28 April 2017

ROMÂNIA,

JUDEŢUL MUREŞ

PRIMĂRIA COMUNEI ACĂŢARI

Tel/Fax: 0265 333112, 0265 333298; e-mail: acatari@cjmures.ro, www.acatari.ro

 

Nr. 2437 din 10 aprilie 2017

 

 

P R O C E S-V E R B A L

al şedinţei Consiliului local Acăţari din 10 aprilie 2017

 

Încheiat azi 10 aprilie 2017 cu ocazia şedinţei ordinare a Consiliului local al comunei Acăţari.

La ședință sunt prezenţi:Osvath Csaba,primarul comunei Acățari și următori consilieri locali: Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor și Veres Gaspar Ervin .

Lipsesc :Ciatlos Gyorgy,Magyari Zoltan,Nagy Albert

La ședință participă : Fulop Robert,șef Birou financiar contabil și resurse umane,Toth Emese Zsuzsanna, consilier Primar,Simon Maria Aranka,delegat sătesc Stejeriș,Piri Jozsef,delegat sătesc Corbești,

Primar:salută pe cei prezenți,inclusiv pe d-ul Horvath Arpad,care urmează să fie validat în funcția de consilier local.

Primar:Primul punct pe ordinea de zi este alegerea președintelui de ședință pentru lunile aprilie-iunie a.c.

Vă rog să faceți propuneri.

Nagy Dalma Imola propune pe d-ul Pecsi Domokos.

Se supune la vot propunerea făcută.

Pentru : 9 ( Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor și Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă: 0

Abţineri: 0

Președinte de ședință:rog secretarul comunei să prezinte observaţile consilierilor locali legate de conţinutul procesului verbal al şedinţei consiliului local din data de 28 martie 2017.

Secretarul arată că nu a fost formulată nici o observaţie din partea consilierilor pentru modificarea conţinutului procesului verbal amintit,în consecinţă acestea se aprobă cu unanimitate .

Preşedintele de şedinţă prezintă ordinea de zi pentru şedinţa de azi care cuprinde următoarele puncte:

  1. Proiect de hotărâre privind alegerea președintelui de ședință pentru lunile aprilie-iunie 2017.

  2. Proiect de hotărâre privind validarea mandatului de consilier local in cadrul Consiliului Local al comunei Acățari, al domnului Horvath Arpad

 

 

  • 2 –

 

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de achiziții publice pentru anul 2017

  2. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici a investiției ”Construire casă de tineret cu piscină”

  3. Proiect de hotărâre privind stabilirea unor măsuri pentru derularea procedurii pentru acordarea de finanţări nerambursabile din bugetul local, pentru anul 2017, în domeniile: cultură, sport şi asistenţă socială

  4. Proiect de hotărâre privind aprobarea retragerii unor unităţi administrativ teritoriale din Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ”

  5. Proiect de hotărâre privind reactualizarea Planului de Analiză și Acoperire a Riscurilor al comunei Acățari

  6. Întrebări,interpelări.

Primarul comunei Acățari, Osvath Csaba: solicit includerea pe ordina de zi a ședinței un punct suplimentar: Proiect de hotărâreprivind revocarea din functia de administrator al SC Salubritatea Valea Nirajului SRL a dl. Berei Sándor și numirea unui alt administrator.

Cu propunerea făcută,cu unanimitate se aprobă ordinea de zi .

Se trece la discutarea punctului doi din cadrul ordinei de zi referitoare la validarea mandatului de consilier local in cadrul Consiliului Local al comunei Acățari, al domnului Horvath Arpad.

Secretar:Vă rog pe membrii comisiei de validare, aleasă prin Hotărârea Consiliului local nr.1 din 23 iunie 2016, respectiv: Pecsi Domokos ,președinte, Nam Vilmos,secretar și Krizsan Tibor, să analizeze legalitatea propunerii și să întocmească procesul-verbal în acest sens.

Se constată legalitatea propunerii Partidului Romilor ” Pro Europa”,întocmind process verbal în acest sens.

Președinte de ședință:propun la vot validarea mandatului de consilier local in cadrul Consiliului Local al comunei Acățari, al domnului Horvath Arpad.

Pentru : 9 ( Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor și Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă: 0

Abţineri: 0

Secretar :urmează depunerea jurământului de către d-ul consilier Horvath Arpad.Rog consilierii să se ridice în picioare.

Secretarul dă citire jurământului , după care d-ul Horvath Arpad cu mâna pe Biblie și Constituției rostește :”Jur” și semnează jurământul.

