotrivă:  0

Abţineri:  0

  Se trece la discutarea punctului doi înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul  de hotărâre privind aprobarea contului de execuție bugetară pentru trimestrul III,anul 2016.

  Fulop Robert:legea finanțelor publice locale prevede că contul de execuție bugetară trebuie aprobat de Consiliul local pentru fiecare trimestru,motiv pentru care a fost propus proiectul de hotărâre.

  Sunt prezentate indicatorii principali atât la bugetul local cât și la activități autofinanțate.

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

  Pentru  :  11 (Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor,Nagy Albert, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente ,Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:  0

Abţineri:  0

  Se discută punctul trei înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind încetarea de drept a mandatului de consilier local al d-lui Fulop Lajos şi declararea ca vacant a unui loc de consilier local comunal, pe listele Partida Romilor ”Pro-Europa”.

Secretar:  Având în vedere faptul că  domnul  consilier Fulop Lajos a decedat, în proiectul de hotărâre se propune aprobarea  vacantarea mandatului de consilier local al susnumitului.

  Legislația prevede că  în toate situatiile de încetare a mandatului înainte de expirarea duratei normale a acestuia ,consiliul local adoptă în prima ședinta ordinară, la propunerea primarului, o hotărâre prin care se ia act de situația apărută și se declară vacant locul consilierului în cauză.

  Totodată  trebuie cunoscut faptul că în caz de vacanţă a mandatelor de consilieri aleşi pe liste de candidaţi, supleanţii vor ocupa locurile devenite vacante, în ordinea în care sunt înscrişi în liste dacă, până la data validării mandatului pentru ocuparea locului vacant, partidele politice sau organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale din partea cărora au candidat supleanţii confirmă în scris, sub semnătura conducerilor judeţene ale partidelor politice sau ale organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, că supleanţii fac parte din partidul politic respectiv sau din organizaţia cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

  Pentru  :  11 (Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor,Nagy Albert, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente ,Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:  0

Abţineri:  0

Se trece la discutarea punctului patru din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul  de hotărâre privind validarea rezultatului alegerii delegaților sătești din satele Stejeriș și Corbești,comuna Acățari.

Secretar: legislația  prevede că  locuitorii satelor care nu au consilieri locali aleşi în consiliile locale, sunt reprezentaţi la şedinţele de consiliu de un delegat sătesc.

 

-  4 -

   Delegatul sătesc este ales pe perioada mandatului consiliului local de o adunare sătească, convocată cu cel puţin 15 zile înainte de primar. Alegerea delegatului sătesc se desfăşoară în prezenţa primarului sau a viceprimarului şi a minimum 2 consilieri desemnaţi prin hotărârea consiliului local. Alegerea delegatului sătesc se face cu majoritatea voturilor celor prezenţi la această adunare. La adunarea sătească pot participa toţi cetăţenii cu drept de vot şi domiciliul în satul respectiv.   Prin Hotărârea Consiliului local Acățari nr.19 din 14 septembrie a.c. au fost desemnați consilieri locali în a căror prezență s-au desfășurat adunările sătești.

  Având în vedere că prevederile legale au fost respectate,prin organizarea adunărilor sătești în satele Corbești și Stejeriș,unde cetățenii cu drept de vot prezenți , au ales pe: d-ul Piri Jozsef  în satul Corbești și pe d-na Simon Maria Aranka ,ca delegați sătești,prin proiectul de hotărâre se propune validarea rezultatelor acestor alegeri.

  Sunt rugate cele două persoane să se prezinte.

  Primar:este important ca informațile să ajungă la fiecare locuitor al comunei,motiv pentru care au fost aleși cei doi delegați sătești,ca cele discutate în consiliul local să fie cunoscute și de către locuitorii celor două sate.

  Sper să avem o colaborare fructoasă bazată pe respectul reciproc.

  Mă bucură mult faptul că și satul Corbești are un reprezentant în consiliul local,având în vedere că în această localitate există destul de multe probleme.

  Sperăm ca împreună cu delegatul sătesc să putem rezolva multe dintre ele.

