23 March 2021
ROMÂNIA
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr.1126 din 25 februarie 2021
P R O C E S-V E R B A L
al şedinţei Consiliului local Acăţari din 25 februarie 2021
Încheiat azi 25 februarie 2021 cu ocazia şedinţei ordinare a Consiliului local al comunei Acăţari.
La ședință sunt prezenţi: Osvath Csaba,primarul comunei Acățari și următori consilieri locali: Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan, Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos și Veres Gaspar Ervin.
La ședință participă : Toth Emese Zsuzsanna, administrator public , Fulop Robert,șef Birou financiar contabil și resurse umane, Szocs Judit,delegat sătesc satul Stejeri,
Lipsește: Piri Jozsef,delegat sătesc satul Corbești.
Primar:salut pe cei prezenți.
Doresc să salut și pe noul consilier al Primarului comunei Acățari în persoana d-lui Soos Almos-Csaba,care lucrează de o săptămână la Instituția noastră în această funcție.
Este de profesie jurist și are o vechime de cca. 10 ani în domeniul juridic,lucrând la diferite Notari Publici.
Pentru ocuparea postului de consilier al Primarului a fost postat un anunț ,iar dintre cei care au transmis CV-urile am considerat că cel mai îndreptățit să ocupe acest post este d-ul Soos,având în vedere experiența lui în domeniul administrației publice și nu numai.
A contat foarte mult și faptul că este tânăr și din comună.
Sper că prin munca care va desfășura va fi utilă comunei,iar prin această cale doresc spor la muncă.
Dacă careva dintre consilieri aveți nevoie de ajutorul/sfatului d-lui consilier,Vă rog să apelați cu încredere la el.
Președinte de ședință:salut și eu pe cei prezenți și dau citire ordinei de zi pentru ședința de azi, care cuprinde următoarele puncte:
1. Raportul Primarului comunei privind starea economică, socială şi de mediu a comunei Acățari
- 2 -
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea inventarului la finele anului 2020
Inițiator:Primarul comunei
3.Proiect de hotărâre privind aprobarea contul de execuție bugetară pentru trimestrul IV al anului 2020,
Inițiator:Primarul comunei
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea aderării Comunei Sântana de Mureș la Asociația ”Zona Metropolitană Târgu Mureș”
Inițiator:Primarul comunei
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Actului Constitutiv şi a Statutului Asociaţiei „Zona Metropolitană Târgu Mureş”
Inițiator:Primarul comunei
6. Proiect de hotărâre privind privind modificarea Hotărârii Consiliului local Acățari nr. 64 din 30 decembrie 2020,privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în anul fiscal 2021
Inițiator:Primarul comunei
7. Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei la HCL nr.35/2019 privind aprobarea Regulamentului de instituire și administrare a taxei speciale de salubrizare pentru finanţarea Sistemului de Management Integrat al Deşeurilor solide menajere și similare în judeţul Mureş
Inițiator:Primarul comunei
8. Proiect de hotărâre privind prelungirea contractului de închiriere pentru suparafețele de pajiști aflate în proprietatea comunei Acățari nr. 2474/12.04.2016 încheiat între comuna Acățari și Makszin Sandor
Inițiator:Primarul comunei
9.Proiect de hotărâre privind prelungirea contractului de închiriere pentru suparafețele de pajiști aflate în proprietatea comunei Acățari nr. 2475/12.04.2016 încheiat între comuna Acățari și Mathe Ferenc
Inițiator:Primarul comunei
10.Proiect de hotărâre privind acordul Consiliului local Acățari pentru utilizarea domeniului public al comunei de către SC Orange România SA prin SC Amtel Construct SRL în vederea implementări proiectului ”Construire rețea FO în UAT Acățari, jud.Mureș”
Inițiator:Primarul comunei
11.Întrebări,interpelări.
Președinte de ședință:cine este de acord cu ordinea de zi prezentată?
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan, Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
- 3 –
Președinte de ședință:supun la vot conținutul procesului verbal a ședinței din 28 ianuarie 2021.
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan, Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Președinte de ședință:trecem la discutarea primului punct din cadrul ordinei de zi referitoare prezentarea Raportul Primarului comunei privind starea economică, socială şi de mediu a comunei Acățari .
