18 December 2017
ROMÂNIA,
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr. 7127 din 28 noiembrie 2017
P R O C E S-V E R B A L
Al şedinţei Consiliului local Acăţari din 28 noiembrie 2017
Încheiat azi 28 noiembrie 2017 cu ocazia şedinţei ordinare a Consiliului local al comunei Acăţari.
La ședință sunt prezenţi: Osvath Csaba,primarul comunei Acățari și următorii consilieri locali: CiatlosGyorgy ,Horvath Arpad,Krizsan Tibor,Magyari Zoltan ,Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Albert Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos ,Pecsi Domokos, Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente și Veres Gaspar Ervin .
La ședință participă :Fulop Robert, șef Birou financiar contabil și resurse umane, Toth Emese Zsuzsanna,consilier primar, Simon Maria Aranka,delegat sătesc satul Stejeriș și Piri Jozsef,delegat sătesc satul Corbești.
Primar:salut pe cei prezenți.
Vreau să Vă informez că în viitorul apropiat vom mai avea o ședință de consiliu local,unde vor fi discutate taxele și impozitele pentru anul 2018.Data exactă a ședinței nu Vă pot comunica încă,având în vedere că așteptăm dacă apar schimbări legislative în domeniu.
De obicei ședința cu aprobarea taxelor și impozitelor se ținea în luna noiembrie,dar datorită faptului că mai pot interveni modificări,am amânat până în luna decembrie.
Președinte de ședință prezintă ordinea de zi pentru şedinţa de azi care cuprinde următoarele puncte:
1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.
2.Proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local nr.18/26.04.2001, privind însuşirea inventarului domeniului public al comunei Acatari,
3.Proiect de hotărâre privind aprobarea transformării unor posturi de personal contractual din aparatul de specialitate al Primarului comunei Acățari.
4.Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din aparatul de specialitate al Primarului comunei Acăţari, pentru anul 2018
5.Discutarea proiectului reţelei şcolare pentru anul școlar 2018-2019 de pe raza teritorială a comunei Acăţari.
6.Întrebări,interpelări.
Nefiind alte propuneri cu unanimitate se aprobă ordinea de zi propusă.
- 2 -
Președinte de ședință:rog secretarul comunei să prezinte observaţile consilierilor locali legate de conţinutul procesului verbal al şedinţei consiliului local din data de 17 octombrie 2017.
Dacă nu are nimeni nici o observație , aș avea eu unul.
În procesul verbal anterior , la aliniatul trei , este consemnat că pentru oferta depusă de societatea care are în proprietate clădirea Vațman,pentru ședința viitoare primarul vine cu un proiect de hotărâre.
În ordinea de zi a ședinței de azi nu figurează astfel de proiect de hotărâre.
Primar:conform celor discutate în ședința precedentă consilierii au fost convocați la clădirea Vațman,dar nu toți au onorat cu prezența această invitație.
Cei care au fost prezenți au fost de părere că imobilul nu merită cumpărat.
Președinte de ședință:cu toate acestea se putea veni cu un proiect de hotărâre,cum a fost promis.
Primar:nu vreau să arunc o piatră într-o fântână din care să nu putem scoate.
La vizita respectivă nu a existat o majoritate a consilierilor locali,motiv pentru care nu am venit cu proiect de hotărâre.
Menyhart Balint:o majoritate de jumătate plus unu a existat.
Primar:trenbuia să existe o majoritate de două trăimi,care nu a existat.
Cei care nu au fost, dar ulterior au fost întrebați, au dat un răspuns negativ referitoare la achiziționarea imobilului,considerând că nu este nevoie de această investiție.
Mai mult, unii nu sau prezentat la această vizită a clădirii, pentru că nu au dorit ca imobilul să fie achiziționat.
Nu vreau ca,consiliul local să achiziționeze un imobil,după care să apară problemele.
Menyhart Balint:eu nu sunt de acord cu cele prezentate ,consider că ,consiliul local există ca să ia hotărâri și nu ca Zsuzsa (consilierul primarului) să dea telefoane pe marginea acestei teme.
De ce nu discută lucrurile în cadrul ședinței cum este normal?
Dacă nu trece proiectul de hotărâre nu este nici o supărare.
Krizsan Tibor:au nevoie două sate de imobilul în cauză ,unde construcția nici nu este finalizată?
Consider că comuna nu are nevoie în momentul de față de o clădire de 500.000 euro.
