03 April 2017
ROMÂNIA,
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr. _______ din _____________
P R O C E S-V E R B A L
al şedinţei Consiliului local Acăţari din 28 martie 2017
Încheiat azi 28 martie 2017 cu ocazia şedinţei ordinare a Consiliului local al comunei Acăţari.
La ședință sunt prezenţi:Osvath Csaba,primarul comunei Acățari și următori consilieri locali: Ciatlos Gyorgy ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor, Nagy Albert și Veres Gaspar Ervin .
Lipsesc : Szabo Lorand Laszlo
La ședință participă : Fulop Robert,șef Birou financiar contabil și resurse umane,Toth Emese Zsuzsanna, consilier Primar,Simon Maria Aranka,delegat sătesc Stejeriș,Piri Jozsef,delegat sătesc Corbești, personalul primăriei, conducerea instituțiilor subordonate și reprezentanții școlii gimnaziale Acățari.
Președinte de ședință:rog secretarul comunei să prezinte observaţile consilierilor locali legate de conţinutul procesului verbal al şedinţei consiliului local din data de 28 februarie 2017.
Secretarul arată că nu a fost formulată nici o observaţie din partea consilierilor pentru modificarea conţinutului procesului verbal amintit,în consecinţă acestea se aprobă cu unanimitate .
Preşedintele de şedinţă prezintă ordinea de zi pentru şedinţa de azi care cuprinde următoarele puncte:
1.Prezentarea de către primarului comunei Acățari a raportului privind starea comunei Acățari pe anul 2016.
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2017
3.Întrebări,interpelări.
Primarul comunei Acățari, Osvath Csaba solicit includerea pe ordinal de zi a ședinței un punct suplimentar: Proiect de hotărâre privind aprobarea măsurilor de protecție compensatorii la Școala gimnazială Acățari.
Nefiind alte propuneri cu unanimitate se aprobă ordinea de zi.
Se trece la primul punct înscris pe ordinea de zi referitoare la prezentarea de către primarului comunei Acățari a raportului privind starea comunei Acățari pe anul 2016
Primar: citește raportul privind starea comunei Acățari pe anul 2016 (raportul se află anexat la prezentul process verbal)
Se discută punctul doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2017.
Primar: Ca în fiecarea an și acesta începe cu o rezervă de 571 mii lei, cea ce reprezintă excedentul bugetar din anii anteriori. Datorit acestui excedent am putut începe anul bugetar fără nici o problem financiară, totodată putem finanța unele investiții din aceste sume. Conform inventarului efectuat la sfârșitul anului 2016, patrimonial comunei acățari este de peste 56 milioane lei.
Aș dori să precizez că, conform proiectului de buget comuna Acățari pornește cu venituri prognozate la 8.244 mii lei.
În cea ce privește cheltuielile în primul rând aș dori să prezint investițiile preconizate:
- Construire grădiniță cu program prelungit și școală generală cu clasele I-IV în localitatea Acățari: În anul 2017 au fost alocate 51 mii lei, sume ce reprezintă documentații și servicii de consultanță. Valoarea totală a proiectului este 5.311 mii lei pentru care se va depune proiect de accesare fonduri UE.
-Casă de tineret cu piscină în localitatea Roteni: Având în vedere numărul mare de tineri din localiltatea Roteni, sa prevăzut construirea unei case de tineret cu piscină care se va finanța din bugetul local a comunei, și pentru care în anul 2017 se propune o sumă de 930 mii lei din care 30 mii lei pentru documentația tehnică.
-Teren de sport multifuncțional în localitatea Văleni: Investiția este propusă a fi plasat în curtea școlii din Vălenii. Pentru anul 2017 sa propus alocarea sumei de 27 mii lei cea ce reprezintă contravaloarea documentației tehnico economice. Investiția va fi finanțată prin programul LEADER din fonduri UE.
- Canalizare menajeră și stație de epurare în com. Acățari, jud. Mureș - Etapa 1: în anul 2017 este propus alocarea sumei de 88 mii lei pentru elaborarea documentației tehnico economice și consultanță privind accesarea unor fonduri. Lurarea are două variante din care una cu suma de 35.691 mii lei care include racordarea locuințelor la rețeaua de canalizare care a fost depus spre finanțare la MDRAPFE prin programul PNDL 2017. Varianta care cuprinde doar magistrala și stația de epurare are o valoare de aproximativ 7.000 mii lei și este propus spre finanțare prin fonduri UE.
-Finalizarea asfaltării drumului communal DC43 Găiești-Suveica: pentru această lucrare sa propus suma de 150 mii lei, suma care se va aloca de către MDRAPFE prin programul PNDL.