Primar:în conformitate cu prevederile legale atât Primarul cât și consilierii locali sunt obligați să prezinte un raport de activitate pentru anul precedent.
Menționez că și Poliția națională a depus raportul de activitate,care se va atașa raportului meu.
Raportul fiind unul lung,voi prezenta din aceasta numai părțile esențiale,consultarea în întregime a acestuia se poate realiza de pe site-ul Primăriei.
Este prezentat Raportul Primarului comunei privind starea economică, socială şi de mediu a comunei Acățari .
Președinte de ședință: cine este pentru aprobarea Raportului prezentat de d-ul Primar?
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan, Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Președinte de ședință:trecem la discutarea punctului doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea inventarului la finele anului 2020.
Fulop Robert: Conform OUG 57/2019 ,privind Codul administrativ, la fiecare sfârșit de an se supune inventarierii patrimonial comunei. Acest inventor a fost efectuat și la sfârșitul anului 2020, mijloacele fice fiind inventariate de o firmă specializată, iar comisia de inventariere a constatat următoarele:
Active Fixe: 61.128.640
din care:
Instalaţii tehnice, mijloace de transport,aparatura
Birotica şi alte active corporale 94.890
Terenuri şi clădiri: 61.033.550
Active financiare necurente 200
Active curente: 6.660.668
din care:
Stocuri: 1.540.719
Creanţe curente ce urmează a fi incasată 3.486.091
- 4 –
Soldul conturilor la Trezorerie şi bănci: 1.633.858
TOTAL ACTIVE: 67.789.308
Având în vedere cele enumerate însumate patrimonial comunei Acățari la data de 31.12.2020 este de 67.789.308 lei.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan, Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea contul de execuție bugetară pentru trimestrul IV al anului 2020.
Fulop Robert:contul de execuție bugetară ,conform prevederilor legale, se aprobă la sfârșitul fiecărui trimiestru.
Având în vedere că execuția bugetară a fost depusă la Finanțe și aprobat în cursul lunii ianuarie se propune aprobarea acestuia în luna în curs.
Indicatori principali sunt :
I. Bugetul Local:
- total venituri: 11.693.037 Lei
- total cheltuieli: 10.921.342 Lei
- Rezultatul exercitiului 771.695 Lei
Secțiunea de funcționare:
- venituri: 10.861.807 Lei
- cheltuieli: 9.366.249 Lei
- Rezultatul exercitiului SF: 1.495.558 Lei
Secțiunea de dezvoltare:
- Venituri: 831.230 Lei
- Cheltuilei: 1.550.093 Lei
- Rezultatul exercitiului SD: -718.863 Lei
II. Venituri Activitati autofinantate – Venituri proprii si subventii:
- Venituri SF: 238.532 Lei
- cheltuieli: 221.946 Lei
- rezultatul exercitiului: 16.586 Lei
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan, Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se trece la discutarea punctului patru din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea aderării Comunei Sântana de Mureș la Asociația ”Zona Metropolitană Târgu Mureș”
- 5 –
Secretar general: Potrivit prevederilor art.11 din Statutul Asociației ”Zona Metropolitană Târgu Mureș”, poate deveni membru orice unitate administrativ teritorială din Județul Mureș, aflată la o distanță de până la 30 km de Municipiul Târgu Mureș, în baza unei cereri formulate în acest sens, cerere care va fi supusă votului Adunării Generale a Asociaților.
Prin Hotărârea nr.98/22.12.2020, Consiliul Local al Comunei Sântana de Mureș a aprobat aderarea la Asociația ”Zona Metropolitană Târgu Mureș.
Abordarea dezvoltării la nivel metropolitan urmăreşte rezolvarea problemelor şi nevoilor variate atât în mediul urban cât şi în zonele rurale adiacente, din perspectiva relaţiilor economice, administrative, educaționale, de sănătate, sociale, culturale, turistice şi sportive
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan, Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea modificării Actului Constitutiv şi a Statutului Asociaţiei „Zona Metropolitană Târgu Mureş”
Secretar general: Prin adresa înregistrată la Consiliul local Acățari , Asociaţia „Zona Metropolitană Târgu Mureş” solicită comunei Acățari supunerea spre aprobarea autorității deliberative a propunerilor de modificare a Actului Constitutiv și a Statutului Asociației.