  Eu Vă doresc mult succes în activitatea voastră și în cazul în care Vă confruntați cu anumite probleme să apelați la mine,-s-au la alt angajat-cu încredere.

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

  Pentru  :  11 (Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor,Nagy Albert, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente ,Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:  0

Abţineri:  0

  Se discută punctul cinci înscris pe ordine de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind desemnarea reprezentantului consiliului local  în comisia  de evaluare şi asigurare a calităţii educaţiei la Școala gimnazială Acățari.

  Secretar: La nivelul fiecărei organizaţii furnizoare de educaţie din România se înfiinţează Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii.

   Organizaţia furnizoare de educaţie elaborează şi adoptă strategia şi regulamentul de funcţionare ale comisiei.

   Componenţa Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în unităţile din învăţământul preuniversitar cuprinde:

  a) 1 - 3 reprezentanţi ai corpului profesoral, aleşi prin vot secret de consiliul profesoral;

  b) un reprezentant al sindicatului reprezentativ, desemnat de acesta;

  c) un reprezentant al părinţilor, în cazul învăţământului preşcolar, primar, gimnazial sau liceal;

  d) un reprezentant al elevilor, în cazul învăţământului profesional, liceal şi postliceal;

  e) un reprezentant al consiliului local;

 

  - 5 -

  f) un reprezentant al minorităţilor naţionale, după caz, provenind din corpul profesoral, reprezentanţii părinţilor sau ai elevilor.

  În proiectul de hotărâre  se propune desemnarea reprezentantului Consiliului local Acățari în această Comisia.

  Persoana desemnată va trebui să participle la ședințele Comisiei,care  sunt mai puține decât cele ținute de Consiliul de administrație.

  Este propus d-ul Nam Vilmos să facă parte din această comisie.

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată cu nominalizarea d-lui consilier Nam Vilmos,ca membru în Comisia de evaluare și asigurarea calității.

  Pentru  :  11 (Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor,Nagy Albert, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente ,Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:  0

Abţineri:  0

  Se trece la discutarea punctului șase privind proiectul de hotărâre  privind atribuirea in folosinta gratuita a unui teren apartinand domeniului public al comunei Acățari, in suprafata de 287 mp  (280  temporar- 7 mp definitiv) ,situat pe raza satului Găiești, comuna Acățari, catre SC Filiala de Distribuție a Energiei Electrice ELECTRICA TRANSILVANIA SUD SA,SUCURSALA Mureș.

Secretar:  SC Med Line Tour SRL  solicită inițierea unui proiect de hotărâre pentru  atribuirea in folosință gratuită a unui teren aparținând  domeniului public al comunei Acățari, in suprafata de 287 mp (280  temporar- 7 mp definitiv) ,situat pe raza satului Găiești, comuna Acățari, către SC Filiala de Distribuție a Energiei Electrice ELECTRICA TRANSILVANIA SUD SA,SUCURSALA Mureș, în vederea executării lucrării „Alimentare cu energie electrică ferma Găiești-SC Med Line Tour SRL.

Având în vedere că pentru alimentare  cu energie electrică a fermei  sunt necesare lucrări de montare de stâlpi- 5 buc-, lucrarea având ca amplasament proiectat domeniul public din intravilanul localităţii Găiești  şi anume acostamentul unui drum de exploatare.

De asemenea, după execuţie, reţeaua electrică proiectată devine proprietatea furnizorului de energie electrică şi totodată trebuie să conţină şi acordul privind folosirea terenului, acord necesar în vederea efectuării lucrărilor de întreţinere şi reparaţii ulterioare de către personalul de exploatare al SC Filiala de Distribuție a Energiei Electrice .

More Tibor:pentru ce durată se atribuie suprafața susmenționată.

Secretar:suprafața ocupată definitiv  pe durata existenței stâlpilor de electricitate.

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

  Pentru  :  11 (Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor,Nagy Albert, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente ,Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:  0

Abţineri:  0

  Se discută punctul  șapte înscrsi pe ordinea de zi referitoare la  proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din aparatul de  specialitate al Primarului comunei Acăţari, pentru anul 2017.