Partea de secțiune de funcționare prevede următoarele propuneri:
Capitolul 65, Învățământul: valoarea totală a cheltuielilor preconizate este de 2434 mii lei din care:
-cheltuieli de personal 1961 mii lei
-cheltuieli cu bunuri și servicii: 349 mii lei
-cheltuieli cu asistența sicială (tichete sociale și CES): 73 mii lei
-investiții: 51 mii lei
În anul 2017 pentru reparații la instituțiile de învățământ a fost alocat suma de 45 mii lei, iar pentru plata transportului cadrelor didcatice a fost alocat suma de 20 mii lei.
Capitolul 51, administrație: valoarea totală a cheltuielilor preconizate este de 1.229 mii lei din care:
-cheltuieli de personal 672 mii lei
-cheltuieli cu bunuri și servicii: 557 mii lei
Capitolul 7050, dezvoltare public: valoarea totală a cheltuielilor preconizate este de 422 mii lei din care:
-cheltuieli de personal 63 mii lei
-cheltuieli cu bunuri și servicii: 271 mii lei
-investiții: 88 mii lei
Capitolul 6703, Cămine cultural
-cheltuieli cu bunuri și servicii: 280 mii lei din care 250 mii lei pentru reparații la căminul cultural din Gruișor și Găiești unde sunt necesare reparații la acoperiș.
Capitolul 6705, Sport: valoarea totală a cheltuielilor preconizate este de 1.184 mii lei din care:
-cheltuieli de personal 75 mii lei
-cheltuieli cu bunuri și servicii: 152 mii lei
-investiții: 957 mii lei
Capitolul 66 Servicii de sănătate public: valoarea totală a cheltuielilor preconizate este de 875 mii lei din care:
-cheltuieli de personal 732 mii lei
-cheltuieli cu bunuri și servicii: 143 mii lei, din care 100 mii lei pentru reparații la clădirea concesionat de medicii de familie conform evaluării necesităților.
La capitolul 670503 intretinere gradini publice au fost propuse sume în valoare de 25 mii lei pentru parcuri și zone verde.
La capitolul 5450 Servicii publice generale, adică SVSU, au fost propuse 243 mii lei din care 179 mii lei pentru cheltuieli de personal și 64 mii lei pentru cheltuieli cu bunuri și servicii
La capitolul 5410, evidența populației, se propune suma de 117 mii lei din care 95 mii lei pentru cheltuieli de personal și 22 mii lei pentru cheltuieli cu bunuri și servicii
Pentru capitolul 84, transport rutier (drumuri și străzi) au fost alocată suma de 247 mii lei, din care pentru carburanti 22 mii lei, piese de schimb 5 mii lei, reparații curente 70 mii lei și după cum am prezentat la început suma de 150 mii lei pentru investiții.
La capitulul 70 pentru iluminat public sa propus suma de 115 mii lei din care 65 mii lei pentru consum de energie electric și 50 mii lei pentru intreținerea rețelei de iluminat public.
La capitolul 61, poliția locală se propune suma de 273 mii lei din care pentru cheltuieli de personal 203 mii lei, cheltuieli cu bunuri și servicii 70 mii lei din care 25 mii lei pentru carburanti.
În anul 2017 pentru asociații și fundații se propune alocarea sumei de 100 mii lei, care va fi acordat în urma aprobării Consiliului local a ghidului de finanțare și în urma evaluării proiectelor ce vor fi depuse spre finanțare.
Referitor la asistența social la capitolul 68 se propun următoarele sume:
Pentru salariile asistenților persoanelor cu handicap suma de 139 mii lei, pentru indemnizațiile persoanelor cu handicap 332 mii lei.
Pentru ajutor de încălzire cu lemne se propune suma de 40 mii lei, iar pentru ajutor de urgență suma de 15 mii lei.
Capitolul 74, salubritate are prevăzut suma de 113 mii lei din care 33 mii lei pentru salarii și 80 mii lei pentru bunuri și servicii de salubrizare.
La capitolul 74 colectarea și tratarea deșeurilor se propune suma de 250 mii lei pentru finanțarea contractului de colectarea deșeurilor. Suma reprezintă valoarea care urmează a fi colectată de la populație în urma debitării taxei de salubrizare.