Modificările sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care a fost înființată Asociația și pentru o mai bună funcționare a acesteia, având în vedere modificările legislative intervenite de la înființare, precum și intenția membrilor de a colabora în vederea înfiinţării, organizării, reglementării, exploatării, monitorizării şi gestionării în comun a Serviciului de transport public de persoane pe raza de competenţă a unităţilor administrativ-teritoriale membre, precum şi realizarea în comun a unor proiecte de investiţii publice de interes zonal.
Potrivit prevederilor art.8 din Actul Constitutiv al Asociației, modificarea sau completarea actului constitutiv se face în formă scrisă şi cu îndeplinirea condiţiilor legale de fond si formă. În conformitate cu prevederile art.29 din Statutul Asociației, modificarea Actului Constitutiv şi a Statutului Asociaţiei se decide de către Adunarea Generală a Asociaților, în şedinţă extraordinară, cu respectarea procedurilor legale impuse pentru înfiinţarea Asociaţiei, cu obligativitatea înscrierii menţiunii modificatoare în registrul special al asociaţiilor şi fundaţiilor, la grefa Judecătoriei Târgu Mureş.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan, Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
- 6 -
Se trece la discutarea punctului șase din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind privind modificarea Hotărârii Consiliului local Acățari nr. 64 din 30 decembrie 2020,privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în anul fiscal 2021.
Secretar general: prin Hotărârea Consiliului local Acățari nr.64 din 30 decembrie 2020 au fost aprobate nivelurile pentru valorile impozabile, impozitelor şi taxelor locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în anul fiscal 2021.
În anexa nr.16 lit.”b” alin.(3) din actul susmenționat a fost instituită ” Pentru viitori soţi, care nu au nici unul domiciliul sau reşedinţa în comuna Acățari, se solicită taxa pentru celebrarea căsătoriei- 300 lei .”
Potrivit art.4. alin.(2) din Anexa nr.1 la Ordonanța de Urgență nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare ” nu se pot stabili taxe speciale pentru publicarea pe pagina de internet a declarației de căsătorie ori pentru încheierea căsătoriei,indiferent de locul unde are acesta loc”
Având în vedere cele de mai sus ,Consiliul local al comunei Acățari prin adresa nr.2809/09.03.2020 a Direcției Generale de Evidență a Persoanelor Mureș a fost informat că nu se pot stabili taxe speciale pentru publicarea pe pagina de internet a declarației de căsătorie ori pentru încheierea căsătoriei,indiferent de locul unde are acest loc.
În sensul celor susmenționate a fost propus proiectul de hotărâre.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan, Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul șapte din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind modificarea Anexei la HCL nr.35/2019 privind aprobarea Regulamentului de instituire și administrare a taxei speciale de salubrizare pentru finanţarea Sistemului de Management Integrat al Deşeurilor solide menajere și similare în judeţul Mureş.
Secretar general: Prin Hotărârea Consiliului Local Acățari nr.35/2019 , modificat prin HCL nr. 57/29.12.2021 a fost aprobat Regulamentul de instituire și administrare a taxei speciale de salubrizare pentru finanţarea sistemului de management integrat al deşeurilor solide menajere și similare în judeţul Mureş.
Întrucât asupra Regulamentului de instituire a taxei a intervenit o modificare ca urmare a intervenției Asociației de Standardizare din România, care reclamă faptul că a fost publicat ca anexă la Regulament Standardul RS 13400:2006 asupra căruia deține dreptul de proprietate intelectuală.
Având în vedere solicitarea Asociaţiei de Standardizare din România se impune eliminarea anexei nr. 12 la Regulament, respectiv a standardului mai sus indicat .
- 7 –
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan, Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se trece la discutarea punctului opt din cadrul ordinei de zi privind proiectul de hotărâre privind prelungirea contractului de închiriere pentru suparafețele de pajiști aflate în proprietatea comunei Acățari nr. 2474/12.04.2016 încheiat între comuna Acățari și Makszin Sandor.
