22 April 2014

 

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 –333.112, 0265- 333.298; e-mail:  acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

  Nr.919  din 27 februarie 2014

 

 

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei   Consiliului local Acăţari din  27 februarie 2014

 

 

 

 

  Încheiat azi  27 februarie 2014 cu ocazia şedinţei ordinare  a  Consiliului local Acăţari .

  Sunt prezenţi:Osvath Csaba,primarul  comunei şi următori consilieri locali: Kereszturi István , Magyari Zoltán, Menyhárt Bálint ,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Simon György,Szabó Lóránd László , Varga Gheorghe, Voniga Ladislau.

  Lipsesc: Ciatlos György și Pecsi Domokos,

  Primar:doresc să aduc la cunoștința consilierilor locali că avem un control din partea Curți de Conturi.

  Controlul va dura șase săptămâni,iar despre problemele ivite vom informa consiliul local într-o viitoare ședință.

  Președinte de ședință: rog secretarul  comunei să prezinte observaţile consilierilor locali legate de conţinutul procesului verbal al şedinţei consiliului local  data de 30 ianuarie 2014.

    Secretarul arată că nu a fost formulat nici o observaţie din partea consilierilor pentru modificarea conţinutului procesului verbal amintit,în consecinţă  acestea se aprobă cu unanimitate .

  Preşedintele de şedinţă prezintă ordinea de zi pentru şedinţa de azi care cuprinde următoarele puncte:

 

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuție bugetară pentru anul 2013.

  2.Proiect de hotărâre  privind aprobarea inventarului elementelor de activ şi pasiv deţinute de Consiliul local Acăţari .

 

 

 

  - 2 –

 

  3. Proiect de hotărâre privind aprobarea planului de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă persoanelor beneficiare de ajutor social şi altor persoane obligaţi să presteze lucrări de ineters local

  4.Proiect de hotărâre privind privind închirierea unui spaţiu către Biroul Notarial Individual Adorian Felix.

  5.Proiect de hotărâre privind aprobarea aderării unor unităţi administrativ teritorialela Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară AQUA INVEST MUREŞ

  6.Proiect de hotărâre privind valorificarea țiglelor rezultate în urma dezmembării acoperișului  castelului Toldalagi,situat în comuna Acățari,sat.Murgești,nr.1

       7.Întrebări,interpelări.

 

  Primar:doresc să propun încă un punct care să fie inclusă pe  ordinea de zi și anume:

  Proiect de hotărâre  privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs. 

  Nefiind alte propuneri din partea consilierilor cu unanimitate se aprobă ordinea de zi cu modificarea propusă de primar.

  Se discută primul punct din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate

  Fulop Robert:este prima rectificare de buget din acest an și se datorează faptului că pentru finanțarea lucrării de asfaltare a drumului DC 43 Găiești-Suveica a fost alocată suma de 17.220 lei.

  În consecință se propune rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli atât la partea de venituri cât și la cheltuieli cu suma de 18.000 lei.

  Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru   : 10 (Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Simon György,Szabó Lóránd László,  ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se trece la discutarea punctului doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea contului de execuție bugetară pentru anul 2013.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate

  Fulop Robert:conform prevederilor legale la sfârșitul fiecărui trimestru a fost aprobată  contul de execuție bugetară pentru trimestrul precedent.

 

-  3-

Având în vedere că anul bugetar 2013 a fost încheiat ,contul de execuție bugetară trebuie aprobată pentru întregul an .

Vă prezint cifrele cele mai relevante.

La bugetul local:

Total venituri : 6.934.995 lei

Total cheltuieli:6.736.136 lei

  Excedent:198.859 lei

  La activități autofinanțate:

Total venituri : 319.810  lei

Total cheltuieli:321.200 lei

  Deficit:  1.390 lei

  Excedentul bugetului local

  Din anii precedenți:550.678 lei

  Excedentul anului 2013:198.859 lei

  Total excedent:749.537 lei

  Primar:aceste cifre au fost amintite în ședința precedentă când s-a prezentat starea economică,socială și de mediu al comunei

Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 10 (Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Simon György,Szabó Lóránd László,  ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

Se discută punctul trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind aprobarea inventarului elementelor de activ şi pasiv deţinute de Consiliul local Acăţari .

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Fulop Robert:prezintă referatul de specialitate

  Fulop Robert:conform Ordinului nr.1753/2004 al Ministerul finanțelor,privind Normele de organizare și efectuare a inventarierii,inventarul elementelor de activ și pasiv al Consiliului local trebuie aprobată în fiecare an.

  Vă prezint cifrele cele mai relevante:

  Active fixe necorporale:  832.107

Active Fixe:      46.625.879

  din care:

Instalaţii tehnice, mijloace de transport,aparatura  Birotica şi alte active corporale       1.239.879

Terenuri şi clădiri:      45.386.000

 

 

  - 4 -

 

 

Active curente:

  din care:

Stocuri:    704.059

Creanţe curente ce urmează a fi incasată de la pers. Fizice:            95.010

 

Soldul conturilor la Trezorerie şi bănci:    770.927

 

TOTAL ACTIVE:    50.517.634

TOTAL PASIVE:    50.517.634

Primar:menționez că în aceste valori nu sunt incluse lucrările neterminate.