Consilierul nou validat este felicitat.

Se discută punctul trei din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectulde hotărâre privind aprobarea Planului de achiziții publice pentru anul 2017.

Fulop Robert:planul de achiziții se aprobă anual.

Capitolele referitoare la investiții au fost prezentate în ședința de aprobare a bugetului.

 

  • 3 -

Planul de achiziții mai cuprinde:lucrările de renovare,furniturile de birouri,serviciile,cum este ecarisajul,piesele de schimb,obiectele de curățenie,utilitățile cum sunt:gazul metan,curentul electric,cheltuieli legate de corespondență,asigurările.

Planul de achiziții se aprobă ,după aprobarea bugetului local,motiv pentru care s-a propus în această ședință.

Președinte de ședință:propun la vot proiectul de hotărâre.

Szabo Lorand Laszlo:ce votăm?

Fulop Robert:planul de achiziții publice pe anul 2017,care cuprinde denumirea investițiilor , obiectelor și valoarea acestora, care vor fi achiziționate în anul 2017.

Szabo Lorand Laszlo:doresc ca odată cu convocatorul ședinței să fie comunicate actele despre care se discută,mai ales cele legate de finanțe.

Primar:astfel de proiecte de hotărâri au fost propuse în fiecare an după aprobarea bugetului.

Este vorba despre un plan estimativ,alcătuit pe baza bugetului,deja votat de voi.

Trebuie să menționez că achizițiile publice se realizează prin intermediul SEAP.

Szabo Lorand Laszlo:de unde să cunosc eu ,de exemplu ,dacă pentru birotică nu a fost propusă o sumă mai mare decât pentru renovări.

Primar:în ședința trecută de aprobare a bugetului,au fost prezentate cifrele.

Szabo Lorand Laszlo:eu nu am fost prezent la ședința trecută.

Vă rog ca odată cu convocatorul să fie trimisă întreaga documentație despre care se discută,cum se face legal la alte UAT-uri.

Președinte de ședință :suspun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru : 5 ( Nagy Dalma Imola, Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor și Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă: 0

Abţineri: 4 ( Menyhart Balint ,More Tibor,, Nam Vilmos, Szabo Lorand Laszlo)

Se trece la discutarea punctului patru din cadul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici a investiției ”Construire casă de tineret cu piscină” în localitatea Roteni.

Primar:la aprobarea bugetului v-au fost prezentate investițiile care urmează să se realizeze în satele comunei în anul 2017.

Pentru proiectul ”Construire casă de tineret cu piscină” în localitatea Roteni a fost întocmită documentația necesară aprobării indicatorilor tehnico-economici,după care se poate continua cu elaborarea documentației pentru realizarea investiției.

După cum cunoașteți anul trecut a fost an electoral,iar din satul Roteni au fost doi candidați pentru funcția de primar.

Pentru a nu influența rezultatul votului în această localitate, cele cinci miliarde lei vechi cuprinși în bugetul anului precedent, pentru construirea unei case de bătrâni în această localitate, au fost utilizate în alte scopuri, în celălalte sate ale comunei.

 

  • 4 –

 

Pentru a putea elabora documentația pentru obținerea autorizației de construire ,respectiv proiectul tehnic, este necesară aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției.

Szabo Lorand Laszlo:înainte de aprobarea indicatorilor ar trebui să cunoaștem impactul socio - economici ai invvestiției.

Nam Vilmos:eu doresc ca fiecare localitate să fie dezvoltată la fel.

Anul trecut în localitatea Roteni a fost amenajată parcul,nici nu cunosc din ce fonduri,iar în satul Murgești nu s-a putut termina amenajarea trotuarului de pe marginea drumului județean.

Există diferențe mari la împățirea bugetului pe localități.

În satul Murgești nu s-a putut transporta o mașină de apă cu autospeciala pompierilor,numai la insistențe mai,iar în satul Roteni se transporta apă cât era necesară.

Trebuie să inventariem necesitățile în toate localitățile comunei,dezvoltarea și finanțarea acestora să se facă uniform.

Nu cunosc ce piscină este proiectat în satul Roteni,dar de obicei aceste piscine se amplasează în zone centrale,lăsând loc dezvoltărilor ulterioare și poate astfel va aduce și venituri suplimentare.

Primar:eu consider că dezvoltarea localităților se face uniform.

Dacă în satul Acățari s-a construit o sală de sport și un sediu modern,în satul Murgești castelul Toldalaghi a fost salvat de la autodemolare,căminul cultural a fost renovat,străzile au fost asfaltate.