Secretar general: Ca termen de concesionare/încheiere,respectiv durata contractului s-a avut în vedere prevederile art.9 din OUG nr.34/2013,care prevedea:
” Pentru punerea în valoare a pajiştilor aflate în domeniul public al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor şi pentru folosirea eficientă a acestora, unităţile administrativ-teritoriale, prin primari, în conformitate cu hotărârile consiliilor locale, în baza cererilor crescătorilor de animale, persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în RNE, încheie contracte de concesiune/închiriere, în condiţiile legii, pentru suprafeţele de pajişti disponibile, proporţional cu efectivele de animale deţinute în exploataţie, pe o perioadă de maximum 5 ani.”
În contractele de concesionare a cărei durată urmează să se prelungească această prevedere legală a fost stipulată.
Prevederile art.9 au fost modificate prin Legea nr.86/2014,act în care este prevăzut:
”Pentru punerea în valoare a pajiştilor aflate în domeniul public al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor şi pentru folosirea eficientă a acestora, unităţile administrativ-teritoriale, prin primari, în conformitate cu hotărârile consiliilor locale, în baza cererilor crescătorilor de animale, persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în RNE, încheie contracte de concesiune/închiriere, în condiţiile legii, pentru suprafeţele de pajişti disponibile, proporţional cu efectivele de animale deţinute în exploataţie, pe o perioadă cuprinsă între 7 şi 10 ani.”
Având în vedere cele de mai sus se propune prelungirea Contractului 2474/12.04.2016 cu 5 ani de la data încheierii acestuia ,conform proiectului de hotărâre.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan, Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
- 8 –
Se discută punctul nouă din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind prelungirea contractului de închiriere pentru suparafețele de pajiști aflate în proprietatea comunei Acățari nr. 2475/12.04.2016 încheiat între comuna Acățari și Mathe Ferenc.
Secretar general: Ca termen de concesionare/încheiere,respectiv durata contractului s-a avut în vedere prevederile art.9 din OUG nr.34/2013,care prevedea:
” Pentru punerea în valoare a pajiştilor aflate în domeniul public al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor şi pentru folosirea eficientă a acestora, unităţile administrativ-teritoriale, prin primari, în conformitate cu hotărârile consiliilor locale, în baza cererilor crescătorilor de animale, persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în RNE, încheie contracte de concesiune/închiriere, în condiţiile legii, pentru suprafeţele de pajişti disponibile, proporţional cu efectivele de animale deţinute în exploataţie, pe o perioadă de maximum 5 ani.”
În contractele de concesionare a cărei durată urmează să se prelungească această prevedere legală a fost stipulată.
Prevederile art.9 au fost modificate prin Legea nr.86/2014,act în care este prevăzut:
”Pentru punerea în valoare a pajiştilor aflate în domeniul public al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor şi pentru folosirea eficientă a acestora, unităţile administrativ-teritoriale, prin primari, în conformitate cu hotărârile consiliilor locale, în baza cererilor crescătorilor de animale, persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în RNE, încheie contracte de concesiune/închiriere, în condiţiile legii, pentru suprafeţele de pajişti disponibile, proporţional cu efectivele de animale deţinute în exploataţie, pe o perioadă cuprinsă între 7 şi 10 ani.”
SC F&R Worldwidwe SRL s-a adresată Instituției noastre cu o cerere prin care solicită folosirea a cca. 5,00 ha de teren dintr-un teren,aflat în proprietatea comunei , pentru suprafața necesară amenajării unui gropi de împrumut care va fi utilizat în cadrul proiectului ”Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu-Mureș-Targu Neamț.
Având în vedere că din terenurile proprietatea comunei ,terenul închiriat se încadrează în condițiile stipulate în solicitarea societății se propune modificarea prevederile contractului,astfel:
Locatorul poate modifica unilateral partea reglementată a contractului de încheiere cu notificarea prealabilă a locatarului ,din motive excepționale legate de interesul național sau local,după caz.
Motiv de interes național sau local constituie folosirea a cca. 5,00 ha de teren din terenul închiriat , pentru suprafața necesară amenajării unui gropi de împrumut care va fi utilizat în cadrul proiectului ”Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu-Mureș-Targu Neamț”.