Fulop Robert:se propune scoaterea din uz a unor mijloacelor fixe în valoare de :152.191,67 lei și obiecte de mică valoare în  valoare de 29.756,98 lei.

Primar:este vorba despre bunuri și obiecte amortizate.

Doresc să informez consiliul local că mașina de pompieri și autogrederul ,conform hotărârii consiliului local au fost vândute.

Plata acestor mijloace fixe trebuie efectuată până la 1 iunie a.c.

Din păcate buldoexcavatorul nu a fost vândut,urmând să se mai organizeze o licitație.

Preşedinte de şedinţă: nefiind  intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 10 (Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Simon György,Szabó Lóránd László,  ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se trece la discutarea punctului patru din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea planului de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă persoanelor beneficiare de ajutor social şi altor persoane obligaţi să presteze lucrări de ineters local.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

 

-  5-

Primar:în fiecare an se adoptă o astfel de hotărâre ca cei care au primit sentințe civile pentru a presta muncă în folosul comunității să poate efectua aceste munci la locuri anume determinate de consiliul local.

Kereszturi Istvan:planul de acțiune se referă și la beneficiarii ajutorului social.

Aceste persoane au stabilite, în funcție de valoarea ajutorului social, numărul de zile/ore  când  trebuie să presteze lucrări de interes local.

  De obicei sunt folosiți pentru întreținerea și curățirea trotuarelor,curățirea șanțurilor ,strângerea gunoiului de pe domeniul privat și public și alte astfel de activități.

    Menyhart Balint: în satul Văleni au fost aduse saci pentru strângerea gunoiului,care au fost date beneficiarilor de ajutor social,dar de un timp această practică nu se întâmplă.

  Kereszturi Istvan:în munca mea cu beneficiari de ajutor social,mai ales unde sunt puțini, sunt ajutat și colaborez cu resposabili de sate.

  Menyhart Balint: responsabilul de sat ar trebui să ne ajute pe noi,nu ei să zică unde să se presteze muncă beneficiarii de ajutor social.

  Kereszturi Istvan:cineva trebuie să supravegheze munca prestată de beneficiarii de ajutor social.

  Dacă nu stă cineva lângă ei nu lucrează.

  Trebuie știut faptul că în zilele care lucrează trebuie să semneze pentru protecția muncii.

  Trebuie să stiți că nu pot fi în același timp în mai multe locuri și am nevoie de ajutorul responsabililor de sate.

  Preşedinte de şedinţă: nefiind alte intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 10 (Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Simon György,Szabó Lóránd László,  ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se discută punctul cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind privind închirierea unui spaţiu către Biroul Notarial Individual Adorian Felix.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Secretar:Notarului public când a primit licență de sediu secundar în comuna noastră, a fost închiriat o cameră din fostul sediul al Primăriei, care nu este îndestulător desfășurării activități notariale.

În blocul de locuințe unde comuna deține spații,două Instituții –Romtelecom și Poșta Română-au renunțat la o parte din suprafața închriată,astfel s-a putut amenaja Notarului un spațiu adecvat.

  În consecință este vorba numai de o închiriere a unui alt spațiu  Notarului.

 

-  6 –

 

Este un lucru bun că avem Notar în comună,având în vedere că cetățenii nu mai trebuie să se deplaseze la Tg-Mureș pentru întocmirea unor acte notariale.

Kereszturi Istvan:din informațile primite de la cetățeni rezultă că și prețul practicat de notar este bun.

Primar:deviza mea a fost ca să avem servicii care există și în orașe.

Sediul principal al Notarului este la Crăciunești și fără să asumăm meritul că noi am adus notar în comună,prezența notarului în comună este un lucru îmbucărător.

Având în vedere că la venirea Notarului nu am avut alt spațiu,am închiriat pe cel de la fosta primărie,care nici nu este destul de mare,nici nu are loc de parcare,în consecință nu este corespunzător pentru desfășurarea activității notariale.

Având în vedere că Poșta Română și Romtelecom au renunțat, la intervenția mea, la o parte din spațiul închiriat,suntem în situația de a pune la dispoziția Notarului un spațiu corespunzător.

În acest spațiu au fost efectuate diferite lucrări,urmând ca să se renoveze și fațada imobilului,când vremea va permite.

Trebuie subliniat că imobilul se închiriază fără licitație,având în vedere că există un singur Notar cu licență pe raza comunei.

  Preşedinte de şedinţă: nefiind alte intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 10 (Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Simon György,Szabó Lóránd László,  ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

  Se trece la discutarea punctului șase din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea aderării unor unităţi administrativ teritorialela Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară AQUA INVEST MUREŞ.