-  6 -

Secretar: în conformitate cu prevederile legale  planul de ocupare a funcţiilor publice se elaborează anual  pentru autorităţile şi instituţiile publice din administraţia publică locală.

  Planul de ocupare a funcţiilor publice se aprobă prin  hotărâre a consiliului local.

  În momentul de față la Instituția noastră există  17 funcții publice ocupate din care: 2 de conducere (secretar,șef birou financiar contabil și resurse umane) și 15 de execuție ( 8 inspectori,2 referenți,5 polițiști locali).

  În acest plan nu sunt prevăzute posture noi de funcții publice și se elaborează mai mult în scopul promovării funcționarilor publice în clase superioare,dacă sunt îndeplinite condițiile legale.

  Pentru a putea promova un funcționar public trebuie să existe un post vacant pe funcția în care va fi promovată angajatul.

  Szabo Lorand Laszlo:nu am înțeles bine.După cum înțeleg atunci ar trebui să existe 18 posturi vacante.

  Secretar:nu.În dreptul angajaților care se vor promova sunt prevăzute posturi  rezervate promovării funcţionarilor publici în  clasele imediat superioare.

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

  Pentru  :  11 (Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor,Nagy Albert, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente ,Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:  0

Abţineri:  0

  Se trece  la discutarea punctului opt înscris pe ordinea de zi referitoare la  proiectul de hotărâre privind aprobarea aderării unor unităţi administrativ teritoriale la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ”

  Secretar:au fost mai multe astfel de proiecte de hotărâri.Procedura este că UAT-le care doresc să adere la ADI ”Aqua Invest Mureș”,adoptă o hotărâre în acest sens,care trebuie aprobat prin Hotărâre de Consiliu local de către toți membrii existenți în Asociație.

  În proiectul de hotărâre de azi este vorba de comunele: Băla, Ideciu de Jos și Hodac din judeţul Mureș.

  Primar:Strategia ADI ”Aqua Invest Mureș” a fost elaborată pentru comunele care la momentul întocmirii strategiei au făcut  parte din asociație.

  Nu este benefic cu privire la această strategie, că unele comune intră în asociație ,altele ies din asociație.

  Szabo Lorand Laszlo:intrarea și ieșirea comunel din asociație cu siguranță crează unele probleme.

  Am putea spune că nu suntem de acord cu aderarea unor comune la ADI,dar nu ar fi corect pentru că astfel poate am leza dezvoltarea acestor comune cu privire la canalizare și apa menajeră.

Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  :  11 (Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor,Nagy Albert, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente ,Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:  0

-  7 -

Abţineri:  0

  Se discută punctul nouă înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul  de hotărâre privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în  anul fiscal 2017.

Fulop Robert:nu sunt schimbări majore la stabilirea taxelor și impozitelor pentru anul 2017 față de acest an.

De exemplu la impozitul pe clădiri rezidențiale,aflate în proprietatea persoanelor fizice cota asupra valorii impozabile este de 0,1%,cum a fost și în acest an.

La această cotă se propune o cotă adițională de 5% față de anul în curs.

  Un alte exemplu: pentru clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,2%,ca și în anul precedent .

  Și la această cotă se propune aplicarea unei cote adiționale de 5%,față de anul  2016.

  Nu există schimbări nici la următoarele taxe și impozite:impozitul pe teren persoane fizice și juridice,taxele pentru eliberarea autorizaților,impozitul pe mijloace de transport,taxă pentru reclamă și publicitate.

  La fiecare taxă și impozit s-a propus o cotă adițională de 5% față  de anul în curs.

  Există schimbare la taxa pentru eliberarea avizelor pentru restaurante și baruri,unde se propune stabilirea acestei taxe în funcție de suprafață.

  Anul precedent taxa a fost stabilită  tot după suprafață,dar  a fost luat în considerare intervale de suprafață cum ar fi:suprafața desfășurată cuprinsă între 50-100 mp,etc.

Considerăm că nu poate să stabilim o taxă identică pentru o suprafață de 51 mp și o suprafață de 99 mp.

Cel mai echitabil este ca să luăm în considerare suprafața efectiv utilizată,și să aplicăm o cotă unică pentru fiecare metru pătrat utilizat.