- 9 -
Amplasamentul terenului se va stabilii după răspunsul primit de locator de la societatea F&R Worldwide SRL,căruia locatarul va permite executarea a 5 foraje/ha pe terenul închiriat.
Cu condițiile de mai sus se propune prelungirea Contractului 2475/12.04.2016 cu 5 ani de la data încheierii acestuia ,conform proiectului de hotărâre.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan, Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se trece la discutarea punctului zece din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind acordul Consiliului local Acățari pentru utilizarea domeniului public al comunei de către SC Orange România SA prin SC Amtel Construct SRL în vederea implementări proiectului ”Construire rețea FO în UAT Acățari, jud.Mureș”
Secretar general: Se va construi o rețea de fibră optică pe teritoriul UAT Acățari, cuprinzând satele Acățari, Gruișor, Murgești, Roteni, Stejeriș și Vălenii. Acestea rețea se va construi pe suportul existent format din stâlpi LEA-JT, LEA-MT și stâlpi Telekom, respectiv pe suport nou format din canalizație nouă proprietate Orange. Stâlpii noi se vor planta în continuarea rețelei existente de stâlpi EE-JT sau Telekom, în vederea constituirii unui suport continuu pe care să se instaleze rețeua de cabluri FO.
Lucrarea se va realiza pe teren aparținând domeniului public al comunelor Crăciunești și Acățari și al municipiului Tg. Mureș astfel: pe teritoriul municipiului Tg. Mureș, cablu se va instala în canalizație proprie aparținând Orange SA și pe stâlpi LEA-JT aparținând Electrica SA, pe teritoriul comunei Crăciunești cablu FO se va instala aerian pe stâlpii aparținând Electrica SA și Telekom și canalizație nouă, iar pe teritoriul comunei Acățari, cablu se va instala prin canalizație nouă, pe stâlpi aparținând Electrica SA și Telekom.
Se va construi o secțiune de canalizație de telecomunicații de la capătul localității Budiu Mic, comuna Crăciunești, pâna la site BR0018 situat în comuna Acățari în domeniul public pe drumurile comunale, respectiv pe sub DN15, pe o distanță de 3250 m.
Se va construi a 2-a secțiune de canalizație de telecomunicații în satul Acățari, pe porțiunea de teren extravilan, între nr. cad. 193 și intrarea în sat pe o distanță de 2050 m de la site Orange până la primul stâlp LEA-JT din sat. Canalizația se va construi în domeniul public pe drumul comunal.
Descrierea lucrărilor la canalizația telefonică
Pentru efectuarea săpăturilor la șanț, lucrările se vor executa în felul următor:
-se execută o semnalizare rutieră corespunzătoare;
-se trasează marginile șanțului;
-se sapă șanțul;
- 10-
-se proptesc pereții șanțului pentru preîntâmpinarea pericolului surpărilor posibile;
-se nivelează baza șanțului cu stratul de nisip de 5 cm;
-se vor instala cele 2 monotuburi;
-monotuburile se vor acoperi cu un strat de 15 cm de material mărunt, separat manual din pământul de săpătură;
-restul șanțului se va umple în felul următor – 60 cm în straturi succesive de pământ de săpătură compactat și udat cu apă pentru așezare.
Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 13 (Albert Marton, Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor , Laszlo Jozsef, Magyari Zoltan, Menyhart Balint , More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos , Pecsi Domokos , Veres Gaspar Ervin.)
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Președinte de ședință: dacă sunt întrebări,interpelări?
Primar:doresc să Vă informez asupra două lucruri.
1.În cursul zilei de ieri am avut o discuție cu unii medicii de familie despre starea înscrierilor la vaccinare împotriva Covid 19 în cadrul comunei,mai ales la persoane vârstnice.
În urma discuțiilor purtate a reieșit că există solicitări pentru vaccinare din partea cetățenilor comunei,cca.150 de persoane fiind trecute pe platforma la medical cu care am discutat pentru vaccinări,dar deocamdată fără a exista o data certă pentru programare la vaccin.
Cu toate că unele persoane sunt sceptice în existența acestei boli și față de vaccin ,rolul nostru,inclusiv ai consilierilor locali este de a explica cetățenilor că din nefericire această boală există și a adus suferință în multe familii.
Mă gândesc la decese și la probleme economico-financiare.
