19 January 2022

 

ROMÂNIA

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

 

Nr.8159 din  23 decembrie 2021

 

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei  Consiliului local Acăţari din 23 decembrie 2021

 

 

                   Încheiat azi  23 decembrie  2021 cu ocazia şedinţei  ordinare   a Consiliului local al comunei Acăţari.

                   La ședință sunt prezenţi: Osvath Csaba,primarul  comunei Acățari  și următori consilieri locali:  Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin

                   Lipsește:  Pecsi Domokos.

La ședință participă : Toth Emese Zsuzsanna, administrator public   ,Soos Almos-Csaba, consilier primar, Fulop Robert, șef  Birou financiar contabil și resurse umane , Szocs Judit,delegat sătesc satul Stejeriș  și Piri Jozsef,delegat sătesc satul Corbești.

Primar:Vă salut în ultima ședință a Consiliului local din acest an.

Cu toate că anul nu sa încheiat  ordinea de zi a fost alcătuită astfel,ca în cazul în care nu intervin probleme foarte urgente, să nu trebuiască să convocăm în acest an o altă ședință de Consiliu local.

Președinte de ședință:salut pe cei prezenți și dau citire ordinei de zi pentru ședința de azi, care cuprinde următoarele puncte:    

         

                   

1.Proiect de hotărâre privind validarea Dispoziției primarului nr. 175 din 03 decembrie 2021pentru rectificarea Bugetului Local a Comunei Acăţari pe anul 2021.

Inițiator:Primarul comunei       

2.Proiect de hotărâre privind validarea Dispoziției primarului nr. 176 din 07 decembrie 2021pentru rectificarea Bugetului Local a Comunei Acăţari pe anul 2021.

                                                                             Inițiator:Primarul comunei       

3.Proiect de hotărâre privind rectificarea Bugetului Local a Comunei Acăţari pe anul 2021.

                                                                             Inițiator:Primarul comunei       

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizări excedentului bugetar al  anului 2021 al bugetul instituțiilor finanțate din venituri proprii.

                                                                             Inițiator:Primarul comunei

             2 –

                

5.Proiect de hotărâre privind aprobarea utilizări excedentului bugetar al anului 2021.

                                                                             Inițiator:Primarul comunei       

6.Proiect de hotărâre privind aprobarea  numărului și cuantumului lunar al burselor de care pot beneficia elevii din învăţământul preuniversitar de stat de la nivelul comunei Acățari pentru semestrul I  al anului  şcolar 2021 – 2022.

                                                                             Inițiator:Primarul comunei       

7.Proiect de hotărâre privind impozitele și taxele locale pe anul 2022.

                                                                             Inițiator:Primarul comunei       

8.Proiect de hotărâre privind aprobarea nivelului taxei speciale de salubrizare pentru anul 2022, în comuna  Acățari.

                                                                             Inițiator:Primarul comunei       

          9.Proiect de hotărâre privind  scoaterea din evidența fiscală a persoanelor fizice aflate în stare de insolvabilitate

Inițiator:Primarul comunei       

           10.Întrebări,interpelări.

 

                   Președinte de ședință:supun la vot ordinea de zi :

 

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

                    Președinte de ședință:supun la vot conținutul procesului verbal al ședinței din   18 noiembrie   2021,care se află pe site-ul Primăriei.

 

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

 

Președinte de ședință:trecem la discutarea primului punct înscris pe ordinea de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind  validarea Dispoziției primarului nr. 175 din 03 decembrie 2021,pentru rectificarea Bugetului Local a Comunei Acăţari pe anul 2021.

Fulop Robert: Ținând cont de Legea nr.226/2021, privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, a fost necesară emiterea Dispoziţiei nr. 175/03.12.2021 pentru rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2021.

Prin dispoziţie au fost efectuate următoarele rectificări:

            -  3 –

-Se majorează veniturile trimestrului IV cu suma de 136.000 lei, după cum urmează:

          - 136.000 lei la capitolul 42.02.34, Subventii pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuintei si a suplimentului pentru energie alocate pentru consumul de combustibili solizi si/sau petrolier

-Se majorează cheltuielile trimestrului IV la cu suma de 136.000 lei, după cum urmează

          - 136.000 lei la capitolul 68.02, titlul 57 pentru finanțarea cheltuielilor cu ajutor pentru lemne și subvenție.

Conform art.2 din Dispoziţie acesta se va supune validării în prima şedinţă a consiliului Local Acăţari, drept pentru care se propune validarea Dispoziţiei.

