29 March 2022
ROMÂNIA
JUDEŢUL MUREŞ
PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI
Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro
Nr.1123 din 24 februarie 2022
P R O C E S-V E R B A L
al şedinţei Consiliului local Acăţari din 24 februarie 2022
Încheiat azi 24 februarie 2022 cu ocazia şedinţei ordinare a Consiliului local al comunei Acăţari.
La ședință sunt prezenţi: Osvath Csaba,primarul comunei Acățari și următori consilieri locali: Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos, Pecsi Domokos ,Veres Gaspar Ervin
Lipsește: Balint Barnabas Attila.
La ședință participă : Toth Emese Zsuzsanna, administrator public ,Soos Almos-Csaba, consilier primar, Fulop Robert, șef Birou financiar contabil și resurse umane , Szocs Judit,delegat sătesc satul Stejeriș și Piri Jozsef,delegat sătesc satul Corbești.
Președinte de ședință:salut pe cei prezenți și dau citire ordinei de zi pentru ședința de azi, care cuprinde următoarele puncte:
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico economici ai investiției ”Canalizare Menajeră în satele Gruișor și Stejeriș, comuna Acățari,județul Mureș”.
Inițiator:Primarul comunei
2.Proiect de hotărâre privind privind mandatul acordat reprezentantului autorităţii de a vota în Adunarea Generală a A.D.I „AQUA INVEST MUREŞ” ajustarea preţurilor la apă potabilă și a tarifelor la canalizare-epurare pe aria de operare a S.C Compania Aquaserv S.A
Inițiator:Primarul comunei
3.Proiect de hotărâre privind desemnarea unui reprezentant și a unui membru supleant în comisiile de evaluare a probei de interviu a concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat din județul Mureș,sesiunea ianuarie-aprilie 2022
Inițiator:Primarul comunei
4.Proiect de hotărâre privind privind modificarea Anexei nr.1 din HCL nr. 4 din 25 ianuarie 2022 privind aprobarea Organigramei și Statului de funcţii al aparatului de specialitate al primarului din cadrul Primăriei comunei Acățari
Inițiator:Primarul comunei
2 –
5.Proiect de hotărâre privind aprobarea includerii- defalcarea- în domeniul public al comunei Acățari al unor imobile având destinația de drumuri de acces și exploatație agricolă, în suprafață totală de 69.462 mp , situat în intravilanul și extravilanul localității, respectiv completarea Inventarului bunurilor imobile care aparțin domeniului public al comunei Acățari
Inițiator:Primarul comunei
6.Proiect de hotărâre privind reactualizarea Planului de Analiză și Acoperire a Riscurilor al comunei Acățari
Inițiator:Primarul comunei
7.Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului reţelei şcolare pentru anul școlar2022-2023 de pe raza teritorială a comunei Acăţari
Inițiator:Primarul comunei
8.Întrebări,interpelări.
Președinte de ședință:supun la vot ordinea de zi :
Pentru : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Președinte de ședință:supun la vot conținutul procesului verbal al ședinței din 7 februarie 2022,care se află pe site-ul Primăriei.
Pentru : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se trece la discutarea primului punct înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico economici ai investiției ”Canalizare Menajeră în satele Gruișor și Stejeriș, comuna Acățari,județul Mureș”.
Primar:despre proiectul canalizării în aceste două sate au mai fost purtate discuții în ședințele anterioare.
Noi încercăm să facem totul ca toate pregătirile necesare să fie gata până la momentul când va exista posibilitatea depunerii proiectului.
Trebuie să cunoașteți că există o muncă consistentă care precede depunerea proiectelor,iar noi dorim să fim printer primii,când se pot depune aceste proiecte.
În proiectul de hotărâre sunt propuse spre aprobare indicatorii tehnico-economici pentru canalizare în satele Gruișor și Stejeriș.
Acești indicatori principali sunt:
- 3 –
- Valoarea totală:
Valoare fără TVA :12.041.300 lei
Cu TVA: 14.297.890 lei
din care:
Construcții-montaj (C+M)
Valoare fără TVA :9.542.514 lei
Cu TVA :11.355.592 lei
După cum puteți observa valoarea proiectului este mai mică față de cele din etapa I (satele :Acățari,Roteni,Murgești) și etapa II (satele :Vălenii,Găiești ) din mai multe motive:
- lungimea străzilor în aceste localități sunt mai mici
- există gravitație de scugere,mai ales din satul Gruișor ,care conduce la reducerea costului
Doresc să menționez că satul Stejeriș,conform masterplanului județean de canalizare,este arondat comunei Crăciunești,dar nu putem aștepta de la această comună să efectueze proiectarea la o localitate care nu aparține lui,motiv pentru care toate cheltuielile legate de studiul de fezabilitate,proiectare,avizare,etc. vor fi suportate de comuna noastră.