2.Am format un grup de lucru care se deplasează în fiecare sat component al comunei pentru verificarea disciplinei în construcții.
Din grupul de lucru fac parte viceprimarul comunei, administratorul public,consilierul primarului,angajați de la biroul financiar contabil,de la poliție locală de la urbanism.
Sper ca prin această acțiune să venim în ajutorul cetățenilor comunei pentru intrarea în legalitate cu construcțiile edificate respective luare în evidență a acestora.
Legislația prevede că pentru orice construcție existentă se datorează impozit.
Suntem de bună credință,dar nu putem tolera ,și legea ne și obligă, să luăm măsurile necesare și legale pentru respectarea legislației în domeniul construcțiilor.
În ședința viitoare,dacă totul decurge normal,vom aproba bugetul comunei,cu speranța ca din fondurile ce vor fi alocate comunei să putea realiza investițiile care sunt așteptate de cetățeni.
- 11 -
Menyhart Balint:doresc să întreb ca în cazul în care populația are o problemă la cine să apeleze.
Altfel spus să se facă cunoscut sarcinile de serviciu .
Am avut o solicitare legat de un podeți ,am discutat cu d-ul viceprimar,dar nici până la această dată nu am primit răspuns.
Veres Gaspar Ervin:după telefon, a doua zi m-am deplasat la fața locului,dar din cauza stării vremii nu se pot efectua lucrări în acest moment.
Am anunțat și pe d-ul primar,iar când starea vremii va permite ,vom lua măsurile necesare ce se impun.
Menyhart Balint:fiind consilier trebuia să mă anunți și pe mine.
O altă problemă este legată de colectarea selectivă a deșeurilor.
Populația nu este informat ce deșeu se încadrează la deșeuri selective.
Primar:fiecare cetățeni la transmiterea debitului pentru impozite și taxe a primit o informare legată de colectarea selectivă a deșeurilor.
Consilierii sunt cei care trebuie să informeze cetățenii legat de acest aspect.
Menyhart Balint:au existat cazuri când un abalaj de Danone nu a fost transportat,nefiind considerat deșeu menajer.
Primar:există un adevăr în ceea ce afirmi,dar trebuie să cunoașteți că există indicatoare la colectare selectivă care trebuie respectate.
Mă refer la cantitatea de fier,hârtie,PET,etc.
În caz contrar suportăm penalizări,care oricând poate fi imputate de cei de la fondul de mediu.
Când realizam noi colectarea selectivă, exista un procent de cca.80% colectat selectiv,transportat la stația din Gruișor,unde se potea balota,Ambala,valorifica.
Cred că trebuie să intervenim ca să schimbăm mentalitatea cetățenilor,iar în limita posibilității să-i educăm , având în vedere că acest lucru conduce la dezvoltarea comunei.
Aș putea exemplifica cu un aspect pozitiv.
Pe cursul zilei de marți când de obicei se colecta 50-100 kg de deșeuri selective, au fost colectate cca.1000 kg de hârtie/carton.
Referitor la podețul amintit, menționez că vremea nu ajută în momentul de față să efectuăm lucrări,nici nu dispunem de utilajul necesare pentru efectuarea astfel de lucrări.
Dacă bugetul va fi cum sper,voi propune achiziționarea unei astfel de utilaj multifunctional care să poată fi utilizat la diferite lucrări,astfel aceste probleme se vor realiza,dar nu de la o zi la alte și nu numai la Vălenii ci și în alte sate.
Referitor la colectare selectivă,vom încerca să informăm populația.
Balint Barnabas Attila:dacă se poate trebuie amplasate afișe cu explicarea colectării selective.
Primar:este posibil soluționarea acestui lucru.
Dar nu trebuia uitat faptul că în momentul de față transportul deșeurilor se realizează de 8-10 ori pe lună.
Fiecare gospodărie a primit înștiințare ,poate unii nu au citit.
Vom încerca să remediem acest aspect.
- 12 -
Nefiind alte intervenţi din partea consilierilor ,preşedintele de şedinţă mulţumeşte pentru participare ,considerând încheiate lucrările şedinţei de azi.
Preşedinte de şedinţă
Veres Gaspar Ervin
Secretar general
Jozsa Ferenc