           

            Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Se discută punctul doi din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind validarea Dispoziției primarului nr. 176 din 07 decembrie 2021 ,pentru rectificarea Bugetului Local a Comunei Acăţari pe anul 2021.

 

          Fulop Robert: Ținând cont de Decizia AJFP Mureș nr. 21228/06.12.2021 privind repartizare sumelor defalcate din TVA, a fost necesar emiterea Dispoziţiei nr. 176/07.12.2021 pentru rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2021.

Prin dispoziţie au fost efectuate următoarele rectificări:

-Se majorează veniturile trimestrului IV cu suma de 101.000 lei, după cum urmează:

          101.000 lei la capitolul 11.02.02 sume defalcate din TVA

-Se majorează cheltuielile trimestrului IV la cu suma de 115.000 lei, după cum urmează

          - 60.000 lei la capitolul 68.02, titlul 57 indemnizații acordate pentru persoanele cu handicap grav

          - 55.000 lei la capitolul 65.02, titlul 59 – burse

-Se diminuează cheltuielile trimestrului IV la cu suma de 14.000 lei, după cum urmează

          -14.000 lei la capitolul 65.02, titlul 57 – tichete de creșă și CES

Conform art.2 din Dispoziţie acesta se va supune validării în prima şedinţă a consiliului Local Acăţari, drept pentru care se propune validarea Dispoziţiei.

 

-         4 -

          Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Se trece la discutarea punctului trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind rectificarea Bugetului Local a Comunei Acăţari pe anul 2021.

Fulop Robert: Având în vedere contractul de sponsorizare nr. 876/07.12.2021 încheiat între SC. Surub Trade SRL și Primăria Comunei Acățari se acceptă sponsorizare în valoare de 8.000 lei în vederea achiziționării unor cadouri de Moș Crăciun pentru copii școlari și preșcolari din comuna Acățari, conform contractului.

          Se include suma de 8.000 lei la partea de venituri în contul 37.02.01 Donații și  sponsorizări.

          Se majorează cheltuielile cu suma de 8.000 lei la capitolul 65.02.03.02 articolul 20.30.30.

Având în vedere Hoătârea Consiliului Județean Mureș 196/2021 sa alocat suma de 17.000 lei din cota defalcată din impozit pe venit distribuit de Consiliul Județean. Suma se evidențiează în contul de venituri 04.02.05.

Prin Hotărârea Guvernului nr. nr. 1264 din 17.12.2021 privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe 2021, pentru unele unități administrativ-teritoriale, Comunei Acățari sa repartizat suma de 245 mii lei. Suma de 245.000 lei se evidențiează în contul de venituri 11.02.06.

Se majorează bugetul local la partea de cheltuieli la învățământ, administrație publică și gospodărie comunală cu suma de 270.000 mii lei după cum urmează

Capitol 51020103 titlul 20 se suplimentează cu    54.000 lei

Capitol 65020302 titlul 20 se suplimentează cu      8.000 lei

Capitol 700250     titlul 20 se suplimentează cu  208.000 lei

                                                               Total   270.000 lei

Primar:prin această cale doresc să mulțumesc Societii Șurtec SRL-conducerii ei- pentru sponzorizare.

Primăria a asigurat pentru preșcolari și elevi fonduri pentru cadouri de Moș Nicolae ,iar cu această sponzorizare vor beneficia de cadori cu ocazia sărăbătorilor de Crăciun.

Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

 

-         5 -

 

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

          Se discută punctul patru din cadrul ordinei de zi referitoare la  proiectul de hotărâre privind aprobarea utilizări excedentului bugetar al  anului 2021 al bugetul instituțiilor finanțate din venituri proprii.

            Fulop Robert: Având în vedere că la începutul anului 2022 încă nu sunt încasări care să acopere cheltuielile secțiunii de funcționare (în special cheltuielile de personal) se propune aprobarea utilizării excedentului anului 2021 pentru finanțarea golurilor temporare de casă al anului 2022.

Suma propusă pentru acordarea acoperirii golurilor de casă la secțiunea de funcționare a bugetului activităților finanțate din venituri proprii local pe anul 2022 este de 40.000 lei. Suma acordată va fi folosită pentru achitarea salariilor, și cheltuielilor curente cu bunuri și servicii.

Având în vedere că în conformitate cu Ordinul nr. 1536/2021 al Ministerului Finanţelor Publice pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea exerciţiului bugetar al anului 2021, în vederea acordării acestor sume este necesar aprobarea unei Hotărâri de consilul local, se propune aprobarea proiectului de Hotărâre a Consiliului local privind aprobarea utilizări excedentului bugetar al anului 2021.

Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

Se trece la discutarea punctului cinci referitoare la proiectul de hotărâre   privind aprobarea utilizări excedentului bugetar al anului 2021.

Fulop Robert: Având în vedere că la începutul anului 2022 încă nu sunt incasări care să acopere cheltuielile secțiunii de funcționare (în special cheltuielile de personal) se propune aprobarea utilizării excedentului anului 2021 pentru finanțarea golurilor temporare de casă al anului 2022.

Suma propusă pentru acordarea acoperirii golurilor de casă la secțunea de funcționare a bugetului local pe anul 2022 este de 600.000 lei.

 Suma acordată va fi folosită pentru achitarea salariilor, și cheltuielilor curente cu bunuri și servicii.

Având în vedere că în conformitate cu Ordinul nr. 1536/2021 al Ministerului Finanţelor Publice pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea exerciţiului bugetar al anului 2021, în vederea acordării acestor sume este necesar aprobarea unei Hotărâri de consilul local, se propune aprobarea proiectului de Hotărâre a Consiliului local privind aprobarea utilizări excedentului bugetar al anului 2021.

-         6 –

 

Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

Se discută punctul șase din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre  privind aprobarea  numărului și cuantumului lunar al burselor de care pot beneficia elevii din învăţământul preuniversitar de stat de la nivelul comunei Acățari pentru semestrul I  al anului  şcolar 2021 – 2022.

Secretar: Elevii de la cursurile cu frecvenţă din învăţământul preuniversitar de stat pot beneficia de burse de performanţă, de burse de merit, de burse de studiu şi de burse de ajutor social.

Bursele de studiu se acordă elevilor care provin din familii cu un venit lunar mediu pe membru de familie pe ultimele 3 luni cel mult egal cu salariul minim pe economie şi care îndeplinesc simultan condiţiile: au media generală peste 7,00 şi nota 10 la purtare în semestrul anterior celui în care se acordă bursa.

În proiectul de hotărâre este propus bursă de studiu pentru elevii care au media generală peste 8,50.

Bursele de studiu sunt revizuite semestrial, în funcţie de modificările intervenite în veniturile nete lunare ale familiei şi în situaţia şcolară a elevilor.                                Bursele de ajutor social se acordă elevilor, la cerere, în funcţie de situaţia materială a familiei sau a susţinătorilor legali.

Prin HCL nr. 43 din 29 iulie 2021 au fost aprobate numărul și cuantumul burselor pentru  sem.al-II-lea  al anului  şcolar 2020 – 2021,iar datorită faptului că au fost alocate fonduri și pentru semestrul I al anului școlar actual s-a propus proiectul de hotărâre.

Cuantumul propus este identic cu cel din semestrul II al anului școlar 2020-2021.

Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

Se trece la discutarea punctului șapte din cadrul ordinei de zi referitoare la  proiectul de hotărâre privind impozitele și taxele locale pe anul 2022.

 

 

-         7 –

 

Fulop Robert: Potrivit prevederilor Codului Administrativ  ,  Legii finanţelor publice locale şi a  Codului fiscal, consiliile locale adoptă hotărâri prin care stabilesc nivelurile acelor impozite şi taxe locale care sunt stabilite în cotă fixă, între limite, precum și în cotă procentuală, precum taxe speciale pentru funcţionarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice şi juridice.

În aplicarea prevederilor din Codul fiscal, în fapt  arătăm că  a  fost publicat pe  situl Ministerului Dezvoltari regionale,Administratiei Publice si Fonduri Europene, Comunicatului  de  presa al Institutului National de Statistica” rata inflației pentru anul 2020 de 2,6% pentru indexarea de către consiliile locale a impozitelor și taxelor locale aferente anului 2022.

Nivelurile impozitelor şi taxelor locale, cu excepţia unor taxe prevăzute în Codul fiscal, pot fi majorate de către consiliul local, prin aplicarea unor cote adiționale de cel mult 50% faţă de nivelurile maxime stabilite de acest act normativ, în funcţie de următoarele criterii: economice, sociale, geografice, precum şi de necesităţile bugetare locale.

Faţă de cele de mai sus, şi având în vedere că nivelul impozitelor şi taxelor propuse se încadrează în limitele prevăzute de lege, propunem adoptarea proiectului de hotărâre în forma elaborată la inițiativa primarului comunei Acățari, împreună cu anexele, ca parte integrantă a acestui proiect de hotărâre.