În proiectul de hotărâre sunt următoarele propuneri:la restaurante 6 lei/ mp,  dar nu mai mult de  4.000 lei, pentru o suprafaţă de până la 500 m2, inclusiv și până la 8.000 lei pentru o suprafaţă mai mare de 500 m2,la baruri:4 lei/mp, dar nu mai mult de  4.000 lei, pentru o suprafaţă de până la 500 m2, inclusiv și până la 8.000 lei pentru o suprafaţă mai mare de 500 m2.

Secretar:considerăm că utilizarea unei taxe pentru suprafață efectiv utiliziată va conduce la rezolvarea inechitabilităților existente până în prezent.

Fulop Robert:nici la această categorie de impozit nu vor exista  majorări semnificative față de anul în curs.

Szabo Lorand Laszlo:cunosc faptul că proiectul de hotărâre a fost discutat în  Comisia de specialitate,dar eu nu am intrat în posesia actelor din care să rezulte aceste cifre.

Fiind vorba despre un  proiect de hotărâre  foarte important ,doresc ca în viitor materialul să fie comunicat fiecărui consilier,ca să putem formula observațiile/propuneriile în cunoștință de cauză.

Primar:proiectul de hotărâre a fost discutat în comisia de specialitate.

Nagy Dalma Imola:fiecare proiect de hotărâre se poate consulta pe site-ul Primăriei.

-  8 -

Fulop Robert:există modificări la taxe locale,privind taxa de salubritate.

La acest capitol s-a propus o majorare de 10 lei față de anul în curs.

Primar:Vă informez că este o necesitate majorarea taxei de salubritate din mai multe motive,cum ar fi:

-începând cu anul viitor deșeurile vor trebui transportate la depozitul de deșeuri nepericuloase din Sânpaul,care va conduce la o majorare semnificativă a taxei de salubritate,

-va exista o taxă atât pentru colectare,cât și pentru transport- care se estimează 2,5 lei/km-,respectiv depozitate -care se estimează la 60 lei/tonă-,care va trebui suportată de către populație,

-taxa aplicată până în prezent este semnificativ mai  mică față de taxa aplicată de alte localități, de exp.la mun.Tg-Mureș.

-stația de transfer din comuna Acățari va fi integrat în proiectul  județean ”Sistem de Management Integrat al Deșeurilor Solide” din județul Mureș

Fulop Robert:o altă modificare în proiectul de hotărâre  se referă la scutirile existente până în prezent.

În acest an au fost scutiți persoanele peste 75 de ani și persoanele sub 14 ani,scutiri care nu se va aplica în anul viitor.

Secretar:despre scutiri am fost informați atât de la audutiul de la Curtea de Conturi-care se află și în momentul de față la Instituția noastră- cât și de la Instituția Prefectului Mureș,care au considerat că aceste scutiri aplicate în anul în curs sunt la limita legislației,motiv pentru care nu vom aplica anul viitor.

Primar:deșeurile reprezintă o problemă peste tot în lume.

  La stabilirea taxei trebuie să avem în vedere că va fi o taxă unitară pe tot județ,care va fi semnificativ mai mare decât taxa aplicată în prezent în comuna Acățari.

  Este mai bine să aplicăm o majorare acceptabilă începând cu anul viitor,decât să ne trezim cu o taxă mult mai mare ,care va fi greu suportată de populație.

  Populația va fi care va suporta atât taxa de colectare,taxa de transport,cât și taxa de depozitare.

  Aceste servicii vor fi efectuate,conform proiectului județean, de către operatori economici,care vor dori realizarea unor venituri din această activitate.

  Menyhart Balint:în mun Tg-Mureș deșeurile sunt colectate și transportate  de mai multe ori.

  Primar:dar taxa pentru salubritate este mult mai mare decât la noi,pentru motivele expuse mai sus.

  Szabo Lorand Laszlo:unde se va depozita gunoiul care nu a fost colectat selectiv și se află la Stația de Sortare din satul Gruișor?

