02 February 2022

 

ROMÂNIA

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

Nr.394 din  25 ianuarie 2022

 

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei  Consiliului local Acăţari din 25 ianuarie 2022

 

 

                   Încheiat azi  25 ianuarie 2022 cu ocazia şedinţei  ordinare   a Consiliului local al comunei Acăţari.

                   La ședință sunt prezenţi: Osvath Csaba,primarul  comunei Acățari  și următori consilieri locali:  Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin

                   Lipsește:  Balint Barnabas Attila.

La ședință participă : Toth Emese Zsuzsanna, administrator public   ,Soos Almos-Csaba, consilier primar, Fulop Robert, șef  Birou financiar contabil și resurse umane , Rus Octavian, coordonator Poliția locală Acățari, Szocs Judit,delegat sătesc satul Stejeriș  și Piri Jozsef,delegat sătesc satul Corbești.

Primar:este îmbucurător cu suntem aproape în formație completă,având în vedere că pandemia încă continuă,dar previziunile specialiștilor referitoare la Covid 19,respectiv Omicron,nu sunt foarte pesimiste.

Aici nu mă refer la gradul de transmitere ci la complicațile  boli.

Nici situația geopolitică nu este de neglijat,mă refer la tensiunile dintre Rusia și Ucraina.

S-ar putea ca după ședința CSAT și Instituților  publice să revină anumite sarcini.

Președinte de ședință:salut pe cei prezenți și dau citire ordinei de zi pentru ședința de azi, care cuprinde următoarele puncte:    

 

1.Proiect de hotărâre privind alegerea  presedintelui de sedinta pentru  luniile februarie - aprilie 2022

                                                          Inițiator:Primarul comunei

          2.Proiect de hotărâre privind reorganizarea Comisiei locale de Ordine Publică a comunei Acățari

                                                                   Inițiator:Primarul comunei

          3.Proiect de hotărâre privindaprobareaplanului de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă persoanelor beneficiare de ajutor social şi altor persoane obligaţi să presteze lucrări de ineters local

                                                                   Inițiator:Primarul comunei

 

 

                                                          - 2 -

          4.Proiect de hotărâre privind  aprobarea  Organigramei și  Statului de  funcţii al aparatului de specialitate al primarului din cadrul Primăriei comunei Acățari

                                                                   Inițiator:Primarul comunei

          5.Proiect de hotărâre privind încetarea mandatului administaroului SC Tutti Wellness SRL și numirea noului administrator

                                                                   Inițiator:Primarul comunei

          6.Proiect de hotărâre privind acordul de principiu al Consiliului local legat de valorificarea prin vânzare al autougunoierului Special Truck Volvo

Inițiator:Primarul comunei

          7.Proiect de hotărâre privind concesionarea unui spațiu,aparținând domeniului public al comunei Acățari,situat în com.Acățari,sat.Acățari,nr.199.

                                                                   Inițiator:Primarul comunei       

          8.Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamenrului privind supravegherea prin mijloace video în com.Acățari,jud.Mureș

                                                                   Inițiator:Primarul comunei

9.Întrebări,interpelări.

 

                   Președinte de ședință:supun la vot ordinea de zi :

 

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

                    Președinte de ședință:supun la vot conținutul procesului verbal al ședinței din   23 decembrie  2021,care se află pe site-ul Primăriei.

 

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

Primar : primul punct înscris pe ordinea de zi  este proiectul de hotărâre privind alegerea  presedintelui de sedinta pentru  luniile februarie - aprilie 2022.

Vă rog propuneri.

Nagy Dalma Imola:propun pe d-ul Veres Gaspar Ervin.

Președinte de ședință:supun la vot propunerea făcută.

 

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Se trece la discutarea punctului doi înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind reorganizarea Comisiei locale de Ordine Publică a comunei Acățari.

 

-         3 -

                        Secretar:legislația prevede că la nivelul fiecărei comune unde funcţionează poliţia locală se organizează şi funcţionează comisia locală de ordine publică, prin hotărâre a consiliului local,  care este un organism cu rol consultativ.