Cu alte cuvinte în anul fiscal 2022 singura majorare se referă la rata inflației și vor exista anumite taxe și impozite care se vor micșora față de acest an.

Primar:proiectul de hotărâre a fost elaborat de către angajații Biroului financiar contabil,a firmei din Cluj Napoca care se ocupă cu informatizarea birolui și cu consultarea altor specialiști în materie de taxe și impozite în conformitate cu prevederile Codului fiscal.

Cum a subliniat contabilul șef taxele și impozite în anul fiscal viitor nu vor crește,numai cu rata inflației,care trebuie aplicat obligatoriu, iar în unele cazuri vor scădea.

Vă dau câteva exemple:

          Pentru un autoturism  cu capacitatea cilindrică între 1600-2000,din care sunt cele mai multe , impozitul în anul 2021 a fost de 250 lei,iar în anul fiscal viitor va fi de 210 lei.

          Astfel de scăderi pot fi observate la fiecare interval de capacitate cilindrică.

          La un autovehicul de transport marfă de 12 tonă, impozitul a fost în anul în curs de 2996 lei,iar anul viitor va fi de 2160 lei.

Nu vor exista creșteri,față de rata inflației,nici la construcții,nici la terenuri.

La persoane juridice nivelul taxelor și impozitelor va  rămâne la nivelul anului în curs,cu mențiune că impozitul la autovehicule de transport marfă se va calcula în funcția de valoarea cursului euro,pe baza unei Directive UE.

 

          Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

-         8 -

 

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Se discută punctul opt din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea nivelului taxei speciale de salubrizare pentru anul 2022, în comuna  Acățari.

          Primar:în fiecare an se aprobă nivelul taxei speciale de salubritate,pe baza unor calcule și tarife prognozate/aprobate mai bine de 10 ani de către ADI Ecolect.

          În acest an propunerea care a venit de la ADI Ecolect ,pentru anul viitor ,este de 6,18 lei/lună/persoană,deci o creștere de 13 bani față de acest an.

          În acest an  taxa de salubritate  a fost de 6,05 lei iar propunerea pentru anul viitor este de 6,18 lei.

          Menyhart Balint:doresc să întreb dacă trimestrial,semestrial nu s-ar putea aduce un container în care să fie depozitate molozurile ,faianță,gresie,etc. rezultate  de la demolări/renovări de case.

          Primar:mă voi informa și pe baza informaților , Vă voi informa.

          Multe material rezultate din demolări/renovări se pot depozita pe drumuri de câmp, pentru remedierea acestora.

 

          Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Se trece la discutarea punctului nou din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind  scoaterea din evidența fiscală a persoanelor fizice aflate în stare de insolvabilitate.

          Fulop Robert: Insolvabilitatea este reglamentată în Codul de procedură fiscală, care stabilește că este insolvabil debitorul ale cărui venituri sau bunuri urmăribile au o valoare mai mică decât obligațiile fiscale de plată sau care nu are venituri ori bunuri urmăribile.

          Altfel spus  nu are venituri,casă,mașină,cont bancar,etc.

          În cazul creanțelor fiscale ale debitorilor declarați în stare de insolvabilitate care nu au venituri sau bunuri urmăribile, conducătorul organului de executare dispune scoaterea creanței din evidența curentă și trecerea ei într –o evidență separată și executarea silită se întrerupe. Organele fiscale au obligația ca cel puțin o dată pe an să efectueze o investigație asupra stării acestor contribuabili, care nu constituie acte de executare silită.

-         9 –

 

          Întrucât în urma verificărilor anuale,care se efectuează 5 ani,  nu s –a constatat dobândirea unor bunuri sau venituri urmăribile  a fost întocmit procesul de constatare a împlinirii termenului de prescripție a dreptului de a cere executarea silită.

          Ca urmare a împlinirii termenului de prescripție a dreptului de a cere executarea silită a creanțelor fiscale se procedează la încetarea măsurilor de realizare și la scăderea acestora din evidența analitică pe plătitori.

          Este vorba despre o valoare destul de mică,respectiv de  4737,19 lei.

          Primar:Acești contribuabili în cazul în care realizează venit,dobândesc un bun în interiorul termenului de 5 ani,sau achită un leu din impozitul datorat  nu se mai încadrează în prevederile  legate de insolvabilitate.

 

          Președinte de ședință:dacă nu sunt intervenții supun la vot proiectul de hotărâre în forma prezentată.