Menyhart Balint:eu nu susțin că trebuie cumpărat,numai ca să se discute în consiliul local,cum am stabilit data trecută.
Se poartă discuții contradictori între cei doi consilieri.
Se trece la discutarea primului punct înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.
Fulop Robert:această rectificarea vizează creșterea veniturilor propri cu 42.000 lei,sumă care trebuie să se regăsească și la capitolul cheltuieli.
- 3
Din această sumă :
- 22.000 lei sunt propuși pentru finanțarea plății hranei elevilor cu cerințe personale,
- 10.000 lei pentru plata salarilor în luna decembrie
- 10.000 lei pentru alimentarea utilajelor de dezăpezire pentru sezonul rece.
Doresc să menționez că din informațile pe care le am , suma de 22.000 lei pentru finanțarea plății elevilor cu cerințe special ne va fi returnată prin Direcția Finanțelor Publice.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.
Pentru : 13 (Ciatlos Gyorgy ,Horvath Arpad, Krizsan Tibor,Magyari Zoltan ,Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Albert, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos ,Pecsi Domokos, Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre pentru modificarea şi completarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local nr.18/26.04.2001, privind însuşirea inventarului domeniului public al comunei Acatari.
Primar:există un teren în satul Găiești între Biserica Reformată și o casă particulară pe care dorim să întabulăm, ca în viitor să putem efectua investiții pe acest teren.
Pentru întabularea acestui teren este nevoie de măsurare topografică.
Ca să putem mări suprafața acestui teren , este nevoie ca suprafața terenului de sport,care se află în aceeași parcelă să fie micșorată,motiv pentru care este nevoie de hotărârea consiliului local.
Terenul de sport din spatele acestui teren,va rămâne tot în folosința comunei.
După cum cunoașteț, ca să putem derula un proiect ,este nevoie ca act de bază,de extrasul CF,din care să rezulte că terenul este în proprietatea comunei.
Menyhart Balint:aș dori să întreb în ce scop cumpărăm acest teren?
Primar:nu cumpărăm ci întabulăm.Deocamdată nu avem un scop anume,așteptăm să apară sesiunea de depunere a proiectelor și în funcție de ce se invește vom decide.Noi trebuie să fim pregătiți cu cartea funciară.
Nu putem să începem întabularea,care este un proces care durează, în ultimul moment,pentru că s-ar putea să depășim teremenele de depunere a proiectelor.
Szabo Lorand Laszlo:terenurile proprietatea comunei trebuie întabulate.
Primar:afirmația consilierului este corectă
D-ul consilier Menyhart trebuie să cunoască faptul că și la Școala din Vălenii trebuia întabulat terenul pentru a putea depune un proiect.
Mai mult aici s-a făcut și dezmembrarea terenului.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.
Pentru : 13 (Ciatlos Gyorgy ,Horvath Arpad, Krizsan Tibor,Magyari Zoltan ,Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Albert, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos ,Pecsi Domokos, Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
- 4 -
Abţineri: 0
Se discută punctul trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea transformării unor posturi de personal contractual din aparatul de specialitate al Primarului comunei Acățari.
Secretar: promovarea personalului contractual din sectorul bugetar în grade sau trepte profesionale se face, de regulă, pe un post vacant, iar, în situaţia în care nu există un asemenea post, se face prin transformarea postului din statul de funcţi în care acesta este încadrat , într-unul de nivel imediat superior.
Având în vedere că în cadrul Instituției noastre există posturi,respectiv:muncitor necalificat și soră medicală care au/au terminat studii superioare postului pe care ocupă se propune aprobarea proiectului de hotărâre,urmând să se organizeze concurs pentru ocuparea noilor posturi.
Consider că muncitorul încadrat în funcția de muncitor necalificat,lucrează tot atâta ca muncitorii calificați,dar există o diferență considerabilă de salarizare,lucru care nu este corect.
La sora medicală trebuie să menționez că respectvul angajat a terminat o școală, putând devenii asistent medical,funcție la care și atribuțiile de serviciu se modifică.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.
Pentru : 13 (Ciatlos Gyorgy ,Horvath Arpad, Krizsan Tibor,Magyari Zoltan ,Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Albert, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos ,Pecsi Domokos, Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se trece la discutarea punctului patru referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din aparatul de specialitate al Primarului comunei Acăţari, pentru anul 2018.