Aici trebuie să menționez că acest service a fost înființat în urma unei proiecte UE în urmă cu 8 ani. Intre timp a fost înființată și ADI Ecolect care ar urma să preia activitatea serviciuli creat de comuna Acățari. Suma de 250 mii lei alocat va fi de ajuns până la luna august, iar după acesta se va analiza modalitatea de continuare a colectării deșeurilor. Trebuie să ne străduim să colectăm deșeurile în mod selectiv, și trebuie educați oameni în acest sens. Având în vedere că deșeurile nereciclabile trebuie transportate la stația din Sânpaul cu o sumă foarte mare pe tonă la care se mai adaugă și suma de 80 lei pe tonă care urmează să fie plătită către Administrația fondului pentru Mediu trebuie să ne străduim să restrângem cantitatea acestor deșeuri, mai ales prin compostare.
Bugetul de cheltuieli a bugetului finanțat din venituri proprii este în valoare de 399 mii lei.
Primar: Acesta este proiectul de buget pe care am propus pe anul fiscal 2017, dacă cineva are propuneri sau întrebări.
Menyhart Balint, consilier: Având în vedere că activitatea SMURD deservește și alte unități administrative teritoriale, acestea ar trebui să contribuie financiar la susținerea acestei activități.
Primar: Acesta a fost solicitat de mai multe ori de la conducerea comunelor unde sa deplasat echipajul Smurd, însă din păcate se pare că pentru aceștia nu este important acestă activitate. Având în vedere că acest echipaj preia apelurile de la dispecerat nu putem să limităm noi unde să se deplaseze.
Menyhart Balint: Dacă se află în deplasare la alte comune și în comuna noastră cineva are nevoie de ajutor, pentru acesta vine salvarea din oraș?
Primar: Da, din păcate astfel de cazuri pot apărea.
Președintele de ședință:
Dacă nu sunt alte propuneri sau mențiuni supun spre vot proiectul bugetului pe capitole:
Capitolul 51, administrație:
Pentru : 11(Ciatlos Gyorgy ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor, Nagy Albert și Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Capitolul 5410,Evidența populației:
Pentru : 11(Ciatlos Gyorgy ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor, Nagy Albert și Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Capitolul 5450, Servicii publice generale (SVSU):
Pentru : 11(Ciatlos Gyorgy ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor, Nagy Albert și Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Capitolul 61, Poliția locală
Pentru : 11(Ciatlos Gyorgy ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor, Nagy Albert și Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Capitolul 65, Învățământ:
Pentru : 11(Ciatlos Gyorgy ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor, Nagy Albert și Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Capitolul 66, Sănătate:
Pentru : 11(Ciatlos Gyorgy ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor, Nagy Albert și Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Capitolul 67, Cultură, Sport, zone verzi, asociații și fundații
Pentru : 11(Ciatlos Gyorgy ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor, Nagy Albert și Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Capitolul 68, Asistență socială:
Pentru : 11(Ciatlos Gyorgy ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor, Nagy Albert și Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Capitolul 70, Dezvoltare public și iluminat public:
Pentru : 11(Ciatlos Gyorgy ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor, Nagy Albert și Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Capitolul 74, Salubritate și gestiunea deșeurilor:
Pentru : 11(Ciatlos Gyorgy ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor, Nagy Albert și Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Capitolul 84, Trasnport rutier (drumuri și ștrăzi):
Pentru : 11(Ciatlos Gyorgy ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor, Nagy Albert și Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Președintele de ședință:
Supun spre vot proiectul bugetului în întregime:
Pentru : 11(Ciatlos Gyorgy ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor, Nagy Albert și Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea măsurilor de protecție compensatorii la Școala gimnazială Acățari:
Primar: toate școlile au nevoie de autorizare privind securitatea la incendiu conform normativelor.
Școala din Acățari în care își desfășoară activitatea școala cu clasele I-VIII a fost construit în anul 2006 și are nevoie de efectuarea unor măsuri de protecție compensatorii precum montarea detectoarelor de fum și dotarea cu stingătoare P6 la fiecare sală de clasă.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.
Pentru : 11(Ciatlos Gyorgy ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor, Nagy Albert și Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Întrebări,interpelări
Primar: Conducerea localității Nagycenk din Ungaria ne-a contactat în vederea realizării unor relații de înfrățire cu localitatea Găiești din comuna Acățari.
Vă rog să îmi dați un accord de principiu în vederea contactării localității Nagycenk.
Pentru : 11(Ciatlos Gyorgy ,Magyari Zoltan, Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor, Nagy Albert și Veres Gaspar Ervin)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Nefiind alte intervenţi din partea consilierilor,preşedintele de şedinţă mulţumeşte pentru participare ,considerând încheiate lucrările şedinţei de azi.
Preşedinte de şedinţă
Nagy Dalma Imola
Secretar,
Jozsa Ferenc