 

                             Pentru   : 12 (Albert Marton , Balint Barnabas Attila, Ciatlos Gyorgy, Krizsan Tibor  ,Laszlo Jozsef , Magyari Zoltan  , Menyhart Balint, More Tibor, Nagy Albert , Nagy Dalma Imola  , Nam Vilmos, Veres Gaspar Ervin )

Împotrivă:   0

Abţineri:      0

 

          Primar:dacă nu sunt intervenții,doresc să Vă informez despre unele aspecte,ca informațile să fie cunoscute din prima sursă și la rândul vostru să informați populația comunei.

          Într-o ședință precedentă a fost aprobat participarea comunei la Programul Național  „Anghel Saligny” cu două proiecte,respectiv canalizarea menajeră a satelor Vălenii și Găiești,respectiv asfaltarea a două drumuri comunale.

          Cererile de finanțarea au fost transmise la București,la Ministerul de resort,așteptând răspuns.

          Nici în această perioadă nu am stat degeaba,documentațiile de întabulare  pentru drumurile unde se vor poza condutele sunt elaborate,unele fiind deja depuse la OCPI,proiectul este în curs de elaborare.

          Am adus o parte din documentație să vedeți și voi despre ce cantitate este vorba,deci am lucrat.

          Apropo doresc ca în cazul când primiți un SMS,pentru invitație la ședință,sau în alte scopuri să răspundeți,să ne comunicați că ați primit și s-a înțeles s-au nu sa înțeles.

          Referitor la canalizarea menajeră etapa I,care cuprinde satele Acățari,Murgești și Roteni,au fost depuse toate actele,iar CNI  se pregătește să organizeze licitația pentru executarea lucrării.

          Și aici au fost solicitate unele calificări,noi  răspunzând la toate.

          În aceste proiecte este vorba despre sume mari, 40 milioane lei (400 miliarde lei vechi)  Canalizare,etapa I,  20 milioane lei (200 miliarde lei vechi) canalizarea satelor Vălenii și Găiești, 8 milioane lei ( 8 miliarde lei vechi) pentru asfaltare și sperăm să obținem aceste fonduri.

 

-         10 -

 

          O scurtă informare despre activitatea SC Tutti  Wellness SRL.

          Activitatea a fost începută în luna iulie a anului 2020,datorită pandemiei în acest an durând o perioadă de cca. 3 luni.

          În această perioadă am avut încasări de 232.377 lei,iar cheltuieli de 189.332 lei realizând astfel un venit de cca.72.000 lei

          Trebuie să menționez că datorită legislației datorate pandemiei,personalul în perioada când activitatea societății a fost întreruptă a beneficiat de somaj tehnic.

          În anul 2021, tot datorită pandemiei societatea a funcționat cca.2,5 luni,perioadă când s-a realizat un venit de cca.297.000 lei,am beneficiat de ajutor datorat pandemiei de cca.90.000 lei,iar cheltuielile au fost de cca.319.000 lei,realizând și în acest an un venit de cca.68.000 lei.

          În anul 2021 6 angajați în perioada  ianuarie-iunie au beneficiat de ajutor de  șomaj,alte două persoane indispensabile au lucrat cu timp partial ,respectiv cu 4 ore.

          Din august până în octombrie au existat 9 angajați , din care în luna octombrie   3 au solicitat plecarea de la firmă, 3 au cerut concediu fără plată,iar 3 lucrează  cu timp partial-administrator, contabil ,întreținător-.

          Menționez că în cursul acestui an, din împrumutul primit la pornire, suma de 25.000 lei,adică jumătatea a fost restituită.

          Consider că după terminarea restricților investiția va produce profit,în cazul în care nu  vor mai interveni alte întreruperi în activitate.

          În sezon există foarte mulți clienți,unii vin, alți pleacă ,  greu găsești loc de parcare în sat.

          Se arată  consilierilor poze din sezon ,cu gradul de ocupare a  incintei.

          Am dorit ca să aduc la cunoștința voastră aceste aspecte să fiți informați,în luna ianuarie urmează ca la Raportul de activitate să prezint mai multe.

         

         

 

 

                  

          Nefiind alte  intervenţi din partea  consilierilor ,preşedintele de şedinţă  mulţumeşte    pentru   participare ,considerând  încheiate   lucrările  şedinţei de azi.

 

 

Preşedinte de şedinţă

                        Menyhart Balint

                                        Secretar general

             Jozsa Ferenc