Secretar:astfel de hotărâri se adoptă la fiecare sfârșit de an,având în vedere că în conformitate cu prevederile legale ,planul de ocupare a funcţiilor publice se elaborează anual, de către primar , și se aprobă prin hotărârea consiliului local.
Planul de ocupare a funcţiilor publice stabileşte:
a) numărul maxim al funcţiilor publice rezervate promovării funcţionarilor publici;
b) numărul maxim al funcţiilor publice care vor fi rezervate în scopul promovării rapide;
c) numărul maxim al funcţiilor publice care vor fi ocupate prin recrutare;
d) numărul maxim al funcţiilor publice care vor fi înfiinţate;
e) numărul maxim al funcţiilor publice care vor fi supuse reorganizării;
f) numărul maxim de funcţii publice pe fiecare clasă, categorie şi pe grade profesionale;
g) numărul maxim al funcţiilor publice de conducere şi al funcţiilor publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici.
În momentul de față la Instituția noastră există 17 funcții publice ocupate din care: 2 de conducere (secretar,șef birou financiar contabil și resurse umane) și 15 de execuție ( 8 inspectori,2 referenți,5 polițiști locali).
Menționez că nu este vorba de aprobare de posture noi ,ci de aprobare a posturilor în eventuala promovării a funcționarilor publici.
- 5 -
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.
Pentru : 13 (Ciatlos Gyorgy ,Horvath Arpad, Krizsan Tibor,Magyari Zoltan ,Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Albert, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos ,Pecsi Domokos, Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente , Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la discutarea proiectului reţelei şcolare pentru anul școlar 2018-2019 de pe raza teritorială a comunei Acăţari.
Secretar:există un procedeu pentru aprobarea rețelei școlare cu termene precise.
Consiliul de administrație a școlii,propune un proiect de rețea școală care ajunge în fața consiliului local.
Consiliul local vizează/sau modifică rețea școală care ajunge la Inspectoratul Școlar.
Inspectoratul Școlar dă Avizul conform,după care consiliul local,prin hotărâre aprobă rețeaua școlară.
În momentul de față discutăm despre proiectul rețelei școlare,care a fost propus de consiliul de administrație a școlii,fără a fi necesară aprobarea, în această fază, prin hotărâre de consiliu local.
Primar:deci discutăm despre un proiect,care este adusă la cunoștința voastră și care va fi aprobată numai după Avizul Inspectoratului Școlar.
Trebuie să cunoașteți că numărul elevilor este în scădere continuu.
Noutatea față de anul precedent reprezintă faptul că în anul școlar viitor, în satul Suveica nu va mai funcționa grădiniță și școală,tocmai din cauza numărului mic de copii.
După cunoștințele mele în această localitate în grădiniță și școală ar fi patru copii.
Am investit mult în clădirile școlilor,dar din păcate nu se permite ca acestea să funcționeze sub un anumit număr de copii.
Szabo Lorand Laszlo:dacă există consens între școală și primărie atunci pot să fiu de acord cu proiectul.
Primar:doresc să Vă aduc la cunoștință și să Vă informez despre următoarele:
-am avut un control din partea Curții de Conturi a cărui constatări Vă voi prezenta în ședința viitoare.
Mențioez că au fost trei personae din partea acestei Instituții care au efecuat verificările
-ca în fiecare an și în aceasta vor fi distribuite școlarilor pachete de moș Nicolae.
Sper ca pachetele să se distribuie în ziua în care cade acest eveniment
-am început lucrările la iluminatul festiv pentru sărbători.
Dacă aveți probleme la iluminatul public, acum este momentul să se remedieze.
-am informații despre două proiecte depuse,respectiv: construire grădiniță cu program prelungit și școală general clasele I-IV,în satul Acățari și amenajare teren de sport multifunctional în localitatea Văleni,care au fost considerate eligibile
- 6 -
Despre canalizare Vă pot informa că deja au existat două vizite pe teren și sper ca și aceasta să fie considerată eligibil.
Dacă aceste proiecte vor fi începute anul viitor,după opinia mea ,ca să putem realiza va trebui să apelăm la credit.
Acest lucru am mai făcut,prin Ministerul Finanțelor , și a fost un credit foarte avantajos pe care nici nu trebuia să achităm integral.
Nefiind alte intervenţi din partea consilierilor,preşedintele de şedinţă mulţumeşte pentru participare ,considerând încheiate lucrările şedinţei de azi.
Preşedinte de şedinţă
Menyhart Balint
Secretar,
Jozsa Ferenc