Primar:despre acest lucru s-ar putea discuta mult,dar trebuie să cunoașteți că acest gunoi putea fi trasportat numai la Sighișoara,municipiu care are depozit autorizat,dar la taxele actuale aplicate ,acest lucru nu este posibil.

  Dacă se efectua acest transport,taxa de salubritate trebuia majorat mult mai mult.

Din taxele aplicate până în prezent acest lucru a fost imposibil de realizat,din lipsă de fonduri,care trebuia suportat de populație.

Primar:referitor la proiectul de hotărâre am avut câteva propuneri.

De exemplu la taxa de publicitate nu văd corect ca pe panourile de afișaj ale comunei,câteodată să nu avem loc unde să afișăm un anunț de interes public,panoul fiind plin cu afișe de alt gen.

-  9 -

Dacă cineva dorește să afișeze ceva să achite taxa legală stabilită în legislație.

  Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  :  11 (Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor,Nagy Albert, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente ,Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:  0

Abţineri:  0

  Primar:Vă fac cunoscut faptul că s-a început lucrările de reparații la iluminatul stradal,concomitent cu montarea decorațiunilor pentru sărbătorile de iarnă.

  Angajații firmei  care se ocupă cu acest lucru vor schimba toate becurile stricate  în fiecare localitate din comună.

  Această lucrare nu este una ieftină,motiv pentru Vă rog ca să gospodăriți iluminatul public,cum faceți și acasă.

  Trebuie explicat populației că nu putem chema o firmă specializată să schimbe becurile în fiecare săptămână,costul acestor deplasări fiind una ridicată.

  Dacă lucrările de întreținrere se fac în fiecare jumătate de an,atunci consider că ne putem încadara în bugetul alocat acestui serviciu.

  Nu putem apela la aceste firme pentru schimbarea unui singur bec,costul fiind una ridicată.

  În localitățile unde sunt montate becuri economice nu este nevoie de reparații mari.

  Nu mai putem permite ca în trecut,ca un angajat al Primăriei,pe răspunderea mea ,să efectueze aceste lucrări.

  Vă rog ca orice problemă care aveți referitoare la iluminatul public să ne fie comunicat,ca să putem lua măsurile necesare.

  Sper că pe data de 6 decembrie iluminatul festiv de Crăciun să funcționeze în fiecare localitate ale comunei.

  Cred că la acest capitol trebuie să existe o conlucrare eficientă între consilieri și Primărie.

  Nam Vilmos:în satul Murgești becurile au fost schimbate acum doi ani,deci lucrările de intervenție la acest capitol sunt binevenite.

  Este foarte greu de explicat  contribuabililor că un bec schimbat azi poate să se strice de la o zi la alta.

  Fiecare cetățean consideră că,fiind plătitor de impozit,în fața gospodăriei lui trebuie să existe iluminat public.

  Dacă se schimbă becul acum, și se strică peste o săptămână  , se înțelege greu de către populație.

  Primar:dacă din momentul de față până în luna ianuarie vor fi becuri arse ,aceste probleme vor fi remediate la demontarea decorațiunilor pentru sărbători.

  Nam Vilmos:legat de decorațiunile de Crăciuni,Vă rog ca cei doi brazi din fața căminului cultural din satul Murgești să fie ornamentate.

  Szabo Lorand Laszlo:cred că becurile de la iluminatul public pot fi verificate trimestrial.

  Ar fi bine ca în contractul încheiat între firma care se ocupă cu acest lucru să fie și o clauză de garanție.

 

-  10 -

  Dacă un bec montat ,se strică peste câteva zile, aceasta să fie schimbată pe cheltuiala firmei care a montat și nu pe cheltuiala Primăriei.

  Primar:și în gospodăriile noastre,unde sunt becuri mult mai puține, se întâmplă să avem probleme curente,atunci la un iluminat pentru o comună este inevitabil să existe astfel de probleme.

 

 

 

  Nefiind alte  intervenţi din partea consilierilor,preşedintele de şedinţă mulţumeşte pentru  participare ,considerând încheiate lucrările  şedinţei de azi.

 

 

 

 

  Preşedinte de şedinţă

  Szabo Tibor Levente

    Secretar,

    JozsaFerenc