Racordarea rețelei de canalizare la stația de epurare se va realiza prin aliniamentul fostei stații de autobuz Gruișor, în hotarul satului Vălenii.
Președinte de ședință:dacă nu sunt observații din partea consilierilor supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctual doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind privind mandatul acordat reprezentantului autorităţii de a vota în Adunarea Generală a A.D.I „AQUA INVEST MUREŞ” ajustarea preţurilor la apă potabilă și a tarifelor la canalizare-epurare pe aria de operare a S.C Compania Aquaserv S.A.
Secretar: În scopul gestionării în comun a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, a exploatării în comun a reţelelor aferente acestui serviciu aflate în patrimoniul public al unităţilor administrativ – teritoriale, precum şi realizării unor proiecte de investiţii publice de interes zonal sau regional, în data de de 7 aprilie 2008 s-a constituit Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ”.
Pentru realizarea scopului şi obiectivelor Asociaţiei, între aceasta în numele şi pe seama unităţilor administrativ – teritoriale membre şi operatorul regional S.C.”Compania Aquaserv„ S.A, s-a încheiat în data de 05.03.2010 „Contractul de delegare a serviciilor publice de alimentare cu apă şi de canalizare”.
- 4 –
Mecanismul privind modificarea preţurilor şi tarifelor este stipulat atât în Contractul de delegare a serviciilor publice de alimentare cu apă şi de canalizare, aprobat de fiecare autoritate a administrației publice locale componentă a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ”AQUA INVEST MUREȘ”,cât și în legislația incidentă în acest domeniu.
Propunerea de modificare a preţurilor şi tarifelor pentru serviciile de apă şi de canalizare prestate de operatorul regional a fost avizată de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice .
Ultima ajustare/modificare de preț a avut loc în anul 2020 și de atunci până în prezent s-a înregistrat o inflație de 7,29 %.
· Preț pentru apă potabilă produsă, transportată și distribuită pentru întreaga arie de operare – 4,03 lei/mc, exclusiv T.V.A.
· Tarif pentru canalizare-epurare ape uzate menajere pentru întreaga arie de operare - 3,39 lei/mc, exclusiv T.V.A.
· Tarif pentru canalizare ape pluviale pentru întreaga arie de operare - 0,82 lei/mc, exclusiv T.V.A.
Pentru ca prețurile să fie aprobate pe întreaga arie a ADI, este nevoie de adoptarea unei hotărâri similare la fiecare UAT,membru ADI.
Primar:cele de mai sus au fost explicate de mine și în cadrul unei interviu acordat unui ziar județean.
Alimentarea cu apă este în sarcina exclusivă a lui Aqua Invest,iar ca prețurile să fie unitare în toate UAT-uri,în conformitate cu Statutul Asociaţiei, fiecare asociat trebuie să-și mandateze reprezentantul în adunarea generală a Asociației, să voteze aceste tarife.
Mandatul trebuie acordat expres, în prealabil, prin hotătâre a autorității deliberative a asociatului al cărui reprezentant este.
Președinte de ședință:dacă nu sunt observații din partea consilierilor supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se trece la discutarea punctului trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind desemnarea unui reprezentant și a unui membru supleant în comisiile de evaluare a probei de interviu a concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat din județul Mureș,sesiunea ianuarie-aprilie 2022.
Secretar:În conformiate cu prevederile unei Ordin al Ministerului Educației în anul 2021 s-a desfășoară concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct . pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat din județul Mureș,sesiunea ianuarie-aprilie 2022.
La concursul din anul 2021 la Școala Gimnazială Acățari a fost ocupată numai postul de director fiind vacant postul de director adjunct.
- 5 –
În sesiunea ianuarie-aprilie urmează ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat din județul Mureș.
Concursul constă în:
- analiza dosarelor
- probă scisă
- interviu
Comisia de evaluare a probei de interviu, pentru fiecare unitate de învăţământ, se constituituie prin decizie a inspectorului şcolar general, având următoarea componenţă:
1)preşedinte - un inspector şcolar;
2)membri:
a)doi reprezentanţi ai unităţii de învăţământ, dintre cadrele didactice titulare ale unităţii de învăţământ, aleşi prin vot secret de către consiliul profesoral.
b)un reprezentant al consiliului local, desemnat prin hotărâre a consiliului local.