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

  Preşedinte de şedinţă: nefiind alte intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Pentru  : 10 (Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Simon György,Szabó Lóránd László,  ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

 

 

 

-  7 –

Se discută punctul șapte din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind valorificarea țiglelor rezultate în urma dezmembării acoperișului  castelului Toldalagi,situat în comuna Acățari,sat.Murgești,nr.1

  Primar : prezintă proiectul de hotărâre cu expunerea de motive

  Secretar:prezintă referatul de specialitate

Primar :după cum stiți la aprobarea bugetului a fost alocată o anumită sumă pentru renovarea castelului.

Am fost la fața locului cu mai mulți specialiști,care au fost de părere că lucrările trebuie începute de la acoperiș,dar până la îndepărtarea țiglelor nu pot se pot pronunța asupra lucrărilor ulterioare.

  Pentru ca țigele să nu se risipească,și să mai obținem un ban ,am propus proiectul de hotărâre de valorificare a acestor țigle.

  Sunt de părere că primadată trebuie încercat valorifocarea lor în satul Murgești,iar în cazul în care nu se va vinde întreaga cantitate și în alte localități ale comunei.

  Prin valorificarea țiglelor scăpăm de necesitatea de a depozita acestea în curtea castelului și obținem o anumită sumă, care va fi folosită tot pentru renovarea castelului.

  Am rugat pe viceprimarul comunei să se intereseze de prețul la care se pot valorifica aceste țigle.

  Nam Vilmos:asociația Împreună pentru Murgești a cumpărat 3200 de țigle de tipul celor existente pe acoperiș cu 0,40 bani/bucată,preț în care era inclus și transportul acestora de la Gălești la Murgești.

  Pe acoperișul castelului există cca.17-18.000 de țigle din care cca.jumătate sunt de calitate destul de bună.

  Dacă vor exista țigle care nu se pot valorifica prin vânzare se poate vinde la fabricanți de teracote care caută țigle sparte.

  Kereszturi Istvan:în comerț nu mai există astfel de țigle.

  Prețul țiglelor mari începe de la 2 lei în sus.

  Propun ca prețul de valorificare a acestor țigle să fie între 0,2-0,4 lei/buc.

  Nagy Erno:într-un metru pătrat intră cca.40-50 de astfel de țigle.

  Simon Gyorgy:țiglele Lindab se vind de la 15 lei/mp.

  Primar:prețul țiglelor trebuie stabilit în așa fel încât să se vindă.

  Dacă aprobați un  preț mare nimeni nu va cumpăra.

  Kereszturi Istvan:cred că 0,20 lei/buc este un preț acceptabil.

  Preşedinte de şedinţă: nefiind alte intervenţi din partea consilierilor  supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată cu mențiunea că prețul țiglelor să fie 0,20 lei/buc.

Pentru  : 10 (Kereszturi István ,Magyari Zoltán ,Menyhárt Bálint,Nagy Ernő,Nám Vilmos,Paizs Sarolta ,Simon György,Szabó Lóránd László,  ,Varga Gheorghe, Voniga Ladislau)

Împotrivă:  0

  Abţineri:  0

 

-  8 –

Nam Vilmos:propun ca coamele să se vindă la 0,40 lei/buc.

Propunerea este acceptată cu unanimitate de voturi.

  Kereszturi Istvan:doresc să informez pe consilieri că au fost transportate în fiecare localitate ale comunei containerele de colectare selectivă a deșeurilor.

  În comună au fost aduse 19 seturi,fiecare set constând din 3 containere de culoare diferită,care au fost împărțite pe sate, în funcție de numărul locuitorilor.

  Două seturi încă nu au fost distribuite.

  Vor fi montate tăblițe de atenționare, ca cetățeni să introducă în containere numai deșeurile pentru care sunt prevăzute aceste containere,fiind și inscripționate în acest sens.

  Referitor la cutiile/vasele speciale pentru compost menționez  că s-au primit 911 bucăți,în ideea ca fiecare două familii să beneficieze de una.

  Nam Vilmos:aceste vase pentru compost sunt foarte utile.

  Kereszturi Istvan:locul de depozitare a containerelor este provizorie,urmând ca în cazul în care se vor stabili amplasamentele finale să se amenajeze un fel de insule de colectare selectivă a deșeurilor .

  Primar:rog pe consilieri să acorde atenție acestei activități și să informeze pe locuitori despre acest program.

  Dacă ceva începe bine ,cu siguranță se va termina cu bine.

  Trebuie atenționați cetățeni ca în containere să introducă numai deșeuri pentru care sunt prevăzute.

  Kereszturi Istvan:legat de amplasamentul acestora,trebuie ținut cont și de faptul ca  să fie accesibile mașinilor care vor goli acestea.

  Magyari Zoltan:în Acățari amplasamentul de lângă Biserică și pe lângă parcul de joc pentru copii nu este corespunzătoare.

  Kereszturi Istvan:am subliniat că amplasamentul acestora este provizorie.Trebuie găsit un alt loc corespunzător.

 

 

  Nefiind alte intervenţi din partea consilierilor,preşedintele de şedinţă mulţumeşte pentru participare ,considerând încheiate lucrările şedinţei de azi.

 

  Preşedinte de şedinţă

    Kereszturi Istvan

                                                                                                  Secretar,

                                                                                                   Jozsa Ferenc