Nam Vilmos:de ani de zile este promis că se va reabilita stația de autobuz .

Știu că și renovarea căminului cultural din satul Gruișor este util,dar trebuie văzute prioritățile.

Szabo Lorand Laszlo:în fiecare sat al comunei să fie măcar un acoperiș în stațiile de autobuz.

Primar :trebuie să apreciați ce avem.

Nam Vilmos :în satul Roteni există fonduri pentru orice lucrare.Renunț la funcția mea de președinte de comisie.

În satul Murgești a fost promis și o centrală termică în clădirea școlii,care nu s-a realizat.

Primar :pentru montarea centralelor termice,documentația cu privire la gaz metan trebuie să fie în legalitate.

Aproape toate instituțile au fost în neregulă la acest capitol și eu am luptat pentru intrarea în legalitate.

Menyhart Balint :dacă undeva se începe o lucrare atunci aceasta să fie terminată.

Doresc ca,consilierul local în satul în care se lucrează, să fie invitat și înainte de începerea lucrărilor și la terminarea acestora.

Să nu facem totul după capul nostru și de proastă calitate.

În satul Văleni la școala generală lambriul a fost montat în așa fel încât o parte din cuii sunt ieșiți afară din lemn,existând pericolul ca școlarii să se accidenteze.

Pecsi Domokos :fiecare localitate s-a dezvoltat.

 

  • 5 -

Dacă ar fi cazul să plângă cineva ,eu ar trebui să fiu acela.

Nam Vilmos :satul Murgești a primit atât ,sau nici atâta,cu cât a fost vândut cele două terenuri pentru Aramis și Colorantul.

Consider că nu există o viziune de viitor.

Szabo Lorand Laszlo :prea ne-am îndepărtat de proiectul de hotărâre.

Președinte de ședință :suspun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru : 6 ( Menyhart Balint, Nagy Dalma Imola, Pecsi Domokos , Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor și Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă: 0

Abţineri: 3 (More Tibor, Nam Vilmos, Szabo Lorand Laszlo)

Se discută punctul cinci din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind stabilirea unor măsuri pentru derularea procedurii pentru acordarea de finanţări nerambursabile din bugetul local, pentru anul 2017, în domeniile: cultură, sport şi asistenţă social.

Primar:la aprobarea bugetului pentru acordarea de finanțări nerambursabile pentru domeniile:cultură,sport și asistență socială a fost cuprinsă suma de 100.000 lei.

Pentru ca asociațile și fundațile să poate intra în posesia anumitor sume este necesară să se stabilească procedura de acordare a acestor sume ,care se face pe baza unor proiecte.

În proiectul de hotărâre pentru cultură a fost propusă 11.000 lei,pentru sport 9.000 lei,iar pentru asistență socială 80.000 lei.

Szabo Lorand Laszlo:proiectul a fost discutat în comisia de specialitate?

More Tibor:fiecare asociație și fundație să prezinte consiliului local modul și locul cum și unde a utilizat aceste sume.

Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru : 9 ( Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor și Veres Gaspar Ervin) Împotrivă: 0

Abţineri: 0

Se trece la discutarea punctului șase din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind aprobarea retragerii unor unităţi administrativ teritoriale din Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ” .

Secretar:astfel de proiecte de hotărâri au mai fost discutate.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „AQUA INVEST MUREŞ”, a fost constituită în scopul gestionării în comun a serviciului de alimentare cu apă şi canalizare.

La acestă asociație unele UAT au aderat,iar altele cum sunt în momentul de față comuna Ibăneşti şi orașul Sîngeorgiu de Pădure au adoptat hotărâri prin care au aprobat retragerea din Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară “AQUA INVEST MUREŞ”.

Motivele sunt că la nivelul consiliului local al comunei Ibănești funcționează un serviciu public de alimentare cu apă și canalizare motiv pentru care nu mai este necesară delegarea gestiunii către un operator regional,iar orașul Sîngeorgiu de Pădure este alimentată de la o sursă de apă din orașul Sovata, iar rețeaua de apă este administrată de un operator privat din această localitate.

  • 6 -

Menționez că,conform Statutului Asociației, calitatea de asociat poate înceta și în cazul retragerii ,care trebuie aprobată de fiecare comună membru al asociației.

Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru : 9 ( Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor și Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă: 0

Abţineri: 0

Se discută punctul șapte din cadrul ordinei de zi referitoare la proiectul de hotărâre privind reactualizarea Planului de Analiză și Acoperire a Riscurilor al comunei Acățari.