Inspectoratul Școlar județean Mureș solicită adoptarea unei hotărâri privind desemnarea unui reprezentant și a unui membru supleant în comisiile de evaluare a probei de interviu a concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat din județul Mureș,sesiunea ianuarie-aprilie 2022.
În proiectul de hotărâre sunt propuse Toth Emese Zsuzsanna,administratorul public al comunei ca membru și Hosszu Agota Magdolna,ca supleant.
Președinte de ședință:dacă nu sunt observații din partea consilierilor supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul patru din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind privind modificarea Anexei nr.1 din HCL nr. 4 din 25 ianuarie 2022 privind aprobarea Organigramei și Statului de funcţii al aparatului de specialitate al primarului din cadrul Primăriei comunei Acățari.
Fulop Robert: Prin HCL nr. 4/2022 prin care s-a aprobat statul de funcții și organigrama aparatulului de specialitate al Primarului comunei Acățari.
De la această data prin Dispoziția Primarului comunei a fost încetat raportul de serviciu a d-lui Biro Lorand ,Polițist local ,clasa III,grad profesional superior în cadrul Compartimentului Poliție locală .
Având în vedere că Compartimentul Poliția locală nu poate funcționa eficient,fără numărul de angajați prevăzuți în Statul de funcții,urmează demararea procedurii de ocupare a postului rămas vacant.
Legislația,respectiv Codul Administrativ, prevede că pentru ocuparea unei funcții publice de grad profesional superior este necesar 7 ani vechime în specialitatea studiilor,condiție care va îngreuna ocuparea acestui post.
-6 –
Pentru acest motiv se propune transformarea postului de funcție publică de execuție vacantă de Polițist local,clasa III,grad profesional superior, în cadrul Compartimentului Poliție locală , în funcţie publică de execuţie, de Polițist local,clasa III,grad profesional principal, în cadrul Compartimentului Poliție locală,post care necesită numai 5 ani de vechime.
Ocuparea postului se va face prin:
a)concurs organizat ;
b)modificarea raporturilor de serviciu;
c)redistribuire într-o funcţie publică vacantă;
d)alte modalităţi prevăzute expres de prezentul cod.
Președinte de ședință:dacă nu sunt observații din partea consilierilor supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se trece la discutarea punctului cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea includerii- defalcarea- în domeniul public al comunei Acățari al unor imobile având destinația de drumuri de acces și exploatație agricolă, în suprafață totală de 69.462 mp , situat în intravilanul și extravilanul localității, respectiv completarea Inventarului bunurilor imobile care aparțin domeniului public al comunei Acățari.
Primar:acest punct de pe ordinea de zi are legătură cu prima.
Pentru a putea depune proiect pentru canalizarea satelor Gruișor și Stejeriș este nevoie ca drumurile pe marginea cărora vor fi pozate conductele să fie întabulate.
Pentru întabulare este nevoie de o hotărâre prin care să se ateste că aceste drumuri fac parte din domeniul public al comunei.
Potrivit prevederilor Codului administrativ, modifcărilor inventarelor bunurilor aparținând domeniului public al unităților administrativ-teritoriale atestate prin hotărâre a Guvernului, anterior intrării în vigoare a codului, cum este în cazul nostru,se atestă prin hotărâre a consiliului local.
Astfel, având în vedere Memoriul Tehnic întocmit de către o firmă specializată în topografie, pozițiile 34-rețea stradală Stejeriș, poz.28-rețea stradală Gruișor se defalcă astfel: după poziția nr.34, se includ 7 noi poziții, pozițiile nr.341 – 347, după poziția nr.28, se includ 13 noi poziții, pozițiile nr.281 – 2813, .
Concret în satul Stejeriș se întabulează 7 drumuri,iar în satul Gruișor 13 drumuri în suprafață totală de 69.462 m.p., situate în intravilanul -59.210 mp - și extravilanul -10.252 mp- localităților.
Categoria acestor drumuri este de :drum national,drum sătesc,drum de exploatare.
Președinte de ședință:dacă nu sunt observații din partea consilierilor supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
-7-
Pentru : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se discută punctul șase din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind reactualizarea Planului de Analiză și Acoperire a Riscurilor al comunei Acățari.
Secretar: Planul de analiză şi acoperire a riscurilor cuprinde riscurile potenţiale identificate la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale, măsurile, acţiunile şi resursele necesare pentru managementul riscurilor respective.
Scopurile PAAR sunt de a asigura cunoaşterea de către toţi factorii implicaţi a sarcinilor şi atribuţiilor ce le revin premergător, pe timpul şi după apariţia unei situaţii de urgenţă, de a crea un cadru unitar şi coerent de acţiune pentru prevenirea şi gestionarea riscurilor generatoare de situaţii de urgenţă şi de a asigura un răspuns optim în caz de urgenţă, adecvat fiecărui tip de risc identificat.