                 Comisia locală este constituită din: primar, şeful unităţii/structurii teritoriale a Poliţiei Române sau reprezentantul acestuia, şeful poliţiei locale, secretarul unităţii administrativ-teritoriale şi 3 consilieri locali, desemnaţi de autoritatea deliberativă.

     Şedinţele comisiei locale sunt conduse de primar.

     Modul de funcţionare a comisiei locale se stabileşte prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acesteia, adoptat de consiliul local.

            Subliniez că această comisie are un rol consultativ,iar atribuțiile sunt stabilite în legislație și în Regulamentul de funcționare a comisie,care este anexă la proiectul de hotărâre.

          Această comisia a fost organizată ,dar după alegerile locale componența consiliului local sa modificat și astfel este nevoie de reorganizarea acestei comisii.

          Având în vedere că din comisie fac parte trei consilieri,Vă solicit să propuneți  consilieri care să facă parte din această comisie.

          Sunt propuși:Veres Gaspar Ervin,Magyari Zoltan și Laszlo Jozsef.

                   Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre cu persoanele propuse în comisie.

 

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Se discută punctul trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea planului de acţiune pentru repartizarea orelor de muncă persoanelor beneficiare de ajutor social şi altor persoane obligaţi să presteze lucrări de ineters local.

          Secretar general: pentru sumele acordate cu titlu de ajutor social, persoanele majore apte de muncă  au obligaţia "de a presta lunar, la solicitarea primarului, acţiuni sau lucrări de interes local, fără a se putea depăşi regimul normal de lucru şi cu respectarea normelor de securitate şi igienă a muncii".

Totodată există munca în folosul comunităţii ca pedeapsă penală

 Munca neremunerată în folosul comunității,ca pedeapsă penală, se stabilește de către instanța de judecată persoanelor adulte și minore, care au atins vîrsta de 16 ani.

 Instanțele au stabilit în anul precedent destul de multe condamnări la muncă în folosul comunității.

Astfel de hotărâre ,conform prevederilor legale, se adoptă în fiecare ani ,iar în plan sunt cuprinse locațile unde persoanele în cauză pot efectua munca în folosul comunității.

Locațiile cuprind imobile și spații din domeniul public și privat al comunei.

          Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )

 

 

-         4 -

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Se trece la discutarea punctului patru din cadrul ordinei de zi referitoare la  proiectul de hotărâre privind  aprobarea  Organigramei și  Statului de  funcţii al aparatului de specialitate al primarului din cadrul Primăriei comunei Acățari.

          Fulop Robert:astfel de hotărâre se aprobă la începutul fiecărui an,sau în cazurile de modificare a organigramei și a statului de funcții.

            Statul de funcţii cuprinde persoanele angajate la Primărie ,iar organigrama reprezintă stabilirea subordinii persoanelor angajate la şefi ierarhici superior.

          Numărul de personal al unui UAT este stabilit prin Ordinul  Prefectului,număr la care Instituția noastră se încadrează.

          Față de anul precedent nu sunt modificări în Statul de funcții și organigramă.

Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

         

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Se discută punctul cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind încetarea mandatului administaroului SC Tutti Wellness SRL și numirea noului administrator.

          Toth Emese Zsuzsanna:în anii precedenți situația epideomologică  a influențat funcționarea societății,atât cu privire la programul de funcționare cât și a angajaților.

          Datorită faptului că societatea  a putut funcționa numai pe perioade mici ,unii angajați au înaintat demisiile ,alții au intrat în șomaj tehnic.

          D-na Fulop Maria a înaintat o cerere Instituției noastre prin care ne-a adus la cunoștință că din mijlocul lunii martie nu mai poate continua activitatea de administrator  al societății din motive familiale.

          Concret, dorește să plece cu familia în străinătate.

          Instituția noastră a postat anunțuri prin care se  aducea la cunoștința persoanelor interesate că se pot prezenta  pentru ocuparea postului de administrator al societății,evident cu respectarea legislației din domeniu.

          La un astfel de anunț s-a prezentat d-na Balogh Eva,care are studiile necesare ocupării postului,are cunoștințe de calcurator,fiind și un bun organizator.

          Procedura de schimbare a administratului se face la ORC Mureș de pe lângă Tribunalul Mureș,pe baza hotărârii care se adoptă și a formei actualizate a Statutului societății.

          Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

         

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

-         5 -

          Se trece la discutarea punctului șase din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind acordul de principiu al Consiliului local legat de valorificarea prin vânzare al autougunoierului Special Truck Volvo.

Primar: Instituția noastră a primit în donație un autogunoier marca Volvo, de la   Murgești Comite Kasterlee,Belgia,localitate înfrățită cu comuna noastră.

          Având în vedere că colectarea și transportul gunoiului,respectiv salubrizarea localităților ,se efectuează centralizat prin ADI Ecolect,această mașină,datorită legislației în vigoare, nu poate fi utilizată de comuna noastră.

          Autogunoierul stă de 1-2 ani în parcare,existând riscul unei uzuri morale.

          Pentru acest raționat se propune proiectul de hotărâre,respective valorificarea acestuia prin vânzare,prin licitație publică.

          Nu peste mult timp vom avea proiectul de hotărâre cu aprobarea bugetului,în care se va propune achiziționarea unui autogreder,utilaj important și util la lucrările care urmează să se efectueze în comună,respectiv canalizare,dar cu autogrederul va putea  efectua și  alte lucrări de interes local,reparare drumuri de câmp,etc.

           Suma încasată din vânzare autogunoierului se va putea folosi la achiziționarea autogrederului.

          În proiectul de hotărâre se solicită un acord de principiu pentru vânzare,având în vedere că într-o hotărâre ulterioară va trebui stabilit prețul de pornire la licitație,care va fi stabilit de un expert de evaluare autorizat.

          Totodată va trebui aprobat și caietul de sarcini,pentru a pregăti licitația.

          Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

         

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Se discută punctul șapte din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind concesionarea unui spațiu,aparținând domeniului public al comunei Acățari,situat în com.Acățari,sat.Acățari,nr.199.

          Secretar: În incinta imobilului situat în com.Acățari,sat.Acățari,nr.199,există un spațiu de cca.  40  mp,aflat în proprietatea comunei a cărei concesionare se dorește prin proiectul de hotărâre.

          În acest spațiu a funcționat un birou notarial,iar după plecarea notarului stă nefolosit.

          La concesionare ,Consiliul local are trei mari atribuții:

-         stabilirea destinației  pentru care se dorește concesionarea

-         durat concesionării

-         stabilirea prețului de pornire la licitație

În proiectul de hotărâre ca destinație se propune activitatea de  Coafura si alte activități de înfrumusețare ,considerând utilă comunității noastre,existând și o cerere în acest sens.

Durata propusă este de 15 ani,iar prețul de pornire la licitație este de 1 euro/lună/mp.

 

 

-         6 -

Durata propusă este de 15 ani,datorită faptului că încăperile necesită reparații,întreținere, eventual amenajarea unei drup sanitar,deci investiții a cărei amortizare necesită timp.

Redevența propusă a rezultat din discuțiile cu alte Instituții care închiriază imobile,respectiv din studierea pieței de imobiliare.

More Tibor:cererea este de la o persoană din comună.

Primar:da

Primar:În incinta imobilului respectiv o camera este ocupată de Romtelecom.

Am solicitat acestei societăți să elibereze spațiul,având în vedere că un spațiu mai mare se poate  concesiona și mai eficient.

Imobilul se află în centrul comunei,iar dacă un spațiu are utilizator se schimbă și aspectul acestuia,inclusiv spațiul aferent.

Va fi organizată o licitație deschisă  cu respectarea tuturor prevederilor legale.

Președinte de ședință:dacă nu mai  sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

          Veres Gaspar Ervin:eu doresc să mă abțin la acest vot,având interese.

 

                             Pentru   : 11 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Pecsi Domokos)

Împotrivă:   0

Abţineri:      (1) Veres Gaspar Ervin

 

          Se trece la discutarea punctului opt din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamenrului privind supravegherea prin mijloace video în com.Acățari,jud.Mureș.

          Rus Octavian: În contextul actual securitatea obiectivelor, al spațiilor publice, al intrărilor și ieșirilor ale comunei Acățari nu poate fi asigurată fără o supraveghere video eficientă, care să permită atât monitorizarea în timp real a domeniului public, a evenimentelor și persoanelor suspecte, al autoturismelor care intră și ies din comună, cât și înregistrarea și stocarea imaginilor video.