Secretar:planul de analiză și acoperire riscurilorcuprinde tipurile de risc care pot exista pe raza localităților comunelor,care pot fi riscurile naturale, riscurile tehnologice,etc.

Planul se reactualizează anual,datorită faptului că pot interveni, pe parcursul unui an, alte tipuri de riscuri.

De exemplu se construiește o fabrică cu un potential risc tehnologici.

În comuna noastră planul este identic cu cel din anul precedent,nefiind identificate riscuri suplimentare.

Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru : 9 ( Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor și Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă: 0

Abţineri: 0

Se trece la discutarea ultimului proiect de hotărâre,referitoare la revocarea din functia de administrator al SC Salubritatea Valea Nirajului SRL a dl. Berei Sándor și numirea unui alt administrator.

Secretar :printr-o hotărâre anterioară la SC Salubritatea Valea Nirajului SRL a fost numită în locul d-lui administratorului Berei Sandor,care este în concediu de boală,un alt administrator.

Numirea administratorului s-a făcut până la reluarea activității de către d-ul Berei,fără să fie specificată un termen.

Camera de Comerț nu a aceptat hotărârea respectivă,motivând că numirea trebuie să facă pentru o perioadă anume determinată.

În actual proiect de hotărâre se propune cele solicitate de Camera de Comerț și anume, numirea administratorului până la 31 decembrie 2017.

Președinte de ședință:supun la vot proiectul de hotărâre.

Pentru : 9 ( Menyhart Balint ,More Tibor, Nagy Dalma Imola, Nam Vilmos, Pecsi Domokos , Szabo Lorand Laszlo, Szabo Tibor Levente, Krizsan Tibor și Veres Gaspar Ervin)

Împotrivă: 0

Abţineri: 0

Președinte de ședință:întrebări,interpelări?

Szabo Lorand Laszlo:aș avea o propunere legată de salubritate.

 

 

  • 7 -

Având în vedere că se transportă numai gunoiul colectat selectiv, nu și gunoiul menajer,propun ca taxa de salubritate să fie numai jumătate din taxa stabilită inițial prin Hotărârea de aprobare a taxei de saubritate.

O altă propunere este legată de frecvența transportului,având în vedere că nu se stânge o cantitate mare de gunoi colectat selectiv,aceasta nu trebuie transportat bisăptămânal ci numai lunar.

Am înțeles că gunoiul menajer nu se poate transporta,dar atunci și taxa de salubritate să fie în funcție de ce se transportă ,și aș dori ca pentru ședința viitoare să se vină cu o astfel de propunere.

Menyhart Balint:în procesul verbal al ședinței din luna ianuarie la alegerea președintelui de ședință,primarul a solicitat să fie propusă ”o persoană corespunzătoare”,însemnând că nu toți suntem corespunzători.

Dacă se poate să fie corectată conținutul procesului verbal.

Secretar:în procesul verbal a fost reprodus cu exactitate solicitarea primarului.

Primar:dacă ne uităm înapoi ani ,zeci de ani,cu privire la activitatea noastră și realizările obținute,pot afirma că am încercat să obținem maximum din ce se putea.

Comuna Acățari,în județ și chiar pe țară, este privită ca o comună cu foarte multe realizări.

Nu am nimic împotrivă ca în cadrul ședințelor să fie exprimate,păreri diferite,chiar este constructiv,dar nu trebuie uitate realizările de până acum.

La începutul anului curent în buget am avut,din economiile făcute, 5 miliarde lei vechi,ca să putem funcționa în luniile când veniturile sunt scăzute.

Trebuie să menționez că în fiecare localitate au fost realizate lucrări.

Dacă satul Stejeriș,are numai cca.100 de persoane care votează,înseamnă că acolo nu trebuia făcut nimic.

Dar și acolo trăiesc oameni ,motiv pentru care căminul cultural a fost renovat,drumul asfaltat.

A mai fost promis lucrări la școală,dar trebuie să ne gândim dacă pentru 4-5 copii de vârstă școlară merită să investim

La ședința de aprobare a bugetului am venit pregătit cu documentații,care se pot consulta și pe site-ul Primăriei.

Consilierul din satul Murești nu a spus nimic când acest sat a fost propus pentru canalizare,la care documentația este gata.

Referitor la școală,după cum ați fost informați ,există un proiect pentru satul Acățari pentru construire școală elementară și grădiniță cu program prelungit,ca părinți copiilor să poată să meargă la lucru.

Toate întabulările de teren trebuia să fac eu,nici puținele de terenuri care are comuna în proprietate nu au fost întabulate.