Analiza se realizează pe tipuri de riscuri, pe baza datelor şi evidenţelor statistice, precum şi a altor documente avute la dispoziţie - studii, prognoze etc., fiind avute în vedere:
a) riscurile naturale;
b) riscurile tehnologice;
c) riscurile biologice;
d) riscurile de incendiu;
e) riscurile sociale;
Prin adresa ISU Horea al Judeţului Mureş solicită reactualizarea Planului de analiză şi acoperire a riscurilor de pe raza comunei Acăţari.
Proiectul de hotărâre este întocmită în conformitate cu prevederile legale şi se supune aprobării Consiliului local.
Președinte de ședință:dacă nu sunt observații din partea consilierilor supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată:
Pentru : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
Se trece la discutarea punctului șapte din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea proiectului reţelei şcolare pentru anul școlar2022-2023 de pe raza teritorială a comunei Acăţari.
Președinte de ședință:având în vedere că pentru aprobarea rețelei școlare Avizul conform de la Inspectoratul Școlar județean Mureș nu a fost comunicat, propun amânarea acestui punct de pe ordinea de zi până la primirea Avizului necesar aprobării proiectului de hotărâre.
Pentru : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
-8-
Președinte de ședință:întrebări,înterpelări?
Primar:dacă nu aveți ,doresc eu să Vă informez asupra două probleme.
Prima este legată de o problemă care a fost discutată și la ședința de aprobare a bugetului, mai exact demolarea Școlii vechi din satul Acățari.
După cum cunoașteți după multiple adrese la Ministerul Educației,Inspectoratul Școlar, s-a obținut până la urmă avizul necesar demolării școlii.
Menționez că pentru demolarea acestui imobil este eliberată autorizația de demolare,urmând să începem lucrările de demolarea în viitorul apropiat.
Pentru reducerea cheltuielilor doresc ca această lucrare să se realizeze cu echipa de muncitori ai Primăriei.
Imobilul este într-o stare avansată de degradare,iar din părerile persoanelor cu care am vizitat acest imobil rezultă că din demolare nu se va putea valorifica nici un material.
Menționez că despre starea imobilului avem și o expertiză tehnică,elaborată de specialiști în domeniu.
Am dorit să Vă informez asupra acestui fapt,totodată solicit și votul vostru pentru luare la cunoștință a faptului că în urma demolării nu va putea valorifica nici un material din acest imobil, și nici să fie cuprins în inventar.
Materialele/rămășițele rezultate vor fi transportate pe o locație stabilită
Pentru : 12 (Albert Marton , Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola , Nam Vilmos, Pecsi Domokos, Veres Gaspar Ervin )
Împotrivă: 0
Abţineri: 0
O altă problemă despre care doresc să Vă informez se referă la recensământul populației și locuințelor care va începe din 14 martie.
În prima fază,pe o durată de 2 luni,pe raza comunei vor exista două puncte unde se va realiza autorecenzarea asistată.
Acest lucru însemnă că cetățenii care doresc să se recenzeze în această perioadă vor beneficia de ajutorul unei persoane instruite în acest domeniu.
Consider că mulți vor avea nevoie de ajutor având în vedere că chestionarul recenzării este destul de complex.
Aceste două puncte nu vor fi fixe,în sensul că într-o zi va funcționa într-un sat iar în altă zi într-un alt sat,după un program stabilit.
Despre programul acestor puncte Vă voi informa din timp.
Rugămintea mea este ca să acordați ajutor pentru derularea în bune condiții a recensământului,având în vedere că voi cunoașteți mai bine populația localităților din care sunteți.
Nici o persoană care are reședința pe raza comunei nu trebuie să rămână nerecenzat.
Nu este necesar ca o persoană să aibă domiciliul din cartea de identitate în comună pentru a fi recenzat,este de ajuns ca să aibă reședința obișnuită în comună.
Mare atenția la persoanele care sunt plecate la munci în diferite localități din țară sau în altă țară.
Aceste persoane dacă au reședința în comună trebuie recenzate.
-9-
Importanța recensământului,mai ales cu privire la populație,la numărul de persoane din comună, este foarte mare având în vedere că va avea cu siguranță un impact uriaș la proiectele viitoare pe care dorim să le realizăm.
Nefiind alte intervenţi din partea consilierilor ,preşedintele de şedinţă mulţumeşte pentru participare ,considerând încheiate lucrările şedinţei de azi.
Preşedinte de şedinţă
Veres Gaspar Ervin
Secretar general
Jozsa Ferenc