 Sistemul de supraveghere video instalat în comuna Acățari se adresează, în principal, spațiilor publice, drumurilor de acces în localitate, parcurilor și intersecțiilor principale din localitate.

Totodată utilizarea unui astfel de sistem include anumite responsabilități și garanții din partea proprietarului de sistem, referitor la prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal ce se înregistrează în sistem, atribuții și reglementări privind protecția datelor cu caracter personal.

Atribuțiile de prelucrare a imaginilor obținute prin sistemul de supraveghere video, revin exclusiv persoanelor desemnate din cadrul aparatului de specialitate al primarului.

Prezentul Regulament descrie măsurile care necesită a fi luate de comuna Acățari, pentru a proteja datele cu caracter personal, care sunt prelucrate prin metoda supravegherii video, vieții private și alte drepturi fundamentale și interese legitime ale cetățenilor.

Beneficiiler sistemului de supraveghere video sunt:

 

 

                                                - 7 -

 a)eficientizarea activității de supraveghere în perimetrul unității administrativteritoriale, a intrărilor și ieșirilor din comuna Acățari;

b) eliminarea pierderilor cauzate de evenimente neprevăzute;

c) respectarea actelor, normativelor și a legislației în vigoare pentru obiectivele cu risc;

d)eficientizarea prevenirii și combaterii activităților infracționale sau contravenționale;

e) protejarea bunurilor și valorilor; 

Sistemul de supraveghere video va fi utilizat numai în scopul în care este notificat, fără a se urmări în special obținerea unor informații pentru anchetele sau procedurile infracționale, cu excepția situațiilor în care se produce un incident de securitate sau se observă un comportament infracțional. Imaginile pot fi transmise însă organelor competente, în cadrul unor investigații disciplinare sau penale, în condițiile legii.

          Primar:instalarea sistemului de supraveghere video este un pas spre civilizația umană, atât de necesară zilelor noastre.

          Instalarea sistemului s-a făcut la inițiativa noastră,dar beneficiari vor fi  cetățenii comunei prin  creșterea siguranței și prevenirea criminalității, păstrarea ordinii şi respectarea normelor de igienă.    

          Comuna noastră este una din cele mai mari ca întindere din județ,iar camerele sunt în așa fel montate ca să acopere majoritatea intrărilor și ieșirilor din comună și din satele componente,trecerile pietonale frecvent utilizate,școlile,zonele verzi,etc.

          Subliniez faptul că imaginile captate  pot fi puse numai la dispoziția organelor competente,Poliție,Parchet,pe bază de solicitare motivată și nici în caz la dispoziția  unor persoane care solicită informații pentru diverse probleme.

          Aceste persoane se vor adresa organelor competente,care la rândul lor ne vor notifica pentru eliberarea imaginilor.

Prin supraveghere video nu poți afecta/prejudicia/compromite vieți private și alte drepturi fundamentale și interese legitime ale cetățenilor.

Montarea acestui sistem,care există de mai multă vreme în țările civilizate, este o evoluție spre  progres,cultură.

          Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

         

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

Primar:dacă nu sunt întrebări,doresc să aduc la cunoștința d-lui Piri Jozsef că am nominalizat ca persoană care desfășoară activitate pe linie de stare civilă, pentru punere în legalitate a cetățenilor români de etnie rromă.

Cunosc faptul că și până în prezent ai desfășurat astfel de activități,iar persoan care a fost nominalizat până în prezent nu mai face parte din Consiliul local.

În altă ordine de idei,Vă aduc la cunoștință că în ședința viitore vom avea pe ordinea de zi proiectul bugetului pentru anul în curs.

 

 

-         8 -

Încă nu am primit toate cifrele necesare aprobării bugetului,dar sperăm ca până la data ședinței să dispunem și de acestea.

 

 

          Nefiind alte  intervenţi din partea  consilierilor ,preşedintele de şedinţă  mulţumeşte    pentru   participare ,considerând  încheiate   lucrările  şedinţei de azi.

 

 

Preşedinte de şedinţă

Menyhart Balint

                                                                                             Secretar general

                                                                                               Jozsa Ferenc